Citaat:
Sorry hoor, maar ik vind het je eigen schuld dat hij zo vaak weigert. Als je in stap op een sprong afloopt, vind je het dan gek dat hij niet springt? Hij kan nooit genoeg vaart hebben om er goed overheen te komen.
Oké, bij die huppeltjes hoef je niet in volle galop, maar een klein drafje is al genoeg.
Daarbij kan je ook wel oefenen met meerdere sprongen. Mocht je deze niet hebben, dan kan je ze ook zelf maken als je creatief genoeg bent.
Citaat:
Ik wil hier graag even op reageren, vind het inderdaad ook niet nuttig dat zulke commentaar op een bloopertopic gegeven wordt, het filmpje staat hier tenslotte niet voor niets. Als er niets was fout gegaan stond hij er niet. Maar ik wil wel even opkomen voor stefke. Ze kan niet meer oefenen, ze is afhankelijk van oefenmomenten in de les en dat is net ff wat anders dan een heel parcours. (of zit je met Maik in de springles stefke?) Het is op onze manege gebruikelijk dat je na een weigering (als je uitgebeld word) toch nog één sprongetje maakt zodat de pony weet dat hij wel moet springen en niet leert dat hij, als hij niet springt, eruit mag. Als je goed had gekeken zag je ook dat de eerste paar keren stefke wel in draf/galop aankwam, maar als het dan enkele keren niet goed gaan vind ik het ook logischer om wat rustiger aan te komen rijden...
jij begrijpt het 
ik rijd trouwens niet in de springles helaas