Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:31

Nadya, ik werk ook samen met mijn paard..idd heerlijk!!

Maar als je een verprutst paard op stal krijgt, dan werk ik ook samen...alleen soms na ff duidelijk vertellen dat ik de grapjes die hij bij zijn eigenaar uithaalde nu niet meer grappig zijn Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:31

Ja maar daarom is het paard daar ook he, omdat hij verkeerd gereden is. Idem zoals de mijne aankwam. Maar dan vind ik het stom dat mensen roepen dat het trekken is, ook al is dat duidelijk een geval van wat jij hierboven aankaart.
En wegkrijgen is een lange weg, paarden weten meestal niks beter. Dus niemand kan verwachten dat katje dat paard plots opgericht rijd.

Ben het ook met je eens, het is niet mijn stijl. Maar dat geroep van getrek over de eerste twee fotos, moest ik toch even iets zeggen Bloos

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:32

Fleurtje100 schreef:
Fitzroy schreef:
Ben ik heel erg als mij bij de eerste aanblik alleen de combinatie opviel die niet helemaal top is *LOL*

Maar ik ben het met een aantal mensen eens dat Katja en Belker dit soort reacties hadden kunnen verwachten.
Het zou mijn keuze niet geweest zijn om dit op een forum als Bokt te plaatsen.

Precies, ze hadden er op zijn minst gewoon het verhaal en het waarom gelijk bij kunnen zetten. Geloof niet dat Katja en Belker nieuw zijn op bokt. Dit komt op mij een beetje over als provoceren.

dan moet je lezen en je ogen opendoen!!!!!!!
misschien dat dat heel handig is
de topicstarter heeft namelijk al in het topic gezet dat ze alleen de fotos plaatste
en het commentaar overliet aan degene die haar paardje gereden heeft,
omdat die er meer over kan vertellen dan zij!!!

heel mssn handig voor iedereen gewoon alles lezen en goed lezen.
niet alleen lezen wat je wilt lezen Knipoog
en zoiezo zijn het maar mini stukjes van het rijden
dus til er niet zo zwaar aan

en ik ben het ook wel een stukkie eens met Quellian

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:32

Quellian schreef:
Sommige mensen zijn 'kommuuniekaatief' misschien niet zo heel sterk en nee, aan oneliners heeft niemand iets. Maar waarom dan niet gewoon negeren i.p.v. overal op te gaan hakken? Leven en laten leven, tips eruit halen waar je eventueel interesse in hebt en voor de rest denken '....'.

Dit is -helaas- een consequentie van een HAW topic en vaak wordt er erg hard gehakt, ik vind het knap hoe Belker en Katja ermee omgaan, want ik had hoogstpersoonlijk vingertjes gehakt.

Maar goed, anderzijds zijn er ook mensen die hun opmerkingen wél onderbouwen, die mogen imo ook een normale reactie krijgen i.p.v. alleen 'penny'.

Ben het helemaal met je eens hoor. Lachen Ook met dat laatste. Hoop alleen dat het topic nog open is als Katja kan reageren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:35

Lobke, ik heb alles gelezen hoor, ik kende het verhaal erachter al voor het geplaatst werd en heb de foto's ook al ergens anders gezien.
Ik blijf alleen bij mening dat het niet zo handig was om het hier te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:37

Met je eens fitz
Ook zonder verhaal erbij is het op bokt vragen om problemen. (met verhaal waarschijnlijk ook wel)
Maar aan de andere kant is het wel typisch bokt, geen watjes en het hek is van de dam...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:37

Fitzroy schreef:
Lobke, ik heb alles gelezen hoor, ik kende het verhaal erachter al voor het geplaatst werd en heb de foto's ook al ergens anders gezien.
Ik blijf alleen bij mening dat het niet zo handig was om het hier te plaatsen.

Dat had wellicht ook nog gekunt, mits er een goede topictitel was en gelijk wat uitleg over de beperkingen van pony en ruiter + wat ze daar al allemaal aan gedaan hadden.

Op deze manier roept het inderdaad deze reacties op Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:38

runningkawa schreef:
Met je eens fitz
Ook zonder verhaal erbij is het op bokt vragen om problemen.
Maar aan de andere kant is het wel typisch bokt, geen watjes en het hek is van de dam...

En toch vraag ik me echt af waarom mensen niet gewoon eerlijk alles van hun training mogen laten zien, ook de mindere momenten. Het gaat nou eenmaal niet altijd van een leien dakje. Ik vind het echt jammer dat zoiets niet gedeeld en besproken kan worden.

Mellow

ik wil nog 1 ding kwijt,
dat is dat ik echt hoop dat belker straks weer met het beestje verder kan.
de foto's zijn niet echt handig, niet mijn manier van aanpakken maar hoop dat het dan als het zo op deze manier moet wel baat heeft voor het paard!!!

Ilsje_

als ze, in het begin, zowizo, een andere titel, dan de foto's dan een uitgebreid verhaal neer had gezet was het anders geweest, maar jullie kicken hier gewoon op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:40

Ach, als Katja zo de dressuurring inkwam met Ebo zou ze er van mij idd uitgestuurd mogen worden, want daar heeft ze zo niks te zoeken.
Maar op die manier moet je deze foto's duidelijk niet beoordelen! Ik ken zowel paard, als ruiter, als eigenaar alleen via internet en daaruit denk ik af te leiden dat Ebo wel goed bij Katja zit op strafkamp.
Deze foto's zijn niet fijn om te zien. Maar of de aanpak goed was kan ik vanaf hier niet beoordelen omdat je correctierijden imo life moet zien, dat is niet altijd een fijn beeld maar soms wel nuttig voor de pony.
Ik ben benieuwd naar de foto's over een dag of wat. Ben benieuwd of het dier zich inmiddels weet te gedragen en ben er zeker van dat we dan ook veel fijnere foto's gaan zien.

Ik vind het in elk geval fijner om werkfoto's te zien met de duidelijke wetenschap dat dit rijtechnisch niet is waar je wilt zijn, dan foto's waar mensen denken briljant te rijden en waarvan je de tranen in de ogen springen Lachen

slimmerik

Belker schreef:
Een indrukje van Ebo die eindelijk eens aan het werk wordt gezet. Haha!

Met deze zin opent Belker dit topic.... paard wordt dus eigenlijk niet aan het werk gezet maar afgestraft... toch?

Ilsje_

slimmerik schreef:
Belker schreef:
Een indrukje van Ebo die eindelijk eens aan het werk wordt gezet. Haha!

Met deze zin opent Belker dit topic.... paard wordt dus eigenlijk niet aan het werk gezet maar afgestraft... toch?

Mee eens.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:41

Als ik zo vrij mag zijn (heb geen tijd om 20 blz door te worstelen). Op welke pagina staat de uitleg van degene die op de pony zit?

Ilsje_

pagina 3

Anoniem

MissJ schreef:
runningkawa schreef:
Met je eens fitz
Ook zonder verhaal erbij is het op bokt vragen om problemen.

En toch vraag ik me echt af waarom mensen niet gewoon eerlijk alles van hun training mogen laten zien, ook de mindere momenten. Het gaat nou eenmaal niet altijd van een leien dakje. Ik vind het echt jammer dat zoiets niet gedeeld en besproken kan worden.

Dat vind ik ook
IRL gaat het gewoon niet altijd lekker
En ik ga ook steigeren als ik zie dat een 12 jarige dit nadoet onder het mom iemand met ervaring doet dit ook. Maar hier weet je gewoon dat de ruiter weet wat ze aan het doen is. En weet je ook dat ze altijd haar paarden weer op de rails krijgt

Mariska_28

Mickey schreef:
Dit topic blijft gesloten.
Topics waarvan je vooraf kunt beredeneren dat het weer een rel kan worden door hetgeen wat afgebeeld is op de foto's, zijn niet de bedoeling.

Uit topic: viewtopic.php?f=10&t=791314&st=0&sk=t&sd=a&start=250

Geld dat hier niet?

MissJ

Urielle schreef:
Ik vind het in elk geval fijner om werkfoto's te zien met de duidelijke wetenschap dat dit rijtechnisch niet is waar je wilt zijn, dan foto's waar mensen denken briljant te rijden en waarvan je de tranen in de ogen springen Lachen

Hier kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:42

Urielle schreef:

En dat laatste komt veel vaker voor Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:42

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:43

leuk paardje
volgensmij met aardig wat pit Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:43

MissJ schreef:
Anoukie schreef:
Bovendien, jeetje wat een doodzonde zeg, iemand pakt een pony eens wat harder aan Rolleyes.

Heus, mijn paarden hebben het echt wel eens slechter gehad met mij op hun rug hoor en daar hoef ik dan niet eens een harde hand voor te hebben.

Stukje zelfreflectie zou niet misstaan hoor mensen Knipoog.

Geloof ook niet dat paarden onderling dominatie afstraffen met een aai. Clown

Nee, maar ze trekken elkaars kin ook niet op hun borst. Knipoog

Ik kan niet goed begrijpen wat deze aanleuning met 'het paard eens aanpakken' te maken heeft? Ik zie hier helemaal niemand een paard aanpakken.

Goed, de pony is kennelijk stout. Dat moet dan opgelost worden met een tik op het moment dat ie stout is. Niet met de handrem.

De aanleuning gebruiken om het paard eronder te krijgen, is geen dressuur. Het een heeft bar weinig met het ander te maken. En ik hoop dat dat ook niet de bedoeling was van deze manier van rijden?

Tijdelijk wat meer druk op een pony zetten kan soms best nuttig zijn, valt in de categorie 'doorrijden' maar waarom alleen deze fotos plaatsen dan?

ik persoonlijk vind het oneerlijk om dit een pony rauw op zijn dak te geven. Het is nogal een aanslag op de spieren en lijkt mij iets dat je langzaam opbouwt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:45

Randalin mischien topic doorlezen.. Katje zegt dat deze pony zelf naar de borst toeloopt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:45

MissJ schreef:
Mariska_28 schreef:

Vind je die foto vergelijkbaar????

Nee, maar de reden van sluiten, Topics waarvan je vooraf kunt beredeneren dat het weer een rel kan worden door hetgeen wat afgebeeld is op de foto's, zijn niet de bedoeling helemaal in combinatie met de gekozen titel, vind ik wel vergelijkbaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:46

runningkawa schreef:
Maar hier weet je gewoon dat de ruiter weet wat ze aan het doen is. En weet je ook dat ze altijd haar paarden weer op de rails krijgt

Toch heb ik van dit paard ook foto's gezien voor de wagen waarmee niets aan de hand is... Vraag me toch af of er genoeg naar gekeken is of het dier geen pijn heeft.