NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:44

muiske07 schreef:
Jolliegirl schreef:
mooi hoor Lachen
Dit is omar van voltigeur toch? Lachen of is dat al gevraagd Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

omar is mijn paard en niet van voltigeur Knipoog

Oh dat dacht ik aan zijn topics te zien..

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:53

ik wil je van harte welkom heetten en ook even zeggen
dat ik vind dat jullie op een super manier met paarden omgaan
Tuurlijk moeten we altijd allemaal in ons achterhoofd houden
dat het een paard is dus een dier en ook nog eens een vluchtdier.
Maar met een dier kan je veel vertrouwen opbouwen weerskanten op
en idd vaak geeft een paard het ruim van tevoren al aan, en is het bang
Voor dingen die herkenbaar zijn,
Mijn merrie wordt blind en rijdt ik ook op een touwtje in de bossen en ook rustig
op de openbare weg, Ze is ooit een keer op hol geslagen echt in blinde paniek, Het duurde even
voor ik haar weer onder controle had, Ik heb toen gelukkig niemand aangereden of wat dan ook, en zowel mezelf als het paard niet bezeerd.
We zijn toen ook zo weer terug gereden naar stal en het is allemaal goed gekomen.
Nog steeds vertrouw ik op mijn paard, in die zin ze slaat niet zomaar op hol
en als ze het doet is ze nog te sturen en uiteindelijk te stoppen.

Ik weet denk ik net als de ts en ieder ander die op deze manier paarden traint en rijdt, dat er een risico aan zit maar dat dat risico verminderdt wordt omdat je een zadel en hoofdstel etc hebt
dat weet ik niet, enigzins misschien omdat je voor je eigen gevoel meer houvast hebt.
Maar ook dan kan je een hoop schade aanrichten en ook dan kan een verzekeringsmaatschappij besluiten niet uit te keren zeker als je niet in het bezit bent van een ruiterbewijs etc etc en er geen aantoonbare redenen zijn of bewijs is waar je paard dan zo van geschrokken zou zijn.

Ik heb echt veel respect voor jullie manier van doen en ik zie dit ook niet als stoer doenerij, Maar eerder gewoon lekker rijden met een paardje, genieten van de band die je hebt.
Zo voelt het voor mij althans en tuurlijk ben ik er trots op als mijn paardje zo loopt
en dan nog buiten ook, Zou niet goed zijn als je er niet trots op zou zijn denk ik dan.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:06

Jolliegirl schreef:
mooi hoor Lachen
Dit is omar van voltigeur toch? Lachen of is dat al gevraagd Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

omar is mijn paard en niet van voltigeur Knipoog[/quote]

Oh dat dacht ik aan zijn topics te zien..[/quote]

volgens mij heb je wel gelijk, is omar niet van voltigeur op bokt geweest (bedoelt bokt naam) ?? Ook aan je site te zien :S zeg maar als ik het alsnog mis heb.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:36

LovesHerPony schreef:
Jolliegirl schreef:
mooi hoor Lachen

volgens mij heb je wel gelijk, is omar niet van voltigeur op bokt geweest (bedoelt bokt naam) ?? Ook aan je site te zien :S zeg maar als ik het alsnog mis heb.[/quote]

Kun je me even het profiel of een topic van die voltigeur doorsturen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:10

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:07

LovesHerPony schreef:
Jolliegirl schreef:
mooi hoor Lachen

volgens mij heb je wel gelijk, is omar niet van voltigeur op bokt geweest (bedoelt bokt naam) ?? Ook aan je site te zien :S zeg maar als ik het alsnog mis heb.[/quote]

hij was vroeger van bart,
hij is al meer dan 8maand van mij en sindsdien een grote ommekeer in zijn leven gemaakt.
na al die jaren met stang, nu slechts met een neusriempje of neckrope.
omar heeft niet graag een ijzerwinkel in zijn kleine mondje.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:26

Wauw..Echt heelmooi, maar toch zou ik met trainen een cap op doen:)

zebra_zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:38

Dat ziet er allemaal erg stoer uit, daar moet je wel lef voor hebben zeg! Een beetje gezond lef en de nodige souplesse (maar die heb je ook wel zie ik) helpt ook al veel in het voorkomen van blessures: je verkrampt niet bij een val en vangt jezelf daardoor beter op...
Maaaarrrr, ik keek zojuist even in je profiel en zag dat je jouw hond wel heel hoge sprongen laat maken, en dat op een ondergrond van beton! Honden hebben gevoelige gewrichten (en zeker retriever-rassen) en het opvangen van zo'n landing kan gewrichten beschadigen. Het is even wat off-topic maar het lijkt mij het vermelden waard aangezien ik aanneem dat je nog veel langer van een gezonde hond wil genieten!
Succes verder.

Destiny22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 14:15

Wat gaaf zeg allemaal!! wou dat ik het kon!

wat hebben jullie eraan gedaan om El-Kalife zo relax te krijgen heb in je profiel gekeken Haha! ?? na alles wat hij meegemaakt heeft?
Dat vind ik echt super knap!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 21:02

zebra_zorro schreef:
Dat ziet er allemaal erg stoer uit, daar moet je wel lef voor hebben zeg! Een beetje gezond lef en de nodige souplesse (maar die heb je ook wel zie ik) helpt ook al veel in het voorkomen van blessures: je verkrampt niet bij een val en vangt jezelf daardoor beter op...
Maaaarrrr, ik keek zojuist even in je profiel en zag dat je jouw hond wel heel hoge sprongen laat maken, en dat op een ondergrond van beton! Honden hebben gevoelige gewrichten (en zeker retriever-rassen) en het opvangen van zo'n landing kan gewrichten beschadigen. Het is even wat off-topic maar het lijkt mij het vermelden waard aangezien ik aanneem dat je nog veel langer van een gezonde hond wil genieten!
Succes verder.

Whohow , mijn hondje is hier gezond hoor , als hij van iets niet zeker is, doet hij het niet , hij sprong enkel over de kortwagen als ik voorsprong, hij doet helemaal niets wat hij niet wil of van zen eigen weet wat hij niet kan, dit was enkel voor foto om met die balken spectaculair te laten overkomen normaal spring ik altijd in gras hoor Knipoog ook als ik op beton heb gesprongen loop ik nog even met hem en kijk of hij zeker nie zou maken , zijn voetjes worden afgespoeld met lauw water voor zen pezen en dan krijgt hij een massage aan zen schouders, dat zijn de enige gewrichten die hij zou kunnen bezeren bij die sprongen springen. Hij kan trouwens nog hoger dan dat , en weet heus wel wat hij doet , mij hondje niet dom.trouwens hij loopt hier vrij rond , geen omheining Knipoog. kdenk dat hij niet kan klagen , ook doe ik soms bandages aan. Gelieve niet over mijn hondje te zagen en wat meer on toppic te blijven. Het is mijn hondje en ik doe ermee wat ik wil , en tis een koppige hond kun je vragen aan aal mijn vriendinnen , ik ken ook heus wat van dieren en weet zeker goed genoeg wat gevaarlijk is ,

Groetjes
Bedankt voor de leuke reactie bij over de toppic Knipoog

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:14

hihi jeetje je lijkt pipilankous wel zoals je over dat paard heen vliegt! Ongelovelijk, ik dacht bijna dat je de foto's bewerkt had, super knap hoor ga zo door Haha! Alleen.. pas op voor je blonde koppie.. en bescherm je hoofd!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:23

Jeetje, het lijkt net alsof je op het paard geboren bent Bloos! Haha! Ik wou dat durfde! En je hebt een paar prachtige paarden! Alleen zou ik voor je eigen veiligheid een cap op doen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:30

gaan we weer, capperdecapperdecap haha, iedereen die de neiging heeft over caps te beginne, graag hele topic doorlezen aub

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:38

Destiny22 schreef:
Wat gaaf zeg allemaal!! wou dat ik het kon!

wat hebben jullie eraan gedaan om El-Kalife zo relax te krijgen heb in je profiel gekeken Haha! ?? na alles wat hij meegemaakt heeft?
Dat vind ik echt super knap!

tja ik heb hem al zes jaar,
het duurde me 8maand om hem dat vallen af te leren bij aan te singelen en op te stappen.
2.5jaar tegen dat hij me een beetje begon te vertrouwen.
3jaar om die luchtwegen goed te krijgen
5maand voor zijn rugje gezond te krijgen.
1jaar voor zijn hoeven weer normaal te krijgen.
7maand voor zijn huiduitslag.
4jaar voor zijn evenwicht weer stabiel te maken! (heb veel kneuzingen en barsten van hem, en nog hoop littekens op mijn lijf staan van hem, regelmatig koprols gemaakt, ook op straat, in piste, prikkeldraad, overkop gegaan allebei,etc...)
1jaar en half om hem mooi rond te krijgen + nog eens twee jaar om spieren te kweken, en toen ik hem na 3jaar had begon zijn kont eindelijk rond te komen.
5jaar om eindelijk te mogen knallen met mijn zweep boven zijn hoofd, naast hem, achter hem, voor hem... en zeggen dat als je inbegin je hand opstak dat hij zich liet vallen uit schrik...
en tja dan is het alleen maar beginnen beteren, ik begon bitloos eerst met bosal, later met touwhalster en dan met neckrope.
sinds in april leerde ik flor kennen,
zij heeft kalife zijn gebreken niet meegemaakt, mss gelukkig maar.
hij was niet gemakkelijk, alles behalve maar ik heb toch blijven doorbijten, liefde overwint alles!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:56

piezze schreef:
gaan we weer, capperdecapperdecap haha, iedereen die de neiging heeft over caps te beginne, graag hele topic doorlezen aub

Het lijkt me niet fijn als je met je hoofd op de grond valt zonder cap.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:36

@ _Tamara: het is idd niet fijn Lachen. Maar daar gaat dit topik denk ik niet over. Als de TS met hard en ziel geen cap op haar hoofd wil... dan vind ik niet dat er na 23 blz nog moet gezegt worden: zou je geen cap aandoen? Dat vind ik wat overbodig. En daarom is het dus belangrijk om heel het topic door te nemen.

@ flortje en muiske: ik geniet nog steeds van jullie filmkes en foto's! Lovers

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:24

lindake schreef:
@ _Tamara: het is idd niet fijn Lachen. Maar daar gaat dit topik denk ik niet over. Als de TS met hard en ziel geen cap op haar hoofd wil... dan vind ik niet dat er na 23 blz nog moet gezegt worden: zou je geen cap aandoen? Dat vind ik wat overbodig. En daarom is het dus belangrijk om heel het topic door te nemen.

@ flortje en muiske: ik geniet nog steeds van jullie filmkes en foto's! Lovers

Oke. Maar ik vind het wel heel knap wat ze presteert, maar dat had ik al gezegd Knipoog

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:00

Wóoh!
Wat een vertrouwen! Haha!
Ziet er echt stoer uit! Tong uitsteken

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:08

dank jullie wel!

en cap laat dat eens achterwege mensen!
in de middeleeuwen en veel vroeger was er ook geen cap

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:11

en dus meer gewonden.
Wacht maar tot je een keer goed valt Knipoog dan draag je je cap wel, als dat dan nog kan.

Zo jong.. en dan alleen voor het ''mooie'' gaan...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:13

muiske07 schreef:
hij is al meer dan 8maand van mij en sindsdien een grote ommekeer in zijn leven gemaakt.

Ohh en aggut wat heeft die bart het toen slecht gedaan!! Rolleyes (niet dus)
Sorry maar jou reactie, daar walg ik een beetje van.
je moet blij zijn dat je dit paard weer HEBT!
Als je met een stang kunt omgaan maakt het geen rete uit, en dat kon bart best!
Zie dat je vriend ook met een stang rijdt, heb je daar niets op tegen? vind dat paard het wel fijn een hele ijzerwinkel in zijn mondje??

En vind jou niet echt vriendelijk tegen bart , een tekst uit je profiel :
hij is dan verkocht geweest naar een manege die hem weer verkocht aan iemand die hem een jaar heeft gehouden en dan kreeg ik hem cadeau van die mens.

Hoe oud is Omar en loopt hij nog shows?

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:37

Jolliegirl schreef:
muiske07 schreef:

Ohh en aggut wat heeft die bart het toen slecht gedaan!! Rolleyes (niet dus)
Sorry maar jou reactie, daar walg ik een beetje van.
je moet blij zijn dat je dit paard weer HEBT!
Als je met een stang kunt omgaan maakt het geen rete uit, en dat kon bart best!
Zie dat je vriend ook met een stang rijdt, heb je daar niets op tegen? vind dat paard het wel fijn een hele ijzerwinkel in zijn mondje??

En vind jou niet echt vriendelijk tegen bart , een tekst uit je profiel :
hij is dan verkocht geweest naar een manege die hem weer verkocht aan iemand die hem een jaar heeft gehouden en dan kreeg ik hem cadeau van die mens.

Hoe oud is Omar en loopt hij nog shows?

wat is er daar zo onvriendelijk aan?
omartje is 17jaar en staat goed bij mij thuis,
tja hij is voor bart van iemand anders geweest die hem van kleinsaf had en die heb ook altijd bereden heeft met stang waardoor hij beenhard is geworden, bij bart liep hij ook met stang en bleef hij beenhard.
ik wou dat niet en wou het nu eenmaal anders.
heb altijd gezegd als hij ooit van mij zou zijn dat ik daar verandering in breng en dat ik hem verzacht.
vind het niet normaal dat je met een stang in zijn mond moet zitten trekken en sleuren om hem te kunnen stoppen, srr.
hij is veel verzacht en is nu perfect te rijden met een neusriempje op zijn neus.
omar liet heel duidelijk zien aan alle manieren dat je met bit reed dat hij niet graag een bit in had.
tja thomas weet dat ik liever bitloos zie en ik keur dat van hem ook niet goed,
maar ik kan niemand dwingen om bitloos te gaan he.
ik ben bart heel dankbaar dat ik hem heb gekregen, maar zie niet in waarom mijn profiel over bart moet gaan terwijl het om mijn paarden gaat.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:45

en dit stuur je me ook per PB met nog een aantal regels eronder, waarom PB je me dan , als je het hier ook al zegt.
Tevens heb je een pb terug, en wil ik het hierbij laten
FIjne avond

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:46

Jolliegirl schreef:
en dit stuur je me ook per PB met nog een aantal regels eronder, waarom PB je me dan , als je het hier ook al zegt.
FIjne avond

omdat ik ondervonden heb dat de mensen rapper per pb terugsturen dan als je in een topic een reactie geeft,
die pb kwam later dan deze reactie, kon er hier nog niet opkomen daarmee Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:48

muiske07 schreef:
Jolliegirl schreef:
FIjne avond

omdat ik ondervonden heb dat de mensen rapper per pb terugsturen dan als je in een topic een reactie geeft,
die pb kwam later dan deze reactie, kon er hier nog niet opkomen daarmee Haha!

Oohh oke Tong uitsteken