Ik zou dit wel doen. er zou niet zo heel erg veel mis aan kunnen gaan toch. ze kan je dan mischien beter helpen met hoe het paard op de hulpen reageerd. En je kunt ook kijken hoe je beter dingen op kunt lossen.
Juicey
Geplaatst: 18-03-12 17:48
Ligt aan de situatie. Als je paard echt aan het klieren is en hij reageerd niet meer op je been dan zou ik het wel laten doen. Gewoon als een voorbeeld hoe je het wel zou kunnen aanpakken.
Vondt het geen probleem mijn lesgever had ook mij paard ingereden en wanneer ik les had dan was ik na een half uur al gebroken kon je me in de hoek gooien en vondt het dan niet vervelend dat hij er dan als laatst erop ging haha!
Met het vorige paard wat ik reed een tuiger heeft mij instructrice wel een keer opgereden.. We liepen steeds tegen het zelfde probleem dat ze niet omlaag wou komen met haar hoofd .. en ik zei steeds ik kan het niet voor elkaar krijgen.. het paard vond het te moeilijk.. Toen is mijn instructrice er een keer opgestapt en toen gaf ze ook eerlijk toe ZOOOOO wat gaat dat moeilijk , zelfs haar lukte het niet.. En nee dan bedoel ik niet dat we haar naar beneden trekten hoor ...het was allemaal op de vriendelijke manier.
Daarna had ze meer begrip voor me en snapte ze dat de merrie toch niet veel meer zou zakken met haar hoofd... Ik ben er toen wel blij mee geweest , daarna wist ze gewoon dat er rekening mee gehouden moest worden..
Ik zou het zo weer doen , als daardoor de les beter gaat waarom niet... En het hoeft geen uur rijden zijn maar even een kwartiertje ..
Als het me kan helpen laat ik haar erop, anders niet.
Nu is mijn instructrice wel de eigenaar van het paard, dus kan daar ook niet teveel over zeggen. Tot nu toe is het in ieder geval nog niet nodig geweest. Maar als het mij kan helpen, zodat zij het even wat beter kan voelen om aan de hand daar van weer tips te geven mag ze er wel op.