Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Desperado_ schreef:Gaat een beetje moeilijk een ander meisje zoeken als het niet jou paard is he
eigenaresse zecht er niks over dus kan nog
Gelukkig heb ik de jaren meer ervaring opgedaan, ook over de antanomie, houding spieren van het paard.Navidad schreef:patrice02 schreef:ik zou proberen je pony meer naar beneden te rijden door meer te gaan rijden met je zit ipv korte teugels ook zou ik je pony zoveel mogelijk aan het werk te zetten buiten de hoefslag (veel volte 's gebroken lijn slangenvolte's en dergelijke) zodat je pony niet veel kans krijgt om alles eng te vinden..
tip voor jou probeer in je houding rustig te blijven en ontspannen als jij ontspant doet je pony dat ook eerder je lijkt er nog wat stijf op te zitten ...
groetjes succes verder
Ik zou juist niks meer doen met de pony.. mischien is het versatndig even het hele topic te lezen... Deze pony heeft bronchites. mag eigenlijk niks anders doen dan licht stapwerk op recreatief niveau.. dus een stukje de bossen in etc.. d epony vind het niet eng maar dit is enkel verzet wat je ziet omdat ze dingen niet kan...
HannahFrouk schreef:Patrice is geregistreerd op 28 augustus en heeft nul berichten.
Hm

Kamy schreef:Er is gezegd, dat de TS niet aan het terugtrekken is, maar dat ze de teugels zo blijft houden, omdat ze "anders in het ziekenhuis beland" (quote van de fotograaf). Toch zul je aan deze situatie iets moeten doen! Je moet proberen de pony aan het werk te houden, jij moet in zo'n situatie rust uit kunnen stralen, en los durven laten. Je lost stress niet op met stress, of erop blijven zitten "op de hoop van zegen". Probeer de controle terug te krijgen, door rust en zekerheid uit te stralen. En durf die teugels los te laten! Als je dat niet kan, zet de pony dan aan de longe oid, of zorg dat er begeleiding is! Als je pony in een slechte bui "gevaarlijk"wordt om te rijden (zoals de fotograaf zegt) dan ben je nog heel ver verwijdert van een goede communicatie!
Adil18 schreef:Kamy schreef:Er is gezegd, dat de TS niet aan het terugtrekken is, maar dat ze de teugels zo blijft houden, omdat ze "anders in het ziekenhuis beland" (quote van de fotograaf). Toch zul je aan deze situatie iets moeten doen! Je moet proberen de pony aan het werk te houden, jij moet in zo'n situatie rust uit kunnen stralen, en los durven laten. Je lost stress niet op met stress, of erop blijven zitten "op de hoop van zegen". Probeer de controle terug te krijgen, door rust en zekerheid uit te stralen. En durf die teugels los te laten! Als je dat niet kan, zet de pony dan aan de longe oid, of zorg dat er begeleiding is! Als je pony in een slechte bui "gevaarlijk"wordt om te rijden (zoals de fotograaf zegt) dan ben je nog heel ver verwijdert van een goede communicatie!
Dat was een reactie op mijn stuk en ben heel erg blij om te lezen dat mensen hetzelfde doen met paarden die even heet worden: even laten lopen en niet vechten...!
) en de teugels ontspannen in een contact houden. Niet de vuisten dichtknijpen en de armpsieren spannen, maar juist ophoudingkjes maken met losse armen.Laat die armen voor je gevoel maar "vallen". Dat lost meer op dan vasthouden. Paard is toch sterker en wint het toch! En zo kijkt Tosca ook een beetje: Ik heb mijn ruiter volledig onder controle! Ipv andersom....
HorsesWoman schreef:Je kan meteen zien dat je veeeelsté groot bent.
Daarom loopt hij ook zo hoog mijn zijn hoofdje.
Luister naar de eigenaares of naar ons , maar ik geloof dat je wel weet wie er gelijk heeft.
Idd , toppunt van ego , dat ze er nog op rijd terwijl ze duidelijk te zwaar is.

saskiakefie schreef:verplaats je eens in de TS, wat zou jij doen met zo'n reactie? en als je al 30 van zulke reacties hebt gehad?

Keedie schreef:even @ Bonita_bon, onzin? wie heeft er ooit gezegt dat dit onzin is, ik in tegendeel heb dat nooit hier gezegt.
als 2 iemanden hebben gezegt dat ik te groot ben, weet ik het heus wel hoor..
dan hoef ik niet een heel topic tehebben oh je bent te groot volgende post oh je bent te groot.
.
Wilawander schreef:Een pony met wat voor een vorm van bronchitis dan ook hoort niet onder het zadel. het is zo een vorm van dampigheid. Zou met zoiets alleen stappen.
Adil18 schreef:saskiakefie schreef:verplaats je eens in de TS, wat zou jij doen met zo'n reactie? en als je al 30 van zulke reacties hebt gehad?
Me eens even ernstig achter de oren krabben en me afvragen of er een kern van waarheid zit in de opmerking die ik al 30 keer naar m'n kop geslingerd heb gekregen...