De training op weg naar de Z-ZZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zam

Re: De traning op weg naar ze Z-ZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:41

eknein schreef:
Wat zie jij als je naar je foto's kijkt? Als ik kijk zie ik een paard met veel spanning, met zn oren in zn nek.

Dit zie ik inderdaad ook.. maar als ik naar de foto's kijk heb ik ook het idee dat ik naar 2 verschillende ruiters zit te kijken.. kan het ook verkeerd hebben Bloos

Vind het er in iedergeval érg onvriendelijk uitzien bij de schimmel..
Prima dat je de hackamore gebruikt.. maar op deze manier NEE ..

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:42

Euhhh opleiding paardeninstructeur??? Dan mag je nog veel leren, sorry dat ik het zeg maar ik vind het echt vreselijk om te zien dit

Esperanza
Blogger

virgin_lady schreef:
Bedankt voor de tips. Mijn ambities zijn echt om hoog op te komen. Doe ook een opleiding erin.
Heb van de persoon die les geeft de tips over oprichten gehad omdat hij anders op je handen hangt.

Oprichten doe je niet aan de voorkant... *zucht* en voordat je een piouette doet, moet ie echt meer op de achterhand ROFL En zou een beetje basis werk ook niet misstaan Haha!

Is dit topic serieus? Jeez, ik zie alleen maar een te grof gebruikte hack en een een op de voorhand lopende pony Boos!

eknein

Misschien krijg ik nu wel heel bokt over me heen maar ik vind het niet veel zeggen dat een paardensport opleiding doet. Ik ken veel mensen die die opleiding doen en ik slecht vind rijden.

Wat ik persoonlijk zelf 1 van de belangrijkste aspecten van de paardensport vind is het begrijpen van je paard. Als jij denkt dat je op dat niveau kunt paardrijden had je moeten voelen op de fotomomenten dat je het paard meer los moest laten. Je richt echt geen paard op om maar gewoon heel hard aan de teugels te trekken.

Wat denk jij? Vind je paard dit zo leuk? Om op deze manier voor je te werken?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:43

Ik kan ook alleen maar zeggen "AUW"

De hackamore word verkeerd gebruikt, er word teveel druk op gezet.

Ook word er niet van voor naar achteren gereden, pony word in de oprichting getrokken, rug word weggedrukt, en achterbeen doet niks meer.

Ik denk dat je er verstandig aan doet, om een zeer goede instructie te nemen, die jou goed gaat begeleiden.

De schimmel ziet er talentvol uit, als jullie in de toekomst een geheel gaan vormen dan zie ik er zeker een talentvolle combi in Lachen

Maar meid, ga heel erg hard aan je rijsteil werken Knipoog

anneliesdj

virgin_lady schreef:
Ik doe Instructeur Paardensport opleiding. En heb stage gelopen op diverse stallen.
Rijd op dat niveau geen westrijden maar daar zijn we op aan het trainen om te kunnen gaan rijden.
Iorrr, de rede heb ik gezegt dat hij de laatste tijd zo gereden wordt omdat hij geen bit inkon door een tand probleem.
Was ook niet van plan om hem op wedstrijden aan te doen want dat mag met dressuur niet. (springen wel toch?)

En je doet een opleiding paardensport? Dan weet je wel of dat met springen mag.
Sorry hoor maar ik vind het moeilijk om je te geloven.

verania

toch mooi dat deze topics bestaan,

en idd hoop dat je dit alles ziet als positief, iedereen probeert hier te helpen en zet niet iets neer om je neer te halen.

ga inderdaad terug naar de basis neem les en als je echt niets anders kan gebruiken als de hack... laat je daar dan ook in wegwijsmaken

en net wat anneliesdj zegt. zelfs voor een gevorderde ruiter is het niet altijd te rijden.

echt geloof me met een hack kan je met je pinken rijden met geen kracht die je hoeft te zetten

gr

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:44

eknein schreef:
Misschien krijg ik nu wel heel bokt over me heen maar ik vind het niet veel zeggen dat een paardensport opleiding doet. Ik ken veel mensen die die opleiding doen en ik slecht vind rijden.

Wat ik persoonlijk zelf 1 van de belangrijkste aspecten van de paardensport vind is het begrijpen van je paard. Als jij denkt dat je op dat niveau kunt paardrijden had je moeten voelen op de fotomomenten dat je het paard meer los moest laten. Je richt echt geen paard op om maar gewoon heel hard aan de teugels te trekken.

Wat denk jij? Vind je paard dit zo leuk? Om op deze manier voor je te werken?

Welke paardenopleiding stelt tegenwoordig dan nog iets voor?
Orun stelt niks meer voor, en deurne is het niveau ook drastisch laag. Dat is helaas de commercie...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:46

Ik vindt het niet echt een vriendenlijk beeld geven, ik vraag mij af of het dier er wel plezier in kan beleven op deze manier. Hij wordt gedwongen in positie te blijven door de Hack, hij kan zich onmogelijk soepel bewegen op deze manier...

Je kunt beter weer bij de basis gaan beginnen, lang en laag rijden zou voor dit dier al een bevrijding moeten wezen....

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:46

Dit is echt niet mooi om naar te kijken. Die hack zou ik er onmiddelijk uithalen. En verder lijkt het me dat je teveel met je handen rijdt en je mag op sommige foto's wel meer rechtop zitten.
Ik snap ook niet helemaal waarom je zo'n titel gebruikt want dat strookt niet met de foto's die ik zie. Totaal niet zelfs. Verder hoop ik dat je wat met de tips die hier gegeven worden doet!!! Succes!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:47

ja idd

vertel zelf eens wat je ziet aan de hand van je foto's

gr

XLC70

DL_ schreef:
edit; en wbt 'puntjes op de i zetten'. Ik zou beginnen met eerst het streepje van de i neer te zetten.

Haha, Geweldig!!! OK dan! Denk dat ze nog niet eens pen en papier gevonden heeft om de "i" op te schrijven....

beetje offtopic... *sorry*

Nu ontopic:
Heb slechts één tip, ga terug naar de basis...
Laatst bijgewerkt door XLC70 op 03-09-08 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Re: De training op weg naar de Z-ZZ

Poeh, ik reageer niet vaak op HAW. Maar OMG, ga je schamen!! Bloos!

Hoe kan je nou in hemelsnaam denken dat dit de manier is hoe het moet? Uit welk boek heb je dit?? "Hoe verkloot ik mijn pony in zo min mogelijk tijd?"

Ik zie 1 bonk spanning bij de schimmel, ik krijg er zelfs pijn aan mijn neus van!! Ik zou je aanraden om meteen je intructeur eruit te gooien, iemand die dit soort dingen aan mensen leert mag zich geen instructeur noemen!!

_claire91_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:48

en een keertwending om het achterhand wat je probeerde is trouwens ook in stap en geen galop :p
Ga eerst proberen de B rond te komen,
en met springen mag je in de B ook nog geen hack om dus ik zou hem er lekker afhalen als je zo blijf trekken eraan heb je zelfs kans dat je ze neus breekt.!!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:48

Idd verania; eens om wat zelfreflectie vragen.......
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:49

het valt mij wel op: als mensen een sireus topic openen en mensen die echt de dressuursport in willen, krijgen 9 van de 10 x geen reactie's dan kijken ze alleen maar.
En dit meisje krijgt zo in 10 min 3 pagina's vol!..

Beetje jammer...

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 11:49

Hmzz volgens de geen waar ik les van had was de oprichting zo juist goed.
Bij de vos is het wel goed volgens jullie?
Heb van 2 verschillende les met de schimmel van een andere dan met de vos. Omdat ze op 2 verschillende plaatsen staan.

Zal eens vragen wanneer hij zijn bit weer in kan.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:50

@ Tallie_Ho: Iedereen moet leren. En ze plaatst een topic om commentaar te krijgen. Maar hou je je commentaar wel een beetje opbouwend?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:50

Als jij de instructeurs opleiding volgt dan zet je hier al een verkeerde stap. Jij had dan moeten weten dat dit zulke reactie opwekt bij anderen.

Ik denk dat het trainen op dat 'niveau' wat jij aangeeft nog te hoog is. Start even bij het begin.
Ontspannen en niet de oprichting 'erop' trekken. Wat jij opgericht noemt is namelijk niet opgericht, dat is in de krul getrokken.

Je bereikt meer door te beginnen met lang en laag te rijden en hierbij tempo wisselingen te rijden. Het paard wordt op dit moment geforceerd....al besef ik mij goed dat een foto echt een moment opname is en dus ook een verkeerd beeld kan geven.
In dit geval zouden dan alle foto's vertekend zijn Bloos

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:51

Ik ga mee met al hetgene hiervoor is gezegd.
Daarbij komt nog dat je houding echt niet goed is, zowel niet tijdens het gewone rijden als tijdens de sprong.
Op de 2de foto lijkt het wel alsof je je optrekt aan de teugels, dit kan nooit de bedoeling zijn?
Bij het springen moet je genoeg meegaan met de beweging van je paard en je tenen moeten naar voor blijven wijzen.
En ik denk dat laarzen of chaps toch idealer zijn om te rijden dan stalschoenen. Maar goed, dat is iedereen zijn beslissing, al zien laarzen of chaps er veel netter en professioneler uit dan stalschoenen. (aangezien je een opleiding volgt wil je hier blijkbaar wel verder mee dus is dat toch ook wel van belang)

Voor de rest zie ik ook heel veel spanning. Eerst achteraan eraan werken en dan komt dat vooraan van zelf in orde. Je mag hem natuurlijk niet laten hangen op je handen en dan moet je een ophouding naar boven geven, daar ben ik het mee eens maar je hoeft niet heel de tijd aan z'n hoofd trekken. Hij moet reageren op die ene ophouding en niet direct weer gaan hangen. Als hij dat doet dan scheelt er blijkbaar achteraan toch wel iets.

En je doelen, begin bij het begin en leg je lat telkens een stukje hoger. Zo kan de teleurstelling ook niet te groot zijn achteraf. Geef de pony's ook een eerlijke kans om door te groeien naar een hoger niveau. Het kost jaren tijd om een paard goed op te leiden tot dat niveau, de spieren moeten getraind worden en sterker gemaakt, de elasticiteit moet geoefend worden,...

Shyla25

Ik denk dat de meeste dingen al een aantal keren zijn gezegt maar toch.

Ga terug naar de basis voor je wilt opbouwen en er geen ondergrond is.

Je houding is op sommige foto's slecht, met lichtrijden kom je te ver uit het zadel en je handen

De Hack zit ook zeker niet goed, veel te laag en te los.
Het hoofdstel is er ook niet echt geschikt voor, je zou er een extra riempje bij moeten hebben om de backstukken op de plaats te houden.

Maar goed, terug naar de basis is mijn tip Knipoog

trustHim

en als de sodemieter een andere instructeur voor de schimmel, lijkt mij dan iemand die alleen naar het resultaat kijkt en niet hoe je er komt. je foto van laag en rond is trouwens ook niet echt laag en rond, vind dat een goede normale houding, laag gaat echt wel met het neusje lager dan de borst meer richting knie

Tallie1979

eknein schreef:
@ Tallie_Ho: Iedereen moet leren. En ze plaatst een topic om commentaar te krijgen. Maar hou je je commentaar wel een beetje opbouwend?

Opbouwend: Zorg voor een ander lesgeefmens, haal de hack eraf en denk niet bij jezelf dat je M rijd terwijl dit niet zo is Clown Zelfs ik met mijn eeuwige B niveau rij beter Clown Haha!

En blijf rechtop zitten, denk om je tenen en geef de pony meer ruimte boven de sprong.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:52

virgin_lady schreef:
Hmzz volgens de geen waar ik les van had was de oprichting zo juist goed.
Bij de vos is het wel goed volgens jullie?
Heb van 2 verschillende les met de schimmel van een andere dan met de vos. Omdat ze op 2 verschillende plaatsen staan.

Zal eens vragen wanneer hij zijn bit weer in kan.

Kan je ons uitleggen waarom jij je zo focussed op die oprichting. Een mooie oprichting kan je pas verkrijgen als jouw paard/pony ontspannen loopt en dat doet ie niet.
Enneh je ziet toch zelf wel dat dit geen ZZZ niveau is hoop ik?
Arme pony. Ach gut

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:52

winia4ever schreef:
het valt mij wel op: als mensen een sireus topic openen en mensen die echt de dressuursport in willen, krijgen 9 van de 10 x geen reactie's dan kijken ze alleen maar.
En dit meisje krijgt zo in 10 min 3 pagina's vol!..

Beetje jammer...

idd misschien wel een beetje jammer

maar ik hoop dat dit paard er baad bij gaat hebben.

ik ben altijd wel blij dat mensen zoals deze toch iets plaatsen

wat zou er gebeuren als ze het niet gedaan had.

nu word er gereageerd en geholpen.

en diegene waar niet op gereageerd word ja helaas maar die doet het iig goed genoeg blijkbaar