Het ziet er niet zo vriendelijk uit vind ik zelf.. Je kan gewoon verwachten dat je hier conmmentaar op krijgt. Verder weet ik niet hoe jij dagelijks rijd en het zijn momentopname die ik kan zien, wand de filmpjes doen het bij mij niet.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Breitling schreef:dus omdat het niet gaat zoals het zou moeten gaan moet je dat niet op bokt plaatsen? Dus je moet alleen foto's laten zien als het perfect gaat?
Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen. Je kunt niet elk paard, in dit geval pony straffen als ze wat verkeerds doen want niet elk paard (pony) pikt dat. Ik heb een indoctro gereden die totaal ging flippen als je haar bestrafte. Niet erg zinvol en levensgevaarlijk. Overgaan op een andere oefening is ín zo'n geval zinvoller als pony op zn flikker geven. Maarja mensen gaan er natuurlijk vanuit dat zoals het in een boekje geschreven word ook zou moeten werken helaas werkt dat bij bepaalde karakters niet zoals ook in dit geval
Dit is gewoon een pony met een karakter die een dikke middelvinger op steekt

Als ik geen cap ophad, was het veel en veel erger geweest.

Cassidy schreef:Pagina 31.

Want die Pharaon kan er wat van

X__Trees schreef:pharagirlke schreef:X__Trees op welke reactie doel je dan precies? Ben, in tegenstelling tot sommige andere, nog nergens grof naar iemand in persoon geweest. Nog niemand veroordeeld op basis van profiel of andere dingen. Dus in hoeverre mijn reactie onrespectvol is?. En het feit dat je op basis van een filmpje en mijn reacties (die imo niets aan mijn rijden veranderen) je volledige mening veranderd die je waarschijnlijk over een hoop foto's hebt gevormt, zegt meer over jouw manier van denken dan over mijn manier van rijdenBovendien rijd ik mijn paarden niet anders omdat mijn vriend erbij is. Jep we waren lol aan het maken maar ik maak evenzeer lol met hem als mijn vriend er niet is.
Waarom zou ik het niet op bokt plaatsen? Ik ben trots op deze pony. Dat een stelletje kruidje roer me nietjes dit mishandeling vinden is mijn probleem helemaal nietdie moeten dan niet reageren of lekker hun mening zeggen. Maar niet mij verbieden zulke foto's te plaatsen
Ik doel niet op jouw reacties (HAW is anderen hun mening laten zeggen. Als je daar geen enkele reactie van serieus neemt, zet het er gewoon niet op. Wat verwacht dat iedereen gaat zeggen, Dit was toch wel te verwachten? Ach jee wat een lieve pony, dat steigeren is echt wel geen probleem hoor, die denkt vast en zeker dat ij een circuspaard is!) , ik doel op het onrespectvol omgaan met je pony.
Je zegt het zelf: hij is mishandeld geweest. Maar waarom herhaal je de dingen die hij niet graag doet?
En waarom zou je daar trots!!! op zijn? Ik zou me diep schamen... Ik zou denken: Gut, waaraan kan dat liggen?
Er is een verschil tussen dollen en verzet. Als je dat niet ziet moet je dringend eens op bijles. Er zijn
tekenen genoeg van verzet: vb. oren plat, steigeren,...
Jelle6 schreef:als jou pony echt niks mankeert waarom laat je hem zijn gang gaan dan? ik zie je namelijk niet echt dat je je pony laat merken dat dit niet mag

Cassidy schreef:Pagina 31.
Ik heb mega lol hier![]()
Nu wordt er al met psychische problemen geschermd. Moet niet gekker worden
en anders; If you can't beat them...Join them!L_ola schreef:Eigelijk snap ik niet echt dat je dit op bokt plaatst.
Het ziet er niet zo vriendelijk uit vind ik zelf.. Je kan gewoon verwachten dat je hier conmmentaar op krijgt. Verder weet ik niet hoe jij dagelijks rijd en het zijn momentopname die ik kan zien, wand de filmpjes doen het bij mij niet.
En ik plaats dit op bokt omdat er hier mensen zijn die Phara kennen en waarmee ik deze foto's wil delen. (en voor de wijsneuzen: neen ik heb zeniet op msn )Breitling schreef:dus omdat het niet gaat zoals het zou moeten gaan moet je dat niet op bokt plaatsen? Dus je moet alleen foto's laten zien als het perfect gaat?
Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen. Je kunt niet elk paard, in dit geval pony straffen als ze wat verkeerds doen want niet elk paard (pony) pikt dat. Ik heb een indoctro gereden die totaal ging flippen als je haar bestrafte. Niet erg zinvol en levensgevaarlijk. Overgaan op een andere oefening is ín zo'n geval zinvoller als pony op zn flikker geven. Maarja mensen gaan er natuurlijk vanuit dat zoals het in een boekje geschreven word ook zou moeten werken helaas werkt dat bij bepaalde karakters niet zoals ook in dit geval
L_ola schreef:Breitling schreef:dus omdat het niet gaat zoals het zou moeten gaan moet je dat niet op bokt plaatsen? Dus je moet alleen foto's laten zien als het perfect gaat?
Ik zeg niet dat het niet mag, maar ik zou het zelf niet doen.
En inderdaad zijn er pony's met bepaalde karakters.. Maar dan zou ik het iig verstandiger vinden om een cap op te doen. Weet je, die dingen zijn niet voor niets uitgevonden. (tevens eigen keuze van TS)
alleen niet bij deze omdat ik daar simpelweg geen zin in had.Breitling schreef:nou je zegt het zelf al, keuze van de ts en ze kiest er voor die niet op te zetten. Of het verstandig is of niet is haar zaak niet die van een ander. Ze heeft die pony al zo lang dat ze die echt wel als haar broekzak kent en dan ziet ze zelf wel in of dat wel of niet verstandig is.
Ik vind het juist wel goed dat ook foto;s waarbij het niet gaat zoals in het boekje beschreven is op bokt komen.
En dan heb ik het niet over veel te grote mensen op veel te kleine pony's maar zoals in dit geval een pony met een flink karakter die niet altijd even lief is.

Joscaa schreef:Ach, ik ga er maar geen verder commentaar over geven, alleen zou ik wel een cap op doen.
Ja, je hebt gezegd dat het geen nut heeft, maar nu ik hier thuis zit met een hersenschudding, black-outs, een onderlip die van mijn kaak is gescheurd aan de binnenkant ben ik toch echt super blij dat ik een cap op me hoofd had.Als ik geen cap ophad, was het veel en veel erger geweest.
En heb dat ook niemand zien zeggen, waarom leg je mensen woorden in de mond als ik vragen mag?
Jus_dOrange schreef:Cassidy schreef:Pagina 31.
Zo he, voorspellende gave?
Over de cap beginnen vind ik eigenlijk ook weer iets zoeken om over te zeuren... Ze kent die pony al zo lang en al zou ze er een keer af vallen, het is nog altijd haar eigen keuze om de cap dan niet op te zetten. Als deze pony haar er echt af had willen gooien dan had hij wel een trucje gebruikt dat hij altijd met succes bij anderen gebruikt.
met groot succes
Blijf maar een keer zitten alstie gaat rollen
Dat doet niemand...Yamcha schreef:En toch...
mss dat het een spel is, maar ik zelf zou het toch niet doen... vind het toch link, eerlijk gezegd.
Ik weet dat TS een meisje is, dat goed weet wat ze doet, maar is dit niet een beetje roekeloos?
Gewoon een gedachte van mij
Hij zal ook wel helemaal nagekeken zijn, en ik geloof best dat hij helemaal in orde is, maar waar komt dit gedrag dan vandaan? Gaat dat altijd zo bij dressuur?
Want in het bos is hij wel braaf?
Vertel, vertel....
Dat ik impulsief ben is al langer geweten dan vandaag
Heb zo ooit met een korte rok op een pony gezeten omdat ie bokte 
c_alsemgeest schreef:Ja je gaat de 30 pagina's wel weer halen
Ook al wordt hier wat lacherig gedaan, je kan al uit de beginpost van de TS halen dat ze heel goed weet waar het aan ligt... en juist het beestje zijn mening (joligheid) laat uitten.
De vriend vroeg zich af waarom ze met Pharaon niet dressuurt... nou dit is de reden
De pony heeft een vreselijke hekel aan het dressuur, op een of andere manier verveelt hij zich direct en gaat uitvluchten bedenken![]()
Ze laat hem juist in zijn waarde en dwingt hem niet tot dressuur... behalve deze keer dan
Daar heeft ze Pret voor
Mening ook gebaseert op vroegere topicsWant die Pharaon kan er wat van
![]()

Yamcha schreef:Ik heb de eerdere topics niet gezien.
Ik weet dus niet hoe Pharaon eerder was, maar als ik alle verhalen moet geloven is hij geen paardje om zonder handschoenen aan te pakken.
Ik begrijp idd dat je dan normaal gesproken met zo'n pony niet dressuurt, maar nu wel... om de 30 pagina's te halen? Een erg prettig beeld is het niet imo. Maar dat ben ik.
Maar ik wil ook nog wel foto's met hem in het bos zien...
gewoon om te zien hoe hij dan is of is dat teveel gevraagd? pharagirlke schreef:Yamcha schreef:En toch...
mss dat het een spel is, maar ik zelf zou het toch niet doen... vind het toch link, eerlijk gezegd.
Ik weet dat TS een meisje is, dat goed weet wat ze doet, maar is dit niet een beetje roekeloos?
Gewoon een gedachte van mij
Hij zal ook wel helemaal nagekeken zijn, en ik geloof best dat hij helemaal in orde is, maar waar komt dit gedrag dan vandaan? Gaat dat altijd zo bij dressuur?
Want in het bos is hij wel braaf?
Vertel, vertel....
In het bos is hij idd braaf, bij dressuur niet omdat hij dat ongelooflijk saai vind, en als ikhem echt bezig houd (veel wendingen enz) doet hij het ook niet. Maar een proefje is voor hem te saai, te veel lange stukken. Of Ts al dan niet roekeloos is is imo ts haar keuzeDat ik impulsief ben is al langer geweten dan vandaag
Heb zo ooit met een korte rok op een pony gezeten omdat ie bokte
![]()

Pharagirlke schreef:Yamcha schreef:Ik heb de eerdere topics niet gezien.
Ik weet dus niet hoe Pharaon eerder was, maar als ik alle verhalen moet geloven is hij geen paardje om zonder handschoenen aan te pakken.
Ik begrijp idd dat je dan normaal gesproken met zo'n pony niet dressuurt, maar nu wel... om de 30 pagina's te halen? Een erg prettig beeld is het niet imo. Maar dat ben ik.
Maar ik wil ook nog wel foto's met hem in het bos zien...
Yamcha, neen, als je goed las dan wist je dat ik het deed voor mensen die hem WEL kennen. Wat ben ik met 30pagina's? Ik ben trots op deze pony, trots op de vooruitgang die hij tot nog toe geboekt heeft, wie gaat mij dan veroordelen omdat ik dat toon op bokt? Misschien kan je een beetje beter lezen voor dat je meteen gaat oordelen.

als íets niet lekker rijd, dan is het wel een korte rok
geloof me vrij, dat was niet voor herhaling vatbaar 
ik reageer enkel op je mening
no hard feelings. 
pharagirlke schreef:Meen ik welals íets niet lekker rijd, dan is het wel een korte rok
geloof me vrij, dat was niet voor herhaling vatbaar
Doe maar rustigik reageer enkel op je mening
no hard feelings.

)
hij had er lol in, ik had er lol in........ net zoveel lol als dat ik zonder enige optoming in het land ging rijden, en ik regelmatig met mijn bibs in het gras zat.........
KiWiKo schreef:kriebelde regelmatighij had er lol in, ik had er lol in........ net zoveel lol als dat ik zonder enige optoming in het land ging rijden, en ik regelmatig met mijn bibs in het gras zat.........
ReJo schreef:Ik hoor hier iedereen zeggen waarom open je zo'n topic..
maar ik lees een aantal pagina's terug dat je hem nu liet dollen..
maar als je hem gewoon een beetje laat dollen noem ik dat niet een topic voor horses at work?
En aangezien je zegt dat hij normaal niet zo doet,
waarom plaats je dit dan?
ik heb eerlijk gezegd ook het idee dat je gewoon even wil laten zien wat je kan aan je vriend/ons ?
En gezien het na 22 pagina's nog steeds op haw staat en de mods het niet nodig vonden om te verplaatsen denk ik dat zij het ook zo zien