Aqua8horse schreef:Ja, mijn hulpen zijn inderdaad anders. Ik maak geen ophouding omdat ik denk dat ik daarmee het paard onnodig stoor. In tegenstelling tot wat jij doet, blijven wij gewoon door de oren van het paard kijken.
Dit is inderdaad anders. Ik maak halve ophouding omdat ik paard wil laten opletten, plus ik wil dat hij iets verzameld.
En ik kijk in oefeningen mee omdat dit mee meehelpt de correcte gewichtsverplaatsing te hebben zonder dat ik moet nadenken.
Als je kijk naar waar je gaat zal binnenzitbeen knobbel als vanzelf meer belasten.
Ik bereid het paard voor door mijn buitenzitbeenknobbel te belasten (dmv aanspanning/ ontspanning van de bekkenbodemspieren) Het paard maakt zich daarop harmonieus rond in de bovenlijn (dus even voor de duidelijkheid het paard buigt ontspannen in evenwicht, dus voor en achter even ver)
Mijn buitenbeen ligt paraat om eventueel te begrenzen wanneer het paard "afdrijft" of om ruimte te gegevn wanneer het over de schouder naar binnenvalt. Mijn binnnenbeen ligt paraat wanneer het paard zijn tact verliest om de tact te onderhouden
Dit is ook hetzelfde. m'n buitenbeen ligt ook paraat door m'n meekijken ligt hij et fractie achter de singel te waken. M'n binnenbeen ligt tegen het paard zodat hij daarom kan buigen. (in een wending heeft een paard namelijk een andere balans omdat het paard dan met zijn buitenkant een grote stap moet maken of zoalsl je wilt met de binnenkant een kleinere stap.
Hier moet ik even over nadenken. Ben geneigd te zeggen. stappen moeten altijd even groot zijn aan beide kanten. En aan de andere kant binnenbeen moet onder massa gebracht worden dus dan zou het grotere stap moeten zijn aan de binnenkant.
Wanneer de balans weg is, zal het paard dat compenseren door te vertragen of te versnellen)) Maar mijn binnenbeen ligt ook klaar als aanvulling op de hulpen van mijn buitenbeen, wanneer het paard naar binnenvalt begrens ik het paard met mijn binnenbeen en tegelijk span ik mijn kuit aan om die als een magneet te laten functoneren tegen zijn buik waardoor het dier niet meer naar binnen zal vallen maar zich naar buiten in evenwicht rond maakt.
Kijk nu praat je toch als Balans weg is dus jij hebt het ook. Hoe kunnen we dan alsmaar langs alkaar heen banketstaaf.
De rest idem
De binnenteugel is ontspannen en met de buitenteugel heb ik de aanleuning.
Ik rijd dus ook altijd op m'n buitenteugel, binnenteugel is wel richtingsaanwijzer.
( vind dit trouwens het allermoeilijkste van rijden om je niet te laten verleiden om dingen op te lossen met je binneteugel)