Ik vind dat een paar elke dag wel beweging moet hebben, mijn paarden krijgen ong. 1 dag in de week vrij.
Maar in de winter doe ik dan nog wel even longeren aan een halster op hun vrije dag, een paard is in het wild ook gewent om honderde kilometers per dag te lopen en daar is hun lichaam ook op gebouwd en niet heel de dag stil te staan.
in de zomer gaan mijn paarden altijd s'ochtends op de wei en s'avonds eraf, en dan longeer ik meestal niet aan een halster. Want dan hebben ze al heel de dag op de wei gestaan.
Ik denk dat een paard geen dag vrij nodig heeft als je, je trainings schema daar op aanpast ik geloof niet dat het goed is om je paard 7 dagen per week harde dressuur training te laten doen, ga dan een keertje naar buiten of rijd 20 min lang en laag.
Mijn paarden doen wel ong 5 dagen dressuur training en de ene week longeren met longeersingel enzo. en de andere week een keertje lekker naar buiten! maar ik houd me daar niet heel strikt aan de ene keer meer naar buiten en de andere keer wat minder
Laatst bijgewerkt door JOS__ op 10-08-09 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt