Amotes (super hafje !! ) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoonLight01

Re: Amotes (super hafje !! ) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:00

Ik vind je haf echt ge-wel-dig!! (en dit komt van iemand die totaal NIET van hafjes houdt!)

Verder ziet het er rijtechnisch wel netjes uit.. heb geen aanvullend commentaar op mijn voorgangers!
Het enige wat mij nog op viel (wat ik verder, volgens mij, nog van niemand gehoort heb) is dat de in de galop (de later bij gevoegde foto's) je voeten helemaal in de beugel hebt zitten (misschien verlies je de controle van je houding?).
Probeer misschien wat ontspannender te gaan zitten in de galop!!

(ik ben echt flieft op je hafje hoor!!)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:57

Leuke Haflinger zeg! Beauty met al die manen!

Ik vind je teugels te lang, je zet ze daardoor ook dichter bij je lichaam. Normaliter hoor je ze ter hoogte van de voorkant van je zadel te houden. Gewoon voor je. Nu hang je ook wat naar achteren. [ik krijg een heel trekkerig gevoel bij al je foto's, alsof 'ie heel sterk in de mond is en harder gaat dan jij wil? Klopt dat?] Het geheel ziet er wat krampachtig uit; ook doordat je je voeten zo optrekt. Een spoortje misschien handig?

Daarbij moet je opletten dat je pony wel in het spoor blijft lopen - dit zie ik wel vaker bij Haffies, dus misschien hoort het gewoon bij het ras -. Vanachteruit denken en veel oefeningen geven.

Voor het halsstrekken;
Probeer te doen alsof hij het niet mag. Dan willen ze het altijd juist wel. Je geeft 'm dus wat ruimte om naar beneden te gaan - ze moeten dus je hand willen volgen - maar als ze dat niet doen, pak je steeds je binnenteugel wat op. Net alsof je je teugels weer gaat oppakken. Meestal krijg je na wat proberen en doen [buiging op de volte is ook handig, want dan kun je m wat naar beneden begeleiden] dat 'ie je hand naar beneden volgt.

Succes. Jullie zijn een mooie combi!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:55

Bedankt voor alle super leuke reacties *LOL*

@ moonlight01; klopt, ik heb m'n voeten dan verder in de beugels om steun te zoeken, ze valt zelf namelijk heel erg naar binnen in de galop (is nu overigens al veel minder hoor) en ik probeer nu erop te letten en zit vaker netter in de galop Lachen

@ Smeetjoew; nee, het klopt niet dat het trekkerig is, dit lijkt zo doordat ik zo naar achteren zit en m'n handen zo bij me heb. Ze is steeds lichter juist en ik heb alleen contact maar trek voor de rest niet. Voor de rest heb ik ook goed controle over haar tempo, ze is zo wat op stem te rijden dus ze gaat écht niet harder dan ik wil Lachen Spoortje ga ik misschien over een tijdje wel proberen ja Lachen en bedankt voor de tip voor het halsstrekken, ga het proberen!

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:50

Super haf... geweldige manen, mooi modelletje!!

Het ziet er ook zeker netjes en met beleid uit.
Alleen je mag je teugels een stuk korter nemen,z odat je een knikJE in je ellebogen krijgen en hiermee kunt spelen als je wil veruimen of verzamelen.
Met veruimen is dat het stukje dat je mee geeft naar voren. Met verzamelen dat het stukje dat je mee terug geeft. Nu zit je dan bij je benen te werken of moet je je lichaam naar achter brengen om het paard bij je te houden. Dat ziet er en niet zo netjes uit, belangrijker nog, je brengt jezelf en paard uitbalans omdat je hierdoor je helehouding en gewicht verandert boven je paard.
Je zit verplaatst zich naar de schooft, je benen richting schouder en je rug naar zijn kont. Met doorzitten of galop krijg je een tegen de voorhand aandrukkende beweging voor jou paard. Hij zelf zal dus dit willen opvangen op de voorhand en de achterhand hierdoor minder onderplaatsen.

Wat teugels korter nemen al niet kan doen....
ik zou het proberen.

Belfor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:50

ziet er heel leuk uit!!

let wel erop dat je je ellenbogen niet te ver naar achteren doet. en je benen niet naar voren steekt.. en soms je teugels wat korter doen inplaats van je armen naar achteren.

wel een super leuke Haf!!! echt een mooierd!! mooi dressuur beestje Haha!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 16:39

Thanks! En ja, ik ben druk bezig met m'n teugels korter pakken Knipoog

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 17:29

waauw die manen Pling
Ziet er goed uit!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:14

Let goed op je houding,
Hakken uitdrukken en tenen naar voren,
recht zitten en niet zoveel centjes zoeken Vork
en inderdaad, als je je teugels iets korter zou nemen hoef je ze niet zo ver naar je toe te halen.

Verder ziet het er netjes uit hoor.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:16

Wouw wat een lekkere haf, die laatste foto Kwijl Echt een geweldig dier!

Inderdaad op je houding blijven letten, tenen, hakken uitdrukken, niet naar beneden kijken. Maar dat heb je wel vaker al gehoord in het topic. Clown

x_PonyPower

Woonplaats: Lokeren > Oost-Vlaanderen > België > zielig regenlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:19

ik heb er een jaar over gedaan om op mijn tenen te letten Tong uitsteken

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 20:10

@ ponypower; oh oh zo lang Clown haha nee ik merkte toenstraks met rijden ook dat als zij lekker loopt ik me benen ontspan, niet meer zoveel hoef te drijven en dan m'n tenen vanzelf naar voren gaan.. Ook m'n teugels pak ik regelmatig korter en m'n ellebogen komen niet meer achter m'n lichaam waardoor ik zelf ook minder naar achteren leun en ik kijk al meer naar voren *LOL* haha dus eigenlijk zou ik nu perfect moeten zitten Clown ik betwijfel het Tong uitsteken

x_PonyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:16

Laat nog eens foto's maken als je rijdt, dan kunnen we je [hopelijke] vooruitgangen zien. Knipoog Ik heb daar nog altijd mijn paps voor Tong uitsteken fotografie-verslaving en een goed fototoestel. Meer heb je daar niet voor nodig Haha!

smeerpudzj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:21

wauw wat een manen! Haha!
let op je handen (af en toe pianohandjes)
en ik zou als ik jou was mn teugels iets korter maken zodat je handen iets naar voren kunnen, nu trek je jezelf zegmaar achterover

Wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:23

wat een schitterende haflinger en wat een gave manen. Probeer je handen wat hoger te houden en meer voor je te dragen, verder ziet het er keurig uit succes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 16:27

@ponypower; oh das wel handig ja Knipoog ik zal proberen binnenkort weer foto's te laten maken! 20 september sowieso van ons B-debuut *LOL*

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:05

WOW wat een geweldige mooi half.

Heb verder niks toe te voegen om men voorgangers,maar ga zo door,je komt er vast wel Go jij! Go jij! ,
suc6 verder.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 11:49

Nou toch een beetje een voorbeeld foto van hoe het rijden er nu uit ziet... erg onduidelijke foto hoor, maar ik vind dat m'n tenen al iets meer naar voren staan en m'n armen komen niet meer achter m'n lichaam vandaan. Alleen kijk ik er nog wel super naar beneden Clown

Afbeelding

x_PonyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 14:39

wel, mijn privé-instructrice noemt dat naar beneden kijken *centen zoeken*, altijd haar commentaar erop: GEEN CENTEN ZOEKEN, en als je er vind, zijn ze toch van mij want ze liggen in MIJN piste Tong uitsteken Zo heb ik dat afgeleerd Lachen

liesbeth93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:02

hoi.. Haha! ik vind het een ontzettend mooie haflinger.. en die manen!! mooi witt!!! Afgod ik heb nog een paar tips. Bloos! Je tenen.. maar dat weet je zelf ook al. ik zag bij een foto dat je voeten erg ver in de beugel zaten. probeer de beugel bij je tenen te houden!

Gr. Doei!

x_PonyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:06

zeer belangrijk, want als je valt kan je zo over de grond meegesleept worden.. Ik spreek uit ervaring Tong uitsteken

Damylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:25

leuke haf Haha!
ik vindt het er beter uitzien dan je vorige topic,,
alleen af-en-toe je houding,, maar daar trian je voor toch ?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:03

Leuke Haflinger, het ziet er al een stuk beter uit als de andere foto's. Je hebt haar al behoorlijk aan het lopen in z'n zware bak. Als ze zo moeten ploegen is het toch veel moeilijker om te ontspannen.

Wat betreft je teugels, die moeten echt een flink stuk korter Bloos Als je zo je handen zowat in de buik houdt, kun je nooit helemaal fijn aan voelen en voldoende geven en nemen. Als je ze netjes voor het zadel houdt, heb je veel meer 'ruimte' om een constant contact te houden.
Het ziet er zo trekkerig uit, terwijl je dat misschien helemaal niet (bewust) doet.

Succes!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 13:51

@Tayga; ziet er inderdaad trekkerig uit, maar dit doe ik dus ook echt niet Knipoog ook niet onbewust. En het is inderdaad een (te) zware bak.. Maar over een tijdje ga ik ok vaker ergens anders rijden..

Bedankt voor alle reacties Lachen

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 16:28

Ik heb de foto van eergisteren ietsje duidelijker gemaakt!

Afbeelding Lachen

x_PonyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:47

ik zie inderdaad veel verbetering in je handen en ellebogen, jammer dat de voeten nog steeds zo onduidelijk zijn.. Lachen