Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
modie schreef:horseyfries schreef:Als het wiel niet nu een band had reden we nog altijd op ijzerbeslag in de rondte, soms kan het dus goed zijn het wiel nog eens opnieuw te bekijken en verbeteringen aan te brengen.
Professor, fijn dat je toch de fouten van Klimke's paard ook ziet. Dan vraag ik me gelijk het volgende af: hoe kan het dat er in jouw ogen geen enkel paard zo loopt als het hoort, ook niet als dat volgens jullie juiste trainingsmethode getraind is? Zou het dan toch kunnen dat zoals ik zei het ene paard meer talent heeft voor het één en het andere paard meer voor het ander, en dat het dus niet getuigt van veel paardenkennis om de schuld van de mindere kanten van een paard bij één bepaald trainingssysteem te leggen?
Hoe een paard vooral niet moet lopen, is te zien in het topic over Totilas.
En jammer genoeg is het niet het enige paard wat zo loopt, getuige de foto van Salinero
En inderdaad zullen er bij alle stromingen en methode's paarden niet altijd even goed lopen.
Het blijven tenslotte dieren waar men mee samenwerkt.
En net zoals een mensenleven tekort is om alles van de dressuur tot in de "vingertoppen" bevestigd te hebben, zo lijkt me dat bij paarden ook
Maar of een combinatie veel, mindere foto's en filmpjes laat zien.
Zo is bij een andere combinatie veel goede foto's en filmpjes te zien.
En denk dat daar een verschil zit.
FaberSmid schreef:U neemt alles zo letterlijk, dat er net zoals bij letterlijk vertalen fouten ontstaan.
Meneer Sjefke Janssen met het Baucher systeem en zijn hollandse school ruiters zijn geen verbetering of aanvulling voor moderne klassieke dressuur.
horseyfries schreef:FaberSmid schreef:U neemt alles zo letterlijk, dat er net zoals bij letterlijk vertalen fouten ontstaan.
Meneer Sjefke Janssen met het Baucher systeem en zijn hollandse school ruiters zijn geen verbetering of aanvulling voor moderne klassieke dressuur.
Duidelijk wel want anders zouden al zijn leerlingen momenteel niet de prijzen weghalen met recordscores FS!
Als jij of de prof of Modie beter konden en beter wisten, waar zaten jullie of je leerlingen dan tijdens het EK??
modie schreef:Fijn te horen, dat je het prettig vond om naar te kijken, Horseyfries
Ik was niet zo onder de indruk, heb vorig jaar al een aantal kanttekeningen gezet bij deze combinatie.
Dat is me niet in dank afgenomen, en dat hoeft gelukkig ook niet.
Maar dat er nu toch meer mensen zijn, die bepaalde combinatie's nu net niet zo prettig vonden "ogen", begint toch wel iets te zeggen??
Maar wat kan men nu "beoordelen" vanaf een fimpje of een foto
horseyfries schreef:Duidelijk wel want anders zouden al zijn leerlingen momenteel niet de prijzen weghalen met recordscores FS!
Als jij of de prof of Modie beter konden en beter wisten, waar zaten jullie of je leerlingen dan tijdens het EK??
FaberSmid schreef:horseyfries schreef:Duidelijk wel want anders zouden al zijn leerlingen momenteel niet de prijzen weghalen met recordscores FS!
Zoals ik eerder al had beschreven, de maffia presteert ook. Dat zegt niks over het correct modern klassiek rijden, rijden tegen de regels en ten koste van de paarden bewijzen en bevestigen ze alleen maar.
Ik heb alleen hoefsmid leerlingen, ik ben hoefsmid geen instructeur bent u dat vergeten? En wie weet zijn er ruiters, waar u niet eens van weet van wie die les en training hebben (gehad)? Zou me niks verbazen als meneer Professor meer prestaties geboekt heeft, dan u kan weten? Ik onderschat meneer Professor in ieder geval niet en al helemaal niet de paarden.
horseyfries schreef:Citaat:Je levensloop nergens zeggen maar wel zeggen dat je er veel van kent, vind ik persoonlijk opschepperiger overkomen dan gewoon feiten te noemen. Dan heb je het immers niet nodig om geheimzinnig te doen?
U vind van mij alles fout, hoe perfekt bent u.Citaat:Ook komt het nogal denigrerend over als je over woorden als "lopen" begint, dat is een normaal Nederlands woord en iedereen weet wat ik ermee bedoel.
Het heet gaan een paard gaat onder de ruiter, een paard loopt in de wei.
Dit heeft met vakuitdrukkingen te maken, daar kunt u nonchelant over doen, dat doe ik niet.Citaat:Het gooien met duurdere woorden maakt niet dat je plots gelijk hebt. Voor "tact" geldt hetzelfde. Hoe weet je dat ik er niet precies hetzelfde mee bedoelde als met het Duitse woord "takt" bedoelt wordt?
Werkelijk het zijn geen duurdere woorden, maar wanneer u goed boeken gelezen heeft, dan zou u toch dat moeten weten, dan hoeft u die woorden niet uit te leggen.
Tact is geheel iets anders als Takt. Zoekt u dat dan maar op.
Omdat dat niet in u is opgekomen? Iets te vooringenomen?Citaat:Er zijn verschillende definities voor dezelfde woorden te vinden, de één is niet juist en de ander onjuist, het is slechts een kwestie van te vragen op welke manier je iets bedoelt en je weet welke definitie er gebruikt werd. Simpeler woorden gebruiken maken de gebruiker ervan niet plotseling dommer, en duurdere woorden gebruiken maken iemand niet plotseling slim.
Helaas is dat niet waar, zelfs een mijnheer W.C.H. van Reede heeft dat beschreven en dat niet zomaar, nl in zijn boek wat de voor 100% is overgenomen is in de Handleiding. Juist om misverstanden te voorkomen, dat boek van van Baalen heeft alles door elkaar gebracht, zelfs de Duitse woorden.Citaat:Waar heb ik gezet dat er mooiere filmpjes zijn van hyperflexie? Ik heb geschreven dat er zeer goede proeven werden gereden op het EK in Windsor en dat ik die jammer genoeg niet allemaal kon plaatsen
Dat heeft u ook niet geschreven, ik bied mijn verontschuldiging aan, dat was een ander, dat had ik doorelkaar gehaald
Citaat:(bijv. het perfecte vierkant stilstaan van Adelinde Cornelissen met Parcival stond daarop) omdat ze niet allemaal op Youtube staan. Dat jij die proeven niet eens gezien hebt maar wel weer een mening hebt over het rijden ervan, zegt genoeg over de hoeveelheid zout die ik bij je mening moet nemen.
Wie zegt dat ik die proeven niet gezien heb???
Dat is dan 1 van de drie.
Weet u, wanneer u denkt, dat ik zomaar wat zeg is dat uw mening.
Maar wanneer wij gewoon met vak uitdrukkingen iets zouden uitleggen, dan weet ik met wie ik in discussie ben.
vestasiana schreef:Het opmerkelijke van paardrijden is, wanneer je zowel top en subtopruiter hebt zien rijden, maar ook de zgn. internetruiter.
En dat die internetruiters dan over trainingsstijlen oordelen en met hoogdravende theoretische uiteenzettingen vertellen hoe het moet, terwijl hun eigen rijden nog maar in de kinderschoenen staat.
Ik denk dan wel eens, "hoe is het mogelijk dat er alleen maar commentaar geleverd kan worden".
Is het niet leuker om gewoon eens te genieten, en waardering te hebben voor mensen die "echt" beter rijden dan de meesten onder ons.
vestasiana schreef:Het opmerkelijke van paardrijden is, wanneer je zowel top en subtopruiter hebt zien rijden, maar ook de zgn. internetruiter.
En dat die internetruiters dan over trainingsstijlen oordelen en met hoogdravende theoretische uiteenzettingen vertellen hoe het moet, terwijl hun eigen rijden nog maar in de kinderschoenen staat.
Ik denk dan wel eens, "hoe is het mogelijk dat er alleen maar commentaar geleverd kan worden".
Is het niet leuker om gewoon eens te genieten, en waardering te hebben voor mensen die "echt" beter rijden dan de meesten onder ons.
Arabesk schreef:vestasiana schreef:Het opmerkelijke van paardrijden is, wanneer je zowel top en subtopruiter hebt zien rijden, maar ook de zgn. internetruiter.
Zolang je zelf niet een beer hebt laten dansen of een stier hebt leren vechten, mag je geen kritiek hebben op berendansen en stierenvechten?
Wat mij betreft is stierenvechten en berendansen even erg als de moderne dressuur en met name 'onze' trainingsmethoden.
FaberSmid schreef:vestasiana ik waardeer de ruiters die zo hebben mogen leren zoals ik en rijden zoals ik, kan het meer waarderen als die beter rijden dan ik. Wat ook niet zo moeilijk is, aangezien ik maar een hoefsmid ben. Het mag u duidelijk zijn, dat de hollandse school ruiters daar niet aan voldoen.
Sporter laat mij dan maar lekker ouderwets zijn en blijven. Een ouderwets smidsvuur vindt ik persoonlijk ook mooier dan de moderne oven.
sporter schreef:Ja wat mij betreft is het dierenmishandeling en nog erger dan berendansen of stierenvechten, als je mensen wijs maakt dat na een bekap curcusje van 1 dag mensen wijs maakt dat ze zelf hun paard kunnen beslaan.
ze weet dus uber overduidelijk niet waar ze het over heeft.
FaberSmid schreef:sporter schreef:Ja wat mij betreft is het dierenmishandeling en nog erger dan berendansen of stierenvechten, als je mensen wijs maakt dat na een bekap curcusje van 1 dag mensen wijs maakt dat ze zelf hun paard kunnen beslaan.
Het is bekend dat Arabesk en ik het meer met elkaar oneens zijn dan eens. Maar hier gaat u toch wel grof de fout in.
Natuurlijke bekappers leren met hun cursus natuurlijk bekappen en maken niet wijs dat ze na 1 dag cursus hoefsmid zijn en kunnen beslaan.