Lesgeefster op je paard laten rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 07:36

heb geen eigen paard, maar ik denk dat ik het geen probleem zou vinden, ik heb/had wel een verzorgpaard en daar ging zij ook weleens op,
ik denk alleen wel dat ik zeker moet weten dat zij ook gewoon normaal met mijn paard doet.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 19:31

nee, ik vind dat je je probleem zelf met oplossen je lesgever mag helpen maar ik zou er wel zelf op blijven zitten niet zomaar je werk aan een ander overgeven :D

Pony_Arie

Re: Lesgeefster op je paard laten rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:25

ja hoor ik vind het helemaal prima! dan kan je zelf ook eens zien hoe je paard loopt en je instructeer kan je dan soms in sommige situatie´s beter helpen omdat het soms anders aan voelt dan dat het eruit ziet.
voor de rest komt echt niemand op me paard maar als me instructeer vraag of die een x erop mag vind ik het helemaal goed.
mijne heeft laatst ook gevraagt of die erop mogt ik les nog niet heel lang bij hem maar over een poosje gaat hij hem een x rijden

BXM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:35

Ben het er wel mee eens. Je instructrice kan zo aanvoelen hoe je paard is. Elk paard is weer anders en zal anders op hulpen reageren. De gene die les geeft kan je dan beter en duidelijker uitleggen wat de bedoeling is en wat voor jou paard het beste is.
Mijn instructrice stapt ook wel eens op mijn paard als ik tegen een probleem aanloop waar ik niet door heen kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:54

mijn lesgeefster heeft het paard waarop ik rijd ingereden,
dit is wel echt superfijn!

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:24

Mijn instructrice wilde het wel, maar ik gaf aan dat ik het niet wilde. Ze reed namelijk op het paard van een vriendin en dat vond ik er nogal gemeen uitzien en dat vond ik niet passen bij mijn paard. Het is ook misgelopen met die instructrice, maar daardoor wil ik mijn nieuwe instructrice er liever ook niet op hebben.

Het nadeel is namelijk dat je moeilijk tegen je instructrice kunt zeggen dat ze het niet goed doet, vind ik dan!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:03

Ik snap echt niet dat mensen les zouden willen hebben van iemand die ze niet op hun paard willen laten rijden. Als je het zo niet eens bent met iemand's rijstijl, dan ga je daar toch ook geen les van nemen?

Edebussy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:30

@ Anoeska, helemaal mee eens...
En daarbij, als je instructrice nooit op je paard heeft gezeten weet ze niet hoe hij is of reageerd en kan ze naar mijn mening nooit 100% op jou en je paard afgestemde instructies geven.
Elk paard is een individu net als elk mens dus zal de aanpak per paard ook verschillen.

Mijn instructrice kon niet op mijn paard omdat ze een heel zwakke rug heeft en mijn arabier nogal eens luchtballet in combinatie met steigeren laat zien als hij het er niet mee eens is.
Het heeft ook tijden geduurt voor ze door had hoe meneertje in elkaar zit.

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 19:39

Mijn vorige instructrice heeft er ook wel eens opgezeten.. Opzich is het wel handig zodat zij dan ook kan voelen hoe hij is.. Ook is het natuurlijk wel leuk om te zien (Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn) :)

Maar uiteindelijk, moet je het toch zelf doen..

sweetdreams_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:18

Ja want ik neem aan dat je een goede instructrice hebt! Dan vind ik het geen probleem.
En dan kan ze hem zelf ook aanvoelen. ;)

sweetdreams_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:19

_Steph_ schreef:
Mijn instructrice wilde het wel, maar ik gaf aan dat ik het niet wilde. Ze reed namelijk op het paard van een vriendin en dat vond ik er nogal gemeen uitzien en dat vond ik niet passen bij mijn paard. Het is ook misgelopen met die instructrice, maar daardoor wil ik mijn nieuwe instructrice er liever ook niet op hebben.

Het nadeel is namelijk dat je moeilijk tegen je instructrice kunt zeggen dat ze het niet goed doet, vind ik dan!

Dus jy vind dat iemand slecht rijd
maar wel goed lesgeeft.

Mmm wat klopt hiet niet........

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:35

ik wil alleen les van iemand hebben die ook op mijn paard durft te stappen en het kan laten zien wat ze bedoelt,dan weet ze ook direkt hoe mijn paard aanvoelt.maar het is ook alleen mijn instructrice die ik op mijn paard laat rijden,niemand anders.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:42

mijn instructrice rijd mijn paard soms 1x in de week ( donderdags) ik vind het juist heel fijn ze geeft goed les heeft ervaring met jonge paarden ( heeft zelf ook een 4 jarige ) eigenlijk is ze een soort vriendin bijrijdster geworden ahah

ik ben bij haar op stal komen te staan en het is erg makkelijk :D
en net zoals maby2be mijn instructrice is ook de enige die op mijn paard mag rijden verder niemand

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:50

Mijn ene instructrice mag zonder twijfelen zo op mijn paarden rijden, de andere liever niet :o
Bij die andere rijd ik nu ook alleen met mijn jonkie in de groepsles mee zodat ze er aan went om met vreemde paarden in 1 bak te rijden (daar heeft mijn oudste nogal eens 'problemen' mee). Voor de echte dressuurles ga ik naar mijn instructrice hier in het dorp en zij mag zonder problemen op allebei rijden. Het is er tot nu toe nog niet van gekomen maar ze heeft zelf ook al aangegeven dat ze best eens erop wil rijden, gewoon om te voelen hoe mijn paarden aanvoelen.

_Steph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:30

sweetdreams_ schreef:
_Steph_ schreef:

Dus jy vind dat iemand slecht rijd
maar wel goed lesgeeft.

Mmm wat klopt hiet niet........

Nee, ze gaf wel goede tips enzo, maar soms verwachtte ze een vrij harde aanpak en daar hou ik zelf niet van. Ik durfde toendertijd alleen niet tegen haar te zeggen wat ik ervan vond (ik was 14/15). Toen ik haar vervolgens zag rijden, had ik helemaal zoiets van, dit wil ik niet. Dit heb ik besproken met aantal anderen. Daarna zijn we ook bij haar gestopt en zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe instructrice!

Misschien is mijn uitleg zo wat duidelijker dan de vorige? :)

brenda0509

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:07

ik zelf doe dat wel.. dan weet ze ook hoe hij is en hoe hij reageert op hulpen.
dan kan ze jou alleen maar betere tips geven, en daar blijf je van leren!!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:11

Mijn trainer rijdt ook wel eens op mijn knollie. Puur om te laten zien hoe het moet als ik ergens tegenaan loop. Vorig jaar heeft hij haar vier gereden voor mij. Ze was die periode wat dwars, toen ik er weer opstapte was het gewoon een verademing.
Als het goed is gaat ze nog een keer bij hem in training om de beginselen van een aantal dingen te leren.

Evelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:49

geen probleem mee. zo kan ze alleen nog maar beter helpen. :j

Tsjebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:04

ik vind het ook niet zo erg...

ook wel is leuk om te zien hoe je paardje loopt

CutiePride

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:21

Ik heb geen eigen paard, maar als ik die wel had gehad had ik er waarschijnlijk geen moeite mee gehad. Er zijn namelijk altijd wel mensen die beter rijden dan dat je zelf rijd :j

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:13

eerst alles zelf proberen
als het echt niet lukt kan je je lesgever/geefster vragen om het te doen
jij moet het tenslotte wel zelf kunnen

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:18

Bij mij is mijn lesgever tijdens de springles er ook wel eens om geklommen. Maar dit was puur en alleen om aan te voelen wat ze nou precies deed, om te kijken of het aan mij lag of dat het paard dit uit zichzelf deed, min of meer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:35

Ik ben blij dat mijn instructrice mijn paard door traint nu, voorlopig zit voor mij het rijden er niet meer in, op deze manier blijft hij lekker in beweging en wordt hij op een goede manier getraind zodat ik straks de boel weer lekker op kan pakken over een paar maanden.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:38

ik zou het ook moeilijk vinden iemand op mn paard te laten.. maar als ik echt niet verder kom zou ik het misschien wel doen. kan idd alle 3 de partijen helpen

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:30

Ik denk dat het ervan afhangt, hoe de instructrice zelf is en waarom ze d'r op wil klimmen! Als 't goed aanvoelt, prima, anders liever niet.