Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:49

jaaaaahhhhhhh het gaat weer door Clown
bokt op zijn allerbest!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 07:59

Roos_s schreef:
uuuhm ik zei toch dat ik al die 24 blz niet heb doorgelezen. En ik zit niet alleen maar te zeiken, mensen die daadwerkelijk netjes rijden zeg ik dat wel, maar dat gehalte is niet al te hoog meestal

Discipline breng je bij door afstraffen en niet door er lachend op te zitten als een paard gaat steigeren. Ik zeg niet dat ik dat kan oplossen, want ik heb een hekel aan beesten die gaan steigeren. Als je dat eraf wilt hebben zul je toch echt consequent moeten zijn en dan kan dat na 10 jaar ook nog.

Ehm, lees toch maar even alles door, hahaha

ennehm, wat ga je dan doen als je toch ooit eens een paardje gaat rijden die een eigen willetje heeft en eens even lekker op de achterbenen gaat staan?
Er consequent afstappen of zo? Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 13:36

idsie schreef:
pharagirlke schreef:
ellepel: normaal ga ik het bos in met hem, daar is hij echt dood en dood braaf Knipoog Zoals ik al zei: hij kan ook normaal lopen maar hij speelt gewoon liever. Meestal speel ik gewoon op de grond wat met hem. Clown

denk je hierbij wel om dat als er bevoorbeeld een klein kind bij staat en een of andere speelse beweging maakt.. dat je paard dan niet met dat kind wil spelen en het perongeluk vertrappeld?
verder is het een mooi paard hoor!

houd hem altijd uit de buurt van kinderen, als er in het bos kinderen komen om te aaien stap ik altijd even af Knipoog dan ben ik 200% zeker dat hij niets doet naar ze en het is een kleine moeite om even af te stappen.

Roos; het feit dat jij vind dat discipline bijgebracht word door te straffen zegt al genoeg voor me, voor mij is het bewezen dat belonen bij dieren wanneer ze het wel goed doen 200x beter werkt dan straffen wanneer ze het fout doen. Heb al een paar duivels gehad en met straffen kom je nergens bij ze. Het enige wat je bereikt is dat ze tegen je straf in gaan want zij vinden dat geen slecht gedrag. En ja, als je ze er dan even door heen ramt weten ze wel wat ze in theorie níet mogen, maar nog steeds niet wat ze dan wel mogen he? Dus ze vinden weer wat nieuws uit om te doen. En geloof me, hun lijstje met kuren is langer als jouw lijstje met oplossingen hoor.

jille: bewijs hoe goed je gekeken hebt *LOL* er ligt nl helemaal geen zadel op Knipoog
'wel eens een paard dat een boktactie had gehad' dan heb je beslist geen dier gehad dat af en toe even helemaal door flipt door een ''kortsluitingkje'' zoals kiwiko dat zo mooi benoemde Lachen

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:48

Zozo, 25p al, ik moet stiekem wel lachen als ik dat zie Clown

Leuke pony hoor, ik heb zelf ook zo'n kleine dondersteen. Helemaal niks mis mee op vlak van gezondheid, gewoon een hele sterke wil, dus ik kan me wel voorstellen dat het bij deze ook het geval is Tong uitsteken . Veel plezier ermee, maar ik heb zo het idee dat dat wel zal lukken *LOL*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:57

phara, wat heb je toch een grappig paard. Ik denk echt dat dit dier niet bij iederen terecht had kunnen komen, een hoop mensen hadden hier veel problemen van gemaakt.
Tsjah, het belangrijkste is toch dat paard en ruiter lol hebben en als jij overtuigd bent dat hij lol heeft en je kan er zelf ook mee lachen (zo te zien wel Knipoog), is er niets aan de hand. Niet ieder paard is geschikt voor de dressuursport en kan proefjes rijden. Het zou echt een verbetering zijn als mensen dat kunnen accepteren, dan zouden een hoop paarden veel gelukkiger zijn. Hoevaak zie je wel mensen lopen met paarden die er geen lol in hebben, of nog erger: die het gewoon niet kunnen maar zich in de meest ingewikkelde bochten dwingen om toch maar te proberen wat het baasje wil... Ik heb respect voor je hoor!

Puck__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:23

Volgens mij komt het zelfs een beetje door jou, bij het filmpje leg je je benen naar achteren, daarna steigert die.
Is dit niet een grote grap ofzo Tong uitsteken?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 17:47

Jeetje, nog niet eens op blz 26?.. TS, any news about your mental pony? Knipoog

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 21:36

heb je naar je tuig gekeken ? daar kan het ook goed aan liggen.. en ik dnek ook niet dat 'n pony steigert uit plezier.. het geeft zeker geen fijn beeld

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:18

Puckieh8 schreef:
Volgens mij komt het zelfs een beetje door jou, bij het filmpje leg je je benen naar achteren, daarna steigert die.
Is dit niet een grote grap ofzo Tong uitsteken?

Ja daar dacht ik ook al aan.. Want op het 2e filmpje op het begin is dat duidelijk te zien want je laat hem naar recht kijken en geeft hem een tikje.. Het ziet er wel grappig uit Haha! En ik vind het een leuke pony Knipoog

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:20

Jeetje zijn ze noou nog steeds hier mee bezig, ze weet nu hopelijk wel wat er fout is gegaan!!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:07

vind het niet zo grappig. Verder wel een leuke pony met zo z'n streken Duivel

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:27

Als je hiervoor leest kan ze hem wel onder controle houden maar doet ze dat niet om het even te laten zien wat ie doet. FF showen dus. Ja ik ben er ook weer

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 11:29

Adil18 schreef:
Roos_s schreef:
uuuhm ik zei toch dat ik al die 24 blz niet heb doorgelezen. En ik zit niet alleen maar te zeiken, mensen die daadwerkelijk netjes rijden zeg ik dat wel, maar dat gehalte is niet al te hoog meestal

Discipline breng je bij door afstraffen en niet door er lachend op te zitten als een paard gaat steigeren. Ik zeg niet dat ik dat kan oplossen, want ik heb een hekel aan beesten die gaan steigeren. Als je dat eraf wilt hebben zul je toch echt consequent moeten zijn en dan kan dat na 10 jaar ook nog.

Ehm, lees toch maar even alles door, hahaha

ennehm, wat ga je dan doen als je toch ooit eens een paardje gaat rijden die een eigen willetje heeft en eens even lekker op de achterbenen gaat staan?
Er consequent afstappen of zo? Clown

neej afstraffen misschien een betere manier?? iig niet zn gangetje laten gaan en gaan zitten lachen... Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 18:42

afstraffen bereik je niets mee, helemaal niets Knipoog Mag jij eens proberen bij een pony als Phara Knipoog ben benieuwd hoe ver je komt. Deze dieren moeten beloond worden wanneer ze het goed doen. Had je liever gehad dat ik woest werd op hem en hem in elkaar trapte dan? Ik ben blij dat ik zo op hem kán reageren. Daar worden zowel hij als ik gelukkiger van.

Voor de mensen die beweren dat ik het uit lok: nope. Zou niet weten waarom, ik tik hem aan omdat hij daar al met zijn kont gooide Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:18

En pagina 25 alweer Haha!

Wie wil er een weddenschapje met me afsluiten dat dit topic pagina 50 gaat halen? Helemaal met alle opmerkingen van bokkers die het hele topic niet wensen door te lezen voordat ze een berichtje plaatsen? *LOL*

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:25

Vooral wanneer ik me bedenk dat ik ook maar de eerste pagina's heb doornomen en daar reeds stond dat hij dit in het bos bijvoorbeeld niet doet en niet van de bak houdt, en dergelijke... Kleine moeite he mensen Lachen

Ik bewonder het TS, dat je kalm blijft reageren en steeds met uitleg. Nuja je hebt dan ook een heeel succesvol topic dus je moet er wat voor doen he Knipoog

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:56

pharagirlke schreef:
afstraffen bereik je niets mee, helemaal niets Knipoog Mag jij eens proberen bij een pony als Phara Knipoog ben benieuwd hoe ver je komt. Deze dieren moeten beloond worden wanneer ze het goed doen. Had je liever gehad dat ik woest werd op hem en hem in elkaar trapte dan? Ik ben blij dat ik zo op hem kán reageren. Daar worden zowel hij als ik gelukkiger van.

Voor de mensen die beweren dat ik het uit lok: nope. Zou niet weten waarom, ik tik hem aan omdat hij daar al met zijn kont gooide Knipoog

'Had je liever gehad dat ik woest werd ophem en hem in elkaar trapte' daar maak jij natuurlijk
weer het ergste van wat je kan doen.. Met afstraffen bereik je heel veel hoor, natuurlijk niet
in erge mate. Maar als hij iets verkeerd doen toon hem dan dat hij het verkeerd doet! En niet
gaan lachen.. Want dat voelt hij heus ook hoor! Dan denkt hij dat hij iets goeds aan het doen
is. Als hij dan een keer iets goeds doet, toon hem dat dan ook. Met enkel afstraffen kom je
nergens, en met enkel belonen wanneer hij iets goeds doet ook niet hoor.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 10:46

Babetteh schreef:
pharagirlke schreef:

'Had je liever gehad dat ik woest werd ophem en hem in elkaar trapte' daar maak jij natuurlijk
weer het ergste van wat je kan doen.. Met afstraffen bereik je heel veel hoor, natuurlijk niet
in erge mate. Maar als hij iets verkeerd doen toon hem dan dat hij het verkeerd doet! En niet
gaan lachen.. Want dat voelt hij heus ook hoor! Dan denkt hij dat hij iets goeds aan het doen
is. Als hij dan een keer iets goeds doet, toon hem dat dan ook. Met enkel afstraffen kom je

Denk je niet dat ze dit mss allang gedaan heeft in de 10 jaar dat ze hem heeft. Verder hij doet helemaal niks verkeerd met boswandelingen. Dus dat zegt toch ook al wat he. Hij vind dressuren niet zo leuk, dus daar probeert hij aan onderuit te komen. Wie zegt dat ze daar niet op reageert. En vaak kun je zo'n dingen beter gaan negeren en gewoon verder rijden.

Op naar pagina 26, Haha!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 13:42

hey
mooie pony , ziet er echt leuk ding uit
is dat steigeren aangeleerd en miss beetje uit de hand gelopen ?
want je ziet eigenlijk niet wrm hij steigerd
misschien eens een chiropractor laten komen ?
nog veel plezier ermee Tong uitsteken
xx liesbet

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:51

silly_silas schreef:
hey
xx liesbet

heerlijk..... wat een super idee! erg orgineel en niet al minimaal 40X voorbij gekomen Koe

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 16:09

silly_silas schreef:
hey
xx liesbet

Niet aangeleerd evemin uit de hand gelopen, chiropractor kan niets doen want er zit niets mis Clown (ja dat is onderzocht Knipoog)

Babetteh schreef:
'Had je liever gehad dat ik woest werd ophem en hem in elkaar trapte' daar maak jij natuurlijk weer het ergste van wat je kan doen.. Met afstraffen bereik je heel veel hoor, natuurlijk niet in erge mate. Maar als hij iets verkeerd doen toon hem dan dat hij het verkeerd doet! En niet

Vreemd dat ik met mijn merrie in twee jaar tijd toch aardig ver gekomen ben door het op mijn manier te doen, negeren en verder gaan Knipoog Tenzij ze echt levensgevaarlijke dingen doet krijgt ze een keer een brul maar daar houd het ook op. En die is in twee jaar tijd van een onberijdbare bitch (de eigenaar wilde haar weer meenemen omdat hij mijn dood niet op zijn geweten wilde toen hij haar bezig zag) naar een paard gegaan dat het goed doet op wedstrijd en waarvan elke jury zegt dat als ik haar en mezelf nog heel even geef, we de sterren van de hemel rijden.

ponyzotje schreef:
Vooral wanneer ik me bedenk dat ik ook maar de eerste pagina's heb doornomen en daar reeds stond dat hij dit in het bos bijvoorbeeld niet doet en niet van de bak houdt, en dergelijke... Kleine moeite he mensen Lachen

Ik bewonder het TS, dat je kalm blijft reageren en steeds met uitleg. Nuja je hebt dan ook een heeel succesvol topic dus je moet er wat voor doen he Knipoog

Je krijgt wat je geeft, geef je rust, krijg je rust terug Knipoog De echte schreeuwers verlaten het topic uit frustratie dat ik kalm blijf, en de mensen waarmee te praten valt jaag je niet op waardoor je een goede discussie kan voeren Lachen Laten we maar gewoon zeggen dat ik al het een en ander gewoon ben van dit soort topics op bokt *LOL* En dat ik na zoveel keren boos worden enz geleerd heb dat dit nu eenmaal de enige manier is *LOL*

Cassidy schreef:
En pagina 25 alweer Haha!

Wie wil er een weddenschapje met me afsluiten dat dit topic pagina 50 gaat halen? Helemaal met alle opmerkingen van bokkers die het hele topic niet wensen door te lezen voordat ze een berichtje plaatsen? *LOL*

50 weet ik niet Haha! Misschien 30? Schijnheilig En dan maar denken dat ik met mijn goed lopende merrie niet eens aan 2 kom Zij zijn groot en ik is klein!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:12

QuijoSavan schreef:
Sorry, maar de pony heeft een 'probleem' en je lacht erom?

Ik denk dat het probleem is dat ie gewoon een eigenwijs 'drolletje'is! Haha!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:17

Jaa idd..

25 pagina's :|

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:53

Het is misschien niet goed dat je paard stijgert, maar asl je het zelf niet erg vind.. en de pony is gewoon gezond.. Wat is dan het probleem?

Ik zeg altijd maar, Als mijn pony gelukkig is, ben ik dat ook.
Als de pony gelukkig is en stijgert maar heeft er plezier in.. zal de ruiter er ook wel plezier in hebben aangezien hij niet word afgestraft!

Dus veel plezier met je pony:D;)

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:56

Whaha, sorry hoe kan ik? st'ei'geren met een lange IJ schrijven! Sorry voor mn typfout^^