Twister bij mij voor het eerst op bokt @ WORKK!!! [TROTS]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pastel

Re: Twister bij mij voor het eerst op bokt @ WORKK!!! [TROTS]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:20

Citaat:
Ik vind dat we klaar zijn voor de wedstrijd 13 september !

meen je dat nou?
ik ga toch saai worden maar het geeft geen fijn beeld.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:33

Die pony ken ik geloof ik.

Maar ik vind je ook te lang (yup, het blijft herhaald worden), de eigenaresse erop vind ik ook geen fijn beeld geven.

Snap niet waarom mensen per se willen rijden, koop dan een grotere pony.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:43

Waar ik vooral mee inzit (om het even niet over het te groot zijn te hebben) vanwege je lengte pas je absoluut niet in dit zadel. Je ziet het ook op de foto's, je wordt echt achterin het zadel gedrukt. Een groter zadel is geen optie, want dat past niet op de pony. Je zegt dat je eigenlijk niet eens mag rijden en dat dat door je rug komt. Maar meisje zoals jij nu zo achterin je zadel gedrukt wordt krijg je toch alleen maar meer rugklachten?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:00

Niet alleen zij krijgt rugklachten... Meid, ook ik vind je te groot. Maar ik heb al wel door dat je niet zomaar ophoudt met het rijden op deze pony. Als je dan toch nog gaat rijden (hoe stom ook), rijd hem dan aub wel wat over de rug. Hij loopt nu met een holle rug met iemand die te groot voor hem is en ook nog eens te ver achterin het zadel zit. Ik krijg al last van mijn rug als ik hier naar kijk! Een holle rug heeft veel minder veerkracht dan een bolle rug, dus iedere keer dat jij neerkomt in het zadel, heeft hij waarschijlijk pijn. Ik vind het een superleuke pony en volgens mij kan er best een kleiner ruitertje op, hij ziet er heerlijk braaf uit.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 08:50

Zilfstar schreef:
Hee Toscan. Leuk om zo Twister ineens op Bokt te zien! (ik ben de verzorg"mama" van Sando (waarom "mama"? Omdat mijn zoon hem als verzorgpony heeft samen met mij).)

Je bent lekker met hem bezig joh en dat heeft Twist echt nodig. Het is een klein leuk ding en ja er moet echt wel een volleerd ruiter op. Het is echt geen kinderpony!

Lekker showen hoor! De eigenaresse (ons beiden bekend dus) heeft geen moeite met jouw lengte (want je gewicht is OK). Ha wij zouden eigenlijk een combi van ons moeten maken. Ik ben namelijk klein genoeg 1,60, maar te zwaar (gewicht zeg ik lekker niet Tong uitsteken ) Dus jouw gewicht en mijn lengte! Dat zou ideaal zijn (voor de goede orde: ik rij dus NIET op Twister en ook NIET op de shet Sando. Ik loop wel naast, voor en achter Sando)

Het is gewoon jammer dat het hier meteen weer zo fel eraan toe gaat. Twister loopt prima met je. Eigenaar, jij en Twist hebben er geen problemen mee. En dat slijten van zijn rug etc. Dat zie ik toch eerder bij te zware mensen gebeuren. Je zit hem niet in de weg, hij blijft vrolijk etc. Lekker genieten hoor!

Hee !! Haha!

Okee leuk ik zal zo even bij uw profieletje kijken Haha!

AHH dat is jammer maar ja er naast lopen enzo is toch ook leuk Haha!
Tja je kan hier niet noormaal een topic openen dat is bokt hee !
maarja mensen kunnen zeggen wat ze wille wij weten het toch wel beter Lachen
GRoetjes

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 08:52

Bubsj schreef:
Waar ik vooral mee inzit (om het even niet over het te groot zijn te hebben) vanwege je lengte pas je absoluut niet in dit zadel. Je ziet het ook op de foto's, je wordt echt achterin het zadel gedrukt. Een groter zadel is geen optie, want dat past niet op de pony. Je zegt dat je eigenlijk niet eens mag rijden en dat dat door je rug komt. Maar meisje zoals jij nu zo achterin je zadel gedrukt wordt krijg je toch alleen maar meer rugklachten?

zadel is absoluut niet te klein of wat dan ook maar ik zit gewoon ver in het zadel ... Pling
daar moet ik aan werken ..

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 08:52

pastel schreef:
Citaat:
Ik vind dat we klaar zijn voor de wedstrijd 13 september !

meen je dat nou?
ik ga toch saai worden maar het geeft geen fijn beeld.

dat zien we dan wel Lachen

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:56

Wat een prachtpony!!

Je houding is goed vind ik idd blijf nog iets meer zitten in galop,
ik vind je niet TE groot om gwn recreatief te rijden... maar voor wedstrijdjes vind ik je wel wat te groot

maar ga zo door

xx

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:56

He Toscan, Welke wedstrijd bedoel je op 13 sept? Op de Maarssense Paardendag? Ik ben van plan er ook heen te gaan. Nou ja, zonder Sando dan dus haha. Gewoon om rond te kijken.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 08:57

x_Marr schreef:
Zilfstar schreef:
Weet effe topicnaam niet meer en moet hoognodig naar bed Clown . Man moet morgen 5 uur de deur uit (ja op zondag!) Weet niet of je op Twister kan zoeken? Dat staat in de topicnaam in elk geval.

Deze? Lachen
fjord_brucht @ [HAW] Twister @ work.

Dat is namelijk iemand anders die er op rijdt...

dat is de eigenaarresse Lachen wij schelen een paar cm ....

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 08:59

* Zit met stijgende verbazing te lezen *
Ik vind je egoïstisch tegenover de pony. Ten eerste vind je dat je best op deze pony kan rijden, want JOUW leven is geen leven zonder paarden.. Maar tegen iemand die wel een leuke reactie geeft zeg je dat ernaast lopen net zo leuk is Verward Kijk nou zelf eens goed naar de foto's, jij bent te groot en je zadel en pony zijn te klein. 1 en 1 is 2, ga er lekker naast lopen!

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:03

Zilfstar schreef:
He Toscan, Welke wedstrijd bedoel je op 13 sept? Op de Maarssense Paardendag? Ik ben van plan er ook heen te gaan. Nou ja, zonder Sando dan dus haha. Gewoon om rond te kijken.

Eej !

jaa die bedoel ik Lachen
Okee leuk misschien zien we e lkaar dan nog wel !!! Haha!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:06

Wat sneu om alleen op de 'aardige' berichtjes te reageren! Erg kinderachtig...

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 09:08

carolovejebe schreef:
Wat een prachtpony!!

Je houding is goed vind ik idd blijf nog iets meer zitten in galop,
ik vind je niet TE groot om gwn recreatief te rijden... maar voor wedstrijdjes vind ik je wel wat te groot

maar ga zo door

xx

hee !:D

jaa wedstrijdje is 1x in het jaar dit word mijn eerste iek ben ook niet zo van de wedstrijden dus zal zo afentoe zijn ! Lachen

Groetjes !

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:10

Vind je er super op passen, alleen voor het plaatje misschien iets te groot. Maar verder kan het nog makkelijk!
Leuke pony trouwens!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:12

Ik zou zeggen heb vooral plezier met je bijrijdpaardje.
Je bent misschien "lang" maar zolang je de pony gewoon lekker kunt rijden en er fun mee hebt is dat het belangrijkste Knipoog

Probeer idd wel een beetje op je houding (rug/handen) te letten (ik weet dat het lastig is als je een probleem hebt me je rug, spreek uit ervaring).

Verder heb ik een TEM geplaatst ivm de hoeveelheid reacties van je bent te groot etc.....
TS wil rijtechnisch commentaar en geen 1000 reacties vanje bent te groot. Dit weet ze nu dus nu graag rijtechnisch commentaar.
Laatst bijgewerkt door chance op 31-08-08 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:14

toscan schreef:
Mjay schreef:
dat ie je er niet af gooit of niet duidelijk laat zien dat ie geen plezier heeft in zn werk wil niet zeggen dat je niet te groot bent, qua gewicht kan het nog wel maar als je zelf nu die fotos ziet dan zie je toch ook wel dat je te groot bent, wat zijn je plannen met deze pony? en hoe lang heb je hem nu?

Het is zo afentoe een wedstrijdje ( onderlinge word de eerste keer en veel zal het niet worden .. )

Het is mijn bijrijdpaardje .. En ik doe hem nu 1.5 maand maar ik ben op vakantie geweest een lange tijd ...

MAar als hij mij te groot zou vinden .. als ik inde weg zit er mee bedoel ik dus .. dan zou die wel een kik geve ..

nee daar zijn pony's te lief voor. Als ik met mijn 1.76 op een 85 shet zou zitten weet ik zeker dat ze gewoon heel erg haar best zou doen.. Maar dat doe je gewoon niet.

Verder is het trouwens verboden te zeggen dat je geen commentaar wilt op dit of dat dus dat zou ik uit je begin post halen.
Tsja rijtechnisch commentaar; handen rechtop en zelf wat meer rechtop.
En je zou je beugels ook wat langer moeten doen maar dan kan je meelopen...
p.s. De eigenaar zelf vind ik er al veel meer op passen Haha! misschien mag je wel met haar gaan mennen, das ook heel leuk

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:20

Ik betwijfel of ze het weet, ontkenning lijkt me in dit geval groter.
Verder inderdaad aan je been en armhouding letten, en het zadel tja....
Vooruit kijken en geen geld zoeken, en springen zou ik niet meer doen je creëert zeer grote druk op de voorbenen. Je springhouding laat te wensen na Lachen. Als je het niet goed kunt doen, dan doe je het gewoon niet. Of zoek je een lesgever die je hierbij kan helpen.

Veel succes
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-08-08 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:20

Bokt heeft weer een zondebok te pakken. Komop mensen gaan jullie nu iedereen afzeiken die niet in jullie morele plaatje past? Erg sneu

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:26

toscan schreef:
Bubsj schreef:

zadel is absoluut niet te klein of wat dan ook maar ik zit gewoon ver in het zadel ... Pling
daar moet ik aan werken ..

Ja, daarom steken je benen ook over de wrongen uit omdat je ze verder nergens kan laten.. Dromen

Als jij geen commentaar wil moet je dit niet op HAW plakken. Volgens mij mag jij je wel eens heel diep achter je oren krabben of je uberhaupt een paardengek bent. Volgens mij draait het je alleen om het rijden. Met je lacherige reacties kom je over alsof het je werkelijk niets kan schelen wat er met de pony gebeurt. Hopelijk leest de eigenaresse dit ook en heeft die wel het beste met de pony voor. (en zij past overigens al veel beter op de pony, maar ook nog niet optimaal)

Laat dan teminste je paard over zijn rug lopen. Dit wat je nu doet is alleen maar forceren, op de duur mag de eigenaar een osteopaat bij halen. Je moet rechtopzitten, helemaal voor je rug. Je zit in een stoelzit. Je beugels zitten te kort. Als het volgens jou allemaal een reden heeft, laat dan maar zien hoe je het ook kan!

Anders: ga lekker op manege paarrden rijden. Je bent jong, je komt nog jonger over. Ik vraag me af of jij al klaar bent voor een 'eigen' pony. En dat is het beste commentaar dat ik je kan geven.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:27

Dit heeft niets met "zondebok" te maken. Het meisje is te groot voor d'r pony en dat wordt haar verteld. Misschien kan ze zelf anders reageren, dan zijn de reacties vast al heel anders.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:28

magda_90 schreef:
Bokt heeft weer een zondebok te pakken. Komop mensen gaan jullie nu iedereen afzeiken die niet in jullie morele plaatje past? Erg sneu

Dat maak je er van, dat is helemaal niet waar.
Maar als deze meid niks van de aardige en goed onderbouwde reacties wil horen.. je kan het noemen wat je wil, maar iig zij wil niks van de waarheid weten..
Jammer gewoon heel jammer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:32

idd,de zondebok opmerking is onzin.

er is genoeg gezegd over lengte nu,ik ben het er wel mee eens,maar anders komt er een slotje op en dat zou ook jammer zijn,terwijl er vast mensen zijn met goede tips die wel aangenomen worden.

wel een erg leuke pony,probeer rechtop te zitten en wel je benen lang te houden.
je zit wel erg achterin het zadel,dat is niet zo fijn voor de pony omdat dan het gewicht niet correct verdeeld word.
misschien kan je een wat groter zadel proberen?

TS,niemand bedoeld het rot naar je toe,dat paardrijden heel belangrijk is voor jou snap ik heel goed.
alleen is het niet ideaal op deze pony,het komt hem niet ten goede.
misschien is mennen wel wat voor jullie,of vrijheidsdressuur?

er word steeds gesproken over afzeiken;dat valt reuze mee,moet er dan altijd maar in het straatje van de TS gereageerd worden?
Laatst bijgewerkt door Snoevie op 31-08-08 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:35

Meis ik heb een tip voor je.
Koop een groter zadel voor je pony en dan zul jij al een stuk beter op je paard zitten zodat het plaatje al helemaal veranderd.
Je bent echt te groot voor je zadel, kan ook niet echt lekker zitten.
Kijk het plaatje is niet top, maar het kan echt nog wel.
Waarom moet bokt nou overal op zeiken zeg, het plaatje moet PERFECT zijn anders word je de grond ingestampt.
Als je wat dikker bent of langer etc etc kun je bijna al geen topic meer plaatsen omdat je dan helemaal wordt afgezeken.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:36

Kwa grote vind ik het nog best meevallen. Ik heb wel erger gezien. Je bent iets te groot, dat wel, maar daar gaan we het nu niet over hebben.
Je zadel vind ik echter wel te klein voor jou. Een maatje groter zou niet misstaan. Krijg je een betere drukverdeling op de rug en minder snel last van problemen.

Over het rijden:
Je handen zou ik iets hoger doen, zodat je onderarm en teugel 1 lijn vormen, dat is nu net niet. (is muggeziften) Op sommige foto;s is het wel goed Lachen Dus ik denk dat het om enkele cm gaat Tong uitsteken
Probeer je schouders naar achteren te doen (indien je dat kan natuurlijk) Dan is je houding helemaal netjes.
Vind met de houding van je rug niet echt veel mis.
In het begin start hij met zijn hoofd omhoog, dat kan. Naarmate je rijd zie je ontspanning komen en dat is wel heel goed.

Over andere opmerkingen die je maakt.
Paarden is je leven:
Je kunt veel meer met paarden doen dan rijden. Sowieso leuk om eens grondwerk te doen met je paardje. Bouw je gelijk een goede band op.

Anderen doen het ook:
Als een ander in de Maas springt, spring jij er dan achteraan, omdat die ander het ook doet?
Misschien een beetje cru gezegd, maar kijk wel een beetje uit met dit soort opmerkingen.

Verder heel veel succes met rijden en oefenen.