Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

muiske07 schreef:[*olduser*]@ dani heb ik goed begrepen,
jij praat eerder in raadsels moet ik zeggen.

shillelagh schreef:ik vind altijd bij maneges als kleine kinderen gaan leren paardrijden dat er eigelijk geen bit moet worden gebruikt..want die kinderen kunnen nog niet zo goed rijden dus die vliegen alle kanten uit met de teugelsdan kan je toch beter bitloos beginnen en als je dan niet meer met je handen overal heen vliegt dan pas met bit dan doe je zowieso het paard niet pijn in de mond of wattan ook. niet rot bedoeld ofzo hoor!
ik vind dat van amon_ heel goed
).
.
), maar er is hier geen manege of iets dergelijks in de buurt die bitloos les geeft, dus ik ga het haar zelf maar leren t.z.t. (want ik heb ook geen behoefte om de maneges hier in de buurt te spekken om diverse principiele redenen
). 
shillelagh schreef:muiske07 ik heb even in je profiel gespiekt hoor als je het niet erg vind..wat een leuke paardjes en alles gewoon! hoe leer je die kunstjes allemaal aan zeg? wat knap! jij hebt vast een hele goeie band met ze of niet?:)

shillelagh schreef:ja idd afblijven:P mijn moeder wou zelf altijd een manege beginnen en de kinderen die willen leren paardrijden zouden dan bitloos beginnen. Ik zou ook je dochter zelf les gaan geven lekker bitloos haha:) en het kost geen geld:)
muiske07 schreef:neen dressuur is niet slecht maar volgens de manier dat ik dacht dat jij aanhaf wel in mijn ogen.

muiske07 schreef:isabell werth ken ik niet hoor.
tot voor ik bokt op bokt kwam kende ik anky ook niet.
nuja das allemaal nederland zekers?

muiske07 schreef:[*olduser*]@ om eerlijk te zijn, sluit ik me meer af van mensen, ja achter pc niet, dan heb ik er ook geen rechtstreeks contact mee.
heb hier thuis mijn eigen weide, stallen en piste.
dus ik verplaats me haast niet.
na heel die bedoening met kalife is mijn zin met mensen veel verminderd.
muiske07 schreef:nuja vroeg of laat neem ik wel eens les bij honza hoor, blijf het fantastisch vinden wat hij kan en dat is mijn doel.

Wildgirl schreef:muiske07 schreef:nuja vroeg of laat neem ik wel eens les bij honza hoor, blijf het fantastisch vinden wat hij kan en dat is mijn doel.
Volgens mij ben je al een eind op weg muiske
ik vind zowieso van wel
) 

Dani62 schreef:In periodes dat ik geen tijd/zin/geld heb in lessen verdiep ik me altijd in het boek 'natuurlijk paardrijden' van Hempfling.
Dat vind ik zo'n praktisch en verhelderend boek. Het natuurlijke evenwicht van het paard word er mooi in uitgelegd. Daarbij is het boek een complete handleiding waar je zo mee aan de slag kan. (Verzameling aan de losse teugel, harmonie tussen mens en dier.) Misschien een tip?
(Wat zijn we ontiegelijk offtopic bezig zeg!!)
Dani62 schreef:In periodes dat ik geen tijd/zin/geld heb in lessen verdiep ik me altijd in het boek 'natuurlijk paardrijden' van Hempfling.
Dat vind ik zo'n praktisch en verhelderend boek. Het natuurlijke evenwicht van het paard word er mooi in uitgelegd. Daarbij is het boek een complete handleiding waar je zo mee aan de slag kan. (Verzameling aan de losse teugel, harmonie tussen mens en dier.) Misschien een tip?
(Wat zijn we ontiegelijk offtopic bezig zeg!!)
.
ThePast03 schreef:muiske07 schreef:isabell werth ken ik niet hoor.
tot voor ik bokt op bokt kwam kende ik anky ook niet.
nuja das allemaal nederland zekers?
Nee Isabell is een Duitse, maar dat doet er ook niet toe.
Waar het om ging is dat zij liet zien dat ze ook een grand prix proef kan rijden op een ongezadeld paard en zonder bit.
Ik denk niet dat je verkeerd bezig bent met je paard maar wel dat het verstandig is om les te gaan nemen. Je gaat altijd achteruit zonder les, dat gebeurd gewoon ongemerkt.
Verder denk ik dat je jezelf echt eens moet verdiepen in de klassieke dressuur (dus niet in Anky) voordat je kan vinden dat dressuur slecht vindt.
Om ergens iets over te vinden is het wel handig dat je er iets vanaf weet.
Bovendien kom je dan niet meer voor raadselen te staan als mensen het over de basis hebben want dat zul je nog vaak genoeg gaan tegenkomen. Hoop ik tenminste voor je.