bokt op zijn allerbest!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Roos_s schreef:uuuhm ik zei toch dat ik al die 24 blz niet heb doorgelezen. En ik zit niet alleen maar te zeiken, mensen die daadwerkelijk netjes rijden zeg ik dat wel, maar dat gehalte is niet al te hoog meestal
Discipline breng je bij door afstraffen en niet door er lachend op te zitten als een paard gaat steigeren. Ik zeg niet dat ik dat kan oplossen, want ik heb een hekel aan beesten die gaan steigeren. Als je dat eraf wilt hebben zul je toch echt consequent moeten zijn en dan kan dat na 10 jaar ook nog.
idsie schreef:pharagirlke schreef:ellepel: normaal ga ik het bos in met hem, daar is hij echt dood en dood braafZoals ik al zei: hij kan ook normaal lopen maar hij speelt gewoon liever. Meestal speel ik gewoon op de grond wat met hem.
denk je hierbij wel om dat als er bevoorbeeld een klein kind bij staat en een of andere speelse beweging maakt.. dat je paard dan niet met dat kind wil spelen en het perongeluk vertrappeld?
verder is het een mooi paard hoor!
dan ben ik 200% zeker dat hij niets doet naar ze en het is een kleine moeite om even af te stappen.
er ligt nl helemaal geen zadel op 

. Veel plezier ermee, maar ik heb zo het idee dat dat wel zal lukken
), is er niets aan de hand. Niet ieder paard is geschikt voor de dressuursport en kan proefjes rijden. Het zou echt een verbetering zijn als mensen dat kunnen accepteren, dan zouden een hoop paarden veel gelukkiger zijn. Hoevaak zie je wel mensen lopen met paarden die er geen lol in hebben, of nog erger: die het gewoon niet kunnen maar zich in de meest ingewikkelde bochten dwingen om toch maar te proberen wat het baasje wil... Ik heb respect voor je hoor!
?
Puckieh8 schreef:Volgens mij komt het zelfs een beetje door jou, bij het filmpje leg je je benen naar achteren, daarna steigert die.
Is dit niet een grote grap ofzo?
En ik vind het een leuke pony
Adil18 schreef:Roos_s schreef:uuuhm ik zei toch dat ik al die 24 blz niet heb doorgelezen. En ik zit niet alleen maar te zeiken, mensen die daadwerkelijk netjes rijden zeg ik dat wel, maar dat gehalte is niet al te hoog meestal
Discipline breng je bij door afstraffen en niet door er lachend op te zitten als een paard gaat steigeren. Ik zeg niet dat ik dat kan oplossen, want ik heb een hekel aan beesten die gaan steigeren. Als je dat eraf wilt hebben zul je toch echt consequent moeten zijn en dan kan dat na 10 jaar ook nog.
Ehm, lees toch maar even alles door, hahaha
ennehm, wat ga je dan doen als je toch ooit eens een paardje gaat rijden die een eigen willetje heeft en eens even lekker op de achterbenen gaat staan?
Er consequent afstappen of zo?
Mag jij eens proberen bij een pony als Phara
ben benieuwd hoe ver je komt. Deze dieren moeten beloond worden wanneer ze het goed doen. Had je liever gehad dat ik woest werd op hem en hem in elkaar trapte dan? Ik ben blij dat ik zo op hem kán reageren. Daar worden zowel hij als ik gelukkiger van.

pharagirlke schreef:afstraffen bereik je niets mee, helemaal nietsMag jij eens proberen bij een pony als Phara
ben benieuwd hoe ver je komt. Deze dieren moeten beloond worden wanneer ze het goed doen. Had je liever gehad dat ik woest werd op hem en hem in elkaar trapte dan? Ik ben blij dat ik zo op hem kán reageren. Daar worden zowel hij als ik gelukkiger van.
Voor de mensen die beweren dat ik het uit lok: nope. Zou niet weten waarom, ik tik hem aan omdat hij daar al met zijn kont gooide
Babetteh schreef:pharagirlke schreef:afstraffen bereik je niets mee, helemaal nietsMag jij eens proberen bij een pony als Phara
Voor de mensen die beweren dat ik het uit lok: nope. Zou niet weten waarom, ik tik hem aan omdat hij daar al met zijn kont gooide
'Had je liever gehad dat ik woest werd ophem en hem in elkaar trapte' daar maak jij natuurlijk
weer het ergste van wat je kan doen.. Met afstraffen bereik je heel veel hoor, natuurlijk niet
in erge mate. Maar als hij iets verkeerd doen toon hem dan dat hij het verkeerd doet! En niet
gaan lachen.. Want dat voelt hij heus ook hoor! Dan denkt hij dat hij iets goeds aan het doen
is. Als hij dan een keer iets goeds doet, toon hem dat dan ook. Met enkel afstraffen kom je
nergens, en met enkel belonen wanneer hij iets goeds doet ook niet hoor.

silly_silas schreef:hey
mooie pony , ziet er echt leuk ding uit
is dat steigeren aangeleerd en miss beetje uit de hand gelopen ?
want je ziet eigenlijk niet wrm hij steigerd
misschien eens een chiropractor laten komen ?
nog veel plezier ermee
xx liesbet
silly_silas schreef:hey
mooie pony , ziet er echt leuk ding uit
is dat steigeren aangeleerd en miss beetje uit de hand gelopen ?
want je ziet eigenlijk niet wrm hij steigerd
misschien eens een chiropractor laten komen ?
nog veel plezier ermee
xx liesbet
(ja dat is onderzocht
)Babetteh schreef:'Had je liever gehad dat ik woest werd ophem en hem in elkaar trapte' daar maak jij natuurlijk weer het ergste van wat je kan doen.. Met afstraffen bereik je heel veel hoor, natuurlijk niet in erge mate. Maar als hij iets verkeerd doen toon hem dan dat hij het verkeerd doet! En niet
gaan lachen.. Want dat voelt hij heus ook hoor! Dan denkt hij dat hij iets goeds aan het doen
is. Als hij dan een keer iets goeds doet, toon hem dat dan ook. Met enkel afstraffen kom je
nergens, en met enkel belonen wanneer hij iets goeds doet ook niet hoor.
Tenzij ze echt levensgevaarlijke dingen doet krijgt ze een keer een brul maar daar houd het ook op. En die is in twee jaar tijd van een onberijdbare bitch (de eigenaar wilde haar weer meenemen omdat hij mijn dood niet op zijn geweten wilde toen hij haar bezig zag) naar een paard gegaan dat het goed doet op wedstrijd en waarvan elke jury zegt dat als ik haar en mezelf nog heel even geef, we de sterren van de hemel rijden. ponyzotje schreef:Vooral wanneer ik me bedenk dat ik ook maar de eerste pagina's heb doornomen en daar reeds stond dat hij dit in het bos bijvoorbeeld niet doet en niet van de bak houdt, en dergelijke... Kleine moeite he mensen![]()
Ik bewonder het TS, dat je kalm blijft reageren en steeds met uitleg. Nuja je hebt dan ook een heeel succesvol topic dus je moet er wat voor doen he
De echte schreeuwers verlaten het topic uit frustratie dat ik kalm blijf, en de mensen waarmee te praten valt jaag je niet op waardoor je een goede discussie kan voeren
Laten we maar gewoon zeggen dat ik al het een en ander gewoon ben van dit soort topics op bokt
En dat ik na zoveel keren boos worden enz geleerd heb dat dit nu eenmaal de enige manier is 
Cassidy schreef:En pagina 25 alweer![]()
Wie wil er een weddenschapje met me afsluiten dat dit topic pagina 50 gaat halen? Helemaal met alle opmerkingen van bokkers die het hele topic niet wensen door te lezen voordat ze een berichtje plaatsen?
Misschien 30?
En dan maar denken dat ik met mijn goed lopende merrie niet eens aan 2 kom
QuijoSavan schreef:Sorry, maar de pony heeft een 'probleem' en je lacht erom?