Wolder ( Haflinger [3] ) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AliesMeijer

Re: Wolder ( Haflinger [3] ) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:14

super mooi paardje heb je! het rijden ziet er echt goed uit!
ik denk dat het indd verstandig is dat je nu minder lang gaat rijden.
goed dat je dat zelf inziet!
heel veel plezier nog met je paard, doe alles rustig aan en wil niet te snel, heb gedud Knipoog .

foutje!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:32

ik vind het der goed uit zien lekker ontspanen ook enzo.

Nu ik dit allemaal zo lees vind ik wel dat jullie beetje triest bezig zijn.
Ik denk wel dat zei het toch echt wel beter weet dan jullie waar zei mee bezig is.!
Ook ik zelf rij jonge pony en ik doe ongeveer hetzelfde als haar.
Het is juist goed voor een jonge pony om elke dag in beweging te wezen en spieren te maken.
Een half uurtje/ 3 kwartier is perfect.!
Lekker lang stappen en dan rusitg op bouwen naar echt trainen.!

Zei wil hem nu juist ervaring op laten doen in de wedstrijd sport.
zo dat hij later lekker helemaal ontspannen door de ring heen loopt.

Verder rijd ze op een goeie stal waar niks mis mee is en krijgt ze les van iemadn die der echt wel verstand van heeft.!

Dus i weet niet waar iedereen zic zo druk over loopt te maken.!
Laat het topic ff een beetje in zijn waarde want dit is ook echt niet leuk voor de TS

De TS heeft vaak genoeg gezegt dat je zeker niet verkeerd bezig is en probeerd alles ook zo goed mogelijk op te vatten maar als iedereen hier over doro blijft drammen nja dan raak je toch wel licht geiriteerd lijkt me!
Ik geef der dan ook zker gelijk.!

Meis succes jij en wolder komen der zeker wel!! Haha!

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:54

Nessie schreef:
Jij maakt het verhaal ook wel heel anders, ik rijd niet 3 a 4x per week intensief, daarbij zitten ook korte buitenritjes in stap en er zijn ook keren dat ik alleen maar stapwerk doe in de bak, rijden wil voor mij niet zeggen dat ik het hele uur allerlei moeilijke oefeningen doe.
Ik stap heel veel, en ik doe nu toch ook geen uur les meer, dat deed ik al nauwelijks en zeker niet elke week (en dan is dat uur 20 minuten stappen).
En wedstrijden, zo extreem zwaar is een B proefje niet, ja als je ervoor een uur gaat losrijden..
En 3x in 3 maanden waarvan 1 op zijn eigen stal vind ik niet heel erg veel, ik vind dat je met een 3 jarige inderdaad geen 6x per week een half uur moet rijden met veel oefeningen zonder op te bouwen en dan ook nog te gaan springen en elke week een wedstrijd.

edit: en die 3 wedstrijdjes die ik rijd zijn voor de ervaring, en het gaat me totaal niet om de winst.

Dat verhaal was niet tegen jou anders had ik het wel aan jou gestuurd.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 14:55

Ok Knipoog, maar zo vatte ik het wel op omdat fjorden... het over mij had Knipoog

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:57

Nee en ik heb het er ook helemaal niet over dat je, je paard afragt dat zie ik toch heel anders voor me. en heb ook nergens gezegt dat je niet goed bent voor je paard Lachen
Je houding is hardstikke netjes.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:03

Je hebt een mooie houding en je hebt je paardje netjes aan het lopen. Als ik jou hoor praten geef je duidelijk aan te weten wat afwisseling in het werk is en volgens mij pas je dit ook goed toe. Goed zo, want ook een lekker buitenritje kan je opbouwen tot een goede conditietrainig.

Let erop dat je hem tussendoor genoeg gelegenheden geeft zich te ontspannen, bij jonge paarden rij je de spieren zo snel vast/kapot...!

En met je benen moet je drijven en niet slagroom kloppen Knipoog

Maar heeeeel erg veel succes, denk dat jij en je haffie er wel gaan komen!

(en ja, zelfs ik vind hem ook bloedmooi Haha! )

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:27

Nessie schreef:
Nou, ik wil het niet accepteren dat mensen zeggen dat ik mijn paard totaal niet goed behandel en helemaal afrag..

Voor de rest, ik heb nu al besloten nooit meer een uur te gaan rijden, en aan mijn voeten ga ik wel opletten..

Haha en dan tegen andere mensen zeggen dat ze het verhaal anders maken.. Dromen
Er staat nergens dat je je paard totaal niet goed behandeld en hem afragt. Nee, er worden alleen tips gegeven dat je beter wat minder kan rijden, dat het niet goed is voor zo'n jong paard. Het is alleen maar goed bedoeld, de mensen willen je helpen.. straks is er van alles met dit leuke paardje aan de hand omdat hij teveel belast wordt.
Wij zitten daar niet mee hoor.. Lachen

Verder moet je misschien wat duidelijker in je beginpost zijn, zodat iedereen weet hoe vaak je hem traint, wat je allemaal met hem doet etc. Zo komen er ook geen misverstanden over.

Misschien dat je al het (nuttige) commentaar van de bokkers nu wel kan aannemen en er wat mee doen, of niet natuurlijk.. Knipoog
Ik denk dat de TS nu wel weet dat ze beter wat rustiger aan kan doen, dus misschien handig als ze commentaar krijgt waarover ze graag wilt(staat ook niet in de beginpost).

Wat doe je trouwens op de langezijde tijdens het filmpje? Wil je afwenden of probeer "stelling" vragen?
Het ziet er nogal onrustig uit dus kan er niet uithalen wat je nou wilt doen daar. Lachen

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 16:37

Het was een beetje stelling richting schoudervoor, hij deed het alleen wat te rustig tempo.
En uiteindelijk wendde ik, alleen de hoek van het filmpje is niet zo goed, ze had er beter voor kunnen staan.

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:42

Die filmpjes op youtube is dat de zelfde haflinger in galop die de wissel doet? Lachen

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:41

Nessie schreef:
lovely82 schreef:
denk aan je pianohanden

Waar? Lachen Want ik zie overal mijn duim als het hoogste punt Knipoog

Ik zie ook af en toe gekantelde handjes. Lachen
Je duim is wel je hoogste punt. maar je handen staan nog niet altijd helemaal recht!

Ik vind het rijden er netjes uitzien.
Vind ook niet dat je je pony overvraagt.
Ik heb ook een 3 jarige haf. Daarmee ben ik denk ik net zo ver als jij.
Leuk dat je gaat starten. Ik start ook volgend jaar Haha!

Jij voelt vast wel wat je pony aankan en wat niet. Gewoon je ding doen en de training erop afstemmen wanneer je haffie het niet helemaal kan bijhouden.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:44

Wat een mooierd is Wolder toch, Margot Vingers aflikken

Ik zat te twijfelen om dit jaar naar Scherpenzeel te komen, maar ik ga toch liever springen Knipoog

Errug netjes ziet het er uit, heb eigenlijk geen rijtechnisch commentaar Schijnheilig

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:51

Ik zou iets rustiger aan met haar doen gezien haar leeftijd, maar ze pakt het wel erg goed op voor zo'n jong ding Lachen Ik vind het er overig niet gedwongen ofzo eruit zien.
Ze heeft lekker veel sprong in de galop! Probeer af en toe iets meer haar neusje eruit te rijden of meer vw-nw, lekker laag over dr rug.

En succes met je Bdebuut, is dat toevallig in Brummen? daar ga ik namelijk ook starten Knipoog

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:54

ach margot, ik heb wolder in ermelo gezien, het is een leuke frisse pony, je hebt het goed voor elkaar.
Stuurlui aan wal weten het altijd beter, maar jij weet het het best Knipoog

wolder is knap! Lovers

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:55

Ik vind het er echt heel netjes uitzien!
Prachtige haflinger heb je ook! Knipoog

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:39

MissToseland schreef:
ach margot, ik heb wolder in ermelo gezien, het is een leuke frisse pony, je hebt het goed voor elkaar.
Stuurlui aan wal weten het altijd beter, maar jij weet het het best Knipoog

wolder is knap! Lovers

Hier ben ik het mee eens!

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:13

Denlamour schreef:
Die filmpjes op youtube is dat de zelfde haflinger in galop die de wissel doet? Lachen

Lijkt me wel zo te zien, is niet te hopen..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:16

UpToDance schreef:
Denlamour schreef:

Lijkt me wel zo te zien, is niet te hopen..

Ik zal je het precies uitleggen (wat ik ook al via pb naar haar had gedaan).
Wij springen nu geen wissels meer, maar Wolder sprong veel wissels.
Toen gaf ik de hulp voor de wissel en deed hij het ook, daarmee heb ik hem afgeleerd wissels te springen, nu doet hij het niet meer.
Maar daar ben ik dus allang mee gestopt, en ook maar 1 dag mee bezig geweest Knipoog.

gympie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:28

Typisch bokt - topic *Walg*
Gunnen elkaar het licht in de ogen niet,
En snappen nog niet dat iedereen anders met zijn/haar paard om gaat. Respecteer dit.

H.a.w gaat over tips over het rijden en niet of je paard te jong of te oud is. Dit is toch de keuze van de eigenaar?

Ik zie hier geen kwaad in hoor, lekker zo door gaan en pronken met dat ding, wat een plaatje Ja

Heerlijk dier!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:19

vind jullie een mooie combinatie, setje staat uber sexy haa Dromen probeer je hakken mooi uit te drukken, b gaat helemaal lukken naar mij gevoel!! Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:53

Jeetje een drie ajrige haf die wissels moet springen, en dat nog in 1 dag ook? Ik vindt je erg ver gaan met je pony... Maar je komt er nog wel achter, als hij over vijf jaar helemaal versleten is... En dan ineens is het verschrikkelijk? Dat komt dan doordat hij toen hij drie was geen voldoende rust heeft gekregen... Zo'n jong dier heeft veel rust nodig qua spieren... Je vraagt dingen die helemaal niet rieel zijn voor zo'n dier...

Ik vindt het erg triest om te zien!

Jammer, dat je ander mensen hun verhalen ook verdraait... Misschien moet je iets met de kritiek die je krijgt gaan doen Knipoog

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 08:58

Hij sprong ze al Knipoog En ik heb hem het afgeleerd door het commando te geven en dat heb ik 1 dag gedaan. (Dat zei ik dus al)
Nu doet hij het niet meer want hij is nog lang geen Z en daarom hoeft hij dat ook niet, maar het is wel handig als hij in de goede galop gallopeert, en niet zoveel wisselt. Knipoog
Hij zou de wissels nu ook nog wel kunnen, maar ik doe dat niet meer.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:00

Nessie schreef:
Hij sprong ze al Knipoog En ik heb hem het afgeleerd door het commando te geven en dat heb ik 1 dag gedaan. (Dat zei ik dus al)
Nu doet hij het niet meer want hij is nog lang geen Z en daarom hoeft hij dat ook niet, maar het is wel handig als hij in de goede galop gallopeert, en niet zoveel wisselt. Knipoog
Hij zou de wissels nu ook nog wel kunnen, maar ik doe dat niet meer.

Waarom wordt zo'n jong dier de wissels aangeleerd? Heb je dat zelf gedaan?

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:07

gympie schreef:
Typisch bokt - topic *Walg*
Gunnen elkaar het licht in de ogen niet,
En snappen nog niet dat iedereen anders met zijn/haar paard om gaat. Respecteer dit.

H.a.w gaat over tips over het rijden en niet of je paard te jong of te oud is. Dit is toch de keuze van de eigenaar?

Ik zie hier geen kwaad in hoor, lekker zo door gaan en pronken met dat ding, wat een plaatje Ja

Heerlijk dier!

Het is niet zo een typisch bokt topic walg.

Er word gewoon te veel gevraagd van een 3 jarige en vooral als ik kijk naar die galop filmpjes.
Ik heb ook complimenten gegeven over haar rijden en haar houding daar is niks op aan te merken.
Weet niet of je verstand hebt van inrijden? Zo niet, Moet je ook geen commentaar geven vind ik.
Als je dat wel hebt dan weet je ook dat je rustig aan moet doen met 3 jarige, en dat een uur rijden te veel is.
3 jarige is nog volop in de groei, en zoals ik al eerder heb vermeld als je dat te veel belast ontstaan der scheuren
Alles is dus nog volop in de groei Knipoog

En dit is niet aan TS zelf want het is haar nu wel duidelijk dat ze rustiger aan moet doen,
En haar les ook naar een half uur doet ipv een uur.

En nogmaals ik zeg alleen wat ik vind, en wat er mee gedaan word is niet aan mij.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:15

ik vind dat dit wel typisch weer bokt is met ze alle tegen 1 als het 1 of 2 gezegt word snapt iemadn het ook wel hoor.

dus beter kapt iedereen gewoon met dat gedram want daar word het topic niet leuker op ofzo.!

Ik vind dat ze niet super te veel en erg overbelastend bezig is.!
Het is goed voor een jonge pony om in beweging te zijn!
Ze rijd nu ook halfe uurtjes dus.!

Klaar met dit gezeik.!
Ik hoop dat iedereen der gewoon een gezellig topic van kan gaan maken!

Denlamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:20

Dat je het voor je vriendin opneemt ok,
Maar blijf wel reeel.

Hoe ze eerst reed is gewoon te veel klaar!
Daar heeft ze nu verandering in gebracht dus ik geef me commentaar verder niet meer Knipoog