als het rijden niet gaat... ruiterfout of niet???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

niet te rijden... ruiterfout of niet

ja
207 (75%)
nee
13 (4%)
weet niet
16 (5%)
anders nl
40 (14%)

Totaal aantal stemmen: 276

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:01

KiWiKo schreef:
was het paard niet te houden of kon jij het paard niet houden?

Paard kreeg een waas voor ogen, ging in de bak aan de ren, vluchtgedrag, zo tegen de bakrand aan.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:02

KiWiKo schreef:
nee door handig te zijn :) :) ik weet niet of ik handig genoeg had geweest, waarschijnlijk niet...... maar dan is het nog mijn fout :)

nou weet ik het zekers mans are from mars and woman are from venus. en jullie zijn veel handiger
:D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 23:02

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:
was het paard niet te houden of kon jij het paard niet houden?

Paard kreeg een waas voor ogen, ging in de bak aan de ren, vluchtgedrag, zo tegen de bakrand aan.

dus jij kon het paard niet houden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 23:04

Dirkje25 schreef:
KiWiKo schreef:
nee door handig te zijn :) :) ik weet niet of ik handig genoeg had geweest, waarschijnlijk niet...... maar dan is het nog mijn fout :)

nou weet ik het zekers mans are from mars and woman are from venus. en jullie zijn veel handiger
:D

en euh.......... dat zeg ik waar?????? ik zeg dat ik waarschijnlijk ook niet handig genoeg was geweest......... ik zal dat stukje even vet maken voor je :) :) misschien dat je het dan wel leest :D

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:04

MamboBeach schreef:
Dirkje25 schreef:

Dus als er een f16 met een snelheid van 2000 km per uur over jouw hoofd vliegt en jouw paard schrikt daarvan dan is het jouw schuld dat er iets gebeurt. Schiet nou toch op man ( vrouw) dat kun je toch niet in alle ernst menen. Hoe had jij in hemelsnaam je paard of jezelf daar op voor kunnen bereiden.

Serieus, dit heb ik meegemaakt in de bak, dat paard was niet te houden, knalde tegen de bak aan en had haar been bezeerd.
Dit was dus mijn fout?

Nou voor jouw wil ik een uitzondering maken in dit geval vind ik het duidelijk een ruiterfout. :D
Maar voor andere ruiters was het een gevalletje "overig" denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:06

Paard tegen de bakrand was niet nodig geweest want een bijzonder handige ruiter had hem letterlijk dubbelgevouwen waardoor hij nooit tot de bakrand was gekomen. (neus tegen de punt van de laars getrokken, dan komen ze niet zo ver meer)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 23:07

MamboBeach schreef:
Gevolg daarvan was dat ik het paard niet kon houden.

Je bent zo voorspelbaar, want ik wist dat je zo zou reageren...
MIJN fout! _O- _O- _O- :O :O :O

dus is dat het paard zijn fout, of jouw fout?

voorspelbaar of niet :) misschien siert het je om gewoon te zeggen........

ja, ik was inderdaad niet snel/ handig genoeg, en ja ik heb ook mijn fouten net zoals de rest van rijdend Nederland.......

en ja het is gewoon ruiterfout :) :)

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:07

suleilitha schreef:
Paard tegen de bakrand was niet nodig geweest want een bijzonder handige ruiter had hem letterlijk dubbelgevouwen waardoor hij nooit tot de bakrand was gekomen. (neus tegen de punt van de laars getrokken, dan komen ze niet zo ver meer)

Volgens mij heb jij nog nooit op een paard gezeten dat gewoon vertrekt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:10

Kiwiko, misschien moet je je bril opzetten, ik zeg al al die tijd eerlijk dat ik iedere dag fouten maak en niet alleen met rijden hoor...
Maar dit is geen ruiterfout, ook niet van het paard, was een vervelend ongeluk!

MamboBeach

Re: als het rijden niet gaat... ruiterfout of niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:11

Ik viel er niet af, ik zat er nog op maar paard had wel even last van haar been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:13

Ik ben ten eerste nooit tegen een bakrand gezeild, maar het kan iedereen overkomen, toch is het een ruiterfout.
Verder heb ik ettelijke paarden onder de kont gehad die vertrokken. Laatste keer was twee weken terug, door een overvliegende ballon die zo'n sis-geluid maakte. Godzijdank had ik hem binnen tien meter met een onereinstop weer onder controle.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:13

Ik groet ook terug, alleen misschien niet even handig genoeg, 2 linkerhanden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:14

MamboBeach schreef:
suleilitha schreef:

Poch jij maar lekker, jij had van dit paard afgelegen, dat weet ik zeker!

Grappig, jij denkt dat ik er af zou zijn gevallen, en jij bent erop blijven zitten? :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 23:15

wiens fout is het dan?

ik ben een keer met paard en al neergegaan tijdens een wissel na een appuyement....... mijn fout, had ik het dier maar beter moeten onderstuenen.

ik heb een grote wedstrijd meegemaakt dat de staart van een reclamevliegtuig in de bomen bleef steken.......... het halve veld aan de ren............. behalve de paarden van de handige ruiters......

kijk gewoon eens naar jezelf, naar je eigen te kortkomingen......... en leer daarvan! je kan alles en iedereeen de schuld geven, maar jij zit op dat paard........... niet ik, niet jpb, niet god, niet sul, niet weet ik veel wie........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 23:16

suleilitha schreef:
Ik ben ten eerste nooit tegen een bakrand gezeild, maar het kan iedereen overkomen, toch is het een ruiterfout.
Verder heb ik ettelijke paarden onder de kont gehad die vertrokken. Laatste keer was twee weken terug, door een overvliegende ballon die zo'n sis-geluid maakte. Godzijdank had ik hem binnen tien meter met een onereinstop weer onder controle.

ik ben regelmatig tegen de muur geparkeerd :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:18

Ik ben wel eens in een sloot geland, in het kreupelhout, weet ik veel..... allemaal ruiterfouten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 23:18

weltrusten, ik neem aan dat we morgen fijn verder kunnen discusseren :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:13

KiWiKo schreef:
als je het paard niet de schuld wil geven wel ja :) :) :)

of vind jij dingen het paard zijn schuld????? kan hoor, alleen deel ik je mening dan niet ;)

Nee, het was niet de schuld van het paard en ook niet die van de ruiter. Dit is een typisch gevalletje van het grijze gebied.

Wat is volgens jou nou het doel van deze discussie? Want daar heb ik eigenlijk nog steeds geen antwoord op gehad en ik ben er onderhand wel eens benieuwd naar.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:14

suleilitha schreef:
Oh ik ben helemaal niet op mot uit, Mambobeach, ik vond het alleen wat te ver gaan hoe men hier persoonlijk wordt, nergens voor nodig. Verder kan ik best tegen kritiek, als die terecht is.
Maar goed daar ging het niet over, op deze manier gaan we off-topic.
Er is trouwens nóg een factor, we hebben ruiterfouten, we hebben dingen die niet berusten op ruiterfouten en we hebben ook nog een C, ongevallen. Oh, die valt overigens onder ongevallen.

Ben je het dan met me eens dat dit zo zwart-wit niet gesteld kan worden en dat er ook nog factoren buiten de ruiter en het paard zijn die een rol kunnen spelen op een moment dat er iets mis gaat?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:16

KiWiKo schreef:

Troost je, niemand zou daar handig genoeg voor geweest zijn. Zulke situaties heeft niemand in de hand :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:18

suleilitha schreef:

Als een paard de nek erop zet en de rug vast zet en GAAT dan kun je trekken tot je een ons weegt, maar dan ga je gewoon. Zelfs jij ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 06:35

sorry,je laatste zin ben ik het niet helemaal mee eens.
er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren,die niet altijd de fout van de ruiter zijn.

wbt de risico's ben ik het wel met je eens.
je probeert het zo goed als het kan in te schatten

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 06:36

@ KiWiKo (TS): Ben het volledig met je eens en heb ja gestemd :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 06:49

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal off-topic reacties uit dit topic verwijderd. Bij deze het verzoek om on-topic te blijven.