Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:43

maikeltje schreef:
[
Dit is zonder meer waar. Wat dat betreft hebben we er nog eens iets aan. Is weer eens wat anders dan een HAW-topic met alleen oooh's en aaah's Haha!
Idd al zouden deze verontwaardigde reagde reacties er meer mogen komen als een jong, groen dier voor het eerst onder het zadel loopt en dan al strak wordt getrokken... DAT vind ik zielig. Bloos

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:44

Belker schreef:
Niet alles is aan de ruiter op te hangen. Paarden in een (wisselend) koppel zijn ook niet altijd lief. Voor je het weer zijn er ook bij het dier blessures. Haha! En dan is het jammer dat ze niet met begrijpelijke woorden praten. Dan was je er sneller achter wat waar niet goed zat.
Klopt, paarden zijn bij elkaar erg duidelijk en dat is ook precies waar ik op doel. Belker, het zou een misverstand zijn te denken dat ik jou (zoals iemand suggereert) wil treiteren maar ja je kent het gezegde: zoals de waard is... ik heb nog nooit een kwaad woord met jou gewisseld. Maar het is toch te verwachten dat dit soort opmerkingen volgen. Wat is nu precies je insteek geweest met dit topic?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:46

Kan hier niet gewoon een slotje op ? Denk dat er nu wel genoeg gezegd is ? En je krijgt alleen maar hetzelfde spelletje wellus nietus.

Het leven gaat niet altijd van een leien dakje en met het rijden van paarden dus ook niet. Er zijn prettige dingen en minder prettige dingen, maar daar kan ook goeds uit voort komen.

Soms jammer dat als er mindere foto's geplaatst worden er zo gereageerd moet worden.
Als er volgende week weer foto's geplaatst worden van Katja met die pony en het ziet er stukken beter uit wat is dan de conclusie ?

Iedereen gaat dan zijn woorden weer in trekken ? excuses richting Katja ?

Nee want dan komen er niet meer dan 10 reacties op uit omdat het er weer net zo uit ziet als de rest ?

Dat overdreven gedoe allemaal.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:46

VeryWell schreef:
en dit noemen ze dan paardrijden???

Jah, dus waar zijn de sporen, correctiebitten, slofteugels, mexicaanse neusriemen, ophaaltrensen, stangen, hackamores met fikse scharen, stootteugels, opzet-teugels e.d. dat je dat niet eerst probeert! Duivel

Stel jullie toch niet zo aan stelletje babies, tuurlijk ziet het er niet prettig uit, maar het is wel in een keer duidelijk in plaats van steeds meer rommel aan die paarden te hangen om uit te leggen wat je bedoelt. Ik vind het allemaal wel meevallen. Het moge duidelijk zijn dat hij niet dagelijks zo gereden wordt. Ze zijn niet van suiker!

Spetter007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:47

Ik wil helemaal niet zeggen dat ik het zielig vind, ik heb ook een soms wat probleem-pony, en in sommige tijden zag het rijden bij ons er ook wat apart uit.
Maar goed.
Als die pony het best heeft, en daar ga ik wel vanuit, dan zie ik geen probleem

Ciao

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:47

Belker schreef:
SuperPepeijn schreef:
Vind je? Ik denk dat een paard met rijtechnische en/of gedragsproblemen dat voor 90% van de gevallen aan de eigenaar te danken heeft. En dat blijkt dus ook wel toch uit dit topic omdat de ruiter, hoe vervelend dat ook is, lichamelijk niet in staat is dat te bieden wat het paard nodig heeft. En dat gaat van kwaad tot erger, totdat dit kennelijk nodig is. Als ruiter moet je dat wel kunnen bieden en anders op zoek gaan naar één dat wel geschikt is voor je, voor jouw geluk en dat van het paard.

Niet alles is aan de ruiter op te hangen. Paarden in een (wisselend) koppel zijn ook niet altijd lief. Voor je het weer zijn er ook bij het dier blessures. Haha! En dan is het jammer dat ze niet met begrijpelijke woorden praten. Dan was je er sneller achter wat waar niet goed zat.

Toch denk ik dat problemen in veel gevallen te wijten zijn aan de ruiter of de combinatie ruiter/paard.
Wat dat betreft heeft SuperPepeijn gelijk.

Wat in jouw geval de problemen heeft veroorzaakt, is moeilijk te zeggen, ken de voorgeschiedenis niet, maar ik weet dat iedere ruiter een zwakke plek heeft. Daarom is het ook zoveel makkelijker om de problemen op andermans paard te corrigeren, dan op je eigen paard. Knipoog

Maar kennelijk ligt jouw zwakke plek op het punt waar deze pony er makkelijk (doch niet bewust) gebruik van kan maken.
En met niet bewust bedoel ik, dat een paard niet logisch kan beredeneren hoe hij jouw leven zuur maakt, maar dat jij hem de opening biedt waar hij instinctmatig gebruik van maakt.

Met een ruiter die de zwakke plek op een ander punt had gehad, was het hele probleem misschien niet ontstaan.

Niet aanvallend bedoeld, en ik geloof zeker wel dat indien je nu de juiste koers weet te kiezen, je het probleem kunt overwinnen.
Hopelijk knapt je gezondheid op en is dat deel van het probleem dan verholpen. Lachen

EDIT; en ja, ik weet al te goed hoe gezondheidsproblemen tussen jou en een paard in kunnen komen te staan.

Cyruss__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:50

leuk paardje! lijkt me verstandig om hem ook af-en-toe wat ruimte aan de voorkant te geven.. kijken wat ie dan doet

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:52

Chantalll schreef:
Soms jammer dat als er mindere foto's geplaatst worden er zo gereageerd moet worden.
Als er volgende week weer foto's geplaatst worden van Katja met die pony en het ziet er stukken beter uit wat is dan de conclusie ?

Dat iedereen z'n stoute paard in de krul moet trekken Knipoog
Zonder dollen.
Deze ruiter heeft voldoende ervaring dat ik er wel op vertrouw dat dit goed komt, dat ze snel anders gaat rijden op deze pony, maar die mensen die dit topic lezen en die niet zo goed kunnen rijden?
Nogmaals is dit zeker niet mijn manier van oplossen en als het gebeurd....., maar zelfs als het werkt, om deze foto's hier op bokt neer te zetten?

9 vande 10 keer komen de problemen toch echt van de ruiter/eigenaar, zo nu ook volgens mij, wat de ruiter(dus niet eigenaar) aangaf.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:52

Quellian schreef:
faye schreef:
En als je een paard nergens toe wilt "dwingen"moet je hem gewoon 24/7 in een hele grote wei laten lopen en er vooral niet op gaan zitten.

Respect Faye, wederzijds respect.

Precies Quellian. En in dit geval is de pony het respect voor de ruiter een beetje kwijt. En dat wordt hem opnieuw bijgebracht. Lijkt me heel goed, want Ebo is een super pony en het zou zonde zijn als die zijn kwaliteiten onbenut laat. Knipoog Vandaar dat ie een bijscholingscursus krijgt.

Ben het overigens met Fitz e.a. eens dat dit topic wel een beetje een provocerende strekking heeft.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:54

Dat snap ik Superwoman, maar het blijft hetzelfde hier... Er worden zo snel conclusies getrokken. En dan heb ik het echt niet alleen over Katja en die pony.

Ik vind het gewoon jammer in het algemeen dat het zo moet.
Het is mijn manier ook niet, maar dat betekent niet dat het geen effect kan hebben ?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:56

Afhangende staart, opzij hangende oren. Ja erg shokerend. Ik wist na het zien van de foto's dat er commentaar was. Ik zie niet echt scokerende dingen hier. Ja het dier loopt met zijn neus op de kin, maar degene die denkt dat alles na een dagje perfect loopt heeft nooit paard gereden.

Ben benieuwd naar de vervolg foto's, maar als ik deze foto's zie komt dat wel goed

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:57

singasong schreef:
Foto's zijn natuurlijk maar moment opnames maar... ik kan me wel voorstellen dat dit paardje in verzet komt als hij op deze manier gereden wordt. Waarom moet dat zo met de kin op de borst?

Ergens wel mee eens..

verder de andere foto's zien er super uit hoor Lachen
m,et wat trainen verder komt het vast goed

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:02

volgende keer een filmpje..
dan kunnen we het veel beter zien wat er nou gebeurd Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:03

Chantalll schreef:
Dat snap ik Superwoman, maar het blijft hetzelfde hier... Er worden zo snel conclusies getrokken. En dan heb ik het echt niet alleen over Katja en die pony.

Ik vind het gewoon jammer in het algemeen dat het zo moet.
Het is mijn manier ook niet, maar dat betekent niet dat het geen effect kan hebben ?

Ik blijf het een raar topic vinden.
Zelf zou ik alleen foto's neerzetten waar ik trots op ben en waar iemand misschien nog een verbeterpuntje kan aangeven. Waarom deze foto's?

Conclusies hou je toch, juist daarom moet je ff extra oppassen, dat is gewoon zo.
jammer of niet jammer....

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:06

Ik zet gewoon helemaal geen foto's omdat ik weet over de wereld waar ik zit hoe de meeste mensen erover denken. Ik heb alleen enkele foto's staan in mijn profiel.

En toch ben ik trots op de foto's.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:16

gelukkig kan het toch wel normaal gezegd worden op zo'n topic Knipoog dit is iig onderbouwd! dat vind een TS vast veel fijner Knipoog

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:17

Een wannabee-Anky Clown
Als je dan toch zo diep wilt rijden doe dat dan alleen bij paarden die VOLLEDIG kunnen ontspannen. Daar is hier geen sprake van. Groot gelijk dat de pony in verzet komt.

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:17

Geen gelul knol in de krul :|

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:19

Ik heb een stukje gelezen van jou Katja, pony heeft geleerd om te winnen met kracht, wil je zeggen dat jij sterker bent dan de pony dan?..En als je hem op deze manier wederom met kracht rijd (want ik kan me niet voorstellen dat de pony uit zichzelf zo loopt als het zo'n dondersteen is) hoe wil je belker er dan weer opzetten als zij net niet kan winnen met kracht? (en nee, kheb niet 20 pagina's doorgelezen, ook niet als kritiek bedoelt, puur intresse)

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:24

imaudy schreef:
Een wannabee-Anky Clown
Als je dan toch zo diep wilt rijden doe dat dan alleen bij paarden die VOLLEDIG kunnen ontspannen. Daar is hier geen sprake van. Groot gelijk dat de pony in verzet komt.

Zucht.. Lezen is tegenwoordig een hele kunst.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:24

hahaha moest heel hard lachen toen ik de foto's zag Haha!
Ik dacht al nu gaan de meeste bokkers over de zeik. Ik heb er geen problemen mee. Absoluut niet, en ik vind zelfs dat hij lekker loopt.
Zodra je LDR rijd en geen anky bent, ben je hier een beul en gaan ze hard roepen. Weet je wat ik nou zielig vind?? die paarden die geen leiding krijgen 12 jaar er over doen om 1 oefening te leren omdat de ruiter niet weet wat aanpakken is zonder te beulen. En dus maar helemaal niet aanpakt. Dat vind ik zielig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:32

sherwood vele wegen leiden naar Rome en het is niet omdat niet iedereen haar manier van rijden niet heeft dat die dan slecht is. Ik ben het type dat haar paard de tijd geeft (al zeg ik op tijd en stond ook wel eens van 'ela dame!') en daar is niets verkeerd aan. Liever een paard dat er bv een jaar over doet en met plezier loopt, dan eentje die in 3 dagen kant en klaar is onder dwang... Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:35

Ik vond de titel apart daar kwam ik op af,... maar na het zien van de foto´s,...

24 pagina´s Rolleyes Het zal nu toch wel duidelijk zijn, zo langzamerhand?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:36

Dit is weer z'n typische bla bla topic.
Waarbij bijna iedereen hoog van de toren blaast.
Ik kan me heel goed in de rijstijl van de TS vinden, puur om het feit dat ik zelf ook op deze manier les krijg en niet van de TS.

Mij is geleerd als je het paard thuis wat dieper laat lopen, heb je op concour meer over.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:38

pharagirlke schreef:
Ik heb een stukje gelezen van jou Katja, pony heeft geleerd om te winnen met kracht, wil je zeggen dat jij sterker bent dan de pony dan?..En als je hem op deze manier wederom met kracht rijd (want ik kan me niet voorstellen dat de pony uit zichzelf zo loopt als het zo'n dondersteen is) hoe wil je belker er dan weer opzetten als zij net niet kan winnen met kracht? (en nee, kheb niet 20 pagina's doorgelezen, ook niet als kritiek bedoelt, puur intresse)

Hier ben ik het volledig mee eens. Je leert het dier touwtje trekken, in verzet komen (dit is mijn mening en die hoef je natuurlijk niet te delen) en daarom zou dit niet mijn manier zijn van oplossen en ik denk dat de "eigen" amazone beter dit probleem op haar manier kan oplossen waarbij zij rekening houdt met haar lichaam ipv iemand anders erop zetten.