"Go & Ho " principe met impuls?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: "Go & Ho " principe met impuls?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 06:34

Stennisje schreef:
Ja en ik weet nog steeds niet hoe ik een wending volgens Go & Ho moet rijden

dat is net zo makkelijk als de rest; stil recht erboven blijven zitten en sturen. Altijd met 2 handen. Buitenkant begrenzen, binnenkant vragen en de ingezette lijn door het paard zelf laten afmaken...

Als je in de auto stuurt geef je dan ook gas en rem je tegelijk. Nee.. (hii mag zelfs niet)...

Dus op de rechte lijn alles voor elkaar hebben, rustig een bocht maken of volte inzetten, hand weer voor en in zelfde tempo, schwung, balans de wending laten afmaken.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 06:38

Eindelijk!!!

Dank je wel!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 07:19

Mireille1970 schreef:
Stennisje schreef:
Ja en ik weet nog steeds niet hoe ik een wending volgens Go & Ho moet rijden

dat is net zo makkelijk als de rest; stil recht erboven blijven zitten en sturen. Altijd met 2 handen. Buitenkant begrenzen, binnenkant vragen en de ingezette lijn door het paard zelf laten afmaken...

Als je in de auto stuurt geef je dan ook gas en rem je tegelijk. Nee.. (hii mag zelfs niet)...

Dus op de rechte lijn alles voor elkaar hebben, rustig een bocht maken of volte inzetten, hand weer voor en in zelfde tempo, schwung, balans de wending laten afmaken.

Je hebt het over vragen van de binnenkant. Hoe bedoel je dat? Wat vraag je dan precies? Ik hoef namelijk niet te vragen omdat ik het paard al voorbereidt dat ik wil gaan wenden. Ik ben een voorstander van het principe dat je de binnenkant zoveel mogelijk met rust moet laten. Niet voor niets wordt er gezegd "Je rijdt een paard op je buitenteugel en je binnenbeen" Logisch vind ik dat omdat wanneer je aan de binnenkant wat doet, bv met de teugel of leunen op de binnenkant, je het paard belemmert om zijn achterbeen juist onder te kunnen brengen. Ook heb ik ervaren dat er dan onmogelijk sprake kan zijn van een harmonieuze bovenllijn. Het directe gevolg van wat ik dan zie, is het scheef worden van het paard. En dat wil ik voorkomen omdat ik geen extra risico's wil op blessures en problemen. Waar het paard scheef wordt, is individueel. Dat heeft te maken met de lichamelijke gesteldheid van het paard. Dit heb ik ervaren omdat ik veel paarden met problemen help. Soms zie je 2 dezelfde problemen, waar toch net een andere oplossing voor nodig is, dan je zou verwachten.

En wat die auto betreft, ben ik het gedeeltelijk met je eens. Als je enorm veel power wil, doe je dat wel degelijk! In ieder geval bij een automaat en bij een gewone met de koppeling. Nou vind ik dit voorbeeld niet direct geweldig omdat een auto namelijk geen evenwichtmechanisme heeft. En het lijkt erop dat daar aan voorbij gelopen wordt bij het Go & HO systeem.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 09-08-05 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 07:27

Een wending rijden. Halve ophouding buitenteugel, trek je buikspier iets aan, kijk naar binnnen (min gewichtsverplaatsing, been ligging) , binnenbeen sluit aan, binnenteugel open , kijk terug naar voor, laat je buikspier iets losser Vang op buitenteugel.

pfffffff gelukkig gaat zoiets automatisch.

Aqua zijn jouw hulpen nu anders?? Hoe begeleid jij nu in een wending.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 07:54

AQUA zei:Je hebt het over vragen van de binnenkant. Hoe bedoel je dat? Wat vraag je dan precies? Ik hoef namelijk niet te vragen omdat ik het paard al voorbereidt dat ik wil gaan wenden. Ik ben een voorstander van het principe dat je de binnenkant zoveel mogelijk met rust moet laten. Niet voor niets wordt er gezegd "Je rijdt een paard op je buitenteugel en je binnenbeen" Logisch vind ik dat omdat wanneer je aan de binnenkant wat doet, bv met de teugel of leunen op de binnenkant, je het paard belemmert om zijn achterbeen juist onder te kunnen brengen. Ook heb ik ervaren dat er dan onmogelijk sprake kan zijn van een harmonieuze bovenllijn. Het directe gevolg van wat ik dan zie, is het scheef worden van het paard. En dat wil ik voorkomen omdat ik geen extra risico's wil op blessures en problemen. Waar het paard scheef wordt, is individueel. Dat heeft te maken met de lichamelijke gesteldheid van het paard. Dit heb ik ervaren omdat ik veel paarden met problemen help. Soms zie je 2 dezelfde problemen, waar toch net een andere oplossing voor nodig is, dan je zou verwachten.

En wat die auto betreft, ben ik het gedeeltelijk met je eens. Als je enorm veel power wil, doe je dat wel degelijk! In ieder geval bij een automaat en bij een gewone met de koppeling. Nou vind ik dit voorbeeld niet direct geweldig omdat een auto namelijk geen evenwichtmechanisme heeft. En het lijkt erop dat daar aan voorbij gelopen wordt bij het Go & HO systeem.

Er is een daadwerkelijk verschil tussen een hoek rijden (afwenden - 90 graden) of een volte rijden (waarbij een paard rond om je binnenbeen moet zijn zonder aan de buitenkant uit te zwaaien). Het gevaar van uitzwaaien krijg je door aan de binnenkant zoveel te doen dat je paard van je hand wegdraait. Uiteraard willen we met go en ho niets met de hand doen wat onnodig is. Toch is richting aangeven wel de bedoeling: dus met vragen bedoel ik de hand iets van de hals af om direct weer terug naar de hals te doen en voor te houden. Voor = open.

De vergelijking met een auto of zelfs fiets is in het rijtechnische wel degelijk te maken in mijn ogen. Je hebt immers te maken met het destabiliseren door niet goed gebruik. Immers, een auto is bij aanschaf uitgebalanceerd, maar als je je stuur omtrekt en gas geeft gaat ie op zijn kant, een fiets ook. Beide worden ondanks de niet-eigen-inbreng door jouw evenwicht en toedoen uit balans gebracht en dus door onkunde op hun kant gesmeten. Dat is wat bij veel uitwijkende, uitzwaaiende, ongelijke, scheve en dergelijke paarden gebeurt...

En inderdaad NOOIT blokkeren aan je binnenhand. Maar daar gaan we maar gewoon vanuit dat niemand dat doet. We gaan uit van het goede toch?

Wat de grote letters betreft: dat lijkt me logisch: ieder paard is een individu en moet ook als zodanig benadert/behandelt worden.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 07:59

Vanaf het moment dat je op het paard gaat zitten vernadert de balans van het paard. Het paard drukt zijn rug weg. Iedereen werkt naar ontspanning in die rug en die ontstaat als het paard de ruiter correct kan dragen. Op dat moment is er balans. Dus het paard heeft zijn nieuwe evenwicht gevonden. Ik vind het heel belangrijk dat die nieuwe balans er vanaf het begin is. Dit voorkomt in mijn ogen veel probelemen en blessures.

Hier zijn we met z'n allen op de zelfde lijn. 1 puntje ik reken hier een paard waar je voor de eerste keren op zit niet onder.
Bovendien ontspant het paard direct en hebruikt hij zijn rug goed. Je kan na het losstappen ( wat dus ook gebeurt met correct ruggebruik) kan je direct met het paard aan het werk. Je hoeft dus niet te werken aan de balans, dus de ontspanning in je paard.

Als er ontspanning is in m'n paard maar gelijk aan het werk?? Ik rek en strech eerst. En niet meer werken aan balans?? Als een paard uitzwaait, over schouder loopt enz dan is er een storing in z'n balans of hij ontrekt bv door stijfhed.
Als we geen stijfheid hebben dan is het toch balans.
En hier gaan we dan splitsen want jij zegt dat je balans er is door je draagtechniek.
Ik ga ervan uit dat paarden spieren moeten kweken om die balans in een oefening te houden. Dus hoe moeilijker de oefening hoe meer balans paard nodig heeft om oefening netjes uit te kunnen voeren.
En dat kost tijd, training, spieren.
En dat is het punt waarop jij zegt . Nee want het paard kan dragen dus je hebt heel die training niet meer nodig.
En daar kan ik niet mee door de bocht.
Ik rijd Dressuur om het paard spieren te geven om in balans te blijven in moeilijke oefeningen.

Veel paarden zijn vaak druk, onrustig en vervelend uit ervaring heb ik gezien dat dit vaak een probleem is wat veroorzaakt wordt door een niet correcte balans. Paarden die uit balans zijn, hebben het gevoel dat ze gaan vallen. Je zal begrijpen dat het paard vecht tegen dat gevoel en de balans probeert te herstellen. Dat proces noem je compenseren van de balans.

Kijk hier lopen onze denkbeelden ook paralel maar weer........
M'n paard is ook niet vervelend, druk , niet ontspannen. Maar als we oefeningen gaan doen die te moeilijk zijn dan heb ik daar toch kans op.
Daarom als m'n paard gespannen wordt in oefening dan weet ik dat we of te ver gaan, z'n balans is nog niet goed genoeg voor deze oefening of dat hij wat stijf is, of dat ik faal door geen correcte hulpen, of er spelen externe factoren mee.

Het hele balans verhaal is ook de reden dat ik mijn twijfels heb over Go & Ho.

Twijfels over go en Ho. Twijfel je dan dat er inderdaad impuls vanuit het paard zelf kan komen??
Oh ja jij gaat er vanuit dat als er geen balans is er ook geen impuls is.
Ik ga er vanuit dat impuls er ook kan zijn ook al is paard niet in Balans.

Ik versta dus onder impuls.....drang naar voor

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 08:02

Ja, mijn hulpen zijn inderdaad anders. Ik maak geen ophouding omdat ik denk dat ik daarmee het paard onnodig stoor. In tegenstelling tot wat jij doet, blijven wij gewoon door de oren van het paard kijken. Ik bereid het paard voor door mijn buitenzitbeenknobbel te belasten (dmv aanspanning/ ontspanning van de bekkenbodemspieren) Het paard maakt zich daarop harmonieus rond in de bovenlijn (dus even voor de duidelijkheid het paard buigt ontspannen in evenwicht, dus voor en achter even ver) Mijn buitenbeen ligt paraat om eventueel te begrenzen wanneer het paard "afdrijft" of om ruimte te gegevn wanneer het over de schouder naar binnenvalt. Mijn binnnenbeen ligt paraat wanneer het paard zijn tact verliest om de tact te onderhouden (in een wending heeft een paard namelijk een andere balans omdat het paard dan met zijn buitenkant een grote stap moet maken of zoalsl je wilt met de binnenkant een kleinere stap. Wanneer de balans weg is, zal het paard dat compenseren door te vertragen of te versnellen)) Maar mijn binnenbeen ligt ook klaar als aanvulling op de hulpen van mijn buitenbeen, wanneer het paard naar binnenvalt begrens ik het paard met mijn binnenbeen en tegelijk span ik mijn kuit aan om die als een magneet te laten functoneren tegen zijn buik waardoor het dier niet meer naar binnen zal vallen maar zich naar buiten in evenwicht rond maakt. De binnenteugel is ontspannen en met de buitenteugel heb ik de aanleuning.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:10

Aqua8horse schreef:
Ja, mijn hulpen zijn inderdaad anders. Ik maak geen ophouding omdat ik denk dat ik daarmee het paard onnodig stoor. In tegenstelling tot wat jij doet, blijven wij gewoon door de oren van het paard kijken. Ik bereid het paard voor door mijn buitenzitbeenknobbel te belasten (dmv aanspanning/ ontspanning van de bekkenbodemspieren) Het paard maakt zich daarop harmonieus rond in de bovenlijn (dus even voor de duidelijkheid het paard buigt ontspannen in evenwicht, dus voor en achter even ver) Mijn buitenbeen ligt paraat om eventueel te begrenzen wanneer het paard "afdrijft" of om ruimte te gegevn wanneer het over de schouder naar binnenvalt. Mijn binnnenbeen ligt paraat wanneer het paard zijn tact verliest om de tact te onderhouden (in een wending heeft een paard namelijk een andere balans omdat het paard dan met zijn buitenkant een grote stap moet maken of zoalsl je wilt met de binnenkant een kleinere stap. Wanneer de balans weg is, zal het paard dat compenseren door te vertragen of te versnellen)) Maar mijn binnenbeen ligt ook klaar als aanvulling op de hulpen van mijn buitenbeen, wanneer het paard naar binnenvalt begrens ik het paard met mijn binnenbeen en tegelijk span ik mijn kuit aan om die als een magneet te laten functoneren tegen zijn buik waardoor het dier niet meer naar binnen zal vallen maar zich naar buiten in evenwicht rond maakt. De binnenteugel is ontspannen en met de buitenteugel heb ik de aanleuning.

Dit is idem aan... Don't we all!

MAAR: dat klinkt leuk maar hoeveel paarden heb je op deze manier ook succesvol grand prix klaar gekregen? (serieuze vraag)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 08:11

Mireille1970: Een hoek van 90 C kan je volgens mij niet maken met een wending.

Over de auto: wat jij noemt is volgens mij zwaartekracht. Dat is mijn ogen toch heel wat anders dan een natuurlijk evenwichtsmechanisme.

Binnenhand: Waarom zie ik dan zoveel , overigens ook bij toppers!, dan dat het paard een hele vreemde onnatuurlijke scheven hals heeft. Dat is in mijn ogen een direct gevolg van het (terug) werken met de binnenhand. Helaas zie ik dat nog veeeel te veeeel!!! En helaas dus ook op Top niveau. Ik begrijp wel waarom ze het doen, maar ik keur het af omdat ik het onnodig kwellen van het paard vind!

Okjij vind het logisch en ik vind het ook logisch dat een zelfde probleem soms verschillende aanpakken vereist. Maar hoeveel mensen vinden dat ook? Ik heb daar een zwaar hoofd is namelijk. Mensen denken, althans zoals ik er tegen aan kijk, veel te veel en te vaak dat een paard een fiets of een brommer is.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:17

Aqua8horse schreef:
Mireille1970: Een hoek van 90 C kan je volgens mij niet maken met een wending.

Over de auto: wat jij noemt is volgens mij zwaartekracht. Dat is mijn ogen toch heel wat anders dan een natuurlijk evenwichtsmechanisme.

Binnenhand: Waarom zie ik dan zoveel , overigens ook bij toppers!, dan dat het paard een hele vreemde onnatuurlijke scheven hals heeft. Dat is in mijn ogen een direct gevolg van het (terug) werken met de binnenhand. Helaas zie ik dat nog veeeel te veeeel!!! En helaas dus ook op Top niveau. Ik begrijp wel waarom ze het doen, maar ik keur het af omdat ik het onnodig kwellen van het paard vind!

Okjij vind het logisch en ik vind het ook logisch dat een zelfde probleem soms verschillende aanpakken vereist. Maar hoeveel mensen vinden dat ook? Ik heb daar een zwaar hoofd is namelijk. Mensen denken, althans zoals ik er tegen aan kijk, veel te veel en te vaak dat een paard een fiets of een brommer is.

Toch ben ik van mening dat een bak niet voor niets 90 graden heeft. En waarom hoor je pas de middellijn op te draaien als de schouder van je paard al bij A zelf is en dus niet een halve volte halve baan ernaartoe te rijden? Ik denk dat het bij benadering wel de intentie moet zijn.....

Ik HOOP wel dat veel mensen begrijpen dat ieder paard anders behandelt dient te worden anders is een oplossing vaak verder weg dan je denkt....

En tja: tuurlijk zie ook ik kromgetrokken paarden, maar ik ga nog steeds uit van de goeden onder ons... anders wordt het knap naar nadenken...

( haha is dat waarom er op bokt zo vaak negatief tegen dingen wordt aangekeken en ik overal mijn haren voel rijzen: omdat ik uitga van het goede en velen uitgaan van het slechte)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 08:19

Mireille1970: Ik vind jouw vraag toch een toontje hebben. Waarom zou dit voor Grand PRix paarden niet werken,denk je? Het paard heeft zelfs dan een goede ruiter op zijn rug. Ik begrijp je vraag daarom ook niet.
Mijn antwoord: Op dit moment nog niet. Ik heb 1 paard wat ZZ licht gereden heeft gedaan en nog een aantal wedstrijdpaarden. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit super werkt en dus niet alleen maar leuk klinkt!!!! Anders zou ik er immers ook niet van overtuigd zijn dat ik hiermee zonder problemen de voorsprong van een landenteam of een individuele ruiter zou kunnen vergroten!!!
Maar als jij dit leuk vind, hoe doen dan de toopers het? In mijn ogen dus niet leuk. Die gebruiken dus andere dingen en dat is dus wat ik zie!

Ja, ik ben er zeer zeker van overtuigd dat het voor alle paarden werkt dus zeer zeker ook voor de toppaarden!!!!

PS ik kom straks terug, moet lesgeven nu.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:22

Aqua8horse schreef:
Ja, mijn hulpen zijn inderdaad anders. Ik maak geen ophouding omdat ik denk dat ik daarmee het paard onnodig stoor. In tegenstelling tot wat jij doet, blijven wij gewoon door de oren van het paard kijken.

Dit is inderdaad anders. Ik maak halve ophouding omdat ik paard wil laten opletten, plus ik wil dat hij iets verzameld.
En ik kijk in oefeningen mee omdat dit mee meehelpt de correcte gewichtsverplaatsing te hebben zonder dat ik moet nadenken.
Als je kijk naar waar je gaat zal binnenzitbeen knobbel als vanzelf meer belasten.

Ik bereid het paard voor door mijn buitenzitbeenknobbel te belasten (dmv aanspanning/ ontspanning van de bekkenbodemspieren) Het paard maakt zich daarop harmonieus rond in de bovenlijn (dus even voor de duidelijkheid het paard buigt ontspannen in evenwicht, dus voor en achter even ver)

Mijn buitenbeen ligt paraat om eventueel te begrenzen wanneer het paard "afdrijft" of om ruimte te gegevn wanneer het over de schouder naar binnenvalt. Mijn binnnenbeen ligt paraat wanneer het paard zijn tact verliest om de tact te onderhouden

Dit is ook hetzelfde. m'n buitenbeen ligt ook paraat door m'n meekijken ligt hij et fractie achter de singel te waken. M'n binnenbeen ligt tegen het paard zodat hij daarom kan buigen. (in een wending heeft een paard namelijk een andere balans omdat het paard dan met zijn buitenkant een grote stap moet maken of zoalsl je wilt met de binnenkant een kleinere stap.

Hier moet ik even over nadenken. Ben geneigd te zeggen. stappen moeten altijd even groot zijn aan beide kanten. En aan de andere kant binnenbeen moet onder massa gebracht worden dus dan zou het grotere stap moeten zijn aan de binnenkant.

Wanneer de balans weg is, zal het paard dat compenseren door te vertragen of te versnellen)) Maar mijn binnenbeen ligt ook klaar als aanvulling op de hulpen van mijn buitenbeen, wanneer het paard naar binnenvalt begrens ik het paard met mijn binnenbeen en tegelijk span ik mijn kuit aan om die als een magneet te laten functoneren tegen zijn buik waardoor het dier niet meer naar binnen zal vallen maar zich naar buiten in evenwicht rond maakt.

Kijk nu praat je toch als Balans weg is dus jij hebt het ook. Hoe kunnen we dan alsmaar langs alkaar heen banketstaaf.
De rest idem

De binnenteugel is ontspannen en met de buitenteugel heb ik de aanleuning.

Ik rijd dus ook altijd op m'n buitenteugel, binnenteugel is wel richtingsaanwijzer.
( vind dit trouwens het allermoeilijkste van rijden om je niet te laten verleiden om dingen op te lossen met je binneteugel)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:01

Aqua8horse schreef:
Mireille1970: Ik vind jouw vraag toch een toontje hebben. Waarom zou dit voor Grand PRix paarden niet werken,denk je? Het paard heeft zelfs dan een goede ruiter op zijn rug. Ik begrijp je vraag daarom ook niet.
Mijn antwoord: Op dit moment nog niet. Ik heb 1 paard wat ZZ licht gereden heeft gedaan en nog een aantal wedstrijdpaarden. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit super werkt en dus niet alleen maar leuk klinkt!!!! Anders zou ik er immers ook niet van overtuigd zijn dat ik hiermee zonder problemen de voorsprong van een landenteam of een individuele ruiter zou kunnen vergroten!!!
Maar als jij dit leuk vind, hoe doen dan de toopers het? In mijn ogen dus niet leuk. Die gebruiken dus andere dingen en dat is dus wat ik zie!

Ja, ik ben er zeer zeker van overtuigd dat het voor alle paarden werkt dus zeer zeker ook voor de toppaarden!!!!

PS ik kom straks terug, moet lesgeven nu.

Het mocht zéker geen toontje hebben (daarom stond er ook serieuse vraag achter).

Wat je zegt is absoluut waar. Maar eenmaal in de praktijk blijkt dat juist het aanscherpen van uitdrukking, uitstraling, afdruk, en dergelijke vraagt om een scherpere allertheid. Een snellere reactievermogen. Dus niet kunnen appuyeren (dat kan een goed gereden Z paard ook goed) maar apart kunnen appuyeren.. Een wezenlijk verschil.

Het tevreden zijn met een 6, dan aanleren voor een 7, en dan aanscherpen naar een 9. Juist dat laatste is het moeilijkste...

Dat was mijn vraag.... Heb je de ervaring dat dat kan, of denk je dat het kan.

Immers: de beste africhter is niet per definitie de beste in de ring. De beste ruiter is ook niet per definitie de beste africhter.

Daarbij gingen we uit van het welzijn van het paard... en juist daar slaan we vaak de plank mis (spreek ik uit ervaring... door mijn inside-dienstjaren)

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:08

Aqua8horse schreef:
... Mijn binnnenbeen ligt paraat wanneer het paard zijn tact verliest om de tact te onderhouden (in een wending heeft een paard namelijk een andere balans omdat het paard dan met zijn buitenkant een grote stap moet maken of zoalsl je wilt met de binnenkant een kleinere stap. Wanneer de balans weg is, zal het paard dat compenseren door te vertragen of te versnellen)) ...

Wat een onzin dat een paard ongelijke passen maakt in de wending, de passen blijven even groot. De ruimte daarvoor heeft het paard doordat hij zijn binnenbeen meer onder de massa zet. Anders zal een paard onregelmatig lopen op bijvoorbeeld een volte, dat voel je echt wel als hij aan een kant kleinere passen gaat maken. Bovendien vraag ik mij af of een paard daar het coordinatievermogen wel voor heeft.

En wat betreft Go & Ho, je geeft voorwaartse hulp als dat gewenst is, paard blijft voorwaarts totdat je een Ho hulp geeft. En die Ho hulp wordt dus met de zit geregeld en misschien iets teugel, net als in de klassieke rijkunst dus. Een Go & Ho hulp worden dus nooit tegelijkertijd gegeven.

En Aqua als jij de enige bent die jouw methode beheerst moet je misschien eens wat aan je didactische kwaliteiten doen. Blijkbaar weet je het dus niet over te brengen op je leerlingen...
En dat je geen foto's of filmpjes wilt plaatsen is imo gewoon zwak, met plaatjes kun je zoveel meer verduidelijken dan met alleen tekst. In de wetenschap worden niet voor niets zoveel grafieken ed gebruikt. En het is toch hoop ik ondertussen wel duidelijk dat we jou tekstuele uitleg niet begrijpen, zolang je hetzelfde blijft schrijven zullen wij het dus nooit snappen. Een quote van Albert Einstein (idd een wetenschapper) "Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity"

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:42

Citaat:
"Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity"

BRILJANT!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:58

Betteke schreef:
Citaat:
"Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity"

BRILJANT!

Wat meer dan BRILJANT en aqua lees het stuk hierboven nou eens goed door en dit keer niet selectief,

Wel grappig dat je een theorie avond wil houden alleen voor genodigen, dus alleen mensen die niet sceptisch zijn zeker,

Ik ga ervan uit dat ik geen uitnodeging krijg

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 15:00

Esther: Natuurlijk Ester, natuurlijk!!! Ik denk als je je niet bewust van het feit dat wanneer een paard zijn stappen even groot maakt het paard rechtdoor gaat, dat een verdere communicatie tussen jou en mij ook geen zin heeft. Het zelfde geldt voor jouw interpretaties die inhoudelijk niets met mijn theorie te maken heeft.

Mireille1970: Ok, dan heb ik dat van dat toontje verkeerd geinterpreteerd. Maar denk je dan niet dat wanneer een paard in een goede balans is, zelf al veel scherper en geconcentreerder is? Ik kan mijn hulpen namelijk zo geven dat je niet zie dat ik wat doe.
Paarden zijn meer ontspannen en dus automatisch ook allerter.
Denk je dus dat je die scherpte waar jij het over hebt moet afdwingen? Ik denk dat dat juist tegengesteld aan je doel werkt. Een paard wat goed is zijn vel zit presteert altijd beter dan een paard wat minder in zijn vel zit.

Ik heb dus ervaring dat paarden beter gaan bewegen, geconcentreerder zijn en meer kracht hebben. Dat heb ik niet alleen gemerkt maar ook de mensen die het ervaren hebben. Ik heb dus de resultaten gezien. Overigens ook van paarden die geslacht zouden worden, waar je nu niets meer aan ziet. Met deze paarden wordt intensief gewerkt. Twijfel je dan nog steeds aan de grote waarde van de theorie bij toppaarden als het bij paarden die het veel dieper weg moet halen ook werkt?

Nee, ik ben er nogmaals van overtuigd dat het voor alle paarden werkt, dus ook voor toppaarden. En ik weet ook zeker dat dat bewijs geleverd zal gaat worden. Zonder enige twijfel!! MIjn antwoord op jouw vraag is dus beide: ik heb het gezien en ik ben ervan overtuigd dat het kan!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:04

Ik wil graag geloven, aqua, dat het zo is. Maar ik heb nu zoveel gezien en meegemaakt en (belangrijkste) gevoeld dat ik me niet kan voorstellen dat je het "extra" zonder enige druk kunt verkrijgen... soms moet je voor een topprestatie mijn inziens over de top heen...
Net als topsporters over de pijngrens heen moeten om de snelste tijd te rijden.

Let wel: dat je op verschillende manieren Grand Prix kunt rijden weet ik ook.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 15:24

Mireille1970: Dan nodig ik je bij deze een keer uit!!!

Sorry Pipelotje ben mijn reactie kwijt, ik deed iets onhandigs

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:27

Komt wel goed. Ik kom ZEKER een keer kijken!!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:33

Krijgt de rest geen uitnodiging Aqua?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:59

Aqua8horse schreef:
Esther: Natuurlijk Est
h
er, natuurlijk!!! Ik denk als je je niet bewust van het feit dat wanneer een paard zijn stappen even groot maakt het paard rechtdoor gaat, dat een verdere communicatie tussen jou en mij ook geen zin heeft. Het zelfde geldt voor jouw interpretaties die inhoudelijk niets met mijn theorie te maken heeft.

Troost je ik ga mijn best doen om mezelf zover te krijgen dat ik niet nog een keer ga reageren in dit topic. Had het al 21 (ofzo) pagina's volgehouden en ben er toch weer ingetrapt. Toch verbazend dat veel van de topics die jij start in dezelfde eindeloze kringetjes rond blijven draaien.

Ik kan me trouwens vaag een topic herinneren waarin iemand de pasgroottes heeft opgemeten, ook in wendingen en dat daarin de passen aan binnen en buitenzijde toch even groot bleken te zijn.

En je kunt mij kennelijk niet laten inzien dat mijn interpretaties niet kloppen, misschien zou je het eens op een andere manier kunnen uitleggen, misschien dat ik het dan snap. Misschien met plaatjes, hoeven niet eens foto's te zijn mogen ook tekeningen zijn. Tsja ben nu eenmaal wetenschapper, wil graag illustraties zien ter verduidelijking en een begrijpelijke onderbouwing van je theorie.

Bah doe ik het toch weer, ga toch weer in discussie.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:20

Geen discussie, is meer praten tegen onbeweeglijk stuk beton.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:06

Esther schreef:
Ik kan me trouwens vaag een topic herinneren waarin iemand de pasgroottes heeft opgemeten, ook in wendingen en dat daarin de passen aan binnen en buitenzijde toch even groot bleken te zijn.

Interessant, heb je enig idee waar dat topic staat? Het lijkt mij namelijk logisch dat de passen wel kleiner worden in de binnenbocht, alleen het ritme zou niet verloren moeten gaan.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:08

Kan iemand uitleggen wat in deze discussie met balans en evenwicht bedoeld wordt?