Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Snoevie schreef:weet je,ik probeer alleen maar uit te leggen dat ik vind dat de een niet echt scherper is dan de ander.
een dubbel gebroken zal inderdaad best wel een betere pasvorm hebben,maar het werkt gewoon niet voor elk paard.
waarom zou een paard aan iets anders moeten wennen als iets al goed bevalt?
en je hoeft niet te twijfelen,gewoon doen wat goed voelt voor jouw paard
Blijkbaar past het mes dan niet bij het vlees. Beetje cru voorbeeld, maar hopelijk toch duidelijk.Snoevie schreef:nogmaals sorry dat ik schrijf hoe ik het zie.
ik dacht dat bokt daarvoor bedoeld was
(een mens maakt ook weleens foutjes in een tekst he)
sorry voor mijn mening dan,pennyx,het was niet om je af te kraken

Snoevie schreef:waarom vriendelijker?het is een andere methode,maar het hangt van de persoon af die het uitvoert of het vriendelijker is.
ik bedoel alleen te zeggen dat mensen vaak met een roze bril naar horsemanship ed kijken en zulke methodes,maar dat het net zo goed onvriendelijk kan zijn als engels rijden of western rijden enz.
) Snoevie schreef:oke,maar als je er op de goede manier mee bezig bent,vind ik het persoonlijk net zo fijn en goed en vriendelijk als engels rijden,maar dat is ook persoonlijke smaak denk ik van degene die het uitvoert en van het paard die getraind word.
(maargoed we dwalen af)

Snoevie schreef:och dat ijzer,ja daar zijn de meningen over verdeeld.
ik vind veel bitloze optomingen ook onvriendelijk.
dus wat is er echt vriendelijker......
of heb jij het meer over grondwerken enzo?
Snoevie schreef:oooh zo op die manier.
nou het is knap als je dat kan met je paard.
lijkt me niet echt geschikt voor maneges