NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

florrtje

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 20:53

Jolliegirl schreef:
muiske07 schreef:
hij was vroeger van bart,
hij is al meer dan 8maand van mij en sindsdien een grote ommekeer in zijn leven gemaakt.
na al die jaren met stang, nu slechts met een neusriempje of neckrope.
omar heeft niet graag een ijzerwinkel in zijn kleine mondje.

Ohh en aggut wat heeft die bart het toen slecht gedaan!! Rolleyes (niet dus)
Sorry maar jou reactie, daar walg ik een beetje van.
je moet blij zijn dat je dit paard weer HEBT!
Als je met een stang kunt omgaan maakt het geen rete uit, en dat kon bart best!
Zie dat je vriend ook met een stang rijdt, heb je daar niets op tegen? vind dat paard het wel fijn een hele ijzerwinkel in zijn mondje??

En vind jou niet echt vriendelijk tegen bart , een tekst uit je profiel :
hij is dan verkocht geweest naar een manege die hem weer verkocht aan iemand die hem een jaar heeft gehouden en dan kreeg ik hem cadeau van die mens.

Hoe oud is Omar en loopt hij nog shows?

Sorry , kon het niet laten om hier even op te reageren , ook al is het afgesloten , blijkbaar ben ik weer te laat maar bon. Dit moet er eventjes uit :
Teneerste emma is héél blij met omar, kun je van mij aannemen Knipoog
en neem messchien van mij aan dat omartje daar ook héél blij is.
En emma zegt hiet toch niks over dat bart daar slecht mee rijdt ?
Ieder paard wil bitloos! of wil ieder paard nu stang ? De dag dat ik dit kan vragen en een antwoord krijg zal ik het je laten weten. Ook paarden verschillen van karakter dus niet ieder paard is gelijk , maar toch behandelen we ieder paard evenwaardig en als ze het nu niet graag hebben ofwel daar steken we toch een ijzerwinkel in. Emma verbied niemand om bitloos te rijden. Zelfs haar vriend (thomas , de tofste kérl Haha! ) rijdt met stang. Bart helemaal niet slecht gedaan. Bart heeft gewoon verder gedaan met wat hem aangeleerd werd Haha!. en daar zit je nu eenmaal weer met die karakters , sommige volgen de opleiding (omdat ze dezelfste mening hebben) sommigen steken daar een stokje voor (omdat ze een andere mening hebben) Das 't leven , ik apprecieer het dat je daar op reageert , ik zou kunnen zeggen dat ik het onnozel vindt dat je hier op reageert , maar wij moeten neutraal zijn mensen. Doe waar je goesting en hebt! Wie is iemand om te zeggen tegen jou wat je moet doen? Dat ben ik niet dat is honza blaha niet lorenzo niet jij niet ,... niemand niet.
Nu ga ik toch even onneutraal zijn: messchien eerst wat meer te weten komen over de situatie .. dan reageren ? Haha!
We zitten hier aanzen computer , je typt 't en tstaat erop hé Knipoog

Greetz, je mag afwijken van topic maar niet te ver he. Haha.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:05

Wow, echt goed hoe je met die paarden omgaat, en hoe je ze rijd . Afgod

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 21:11

Jolliegirl schreef:
en dus meer gewonden.
Wacht maar tot je een keer goed valt Knipoog dan draag je je cap wel, als dat dan nog kan.

Zo jong.. en dan alleen voor het ''mooie'' gaan...

Meisje ik ben alleens om mijn donder gegaan hoor. Paard maakte zen rug helemaal bol, hoe stom het ook klinkt : ik verloor men evenwichtig , boempatat, in 't zat niet tussen de springbalken of derg. Gewoon baf op die grond. Ik kruip op men knieën en plots gaat het niet meer , ik klets terug neer op de grond, ik kon niets zeggen (klaplong,komt wel vaak voor) het enige wat ik me herinnerde is dat ik samina aan de kant zag staan, ik wou roepen , maar geen geluidje kwam uit mijn keel, ik lig daar , in een mum van tijd staat iedereen rond je , Helmutt (de vader van de eigenaresse) zat te lachen. Hij vroeg of hij geen emmer met water moest halen , en dat alles dan weer inorde ging zijn, een half uurlater lag ik op diezelfste plek onder een parasol met een bergje kots naast mij. Ze vragen me of ik wil rechtstaan , even blijf ik nog liggen , dan sta ik recht, toen ik aan het einde van de piste kwam zakte ik volledig weer in mekaar (nog geen traantje gelaten ondertussen) Haha! Dan kwam de dokter en dacht dat mijn lever ofzo gescheurd was, de ambulance was onderweg, plots waren mij ouders daar ook en ze konden niet wachten , hup ik lag in het ziekenhuis , vier verschillende dokters moesten allemaal eens voelen op die plek, had ik een knuppel vast gehad lagen ze allevier zelf in het ziekenhuis. 1 dag later, mijn nier is gescheurt, het duurde een tijdje voor het stopte met bloeden. gelukkig dat het toch stopte, anders moesten ze gaan snijden en opereren en dan was ik zonder uitzondering mijn nier kwijt, dan zat ik nu niet meer op een paard. Wat had ik moeten doen , vlug die cap rond mijn buik binden of zo'n bodyprotector aan hebben waardoor ik geen koprol niet meer kan maken als ik val (omde slag te breken) die tok heeft doen weinig geholpen , best dat hij er niet was hij kon het nog erger gemaakt hebben messchien ? een nek letsel ? tgaat hier om elk 50% zonder cap met cap, ieder heeft evenveel kans, dus ons risico is niet kleiner met of zonder cap. Daarom dat wij voor een keuze staan met of zonder ? whatever ?je kiest wat je wil , KARAKTER , JE EIGEN KARAKTER. En ik kies zonder, nog maar eens mijn voorbeeldjes : Zuignappen aan mijn schoenen voor in de douche tegen uitglijdings gevaar,
een bodyprotector en cap aan in mijn bed tegen dat er een auto of een vliegtuig eens over de vloer komt ? Mensen die op een boerderij werk , moeten toch niet met een harnas rondlopen tegen dat een stier of koe hen aanvalt , je moet een uitweg zoeken , en er is er altijd een , moeilijk om hem op een seconde tevindn maar zo heeft mijn boer er een gevonden, een stier viel hem aan hij rende maar viel op de grond , de stier deed zen hoofd naar beneden, en wat heeft boer jacky gedaan ? zijn horens vast gepakt, de stier smijt zijn hoofd in de lucht uit reflex , wat gebeurt er ? Boer jacky staat terug recht en kan zijn lopen weer verder zetten , en is zonder enig letsel eruit gekomen, (behalve dan innerlijk) die heeft geluk dat hij toen geen harnas droeg Knipoog , hij kon het vergroten of messchien verkleinen 50%. Denk daar es over na , als ik van de eigenaar van een paard met cap moet rijden , rijdt ik ook met cap, alle respect , liever natuurlijk ma bon. Eigen mening mensen ,

Ik wil nu dat die cap ophoudt,
en dan klink ik messchien als een eigenwijze tiener, maar aan mij dertigste ontvang je foto's zonder cap , sorry dat ben ik , en mijn mening is helaas niet te veranderen, met alle respect dat je daar op reageert maar het draait al 23 pagina's mee , kdenk onder tussen dat het genoeg is op genoemd niet ?

Groetjes Florence (oja wat bedoel je met Slapeno jong.. en dan alleen voor het ''mooie'' gaan)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:30

Stoer hoor, wat jij met die paarden kan doen! Lijkt me geweldig om zo'n vertrouwensband met paarden te hebben en ze op zo'n manier te berijden! Veel plezier er verder mee!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 21:40

Jeetje wat een jarloerse mensen weer op bokt Tong uitsteken

Geweldige paarden, en wat heb je een lef Haha!

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:00

muiske07 schreef:
hij is al meer dan 8maand van mij en sindsdien een grote ommekeer in zijn leven gemaakt.

tja hij is voor bart van iemand anders geweest die hem van kleinsaf had en die heb ook altijd bereden heeft met stang waardoor hij beenhard is geworden, bij bart liep hij ook met stang en bleef hij beenhard.

- Op 4 december zal 't exact 5 maand zijn dat je 'm bent komen ophalen, en geen 8...
- Misschien eerlijkheidshalve bij vertellen dat die "iemand anders die hem van kleinsaf had" in feite Toon is, de vader van Thomas...
- de eerste maanden reed ik met stang, dan ben ik overgeschakeld naar een lichte hackamore (wat je zéér goed weet)...
- en kreeg ik van jouw geen western schaarbit cadeau? (wat ook een stang is, wat je er ook moge over zeggen)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:03

Kijk, en dan hoor je weer eens het verhaal van de andere kant...

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:03

GE-WEL-DIG!!

Heel leuk om te zien wat je allemaal met die paarden kan!
Die foto waar je samen met je paardje op de grond ligt is ook superschattig.
Ik snap dat veel mensen het gevaarlijk vinden, want ja dat is het natuurlijk ook.
Maar ik neem aan dat je inderdaad goede begeleiding krijgt en dat je je bewust bent van de risico's
Als ik iemand die zoveel met paarden kan in de buurt had zou zelfs ik het wel willen proberen Haha!
Je ziet in ieder geval op de foto's dat paard en jij allebei plezier hebben.

Heel veel plezier nog met je leuke paardjes!!! En ook met je verjaardag ennuh alvast gefeliciteerd dus Clown

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 22:17

Jolliegirl schreef:
Kijk, en dan hoor je weer eens het verhaal van de andere kant...

Ahja twee kanten , ik ken het verhaal maar half en half. En wat doet het er nu toe ? Paard is nu van emma was vroeger van voltigeur,
whatever. Mensen jullie kiezen welke kant je kiest , maar gelieve niet op deze topic of gelijk waar op deze site je mening erover te zeggen,
on topic, geniet van alle foto's die toekomen, geef reactie op de foto's en niet aan het hele verhaal wat achter de paarden schuild ! Haha! Vragen naar is nog ok ,
maar confronteren met gaat te ver,
alvast bedankt

greetz. Allihow we graken nog bij de 25"
(oja @ jolliegirl , dit bericht is niet echt persoonlijk op jouw bedoelt hoor !) xxx

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 22:19

diehdieh schreef:
Heel veel plezier nog met je leuke paardjes!!! En ook met je verjaardag ennuh alvast gefeliciteerd dus Clown

@ thankss ! Haha! Clown
Twordt van vakantie weer fantastisch !
Oja zijn er hier landbouwers onder de bokkers ? Haha!
Zoja wie gaat volgend weekend naar het landbouwsalon ?!

xxx (woepsie off topic Bloos )

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:20

echt mooi hoor doe je... Hier droomde ik vroeger altijd van om op een mooie tinker met lange manen galoperen zonder iets over een groot veld of zo... Oow mijn dromen komen weer op...
als ik met mijn paardje niet meer wedstrijden of iets ga rijden, dan wil ik dit ook...

Edit
lees net dat jebijna jarig bent..
Fijne verjaardag vast.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 22:24

Voltigeur schreef:
- de eerste maanden reed ik met stang, dan ben ik overgeschakeld naar een lichte hackamore (wat je zéér goed weet)...
- en kreeg ik van jouw geen western schaarbit cadeau? (wat ook een stang is, wat je er ook moge over zeggen)

Hoi bartje ,
wil niet lastig doen maar even dit :
- ik heb via thomas , claudia , ... toch begrepen dat hackamore en stang gelijk zijn (qua hardheid).
- Emma verafschuwt toch geen stang ? Zij accepteerde dat jij daar mee reed ... Thomas rijdt ook met stang , zij gaat hem dat ook niet verbieden. Ik reed vroeger ook met stang , nu nog altijd op olivia trouwens (is niet van mij van de eigenaar en die wil niet anders) enu , ik heb emma nooit horen zeggen dat stang slecht is enkel : dat zij voor bitloos kiest.

Hoe is het anders nog
(moest er eventjes uit hé Knipoog )
maar blijf voor de rest liever ontopic,
veroorzaakt enkel probs, geen goesting in Clown

deda x x x Florrtje

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:28

Voltigeur schreef:
muiske07 schreef:

tja hij is voor bart van iemand anders geweest die hem van kleinsaf had en die heb ook altijd bereden heeft met stang waardoor hij beenhard is geworden, bij bart liep hij ook met stang en bleef hij beenhard.

- Op 4 december zal 't exact 5 maand zijn dat je 'm bent komen ophalen, en geen 8...
- Misschien eerlijkheidshalve bij vertellen dat die "iemand anders die hem van kleinsaf had" in feite Toon is, de vader van Thomas...

tja wie gaf er hints dat je dat bit zo graag wou?
en de laatste maanden reed je met omar met stang en omdat je het geen zicht vond dat hij zijn mond altijd open deed,
deed je er nog maar eens een extra neusriem rond om zijn mond dicht te snoeren...

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:31

florrtje schreef:
Voltigeur schreef:

Hoi bartje ,
wil niet lastig doen maar even dit :
- ik heb via thomas , claudia , ... toch begrepen dat hackamore en stang gelijk zijn (qua hardheid).
- Emma verafschuwt toch geen stang ? Zij accepteerde dat jij daar mee reed ... Thomas rijdt ook met stang , zij gaat hem dat ook niet verbieden. Ik reed vroeger ook met stang , nu nog altijd op olivia trouwens (is niet van mij van de eigenaar en die wil niet anders) enu , ik heb emma nooit horen zeggen dat stang slecht is enkel : dat zij voor bitloos kiest.

Hoe is het anders nog
(moest er eventjes uit hé Knipoog )
maar blijf voor de rest liever ontopic,
veroorzaakt enkel probs, geen goesting in Clown

deda x x x Florrtje

Flor, dit was mijn eerste post in dit topic en is een reactie op wat over mij gezegd wordt. Een hackamore ligt op de NEUS en heeft een kettinkje onder de KIN, er zit dus HELEMAAL NIETS in de mond van het paard. Ik zal 't anders zeggen: als je hard genoeg aan de neckrope trekt (hoeft niet eens superhard te zijn) dan knijp je de luchtwegen van het paard dicht... Dus alles hangt nog maar af van hoe hard de hand is die de teigels vast houdt...

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 22:36

Njah bart ik altijd gehoort dat een hackamore kaakbenen kan kraken , alsje daar iets te veel aan hangt ? ik dacht ook niet dat ik en emma een harde hand hebben , in tegendeel , mijn neckrope altijd heeeel los als ik spring, en wij stoppen met onze knieën toe knijpen he , niet trekken , voor de rest bewegen wij die neckrope links en rechts van de hals om te sturen.
Eigen mening , jij vindt hackamore goed wij niet,
jij verafschuwd bitloos , wij niet ,
ik draag geen cap ... jij toch ook niet ?
Een mens geeft gelijkenissen en ook verschillen he.
Ma bartje laat het erbij ... ok ? Haha!

xxx

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:39

muiske07 schreef:
en de laatste maanden reed je met omar met stang en omdat je het geen zicht vond dat hij zijn mond altijd open deed,
deed je er nog maar eens een extra neusriem rond om zijn mond dicht te snoeren...

- Ik vond het bit inderdaad mooi...
- effe voor de duidelijkheid tegenover andere lezers: die extra neusriem om hem zogezegd de mond dicht te snoeren (wat klinkt dat leuk zeg, zeker als je iemand wil "pakken") was de normale neusriem die bij het, overigens standaard, hoofdstel werd geleverd. Dus niks extra, enkel terug bij gezet zoals 't oorspronkelijk was. En ik heb Omar de laatse maanden 1 week bij Cyrille en dan nog een paar keer met bit gereden... Wat eigenlijk niks terzake doet dacht ik, maar soit... wie een hond wil slaan vind licht een stok.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:41

Waarom ruzieen jullie niet verder via pb?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:42

Mensen Lachen Lachen waar gaat dit over????

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:42

bart, je hebt me zelf nog gezegd dat je op zondagen gaat wandelen met omar en omdat je het geen zicht vond dat je die extra neusriem rond zijn mond deed zodat hij zijn mond niet meer kon open doen...
verder was het jij die voor heel de piste zat te brullen in dentergem dat omar een waardeloze knol was en dat je hem ging verkopen en 1keer heb je zelfs durven zeggen dat je hem naart slachthuis wou doen.

jij ook achter mijn gat vertellen dat ik ozoooo ongelukkig ben met thomas en wat nog allemaal.

dan was jij verwonderd dat voor mij even teveel was.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:43

Wat een kat-en-muisspel hier zeg!
Doe dit verder via pb, of laat het verleden rusten, maar alstublieft, laat flores topic in ere! Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:43

KiWiKo schreef:
Mensen Lachen Lachen waar gaat dit over????

Oud zeer denk ik..
Niks voor de overige lezers hier lijkt me.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:44

inderdaad Lachen graag verder per PB, ik hoef die onzin niet te lezen toch???? ben er ook helemaal niet in geintressert Lachen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:44

Laat waat privé is privé mensen. Knipoog

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 22:44

Voltigeur schreef:
muiske07 schreef:

- Ik vond het bit inderdaad mooi...
- effe voor de duidelijkheid tegenover andere lezers: die extra neusriem om hem zogezegd de mond dicht te snoeren (wat klinkt dat leuk zeg, zeker als je iemand wil "pakken") was de normale neusriem die bij het, overigens standaard, hoofdstel werd geleverd. Dus niks extra, enkel terug bij gezet zoals 't oorspronkelijk was. En ik heb Omar de laatse maanden 1 week bij Cyrille en dan nog een paar keer met bit gereden... Wat eigenlijk niks terzake doet dacht ik, maar soit... wie een hond wil slaan vind licht een stok.

Laten we in vrede ons leven verder zetten ! Haha!

groetjes ,
xxx
@ tinkerloos x taverite : ik treed in jullie woorden! ,
laat dit achterwegen dankje , verleden is verleden ,helaas niet terug te spoelen

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:45

hihi ik moet er een beetje om grinikken.
Toen ik net op een topic van voltigeur zag dacht ik nog van goh! Net zo stoer als van dat andere meisje die die gave dingen doet!
Zie nu dat het om dezelfde mensen en paarden gaat Bloos
Aan alle 3: mooie paardjes, mooie "stunts"
En over dat cap gezeik: volgens mij breek je eerder je bek als je er 1 op hebt Knipoog