Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Re: Wannabe-welsh-hengst Pharaon ook!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:34

Eigelijk snap ik niet echt dat je dit op bokt plaatst.
Het ziet er niet zo vriendelijk uit vind ik zelf.. Je kan gewoon verwachten dat je hier conmmentaar op krijgt. Verder weet ik niet hoe jij dagelijks rijd en het zijn momentopname die ik kan zien, wand de filmpjes doen het bij mij niet. Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:43

dus omdat het niet gaat zoals het zou moeten gaan moet je dat niet op bokt plaatsen? Dus je moet alleen foto's laten zien als het perfect gaat?
Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen. Je kunt niet elk paard, in dit geval pony straffen als ze wat verkeerds doen want niet elk paard (pony) pikt dat. Ik heb een indoctro gereden die totaal ging flippen als je haar bestrafte. Niet erg zinvol en levensgevaarlijk. Overgaan op een andere oefening is ín zo'n geval zinvoller als pony op zn flikker geven. Maarja mensen gaan er natuurlijk vanuit dat zoals het in een boekje geschreven word ook zou moeten werken helaas werkt dat bij bepaalde karakters niet zoals ook in dit geval Haha!
Dit is gewoon een pony met een karakter die een dikke middelvinger op steekt Haha!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:47

Breitling schreef:
dus omdat het niet gaat zoals het zou moeten gaan moet je dat niet op bokt plaatsen? Dus je moet alleen foto's laten zien als het perfect gaat?
Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen. Je kunt niet elk paard, in dit geval pony straffen als ze wat verkeerds doen want niet elk paard (pony) pikt dat. Ik heb een indoctro gereden die totaal ging flippen als je haar bestrafte. Niet erg zinvol en levensgevaarlijk. Overgaan op een andere oefening is ín zo'n geval zinvoller als pony op zn flikker geven. Maarja mensen gaan er natuurlijk vanuit dat zoals het in een boekje geschreven word ook zou moeten werken helaas werkt dat bij bepaalde karakters niet zoals ook in dit geval Haha!
Dit is gewoon een pony met een karakter die een dikke middelvinger op steekt Haha!

Ik zeg niet dat het niet mag, maar ik zou het zelf niet doen. Knipoog
En inderdaad zijn er pony's met bepaalde karakters.. Maar dan zou ik het iig verstandiger vinden om een cap op te doen. Weet je, die dingen zijn niet voor niets uitgevonden. (tevens eigen keuze van TS)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:52

nou je zegt het zelf al, keuze van de ts en ze kiest er voor die niet op te zetten. Of het verstandig is of niet is haar zaak niet die van een ander. Ze heeft die pony al zo lang dat ze die echt wel als haar broekzak kent en dan ziet ze zelf wel in of dat wel of niet verstandig is.

Ik vind het juist wel goed dat ook foto;s waarbij het niet gaat zoals in het boekje beschreven is op bokt komen.
En dan heb ik het niet over veel te grote mensen op veel te kleine pony's maar zoals in dit geval een pony met een flink karakter die niet altijd even lief is.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:55

Ach, ik ga er maar geen verder commentaar over geven, alleen zou ik wel een cap op doen.
Ja, je hebt gezegd dat het geen nut heeft, maar nu ik hier thuis zit met een hersenschudding, black-outs, een onderlip die van mijn kaak is gescheurd aan de binnenkant ben ik toch echt super blij dat ik een cap op me hoofd had. Knipoog Als ik geen cap ophad, was het veel en veel erger geweest. Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:02

Cassidy schreef:
Go jij! Go jij! Pagina 31.

Zo he, voorspellende gave? *LOL*

Over de cap beginnen vind ik eigenlijk ook weer iets zoeken om over te zeuren... Ze kent die pony al zo lang en al zou ze er een keer af vallen, het is nog altijd haar eigen keuze om de cap dan niet op te zetten. Als deze pony haar er echt af had willen gooien dan had hij wel een trucje gebruikt dat hij altijd met succes bij anderen gebruikt. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:36

En toch...
mss dat het een spel is, maar ik zelf zou het toch niet doen... vind het toch link, eerlijk gezegd.
Ik weet dat TS een meisje is, dat goed weet wat ze doet, maar is dit niet een beetje roekeloos? Lachen

Gewoon een gedachte van mij Lachen
Hij zal ook wel helemaal nagekeken zijn, en ik geloof best dat hij helemaal in orde is, maar waar komt dit gedrag dan vandaan? Gaat dat altijd zo bij dressuur?
Want in het bos is hij wel braaf?
Vertel, vertel.... Lachen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:55

Ja je gaat de 30 pagina's wel weer halen Knipoog

Ook al wordt hier wat lacherig gedaan, je kan al uit de beginpost van de TS halen dat ze heel goed weet waar het aan ligt... en juist het beestje zijn mening (joligheid) laat uitten.
De vriend vroeg zich af waarom ze met Pharaon niet dressuurt... nou dit is de reden Haha!
De pony heeft een vreselijke hekel aan het dressuur, op een of andere manier verveelt hij zich direct en gaat uitvluchten bedenken Nagelbijten / Gniffelen
Ze laat hem juist in zijn waarde en dwingt hem niet tot dressuur... behalve deze keer dan Tong uitsteken
Daar heeft ze Pret voor Clown
Mening ook gebaseert op vroegere topics Knipoog Want die Pharaon kan er wat van Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:01

Ik heb de eerdere topics niet gezien.
Ik weet dus niet hoe Pharaon eerder was, maar als ik alle verhalen moet geloven is hij geen paardje om zonder handschoenen aan te pakken.
Ik begrijp idd dat je dan normaal gesproken met zo'n pony niet dressuurt, maar nu wel... om de 30 pagina's te halen? Een erg prettig beeld is het niet imo. Maar dat ben ik.

Maar ik wil ook nog wel foto's met hem in het bos zien... Ja

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:23

niet om 30 pagina's te halen... dit haalde ik aan omdat vroegere topics meestal die kant op gingen Knipoog

TS haar vriend vroeg zich af waarom ze niet met Pharaon dressuurt... door het te laten zien weet iedereen weer waarom niet Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:41

X__Trees schreef:
pharagirlke schreef:
X__Trees op welke reactie doel je dan precies? Ben, in tegenstelling tot sommige andere, nog nergens grof naar iemand in persoon geweest. Nog niemand veroordeeld op basis van profiel of andere dingen. Dus in hoeverre mijn reactie onrespectvol is?. En het feit dat je op basis van een filmpje en mijn reacties (die imo niets aan mijn rijden veranderen) je volledige mening veranderd die je waarschijnlijk over een hoop foto's hebt gevormt, zegt meer over jouw manier van denken dan over mijn manier van rijden Lachen Bovendien rijd ik mijn paarden niet anders omdat mijn vriend erbij is. Jep we waren lol aan het maken maar ik maak evenzeer lol met hem als mijn vriend er niet is.
Waarom zou ik het niet op bokt plaatsen? Ik ben trots op deze pony. Dat een stelletje kruidje roer me nietjes dit mishandeling vinden is mijn probleem helemaal niet Lachen die moeten dan niet reageren of lekker hun mening zeggen. Maar niet mij verbieden zulke foto's te plaatsen Knipoog

Ik doel niet op jouw reacties (HAW is anderen hun mening laten zeggen. Als je daar geen enkele reactie van serieus neemt, zet het er gewoon niet op. Wat verwacht dat iedereen gaat zeggen, Dit was toch wel te verwachten? Ach jee wat een lieve pony, dat steigeren is echt wel geen probleem hoor, die denkt vast en zeker dat ij een circuspaard is!) , ik doel op het onrespectvol omgaan met je pony.
Je zegt het zelf: hij is mishandeld geweest. Maar waarom herhaal je de dingen die hij niet graag doet?
En waarom zou je daar trots!!! op zijn? Ik zou me diep schamen... Ik zou denken: Gut, waaraan kan dat liggen?
Er is een verschil tussen dollen en verzet. Als je dat niet ziet moet je dringend eens op bijles. Er zijn
tekenen genoeg van verzet: vb. oren plat, steigeren,...

Goed. Stel het is verzet, wat raad jij me aan (behalve grondwerk want dat heeft elke NHer die ik al heb laten komen opgegeven met hem.) om deze pony te doen stoppen met steigeren?
Zou niet weten waarom ik me moet schamen voor zo'n schoonheid van een pony.

Jelle6 schreef:
als jou pony echt niks mankeert waarom laat je hem zijn gang gaan dan? ik zie je namelijk niet echt dat je je pony laat merken dat dit niet mag

beter kijken Knipoog

Cassidy schreef:

Ik heb mega lol hier ROFL
Nu wordt er al met psychische problemen geschermd. Moet niet gekker worden *LOL*

Vraag me af of mijn psych ook paarden aan neemt... Schijnheilig en anders; If you can't beat them...Join them!

L_ola schreef:
Eigelijk snap ik niet echt dat je dit op bokt plaatst.
Het ziet er niet zo vriendelijk uit vind ik zelf.. Je kan gewoon verwachten dat je hier conmmentaar op krijgt. Verder weet ik niet hoe jij dagelijks rijd en het zijn momentopname die ik kan zien, wand de filmpjes doen het bij mij niet. Lachen

Moet je zoeken naar mijn topic van Pretty woman dat net geplaatst is Knipoog En ik plaats dit op bokt omdat er hier mensen zijn die Phara kennen en waarmee ik deze foto's wil delen. (en voor de wijsneuzen: neen ik heb zeniet op msn )

Breitling schreef:

Bij de meeste paarden werken die dingen niet...Enkel bij paarden waar al het vuur en karakter al uit is.

L_ola schreef:
Breitling schreef:

Ik zeg niet dat het niet mag, maar ik zou het zelf niet doen. Knipoog
En inderdaad zijn er pony's met bepaalde karakters.. Maar dan zou ik het iig verstandiger vinden om een cap op te doen. Weet je, die dingen zijn niet voor niets uitgevonden. (tevens eigen keuze van TS)

Klopt, eigen keuze, die dingen zijn idd niet voor niets uitgevonden, draag hem dan ook op elk ander paard Clown alleen niet bij deze omdat ik daar simpelweg geen zin in had.

Breitling schreef:
nou je zegt het zelf al, keuze van de ts en ze kiest er voor die niet op te zetten. Of het verstandig is of niet is haar zaak niet die van een ander. Ze heeft die pony al zo lang dat ze die echt wel als haar broekzak kent en dan ziet ze zelf wel in of dat wel of niet verstandig is.

Ik vind het juist wel goed dat ook foto;s waarbij het niet gaat zoals in het boekje beschreven is op bokt komen.
En dan heb ik het niet over veel te grote mensen op veel te kleine pony's maar zoals in dit geval een pony met een flink karakter die niet altijd even lief is.

Jammer dat bokt nog niet door heeft dat niet alle paarden uit een boekje geknipt zijn en tot leven gewekt zijn Ach gut

Joscaa schreef:
Ach, ik ga er maar geen verder commentaar over geven, alleen zou ik wel een cap op doen.
Ja, je hebt gezegd dat het geen nut heeft, maar nu ik hier thuis zit met een hersenschudding, black-outs, een onderlip die van mijn kaak is gescheurd aan de binnenkant ben ik toch echt super blij dat ik een cap op me hoofd had. Knipoog Als ik geen cap ophad, was het veel en veel erger geweest. Knipoog

Ik heb nergens gezegd dat het geen nut heeft Nors opkijken En heb dat ook niemand zien zeggen, waarom leg je mensen woorden in de mond als ik vragen mag?
Ik zeg enkel dat ik daar geen zin in had en no offence, onderlip die van de kaak is gescheurd zal je cap, die bij mijn weten op je haar zit, weinig aan veranderen, van het moment dat die cap daar zo zit...Zal er wel meer fout gaan dan als je helemaal geen cap op hebt Nagelbijten / Gniffelen

Jus_dOrange schreef:
Cassidy schreef:

Zo he, voorspellende gave? *LOL*

Over de cap beginnen vind ik eigenlijk ook weer iets zoeken om over te zeuren... Ze kent die pony al zo lang en al zou ze er een keer af vallen, het is nog altijd haar eigen keuze om de cap dan niet op te zetten. Als deze pony haar er echt af had willen gooien dan had hij wel een trucje gebruikt dat hij altijd met succes bij anderen gebruikt. Knipoog

Ja met groot succes Nagelbijten / Gniffelen Blijf maar een keer zitten alstie gaat rollen Nagelbijten / Gniffelen Dat doet niemand...
(slim bekeken eigenlijk..)

Yamcha schreef:
En toch...
mss dat het een spel is, maar ik zelf zou het toch niet doen... vind het toch link, eerlijk gezegd.
Ik weet dat TS een meisje is, dat goed weet wat ze doet, maar is dit niet een beetje roekeloos? Lachen

Hij zal ook wel helemaal nagekeken zijn, en ik geloof best dat hij helemaal in orde is, maar waar komt dit gedrag dan vandaan? Gaat dat altijd zo bij dressuur?

In het bos is hij idd braaf, bij dressuur niet omdat hij dat ongelooflijk saai vind, en als ikhem echt bezig houd (veel wendingen enz) doet hij het ook niet. Maar een proefje is voor hem te saai, te veel lange stukken. Of Ts al dan niet roekeloos is is imo ts haar keuze Knipoog Dat ik impulsief ben is al langer geweten dan vandaag Clown Heb zo ooit met een korte rok op een pony gezeten omdat ie bokte Nagelbijten / Gniffelen

c_alsemgeest schreef:
Ja je gaat de 30 pagina's wel weer halen Knipoog

Ook al wordt hier wat lacherig gedaan, je kan al uit de beginpost van de TS halen dat ze heel goed weet waar het aan ligt... en juist het beestje zijn mening (joligheid) laat uitten.
De vriend vroeg zich af waarom ze met Pharaon niet dressuurt... nou dit is de reden Haha!
De pony heeft een vreselijke hekel aan het dressuur, op een of andere manier verveelt hij zich direct en gaat uitvluchten bedenken Nagelbijten / Gniffelen
Ze laat hem juist in zijn waarde en dwingt hem niet tot dressuur... behalve deze keer dan Tong uitsteken
Daar heeft ze Pret voor Clown
Mening ook gebaseert op vroegere topics Knipoog Want die Pharaon kan er wat van Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Pharaon kan er inderdaad wat van en ik was blij dat hij al zo gekalmeert was Nagelbijten / Gniffelen

Yamcha schreef:
Ik weet dus niet hoe Pharaon eerder was, maar als ik alle verhalen moet geloven is hij geen paardje om zonder handschoenen aan te pakken.
Ik begrijp idd dat je dan normaal gesproken met zo'n pony niet dressuurt, maar nu wel... om de 30 pagina's te halen? Een erg prettig beeld is het niet imo. Maar dat ben ik.

Yamcha, neen, als je goed las dan wist je dat ik het deed voor mensen die hem WEL kennen. Wat ben ik met 30pagina's? Ik ben trots op deze pony, trots op de vooruitgang die hij tot nog toe geboekt heeft, wie gaat mij dan veroordelen omdat ik dat toon op bokt? Misschien kan je een beetje beter lezen voor dat je meteen gaat oordelen.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:53

toen ik dit topic las waren er een pag of 10 moet je nou kijken. Ik begrijp de TS volkomen!

Ik ben wel benieuwd naar foto's van bv het bos ofzo Knipoog gewoon om te zien hoe hij dan is of is dat teveel gevraagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:04

pharagirlke schreef:
Yamcha schreef:
En toch...

In het bos is hij idd braaf, bij dressuur niet omdat hij dat ongelooflijk saai vind, en als ikhem echt bezig houd (veel wendingen enz) doet hij het ook niet. Maar een proefje is voor hem te saai, te veel lange stukken. Of Ts al dan niet roekeloos is is imo ts haar keuze Knipoog Dat ik impulsief ben is al langer geweten dan vandaag Clown Heb zo ooit met een korte rok op een pony gezeten omdat ie bokte Nagelbijten / Gniffelen

Meen je niet!!!
Het is zonder meer jouw keuze. Je moet ook zelf weten wat je doet.
Het zou niet de mijne zijn, maar goed, ieder mens is anders Lachen

Pharagirlke schreef:
Yamcha schreef:

Yamcha, neen, als je goed las dan wist je dat ik het deed voor mensen die hem WEL kennen. Wat ben ik met 30pagina's? Ik ben trots op deze pony, trots op de vooruitgang die hij tot nog toe geboekt heeft, wie gaat mij dan veroordelen omdat ik dat toon op bokt? Misschien kan je een beetje beter lezen voor dat je meteen gaat oordelen.

Ik veroordeel je niet Lachen
Dat ik het geen prettig beeld vind geven is mijn mening.

Ik geloof je onmiddelijk als je zegt dat deze pony enorm vooruit is gegaan. Maar ik heb de eerdere topics niet gezien, en ik weet dus niet hoe hij hiervoor was. Daarom heb ik het ook over nu Lachen

Ik zit tenslotte nog niet zo heel lang op Bokt, dus vergeef me dat ik niet alles weet... ik zal de eerdere topics eens bekijken.
Ik zal het topic nog eens doorlezen, althans jouw posts. Ik zal idd eens goed lezen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:07

Meen ik wel Nagelbijten / Gniffelen als íets niet lekker rijd, dan is het wel een korte rok Clown geloof me vrij, dat was niet voor herhaling vatbaar *LOL*
Doe maar rustig Lachen ik reageer enkel op je mening Knipoog no hard feelings.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:09

@Helina0611, Je kunt een stukje film zien dat hij aan een lange teugel uitstapt...moet eigenlijk al een indruk geven hoe hij zich normaal in het bos gedraagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:32

pharagirlke schreef:
Meen ik wel Nagelbijten / Gniffelen als íets niet lekker rijd, dan is het wel een korte rok Clown geloof me vrij, dat was niet voor herhaling vatbaar *LOL*
Doe maar rustig Lachen ik reageer enkel op je mening Knipoog no hard feelings.

Van mij ook niet hoor Lachen

Ik geloof best dat dat niet voor herhaling vatbaar was Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:08

Tuurlijk oogt het niet prettig, er is verzet van de pony, en verzet oogt nooit prettig, ook al is het een vorm van communiceren tussen deze twee volledig op elkaar ingespeelde dieren (ja een mens is ook een dier Lachen )

Maar IK zie heel duidelijk in de foto's en filmpjes dat het van de pownie uit alleen een statement maken is, en geen naar, eng gedrag...... zou het dier wel eng willen gaat Phara er wel naast, want daar is hij snel genoeg voor....

Ding weet precies wat binnen de grenzen van het toelaatbare liggen....... en onderling kunnen ze elkaars acties wel waarderen. Zou dat niet zo zijn dan zat phara er met een eind hout op en zou de pownie door het hek gaan......

Ik had vroegah een pownie Sebastiaan heette hij....... die bokte als ik hem achter het zadel kriebelde....... en dat vond ik stoer joh!

kriebelde regelmatig Lachen hij had er lol in, ik had er lol in........ net zoveel lol als dat ik zonder enige optoming in het land ging rijden, en ik regelmatig met mijn bibs in het gras zat.........

Sommige paarden zijn gewoon anders....... en TS heeft een manier gevonden om met deze pony zo goed mogelijk om te gaan...... prima toch?

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:26

hahaah pagina 22, géweldig is dit geen record ofzo? ROFL
Kom op zeg, iedereen herhaald hier 20x hetzelfde dat een pony verzet heeft.
volgens mij wilt die pony gewoon onder zijn werk uitkomen.
Ken wel meerdere paarden die zo zijn Lachen

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:41

leuke pony hihihi Tong uitsteken

alle... waarom rijd je zonder cap lijkt me niet echt verstandig op zo'n pony, maarja moet je zelf weten

nog veel suc6 mer je pony

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:01

KiWiKo schreef:
kriebelde regelmatig Lachen hij had er lol in, ik had er lol in........ net zoveel lol als dat ik zonder enige optoming in het land ging rijden, en ik regelmatig met mijn bibs in het gras zat.........

toch wel met cap he? Slim

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:05

Cap of geen cap... is iets wat de ruiter zelf beslist natuurlijk.

En ze kan nu niet echt van zo hoog vallen natuurlijk Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:30

Tsjongejonge, wat gaat dit topic hard, ik zou er patent op aanvragen, TS!

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:32

Ik hoor hier iedereen zeggen waarom open je zo'n topic..
maar ik lees een aantal pagina's terug dat je hem nu liet dollen..
maar als je hem gewoon een beetje laat dollen noem ik dat niet een topic voor horses at work?
En aangezien je zegt dat hij normaal niet zo doet,
waarom plaats je dit dan?
ik heb eerlijk gezegd ook het idee dat je gewoon even wil laten zien wat je kan aan je vriend/ons ?

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 14:36

Waarom zou ze dit dan aan mij laten zien?
Ik heb dat gefilmd dus waarom moet ze dit dan hier plaatsen om haar te bewijzen tov mij ?

Ze hoeft niets te bewijzen en dit staat hier op de juiste plek.

Het is niet omdat Pharaon dit niet leuk vond, dat hij niet aan het werken was, want dat deed ie wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 17:26

ReJo schreef:
Ik hoor hier iedereen zeggen waarom open je zo'n topic..
maar ik lees een aantal pagina's terug dat je hem nu liet dollen..
maar als je hem gewoon een beetje laat dollen noem ik dat niet een topic voor horses at work?
En aangezien je zegt dat hij normaal niet zo doet,
waarom plaats je dit dan?
ik heb eerlijk gezegd ook het idee dat je gewoon even wil laten zien wat je kan aan je vriend/ons ?

Hij heeft ook gewerkt Ja En gezien het na 22 pagina's nog steeds op haw staat en de mods het niet nodig vonden om te verplaatsen denk ik dat zij het ook zo zien Ja