Ik durf me weer te vertonen [Scarlet@work]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KanCa

Re: Ik durf me weer te vertonen [Scarlet@work]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:31

mijn oude paardje wou ook niet goed nagefelijk , paar keer met dubbele lijnen gelongeerd en dat hielp!

maak veel "schijn" overgangen dus eerst een heel rustig drafje en zodra je pony dit drafje aan neemt meteen weer arbeidsdraf en anders om ook eerst versnellen en meteen weer terug rijden naar de arbeids draf dit heeft bij mij erg goed geholpen.

En voor je handen, zodra je begint met rijden kijk je naar je handen en tussen door kijk je af en toe naar je handen om te kijken of ze nog goed staan zoniet corrigeer je je zelf meteen en zo leer je je aan om op je handen te letten!

succes verder!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 13:28

KanCa: het is niet zo zeer dat ze heel erg naar voren gaan en daar blijven staan ofzo, maar gewoon dat constante 'wiebelen'.
Maar ik probeer er ook op te letten en ik ben me ook bewust dat is ze niet stil houd. Maar ik weet gewoon géén manier om ze ook echt stil te houden. Ik ga de gegeven tips die hier zijn ook allemaal gebruiken, misschien dat de manier er tussen zit.

En over dat longeren ik denk dat ik maar eens aan iemand ga vragen of ze me daarmee kan helpen, want ik wil zelf niet aan gaan klungelen met dubbele lijnen ect.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 15:59

_Micha_ schreef:
Ja het klopt dat ze meer voorwaarts moet rijden, maar we zijn nu eerst bezig haar nagefelijk te rijden want, ze vind dat nogal moeilijk en denkt dat ze niet meer door kan lopen. Eerst even nagefelijk en dan komt het voorwaartse weer.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je kan een paard pas nageeflijk rijden als er voldoende activiteit is. Wat je activieerd van achter vang je op van voren. En door dat wat je van achter activeerd op te vangen kan je voor iets tegenhouden en gaat je paard nageven..
Dus probeer toch ook maar een beetje aan het voorwaarts rijden te werken i.s.m. het nageven..

Succes!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:34

Maar neem het wel van me aan dat het heel erg helpt
om vanuit je becken licht te gaan rijden. Dan hou je je handen
een stuk stiller.

Ik hoop wel dat je iets doet met de tips uit dit topic, denk dat
het wel wat scheelt Lachen