Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nickyu schreef:nee hoor , heb geduld en de tijd maar geen bak alles gaat hier op de openbare weg
(en ja buiten kan je zeker wel dressuur matig rijden_erger nog graag zelfs , dressuur blijft de basis en stapje links of rechts is erg fijn vooor de knieen (om ze heel te laten) en een changement net voor die scherpe bocht ook contra weer in de ruimere bocht en zo kan ik nog wel even doorgaan)
mijn paard heeft ook eerst paar maandjes lekker met een lang teugeltje rechte lijnen zijn eigen balance zoekend gelopen , op een bepaald punt gaan ze goed dragen en vanzelf tonen en is het slechts een kwestie van teugels oppakken , allemaal kwestie van paard balance laten zoeken
achterhand en buik gebruik vragen tempo bepalen en met als resultaat goed ruggebruik
hij is erg heel erg gevoelig gereden (heb diverse reuma's en rijd m elke keer zoals ik zou zijn op een slechte dag ..kippe kracht ..minimale hulpen)
de teugel, dat is als ik m vast hebmag niks meer wegen dan de teugel zelf
een piaffe is niet (meer) een van mijn doelen daarbij heb je voor een piaffe
nou niet echt een bit nodig
maar een zeer goed dragend in balance zijnd goed voor het been op de zit te rijden ,
flexibel , goed los , zeer goed te verzamellen paard ..
en daar komt iets meer bij kijken dan 2 jaartjes geduld
nickyu schreef:paard tilt niet , ruim lopen en tillen zijn 2 dingen
maar tillen , achterhand en ruggebruik
heeft niks met al dan niet een bit te maken !

nickyu schreef:ze drukt idd niet weg , ze zou meer mogen tillen , komt dan nog iet ronder (zit nog lekkerder believe me)
die foto is wel weer een uiterste die niemand graag ziet ..
muiske07 schreef:tja ik kreeg hier een pm van Ilsje die me zei zo een foto vind je overal met bit.
maar op grandprix proeven zie je dit ook dikwijls,
hoe komt dit dan? dat zijn toch topruiters aan een zeer hoog niveau?
en toch rijden ze zo.
ik stel mij er toch vragen bij.
. ThePast03 schreef:muiske07 schreef:tja ik kreeg hier een pm van Ilsje die me zei zo een foto vind je overal met bit.
en toch rijden ze zo.
Je wist niet wie Isabell Werth was maar je weet wel te vertellen dat je dit in GP proeven dikwijls ziet?
Het spijt me maar dit komt me niet bepaald geloofwaardig over.
ThePast03 schreef:muiske07 schreef:tja ik kreeg hier een pm van Ilsje die me zei zo een foto vind je overal met bit.
en toch rijden ze zo.
Je wist niet wie Isabell Werth was maar je weet wel te vertellen dat je dit in GP proeven dikwijls ziet?
ThePast03 schreef:muiske07 schreef:tja ik kreeg hier een pm van Ilsje die me zei zo een foto vind je overal met bit.
en toch rijden ze zo.