ik denk dat het indd verstandig is dat je nu minder lang gaat rijden.
goed dat je dat zelf inziet!
heel veel plezier nog met je paard, doe alles rustig aan en wil niet te snel, heb gedud
.foutje!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Nessie schreef:Jij maakt het verhaal ook wel heel anders, ik rijd niet 3 a 4x per week intensief, daarbij zitten ook korte buitenritjes in stap en er zijn ook keren dat ik alleen maar stapwerk doe in de bak, rijden wil voor mij niet zeggen dat ik het hele uur allerlei moeilijke oefeningen doe.
Ik stap heel veel, en ik doe nu toch ook geen uur les meer, dat deed ik al nauwelijks en zeker niet elke week (en dan is dat uur 20 minuten stappen).
En wedstrijden, zo extreem zwaar is een B proefje niet, ja als je ervoor een uur gaat losrijden..
En 3x in 3 maanden waarvan 1 op zijn eigen stal vind ik niet heel erg veel, ik vind dat je met een 3 jarige inderdaad geen 6x per week een half uur moet rijden met veel oefeningen zonder op te bouwen en dan ook nog te gaan springen en elke week een wedstrijd.
edit: en die 3 wedstrijdjes die ik rijd zijn voor de ervaring, en het gaat me totaal niet om de winst.
, maar zo vatte ik het wel op omdat fjorden... het over mij had

) Nessie schreef:Nou, ik wil het niet accepteren dat mensen zeggen dat ik mijn paard totaal niet goed behandel en helemaal afrag..
Voor de rest, ik heb nu al besloten nooit meer een uur te gaan rijden, en aan mijn voeten ga ik wel opletten..

Nessie schreef:lovely82 schreef:denk aan je pianohanden
Waar?Want ik zie overal mijn duim als het hoogste punt

Ik vind het er overig niet gedwongen ofzo eruit zien.

MissToseland schreef:ach margot, ik heb wolder in ermelo gezien, het is een leuke frisse pony, je hebt het goed voor elkaar.
Stuurlui aan wal weten het altijd beter, maar jij weet het het best
wolder is knap!
Denlamour schreef:Die filmpjes op youtube is dat de zelfde haflinger in galop die de wissel doet?
UpToDance schreef:Denlamour schreef:Die filmpjes op youtube is dat de zelfde haflinger in galop die de wissel doet?
Lijkt me wel zo te zien, is niet te hopen..
.
probeer je hakken mooi uit te drukken, b gaat helemaal lukken naar mij gevoel!!
En ik heb hem het afgeleerd door het commando te geven en dat heb ik 1 dag gedaan. (Dat zei ik dus al)
Nessie schreef:Hij sprong ze alEn ik heb hem het afgeleerd door het commando te geven en dat heb ik 1 dag gedaan. (Dat zei ik dus al)
Nu doet hij het niet meer want hij is nog lang geen Z en daarom hoeft hij dat ook niet, maar het is wel handig als hij in de goede galop gallopeert, en niet zoveel wisselt.
Hij zou de wissels nu ook nog wel kunnen, maar ik doe dat niet meer.
gympie schreef:Typisch bokt - topic *Walg*
Gunnen elkaar het licht in de ogen niet,
En snappen nog niet dat iedereen anders met zijn/haar paard om gaat. Respecteer dit.
H.a.w gaat over tips over het rijden en niet of je paard te jong of te oud is. Dit is toch de keuze van de eigenaar?
Ik zie hier geen kwaad in hoor, lekker zo door gaan en pronken met dat ding, wat een plaatje![]()
Heerlijk dier!