Adaja lijkt me een leuke pony die een stuk fijner zou kunnen lopen als jij je niet te veel op de voorkant richt Laat haar eens met de neus over de grond lopen en probeer zonder enige druk op het bit eens steeds een stapje meer nageeflijkheid en oprichting te krijgen Nu zie ik jammer genoeg dat de pony teveel tegen gehouden wordt aan de voorkant, en te veel op de binnenteugels de bocht door gestuurd word zodat het paard alleen in de hals buigt en niet in het lijf Dat geeft geen fijn beeld en logisch dat ze daarom soms in verzet komt, ze snapt er niets van kijkt eens op www.paardenbegrijpen.nl Daar staat ook uitleg en filmpjes over rechtrichten Succes en nog veel plezier van deze mooie pony
Wat leuk om weer wat rijfoto's te zien van jou en Adaja du Bois! Ik weet dat jij altijd heel serieus met haar bezig bent en jij een super eerlijke rustige amazone bent. Maak je daarom maar geen zorgen over het commetaar wat je hier allemaal krijgt. Het is duidelijk dat je zelf al van de verbeterpuntjes bewust bent. Ik weet dat jij hier ook hard op oefent ! Adaja en jij zijn een superleuke combinatie waar heel veel in zit. Toen jullie de 1e keer kwamen kijken naar Adaja zag ik het al... jullie halen zeker weten de top !
Tallie_Ho schreef:
Wat een leuk dier Ik ken een paardje wat Alashka Du Bois heet, misschien van dezelfde fokker? Dit paardje lijkt zelfs veel op haar
Alashka du Bois is een half-zus van Adaja du Bois. Ze hebben beide dezelfde moeder. Verder zijn ze ook allebei bij ons geboren. Ken jij diegene die Alashka nu heeft? Ik ben erg benieuwd, want weten al een tijd niet meer van wie ze nu is.
Mooi paadje hoor, maar ook ik vind het er niet lekker uit zien. Je zit hem/haar erg in de mond , en ze loopt helemaal niet ontspannen. Ik geef je de tip om het eens hoofdstel loos of zonder bit te proberen , dat help vaak als de ontspanning er nog niet helemaal is , en dan leer je ook meer op je zit te rijden. En ze loopt soms een beetje op haar voor hand. Verder netjes hoor.
Mooie foto's Ik zou als ik jou was de beugels wat langer maken. Dit is misschien even wennen als je van kort zitten houd. Maar het ziet er wel mooier uit
Wouw leuke pony. Je knieen vallen iets over het zadel heen. Ik denk dat je teveel te voorin in het zadel zit. Ik zou proberen je handen iets naar voren te doen en wat hoger. Jullie komen er wel. Lekker blijve oefenen en genieten.