Meer te vertellen op, of naast het paard? (Buiten het terrei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

levitrol

Re: Meer te vertellen op, of naast het paard? (Buiten het terrei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:52

Pion schreef:
Ligt compleet aan het paard en de situatie vind ik.
Heb je een paard wat welleens kan vergeten dat er een persoon naast staat (je ondersteboven lopen) dan zit ik er liever op.
Maar als ze bijvoorbeeld iets eng vinden is het vaak fijner als je ernaast loopt, dan voelen de paarden zich vaak ook wat 'safer'.

Een paard kan altijd aan de kletter gaan, een paard kan ook altijd bovenop je springen...

Hier ben ik het mee eens. Ja

Een paard is altijd sterker, dat is logish. Ik zou trouwens sowieso niet buiten het terrein gaan als je weet dat je niks te vertellen hebt.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:54

Bij de pony waar ik op reed lag het ook aan de situatie. Als ze ergens niet langs durfde en echt half in paniek raakte, was het handig om af te stappen. Ze liep dan gewoon met me mee erlangs, weliswaar met veel gesnuif, maar ze ging erlangs. Maar als ze ergens van schrikt, dan heb ik erop veel meer te vertellen.

JLR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:20

Ik blijf er het liefst op zitte ik denk echt dat ik dan meer te zegge heb als dat ik ernaast sta
als ik ernaast sta en hij vind iets eng ziet hij mij denk ik niet eens meer staan..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:48

Ik sta er eerlijk gezegd liever naast. Als mijn paard schrik heeft van iets, zoekt hij erg veel steun bij de persoon op de grond.
Ik denk dat dit komt omdat mijn vader altijd te voet meeging toen we hem verkeersmak aan het maken waren. Als hij ergens niet langs durfde, nam mijn vader hem bij de teugel en begeleidde hem erlangs. Dit heeft als resultaat dat hij ook nooit zal wegspringen als je hem bij de teugels pakt. Hij zal hooguit rondjes draaien maar het op een lopen zetten