en ik doe echt mn best. Maar dat lukt niet over 1 nacht ijs ... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en ik doe echt mn best. Maar dat lukt niet over 1 nacht ijs ...
Dat zei ik ook hè? Dat kan wel een jaar duren! Maar al goed dat je zegt dat je ermee bezig bent, dan komt het vast goed, succes!!
dus ik ben echt momenteel aan het zoeken
bedankt laverite schreef:@vonneke: ik weet dat ik moet leren ontspannen & jawel, hij zegt daar zeker wel wat vanMaar volgens mij vertekenen de foto's ook wel. Daarbij had ik vandaag ook echt niet de mogelijkheid om relax te zitten, aangezien ze niet los werd & het geheel gewoon niet goed ging
Wanneer ze lost & begint te dragen kan ik al een stuk makkelijker zitten.
Jetje1985 schreef:Ik ben het helemaal met bovenstaand eens!
Ik heb namelijk zelf precies hetzelfde gehad.
Maar ik snap ook heel goed wat het meisje bedoeld. Maar je moet zelf gewoon helemaal je rijhouding veranderen en dat is lastig!
Jetje1985 schreef:Ja klopt. Ik heb het nog wel eens als ik een rotdag achter de rug heb.
Dan ga ik 's avonds op mijn paard zitten en dan komen die oude gewoontjes weer terug. Zo lastig haha. Terwijl als ik me gewoon ontspan, mijn dier heerlijk loopt.
Als ik boos ben op iets of iemand en ik denk daaraan tijdens het rijden dan word ik onbedoeld sterk en zie je op eens mn paard heel raar lopen. En dan denk ik Oh oliebol RIJDEN Char niet aan diegene denken gewoon concentratie. Rechtop, kuit eraan, hand ontspannen *hhaaammmmmm*
Ze lijkt wel een beetje "voller" geworden, kan dat? Charlenexx schreef:Jetje1985 schreef:Ja klopt. Ik heb het nog wel eens als ik een rotdag achter de rug heb.
Dan ga ik 's avonds op mijn paard zitten en dan komen die oude gewoontjes weer terug. Zo lastig haha. Terwijl als ik me gewoon ontspan, mijn dier heerlijk loopt.
Eindelijk een lotgenoot gevondenAls ik boos ben op iets of iemand en ik denk daaraan tijdens het rijden dan word ik onbedoeld sterk en zie je op eens mn paard heel raar lopen. En dan denk ik Oh oliebol RIJDEN Char niet aan diegene denken gewoon concentratie. Rechtop, kuit eraan, hand ontspannen *hhaaammmmmm*
Fantastico schreef:Wow, ik herken zoveel van jou in mij..
Ik had/heb exact hetzelfde probleem.. Had ook zo'n topic gemaakt en kreeg precies hetzelfde commentaar: terug naar basis/past het zadel wel goed/blablabla..
Zoals wij hebben paarden ook weleens geen zin om te werken en zijn ze dwars, dit vind ik geen rede om dan maar meteen terug naar het allereerste begin te gaan.. Jij weet wat jou paardje kan dus blijf daar gewoon mee doorgaan.
Mijn paard hangt ook heel erg in mijn handen, heb je misschien al eens geprobeerd om de teugels ietsjes losser te laten, al is het maar 2 cm.. bij mij helpt dat wel!
Succes iig!

onthouden voor de volgende keer en daar watt extra op letten maar ik weet wel dat dit puur momentopnames zijn (die er -inderdaad- wel zijn geweest) van de stukjes waar het wat moeilijker ging. De topics zijn ondertussen wel al getoond, maar denk dat vele ruiters naar je kunnen opkijken i.p.v. bakken (soms terecht, maar ook vaak onterecht) commentaar te geven. Je doet het super met Bassie, veel afwisseling, bitloos, DA komt wanneer het nodig is, zadel is in orde en wordt vaak nagekeken, goeie begeleiding. Ik kijk nog steeds naar je op, want -like I said before- jullie zijn super samen!!!
Tips, jezelf nog wat meer gaan dragen en je rug ontspannen. Ben er zeker van dat het met je lesgever helemaal in orde komt, kan ook niet anders!!
Het kan best zijn dat het meisje normaal gesproken goed zit, maar wij geven commentaar (tips) naar aanleiding van de foto's. En op die foto's is wel het één en ander aan te merken. UtWo schreef:Zoek nooit de fout bij je paard, maar altijd bij jezelf! Je geeft aan dat je paard jou in je handen zit, maar jij houd hem net zo goed vast. Vasthouden moet je nooit doen! Maak ophoudingen of vraag stelling, zodat hij los gaat laten. Met vasthouden berijk je niks, het paard wint altijd, hij is tenslotte sterker! Rijd veel voltes, en vraag hem goed naar binnen, (als je geen effect krijgt, stel hem dan nog verder naar binnen) dan laat hij los! suc-6!
Jetje1985 schreef:Soet@ Als je geen commentaar wilt op de foto's, dan moet je ze niet plaatsenHet kan best zijn dat het meisje normaal gesproken goed zit, maar wij geven commentaar (tips) naar aanleiding van de foto's. En op die foto's is wel het één en ander aan te merken.
als je geen commentaar wil moet je niet plaatsen, helemaal waar. Maar ik geloof niet dat ik ergens heb gezegd dat jullie geen commentaar mogen geven. Wel dat het jammer is dat er grote conclusies worden genomen over 10 deftige rijfoto's die uit tien minuten komen. En denk dat Mieke wel degelijk commentaar wil, want juist hier leert ze van zoals ze zelf al zei. Moet je niet aangevallen voelen hoor, nergens voor nodig en was helemaal niet zo bedoeld. Ik gaf ook gewoon even mijn commentaar op de foto's, want dat mag hé.
Heel fijn dat er veel tips gegeven worden hoor, kan iedereen maar uit leren. Soet schreef:rustig hoorals je geen commentaar wil moet je niet plaatsen, helemaal waar. Maar ik geloof niet dat ik ergens heb gezegd dat jullie geen commentaar mogen geven. Wel dat het jammer is dat er grote conclusies worden genomen over 10 deftige rijfoto's die uit tien minuten komen. En denk dat Mieke wel degelijk commentaar wil, want juist hier leert ze van zoals ze zelf al zei. Moet je niet aangevallen voelen hoor, nergens voor nodig en was helemaal niet zo bedoeld. Ik gaf ook gewoon even mijn commentaar op de foto's, want dat mag hé.
Heel fijn dat er veel tips gegeven worden hoor, kan iedereen maar uit leren.