NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:39

Inderdaad prachtig samenspel, ik kan hier uren naar kijken, meer foto's graag !!

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 20:43

Helemaal mee eens. Er zijn maar heel weinig mensen die dit talent hebben. Ik las dat je het ook hebt met honden en koeien? Ik heb hele boekwerken versleten om te communiceren met dieren en jij hebt het gewoon van nature.Ik vind het in één woord"GEWELDIG"

tolik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:02

Iedereen die loopt te zeuren over een cap..!!! ik zou even zeggen ik beleer al 5 jaar paarden, en heb nooit een cap op , een meisje valt eraf last van haar nek, kan zich niet meer bewegen gaat naar het ziekenhuis 3 nekwervels gebroken en nu invalide..!!! wat zegt het ziekenhuis..: ja het komt door de cap, die heeft de breuk verplaatst.. Dus zo veilig is het niet..!! meid ik vind het prachtig hoe je met die dieren omgaat, ik weet dat het aller belangrijkste vertrouwen is..!! en iedereen die maar zegt het is een dier dit dat.. ja dat is het ook maar je kan ook met je fiets vallen en voor de auto komen, dan moet je maar niet aan paardrijden beginnen..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:50

Ik vind het erg knap dat je zo met je paarden kan omgaan. Zeker op die leeftijd al!

Maar ben ik de enige die dat steigeren in één van de filmpjes levensgevaarlijk vindt?
Je staat recht voor hem en hij maait nog met z'n benen ook...

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 22:05

Ik had alleen de foto's bekeken en die vond ik al geweldig maar bij de filmpjes sloeg ik helemaal stijl achterover, wat een genot om naar te kijken! Prachtig vooral het galopperen op de bruine in de wei en de bonte die er vrolijk naast galoppeert, of die ene waar je zo van het bruine paard op de bonte overstapt,echt heel amusant om naar te kijken!

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:23

Wow!
Wat heerlijk om te zien dat je zo vrij en onbezonnen met je paarden om gaat. Geweldig. Ga vooral zo door!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:27

Ik vind het super knap wat je hier doet!
Echt een supersterke band heb je met de paarden en wat een ijzeren zit zeg! Volgens mij ben jij van geen paard af te werken!
Heel erg knap!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:57

vet man! who needs Cavalia? we have Flortje!

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:20

prachtig !! echt een talent :D

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:37

Super !! Wow!

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:59

vet knap!!! Mooie paarden ook zeg!
Halsterloos springen is idd vet gaaf( heb het ook weleens gedaan, is echt kicken).
Wat je allemaal doet. Knap hoor!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:02

muiske07 schreef:
kijk dan wel naar een kozakkenzadel ofzo he,
zorg ervoor dat beide stijgbeugels vasthangen (voor bepaalde figuren), dat je drie singels hebt aan je zadel (omdat het minste dat je tegen de grond hangt, trek je je zadel schuin bij 1 singel) en ook zorgen voor een goede pommeau voor af en op te springen en dergelijke figuren uit te voeren.

je hoeft hiervoor niet lening te zijn hoor, mijn vriend is niet bepaald lenig maar zijn voltige is super!
staan enkele foto's van hem in mijn profiel.

en als je er aan begint, neem dan eerst eens les Clown
voor die figuren zijn er ook technieken.

Ik wou het dan toch eerst op een volleerd voltige paard leren zodat ik het zelf onder de knie heb. En dan inderdaad zo'n speciaal zadel. Drukverdeling etc...

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:12

Rozanne schreef:
Daar ben ik het niet mee eens, daar valt namelijk de balk vanaf, dat richt minder schade aan..

o jawel hoor,
bij mij is er geen ijzeren lepen en rolt de balk er veel gemakkelijker af.

een vriendin van mij haar paardje weigerde en zij wou haar paardje nog scheef trekken maarlukte niet,
zij vloog over haar paard op die ijzeren lepels gevolg 4ribben gebroken.
het paard knalde verder in de hindernis en viel ook.

tja bij mij is alles van plastiek en de balken van hout en nog licht hout, ook geen echte springbalken.
en dat richt een pak minder schade aan voor ruiter en paard.
uiteraard weet je zelf wel hoe graag je paard springt en hoe hoog je de lat kunt leggen.
als het dier het leuk blijft vinden dan weigeren ze ook nooit, dat is bij mij toch zo.
en tja sturen he, dat ze mooi te midden van de sprong springen.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:13

wendy01 schreef:
echt gave foto's.
oké een cap is wel veiliger, maar daar wil ik verder niet over zeuren.
hoe heb je ze dat geleerd om te steigeren terwijl je er op staat.

groetjes Knipoog

heel simpel, je leert ze steigeren op het zweep comando.
dan als je er nu op zit of recht op staat zwaai je met de zweep en gaan ze steigeren Knipoog

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:11

wooow ik denk dat iedeeen wel zoon band en veetrouwen wilt hebben met een paar
*zwijmel*
-x- en ga zo door(L) suuz

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 19:28

ik heb ontzettend veel geleerd van Muiske,
zij leerde me dat er een andere wereld is om met paarden om te gaan.
voor haar wist ik niets van bitloos of neckrope...
vooral met haar arabische volbloed heb ik een zeer sterke band,
hij was vroeger mishandeld geweest en zeer bang om aan te singelen en op te stappen enzo,
zij was de enigste (en heeft hem al zes jaar) die hem kon opzadelen en aansingelen, bij vreemden steigerde hij en liet hij zich vallen.

muiske moesst kijken toen ik kalife kon opzadelen en aansingelen zonder dat hij iets deed!
heb er wel bijna 6maand over gedaan om beetje zijn vertrouwen te winnen:p
tis nog niet lijk bij muiske maar ik mag wel zeggen dat ik goed op weg ben:p
iedereen heeft het zo op zippo gemunt, ik heb een zwak voor banketstaaf (aar arabier dus Haha!)

heb veel geluk dat zij aar paarden alles heeft geleerd en dat ik erop mag leren, tis een overzalig meiske Knipoog
ma ze is van mij en ik leen ze niet!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:19

Nu vond ik je foto's en filmpjes al erg fijn om naar te kijken, maar de stukjes die jij en muiske schrijven over de paardjes en hoe jullie erover denken zijn ook een genot. Die paarden hebben maar geluk gehad! En jullie met elkaar...
Het is het mooiste wat er bestaat, vind ik tenminste, als je het vertrouwen van een paard kunt winnen. Elke keer weer, maar extra als het om paardjes met een verleden gaat. Als je die voor je hebt gekregen dan heb je echt een schat in handen...
Met Prairie heeft het mij wel een jaar geduurd, maar het was het zo waard. De liefde en vriendschap die je ervoor terug krijgt is onbetaalbaar. Dat vind ik het mooiste aan paarden, niet eens het rijden, maar gewoon, dat samen zijn, dat is me al genoeg. Rijden is een (fantastisch) extraatje...
Florrtje en Muiske, ik wens jullie nog heel veel plezier met de paardjes en alles wat jullie met ze doen (moah, denk dat dat wel goed zit Knipoog ) .

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 22:29

Pluizebolpum schreef:
Nu vond ik je foto's en filmpjes al erg fijn om naar te kijken, maar de stukjes die jij en muiske schrijven over de paardjes en hoe jullie erover denken zijn ook een genot. Die paarden hebben maar geluk gehad! En jullie met elkaar...
Het is het mooiste wat er bestaat, vind ik tenminste, als je het vertrouwen van een paard kunt winnen. Elke keer weer, maar extra als het om paardjes met een verleden gaat. Als je die voor je hebt gekregen dan heb je echt een schat in handen...
Met Prairie heeft het mij wel een jaar geduurd, maar het was het zo waard. De liefde en vriendschap die je ervoor terug krijgt is onbetaalbaar. Dat vind ik het mooiste aan paarden, niet eens het rijden, maar gewoon, dat samen zijn, dat is me al genoeg. Rijden is een (fantastisch) extraatje...
Florrtje en Muiske, ik wens jullie nog heel veel plezier met de paardjes en alles wat jullie met ze doen (moah, denk dat dat wel goed zit Knipoog ) .

muiske houdt enorm veel van haar paarden,
dankzij haar is kalife niet in het slachthuis geland en kreeg hij een tweede kans.
zij was de enige die veel meer in hem zag dan enkel een waardeloze knol.
mensen zagen er niets aan en iedereen vond het zot dat ze zo een paard wou.
ze heeft er jaren over gedaan, kalife komt van heeel heeeel ver.
zippo daar in tegen had geluk dat hij van baby af bij haar is beland,
met zijn kont in de boter gevallen Knipoog
en soms nogal eens een verwend nest maar die twee zijn twee handen op 1buik!
omar die zijn hele leven heel hard was en altijd bereden is geweest met een stang,
er was geen sprake mogelijk om zonder bit met hem op stap te gaan.
kreeg muiske op 6maand tijd hem zover om met neckrope op een drukke baana te gaan!
en ze rijdt hem slechts met een leren neusriem op de neus die geen druk uitoefent.

ze heeft er enorm veel voor gedaan,
kalife volledig moeten vertrouwen winnen van hem, vanalles heropleren, al zijn gebreken zowel lichamelijk als geestelijk soms wel jaren geduurd voor die weer goed kwamen.
nooit heeft ze opgegeven.
zippo van baby af bij haar en zelf verder opgevoed en opgeleerd tot de 5jarige teddybear die hij nu is geworden.
vanaf zijn vier jaar reed ze met een neckrope op baan met hem!
en omar die ze van een heel hard paard die niet te stoppen was met een stang bit omgezet tot een paard die uiterst gevoelig is geworden met een zachte mond en zij heeft duidelijk bewezen dat er wel nog hoop is voor zulke paarden die zo hard zijn.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:34

echt super dit, een heel ernstig goed voorbeeld! Diepe respect!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 18:58

Respect For Jou. Niet normaal hoe jaloers ik op je ben! Vind het vet knap en Leuke foto's!! Vork

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 20:16

er zitten egt een paar super super gave foto's tussen (ze zijn allemaal erg mooi).
ben er helemaal sprakeloos van zeg, prachtig wou dat ik dat kon.

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 21:00

tessii1991 schreef:
er zitten egt een paar super super gave foto's tussen (ze zijn allemaal erg mooi).
ben er helemaal sprakeloos van zeg, prachtig wou dat ik dat kon.

Kan iedereen,
geloven in je zelf schaties !

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:09

Maakt niet uit of je goed stuurt, een paard kan altijd een aparte wending maken tijdens een sprong, uit balans raken en noem maar op.

Vindt het gewoon onverantwoord.....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:11

Waarom voelen mensen de behoefte om iets wat al duizend keer gezegd is, toch nog maar een keertje te roepen? Scheve mond Dat komt de leesbaarheid nou niet echt ten goede en bovendien lijkt het me volkomen nutteloos...

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 21:28

_Skess_ schreef:
Maakt niet uit of je goed stuurt, een paard kan altijd een aparte wending maken tijdens een sprong, uit balans raken en noem maar op.

Vindt het gewoon onverantwoord.....

met alle respect maar mensen die het minst ervaring hebben met zulke dingen geven dan ook de domste opmerkingen hier...
je gaat toch niet springen als je paard bv niet goed is of als je weet dat hij niet wilt?
ik spring enkel als mijn paarden volle goesting hebben om te springen, heb ze nog nooit uit balans weten gaan,
tja kwestie van vertrouwen in mekaar, als je mekaar door en door kent weet je in hoever je iets kan doen of niet.
blijkbaar wil jij dit niet snappen.