Bono tips gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joceline

Re: Bono tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:13

@Loody, leuk om eens te horen ik ga eens in je profiel kijken! Maar hoe zit het dan als je neusriem onder het bit ligt, volgensmij houdt het in dat geval niet veel op de plek, wat denk jij?

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 07:14

dankje, dat riempje bij western is mede om de schaarwerking van het bit te versterken maarja Bloos

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:16

@ Belfor, nee ik denk niet dat ze zo denken, iedergeval niet tegenwoordig! Maar over vroeger weet ik nog zo niet volgensmij reden ze best wel grof op hun 'vervoermiddel'. Films zijn natuurlijk niet hetzelfde als toen maar ook daarin zie je wel eens paarden met opengesperde monden en trekpartijen..ach ik weet het niet, het kan allebei maar ik rijdt liever met:) Ik dwaal weer af Bloos Ontopic !

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:43

zo kan je voor elk deel van een hofdstel iets verzinnen toch?...

Ik rij niet met een scharenbit Lachendus ik vind dat onzin hoor...
en als jij je paard goed op je zit rijdt dan hoef je toch niet het bit door de mond van je paard te trekken als die geen neusriem om heeft?......of zie ik dat nu zo verkeerd?...

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:53

@ Loody, nee je hebt zelf helemaal gelijk..maar zonder dat je het doorhebt wil het bit dan wel eens eerder heen en weer glijden maar nu echt even weer ontopic Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:16

Als je paardje het moeilijk vind om te ontspannen onder de man, is het misschien een goed idee om eerst de ontspanning te zoeken aan de longe? Ik denk dat dat voor hem veel fijner gaat zijn op dit moment .. Krijg je er les mee?

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:28

Ik moet eerlijk gezegt wel even zeggen dat sommige reacties niet heel aardig zijn en ook overbodig. Ze zegt zelf al dat ze een wat strengere hand heeft, dat is dan onzin om dat nog te gaan vertellen. ik merkte het ook al met een eigen geplaatst bericht dat mensen soms wat raar kunnen antwoorden. misschien een tip: gewoon aardig antwoorden. je mag best zeggen dat er iets is, maar je gaat mensen niet vertellen dat ze slecht zijn voor paarden of dat het heel erg zielig en blablabla is. dat is natuurlijk niet leuk om te horen, dat je een Dierenbeul bent en je pony helemaal verpest! het is maar een tip, dus dat betekend: kijk maar wat je er mee doet. maar zo maak je het wel leuker voor andere en ook zinvoller...

Knipoog Haha!

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:29

ik wou er nog even bij zeggen:

ik vind het een heel mooi paardje en vind dat je handen wel op de goede hoogte houd! veel trekken hun paard maar lekker naar beneden... daar ontspant ie lekker van.. :S jaja..
ik zie ook aan de plaats waar ie staat dat ie het heel goed heeft. eerlijk gezegt vind ik zonder zadel rijd ook het leukste wat er is :d

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:44

Belfor schreef:
Ik moet eerlijk gezegt wel even zeggen dat sommige reacties niet heel aardig zijn en ook overbodig. Ze zegt zelf al dat ze een wat strengere hand heeft, dat is dan onzin om dat nog te gaan vertellen. ik merkte het ook al met een eigen geplaatst bericht dat mensen soms wat raar kunnen antwoorden. misschien een tip: gewoon aardig antwoorden. je mag best zeggen dat er iets is, maar je gaat mensen niet vertellen dat ze slecht zijn voor paarden of dat het heel erg zielig en blablabla is. dat is natuurlijk niet leuk om te horen, dat je een Dierenbeul bent en je pony helemaal verpest! het is maar een tip, dus dat betekend: kijk maar wat je er mee doet. maar zo maak je het wel leuker voor andere en ook zinvoller...

Knipoog Haha!

Jouw reactie is ook overbodig, hou het ontopic, als er teveel geklungelt wordt in een topic, springt er wel een mod tussen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:00

jacqueline_ schreef:
pinuts: je hebt gelijk maar volgens mij vind geen enkel paard het fijn om een klapperend bit in de mond te hebben, de neusriem zit er niet voor niks aan.... en zo aan de foto's te zien is de TS niet erg zacht voor de mond van dit paard.

sinds wanneer zorgt een neusriem voor een stabiel bit? Ik weet het niet hoor, maar de laatste keer dat ik mijn hoofdstel bekeek zorgde die neusriem absoluut niet voor een minder stabiel bit Clown Dat doet een sperriem al evemin. Clown Rijd mijn welsh ook met zo'n hoofdstel, als die neusriem er niet voor niets aan zit, waarom mogen westernruiters dan wel zonder scrupules met een hoofdstel zonder neusriem rijden? Haha!

Ik vind het ook geen aangename foto's. Ten eerste vind ik de plek waar je rijd gevaarlijk, als paardenbeest er tussen uit knijpt, wat niet ondenkbaar is als hij werkelijk zo heet is als jij zegt, land ie zomaar in een hoop beton (of wat is dat hoopje daar?)

Ik zie dat je samen met een andere pony in de bak rijd die los staat? Verward Ben ik ook al niet zo'n fan van.

Ik zie ook iemand die heel weinig met been rijd en heel veel met hand, een paard mag gevoelig zijn voor je been maar nooit zo gevoelig dat je je been niet tegen hem kan leggen, dan ben je gewoon fout bezig. Ik zou weer helemaal terug gaan naar de basis, lang teugeltje ontspanning er in rijden, en met zadel. Jij zit duidelijk niet stabiel genoeg zonder zadel.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:40

Neusriem
Van Bokt
Ga naar: navigatie, zoeken
De neusriem is een onderdeel van het hoofdstel en heeft een grote invloed op de werking van het bit. Een neusriem voorkomt onder andere dat het paard de mond kan opensperren om zich te onttrekken aan de druk, voorkomt dat het paard de tong over het bit heen legt en zorgt voor een stabielere ligging van het bit. Over het algemeen geldt: hoe smaller de neusriem, hoe scherper de inwerking.

Dit vind ik op zo'n 10 verschillende sites..Op wedstrijden zijn zowel neusriem als sperriem dan ook een vereiste..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:53

Joceline schreef:
Neusriem
Van Bokt
Ga naar: navigatie, zoeken
De neusriem is een onderdeel van het hoofdstel en heeft een grote invloed op de werking van het bit. Een neusriem voorkomt onder andere dat het paard de mond kan opensperren om zich te onttrekken aan de druk, voorkomt dat het paard de tong over het bit heen legt en zorgt voor een stabielere ligging van het bit. Over het algemeen geldt: hoe smaller de neusriem, hoe scherper de inwerking.

Dit vind ik op zo'n 10 verschillende sites..Op wedstrijden zijn zowel neusriem als sperriem dan ook een vereiste..

Kortom: neusriem is voornamelijk voor het gemak van de ruiter zodat paardlief niet tegen de hulpen in kan gaan of iig minder. Knipoog paard heeft dus nergens last van zonder. Ruiter daarentegen Ach gut

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:00

Zegt de stabiele ligging van het bit dan niks? Dat is toch al genoeg reden dat een neusriem wel voordelen/nut heeft ook voor het paard, zo komt z'n tong er ook niet overheen te liggen. De werking wordt minder, paardlief kan ook met neusriem tegen de hulpen ingaan maar dat is een heel ander probleem van de ruiter en het paard

meklabo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 16:38

even over het puin, daar kan hij helemaal niet bijkomen, er staat stroomdraad tussen ( is donkergoen en niet goed te zien om te foto's. verder dat die 2 shetjes daar lopen, daar heb ik nog nooit last van gehad in al die jaren dat ik daar rijdt, wat minstens al zo'n 8 jaar is. verder over mijn "zogenaamde" onstabiele zit ben ik het niet mee eens, ik heb met hem zonder zadel 1.30 gesprongen met gemakt, dit lijkt me niet dat dit kan als je geen stabiele zit hebt. en belfor hele leuke reactie, wel fijn om te horen dat ik mijn handen op de goede plek houd *LOL* en dat jij het ook het heerlijkste vind om zonder zadel te rijden! ik probeer het beste voor mijn paardje te doen alleen helaas dat sommige mensen het dan voor je willen proberen te verpesten waardoor je onzeker wordt en misschien wel helemaal niet meer voor de dag durft te komen Bloos maar gelukkig willen een aantal mensen wel positief zijn en ook echt helpen Haha!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:57

Zoals ik al zei is het misschien een goed idee om je paardje eerst lekker ontspannen te laten lopen aan de longe, voordat je er terug mee gaat rijden. Verder zou ik het zadel toch nog eens laten nakijken als hij mét zadel minder ontspant, en gelijk de tanden ook eens (dit was ook één van de oorzaken bij mijn paard) Het kan ook nuttig zijn om een instructrice erbij te nemen, die kan je helpen op het moment zelf, want natuurlijk zien wij enkel maar 'momentopnames'

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:59

Joceline schreef:
Zegt de stabiele ligging van het bit dan niks? Dat is toch al genoeg reden dat een neusriem wel voordelen/nut heeft ook voor het paard, zo komt z'n tong er ook niet overheen te liggen. De werking wordt minder, paardlief kan ook met neusriem tegen de hulpen ingaan maar dat is een heel ander probleem van de ruiter en het paard

als je het paard correct rijd heb je dat niet nodig. Knipoog Zoals ik al zei, enkel een hulpmiddel om het ons makkelijker te maken. De werking word niet minder. Het zorgt enkel dat paard de mond niet kan open doen en voorkomt dat je alle controle verliest. Knipoog

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:05

Laat maar, weer even ontopic tips voor de Ts