Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:51

Zal wel dekensingel zijn Lachen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 18:55

oja dat zou kunnen Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 19:29

je kan wel zitten!

Ik vind dat de goede stukken ook wel echt goed zijn, hij draaft en galoppeert hardstikke makkelijk, galop stap doettie ook, alleen jammer dattie zo bokt Scheve mond

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:21

Het bokken op zich valt ook best mee hoor.
Hij bokt maar hij doet het niet om TS eraf te gooien ofzo.

Ach het is een super lief beestje, maar hij wordt zo'n dressuur oefeningetje snel beu Haha!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:18

Wat een geweldig topic en wat een super pony..

heb jullie al in een aantal topics gezien en vind dat je top met hem omgaat... en te zien aan alles is ie niet gemeen, maakt hij er alleen een spelletje van... en groot gelijk heeft ie...

Dus lekker doorgaan met naar t bos en af en toe lekker spelen, top toch?

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 16:27

pharagirlke schreef:
Linzzzzz; hijs 11, hij kan prima dressuur lopen als ik hem dat vraag maar enkel geen proefjes omdat ik hem daar idd niet genoeg kan bezig houden Knipoog

lailapri: waarom zou je een paard dat mank staat in godsnaam laten dekken?

Meestal worden merries die een peesblessure hebben, of iets dergelijks(wat niet erfelijk is) ingezet ter dekking.
Niks vreemds aan dus Knipoog en over deze pony, ik hou wijs mijn mond aangezien ik niet de behoefte had om 24 pagina's helemaal door te gaan lezen Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 18:11

Nimmedor; hij heeft idd ontzettend makkelijke gangen Lachen gewoon een heel fijn dier maar met gebruiksaanwijzingen Haha!

Het is idd een dekensingel, van onder zit dus het 'klipje' Lachen

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:21

24 pagina's...
das wel erg veel. Huilen van het lachen
Maar toch leuke pony enz,
maar ik had hier al op gereageert. Knipoog

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 00:40

Toen ik hem een paar dagen geleden op wei liet, ging hij van zichzelf ongelofelijk snel draven, galloperen enzo...

Als je hem zou zien zou je denken dat die gek is ofzo...
Maar net als je denkt dat er iets scheelt, ziet hij jou en kijkt hij heel verbaasd waarom je zo kijkt... Dan komt ie op z'n dooie gemakje dichterbij en als hij op 1 meter van jou staat, schiet hij ongelofelijk snel weg en is hij weer ff gek aan het doen.

Hij bokt tegen de lucht, stijgert uit zichzelf, het is een plezier om dit beestje te zien.
Hij heeft zoveel energie Haha!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 08:34

zo al 24 blz vol, ga niet elles doorlezen, maar vin die twee foto´s met dat steigeren niet voor de lol... Dat dier mist een ding, dat is discipline. Verder leuke pony, maar laat m niet zomaar steigeren..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:44

Roos_s schreef:
zo al 24 blz vol, ga niet elles doorlezen, maar vin die twee foto´s met dat steigeren niet voor de lol... Dat dier mist een ding, dat is discipline. Verder leuke pony, maar laat m niet zomaar steigeren..

Pff jij kan ook alleen maar zeiken in verschillende topics. Misschien had je toch even de rest door moeten lezen, dan had je misschien zomaar de verklaring ervoor gelezen Vork.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:17

Roos_s schreef:

Hoe zou jij hem dan die discipline bijbrengen? ??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 13:15

Roos_s schreef:

Pb me maar voor mijn adres en een datum dat je wil komen. Je mag het me komen voor doen Lachen Als ik na tien jaar voglens jou niet goed om ga met deze pony mag je het me komen tonen op een dagje tijd hoe het dan wel moet Ja Als het zijn vruchten ook echt af werpt, beloof ik plechtig dat ik jouw methode zal volgen Ja heb je ook filmpjes bekeken of vorm je je mening op basis van twee donkere foto's?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 31-01-08 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:16

Haha mag ik er dan ook bij zijn. Dit zou ik wel willen zien dan Haha!

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:06

pharagirlke schreef:
ellepel: normaal ga ik het bos in met hem, daar is hij echt dood en dood braaf Knipoog Zoals ik al zei: hij kan ook normaal lopen maar hij speelt gewoon liever. Meestal speel ik gewoon op de grond wat met hem. Clown

denk je hierbij wel om dat als er bevoorbeeld een klein kind bij staat en een of andere speelse beweging maakt.. dat je paard dan niet met dat kind wil spelen en het perongeluk vertrappeld?
verder is het een mooi paard hoor!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 14:35

24 al Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:21

idsie schreef:
pharagirlke schreef:
ellepel: normaal ga ik het bos in met hem, daar is hij echt dood en dood braaf Knipoog Zoals ik al zei: hij kan ook normaal lopen maar hij speelt gewoon liever. Meestal speel ik gewoon op de grond wat met hem. Clown

denk je hierbij wel om dat als er bevoorbeeld een klein kind bij staat en een of andere speelse beweging maakt.. dat je paard dan niet met dat kind wil spelen en het perongeluk vertrappeld?
verder is het een mooi paard hoor!

Ik denk zo dat TS wel zo verstandig is om haar pony niet met een klein kind te laten spelen eigenlijk Lachen

C_hantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:30

tamaartjeee schreef:
pharagirlke schreef:
Roosje: paarden niet. Pharaon wel Clown Ik ken deze pony echt door en door,zoals Annemeik zegt: hij heeft gewoon schijt aan de wereld, en geef hem eens ongelijk? Hij zit lekker in zijn vel en het ene paard toont dat door te werken, het andere gaat jollige sprongen maken. Pharaon doet lekker jollig. Als dat zijn ''ding'' is? Clown

haha Clown goede opmerking!

Dan denk ik niet dat jullie hebben begrepen wat "lekker lollig doen" is.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:31

uuuhm ik zei toch dat ik al die 24 blz niet heb doorgelezen. En ik zit niet alleen maar te zeiken, mensen die daadwerkelijk netjes rijden zeg ik dat wel, maar dat gehalte is niet al te hoog meestal

Discipline breng je bij door afstraffen en niet door er lachend op te zitten als een paard gaat steigeren. Ik zeg niet dat ik dat kan oplossen, want ik heb een hekel aan beesten die gaan steigeren. Als je dat eraf wilt hebben zul je toch echt consequent moeten zijn en dan kan dat na 10 jaar ook nog.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:35

nou heb trouwens niet echt een ander beeld gekregen naar die filmpjes Nagelbijten / Gniffelen niet geheel gekeken trouwens, na halve minuut was voor mij duidelijk dat pony doet waar die zin in heeft....

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:41

Roos_s schreef:
nou heb trouwens niet echt een ander beeld gekregen naar die filmpjes Nagelbijten / Gniffelen niet geheel gekeken trouwens, na halve minuut was voor mij duidelijk dat pony doet waar die zin in heeft....

Ja want jij kent deze pony natuurlijk veel beter dan de eigenaar die 'm al 10 jaar heeft Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 18:44

Roos_s schreef:

Denk dat je toch moet gaan lezen Lachen Lachen

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:03

Begin eerst maar gewoon eens met oefenen in stap, tot dit vlekkeloos goed gaat, daarna erbij draven, en dáárna pas galopperen.
Geef hem de tijd.
En misschien licht het niet aan zijn koppigheid, maar aan het zadel, of heeft hij last van zijn rug.
Ikzelf vind het er neit echt fijn uitzien.
Ik heb wel eens een paard die een bokactie had, of die soms wat steigeren, maar zoveel?
Nee dat nooit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:04

denk dat ook Jillie alle pagina's moet gaan lezen Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 19:11

En beter naar de foto's moet kijken want een zadel heeft deze pony niet op zijn rug Nagelbijten / Gniffelen