Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Skygirl schreef:Als we nou allemaal naast gewoon rijden ook dit met ons paard doen wordt iedereen vast een stuk slanker.
Dat is pas MET je paard sporten

muissie5 schreef:maar hoe zou ik bv kunnen zien/merken dat ik te zwaar voor het paard ben?( als de instructeur zegt dat het makkelijk gaat?
) Citaat:Verder ben ik begonnen met zwemmen en fietsen ( hijg puf nog geen conditie)
In mijn geval moet ik wachten tot mijn longen beter zijn om te kunnen stoppen met medicijnen ( prednison)
Ik had ook kunnen wachten met rijden tot ik wel wat kilo's minder weeg maar ja.
Ik droom er dan ook van dat ik medicijnvrij en overgewicht vrij door het leven kan gaan, maar tot die tijd.......mijn grootste passie opzeggen?
Hmmm....
Citaat:Nogmaals als ik zou weten dat ik de paarden belast dan zou ik meteen stoppen maar op de manege zijn we met meer dikkerts en de eigenaar zegt gewoon niet schamen voor jezelf en doen wat mogelijk is.
Citaat:Misschien iemand in de buurt waarvan ik een paar x per week lekker met het paard vanaf de grond mag leren?
of pony of veulen haha maakt mij niks uit, en is nog goed voor mijn lijn
Skygirl schreef:Nou is mijn ervaring juist dat slankere ruiters juist vaker netter zitten dan stevigere ruiters (met beiden vergelijkbare ervaring). Gewoon omdat het dan veel makkelijker is om netjes te zitten en mee te gaan in de bewegingen.