Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)urselin schreef:Maar als TS al negen jaar op Nero rijdt en altijd 'te zwaar voor hem' is geweest.. Dan zou Nero nu toch onderhand wel moeten vergaan van de rugpijn?

Vooral dat dragen moet nog veel beter, ik zie wel dat hij al makkelijker zakt
Jullie zijn goed bezig! smeetjoew schreef:Niet door te gaan zitten plukken aan de voorkant, maar door ervoor te zorgen dat de energie in je pony blijft; en ja, dat resulteert vaak tot veel gewicht in je handen. Als je geen gewicht in je handen hebt, is het echt foute boel.
DNIEZE schreef:Ik ga helemaal mee met wildgirl.
Ook vind ik je er te groot voor, je komt een aardig stuk met je benen onder ze buik vandaan.
dat hoeft nog altijd niet te betekenen dat je er te groot voor bent. moow schreef:nou ik ga mee met het commentaar van Wildgirl en ik zal uitleggen waarom:
Je paard loopt bijna met zijn neus op de grond, doordat je paard zo laag loopt kan zijn achterhand er neit ondertreden en valt hij op de voorhand, dit wordt ook versterkt omdat je naar voren hangt.
Ook ben ik het niet eens met de losse teugel, imo kan je paard zo je hand niet op zoeken of een fijne aanleuning krijgen.
Kijkt zelf maar eens naar de laatste fotos, ik denk dat je daar wel kan zien dat als hij hoger loopt met zijn hoofd zijn achterhand er beter onderkomt (ja ik weet dat jullie daar aan werken, maar ik vraag me af hoe je de hoofdhalshouding omhoog krijgt, als je pony zo laag met zijn hoofd loopt, want hierdoor kan zijn achterhand er niet ondertreden, en die hogere hoofdhalshouding komt volgens mij toch echt vanuit de achterhand.)
Ik zou liever zien dat: je ten eerste je teugels op maat pakt waardoor hij niet zo laag gaat lopen met zn hoofd en vanuit daar voorwaarts gaat rijden, en dan vanuit dat voorwaarts weer neerwaarts gaan rijden (maaaaaaar ook weer niet te laag want dan valt hij weer op zijn voorhand).
ook van mij; ik probeer je niet aan te vallen maar te helpen!
denk in ieder geval eens na over wat ik en de anderen hebben gezecht, bekijk je fotos een goed en pak ons commentaar er bij!
poes schreef:smeetjoew schreef:Niet door te gaan zitten plukken aan de voorkant, maar door ervoor te zorgen dat de energie in je pony blijft; en ja, dat resulteert vaak tot veel gewicht in je handen. Als je geen gewicht in je handen hebt, is het echt foute boel.
Sorry maar zo'n dingen vind ik om bij te huilen. Het is wel je paard zijn mond dat je in je handen hebt hoor!! Ik dacht dat dragen en activiteit net leiden tot lichtheid en zeker geen gewicht! Een paard dat goed loopt rijd je op je pinken, of nog beter, zelfs zonder teugels!

magda_90 schreef:Black_White

Neroo schreef:Lees de titel is
Neroo schreef:Ik ga niet af op papieren, ik kijk of de klik er is, en of de manier van lesgeven bij mij past.