Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Dat volg ik niet, Karl66. 
Karl66 schreef:Maar wat nu als iedereen 8 minuten op zijn paard gaat zitten en daarna gelijk stopt met trainen, want het paard is toch al durchlassig, stopt met lessen, want mijn paard vertelt wat ik fout doe, en de da afbelt, want mijn paard krijgt toch geen aandoeningen.
Hoezo welzijn van het paard vooropstellen?
????
Aqua8horse schreef:
Lessen heb je altijd nodig, Karl66...al is het alleen maar om kritisch te kunnen blijven naar jezelf!!!
Samsam schreef:Aqua8horse schreef:De tonatie en het woordgebruik geeft meer aan dan je zou verwachten in dit geval. Maar het lijkt mij ook niet correct. Kennelijk zijn er mensen die onregelmatige benen van die stakkers tijdens een piaffe geweldig vinden.
Maar A8H, als jij 8 minuten op een stilstaande salinero zou zitten, en je balansding doen, daarna zou hij de piaffe wel correct lopen?
KiWiKo schreef:Aqua, ik ben bij je geweest. Je doet heel goed werk. Ik zie ook dat de paarden happpy zijn en blij door de baan gaan. Maar het is gewoon zo dat je van brandhout lucifers maakt, en dat op zich is natuurlijk al heel knap.
Ik denk alleen dat je een vertekend beeld hebt. Ze lopen inderdaad allemaal rad, maar dat is wat anders dan tact. Shwung betekend met veel afdruk en een duidleijke pas... ik zie vlakke sloffende passen.
Wellicht komt dat omdat we een andere definitie hebben van de gebruikte woorden.
Kitty schreef:
Maar A8H, als jij 8 minuten op een stilstaande salinero zou zitten, en je balansding doen, daarna zou hij de piaffe wel correct lopen?

Aqua8horse schreef:Samsam: ik geloof niet dat het geven van de naam van mijn instructeur enige waarde toevoegd aan de inhoud van dit topic.
Aqua8horse schreef:
Het ligt voor de hand om dat zo te bekijken. Maar in dit geval heb ik een theorie ontwikkeld waarbij mijn instructeur zorgt dat ik kritisch naar mezelf blijf kijken!!!
KiWiKo schreef:Yep klopt aqua, ik zie het niet
Aqua8horse schreef:Wat denk je zelf? Zou jij het logisch vinden als mijn instructeur niet vanuit het oogpunt van waaruit ik train, uitermate kritisch naar mij kijkt dan?
Aqua8horse schreef:Ik denk daar dat weinig aan veranderd KiWiKo. De theorie blijft gewoon gelijk!