Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
pharagirlke schreef:sherwood vele wegen leiden naar Rome en het is niet omdat niet iedereen haar manier van rijden niet heeft dat die dan slecht is. Ik ben het type dat haar paard de tijd geeft (al zeg ik op tijd en stond ook wel eens van 'ela dame!') en daar is niets verkeerd aan.Liever een paard dat er bv een jaar over doet en met plezier loopt, dan eentje die in 3 dagen kant en klaar is onder dwang...
pharagirlke schreef:sherwood vele wegen leiden naar Rome en het is niet omdat niet iedereen haar manier van rijden niet heeft dat die dan slecht is. Ik ben het type dat haar paard de tijd geeft (al zeg ik op tijd en stond ook wel eens van 'ela dame!') en daar is niets verkeerd aan.Liever een paard dat er bv een jaar over doet en met plezier loopt, dan eentje die in 3 dagen kant en klaar is onder dwang...
Belker schreef:Hoe noem je het dat een pony klappen krijgt en 2 maanden later dat paard alle hoeken van de wei laat zien zodat dat paard alleen nog maar zielig langs een draadje heen en weer draaft om maar weg te komen? Hem wordt wat aangedaan, hij is boos en wacht op zijn moment om alsnog de leiding te pakken.
Billy schreef:Belker schreef:Hoe noem je het dat een pony klappen krijgt en 2 maanden later dat paard alle hoeken van de wei laat zien zodat dat paard alleen nog maar zielig langs een draadje heen en weer draaft om maar weg te komen? Hem wordt wat aangedaan, hij is boos en wacht op zijn moment om alsnog de leiding te pakken.
Dat noem ik een paard met een kronkel
Nope, rangordestrijd is een voortdurende strijd. Als een paard het de ene keer niet kan winnen, probeert hij het de volgende keer gewoon opnieuw, zeker als de rangorde niet helemaal duidelijk bevestigd is. Puur natuurlijk gedrag, niks kronkel.
Als je verstand van paarden hebt, weet je dat
runningkawa schreef:Uit dominantie kan een paard zich zeker tegen je keren
Niet op je bewust te pakken om je pijn te doen, maar om gewoon leider te zijn. (en dat kan ook pijnlijk zijn )
Als je dan niet duidelijk genoeg bent, blijft dat gevecht op leiderschap steeds bestaan
Dan kun je beter als Katja ff duidelijk maken hoe het zit met leiderschap en de nieuwe ruiter
Kijk maar eens in een kudde hoe dat gaat...echt niet zo zacht...
Als het dan duidelijk is, heb je de keer erop genoeg aan een keer been aanleggen, of eens zeggen pas op...
En is het uiteindelijk voor het paard veel fijner, dan steeds de onduidelijkheid, steeds moeten zoeken waar de grens zit.
Plaatst ze daar foto's van is het oke
Worden er foto's geplaatst van hengsten die aan het stoeien zijn op de leiderschap is het ook oke
Plaatst je foto's van een ruiter die ff laat weten, hier en geen mm verder, is het ineens zielig...
Jasphertje schreef:zucht.. iedereen mag toch zelf weten hoe hij/zij haar/zijn pony rijd?
Verder ben ik het eens met Faye
en @siets; dr staat helemaal niets in mijn profiel dus wat wil je daar nou mee bereiken
runningkawa schreef:Waarom ben ik in dit topic steeds RW?
Dan voel ik me steeds niet aangesproken
AstraGirlie schreef:Leiderschap zit niet alleen in het rijden hoor. Verre van. Als je paard tijdens het rijden al zo moeilijk is, is dat het teken dat hij op de grond ook minder tot geen respect voor je heeft. Of de ruiter pakt hem onder het zadel op de verkeerde manier aan...
Zet je hem tijdens het rijden eens verder door, prima, maar laat hem dan ook weten dat hij iets goed doet, en geef hem dan de ruimte...Anders leert hij er helemaal niets uit...
runningkawa schreef:er is hier geen gevecht
met geduld red je het niet bij zoeen, maakt het alleen maar erger
Echt waar
Dat diepe is ook niet mijn ding, maar aanpakken bij eentje die heeft geleerd, ja helaas, daar kom je soms niet onderuit.
Ik durf te wedden dat jij over een poosje betreffende paard op de foto's niet meer zult herkennen
magda_90 schreef:runningkawa schreef:Waarom ben ik in dit topic steeds RW?
Dan voel ik me steeds niet aangesproken
Men weet inmiddels wel wie RW is, en volgens de regels moeten we het altijd eens zijn met je
Je hebt gewoon een te lange naam dude