Wie vind jij nou goed en rijden en wie niet (graag onderbouw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Re: Wie vind jij nou goed en rijden en wie niet (graag onderbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:56

Een GP ruiter die zesde wordt in de M? Nou sorry hoor, maar daar verwacht ik meer van. Je verwacht toch dat die ver boven de rest van de M ruiters eindigt.

Als HP Minderhout of Anky ergens meerijden in het ZZlicht, worden ze ook standaard eerste. Ver boven de rest.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:56

Ilzas schreef:
Een GP ruiter die zesde wordt in de M? Nou sorry hoor, maar daar verwacht ik meer van. Je verwacht toch dat die ver boven de rest van de M ruiters eindigt.

Als HP Minderhout of Anky ergens meerijden in het ZZlicht, worden ze ook standaard eerste. Ver boven de rest.

in het L1 was het hoor Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:57

Hempfling vind ik de beste, op zijn eigen manier.

Ik bewonder de houding en zit van Anky - die is echt supernetjes.

Van springruiters heb ik geen verstand - ik zou wel willen dat ze wat minder zaten te trekken.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:59

Ik ben fan van Rene Tebbel. Hij kan ontzettend goed rijden, traint zijn paarden lekker los door het lijf en kan alles wat er uit een paard te halen is, eruit halen!....alleen jammer dat hij door omstandigheden nooit in het duitse team zal komen...

Nee, dat verwacht ik niet bij Esther. Anky en HP hebben het voordeel dat ze eigenlijk alleen de allerbeste paarden krijgen, die gewoon niet laag kunnen eindigen. Esther daartegen krijgt ook minder goede paarden die ze uitbrengt en daar dan ook naar geplaatst wordt, dus een 6de plaats heel normaal is.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:00

ik zeg niet dat ik het slecht vind, ik heb de proef ook niet gezien. ik had alleen meer verwacht. niet raar toch?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:02

hij is niet bekend,maar van het rijden van evert de jong krijg ik kippenvel!
zo natuurlijk,hij gaat op een paard zitten en het loopt,gewoon zonder dat je iets ziet gebeuren.hij maakt van een ezel nog een paard.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:02

In de L1 zeker ja....

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:03

Nee, maar er zijn natuurlijk omstandigheden die maken dat je gewoon niet hoger kan komen...hoe goed je ook kunt rijden...

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:03

wist niet dat een gp amazone lager dan het z mocht starten....

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:04

ze is gp startrechtig maar heeft het niet gestart? of vergis ik me nou.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:05

ik ben helemaal weg van anky,
dat zij bereikt zullen vele niet voorelkaar krijgen,

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:17

_Lott schreef:

Nee, heeft ze inderdaad niet.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:08

Doe mij Isabel Werth maar, het ziet er altijd erg sympathiek uit en ze presteert wanneer ze moet presteren. Hebben we gister wel weer gezien. Alleen al de manier hoe zij binnen komt. Niet eens het paard nog ff iets scherper maken, nee eerder de rust op zoeken.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:44

Sheran schreef:
Van springruiters heb ik geen verstand - ik zou wel willen dat ze wat minder zaten te trekken.

Dat blijkt wel met dit soort opmerkingen.

Beerbaum en sloothaak absolute toppers! Wat een controle/
yves Boston zie ik kwa stijl minder graag rijden Vork net een tikje minder controle en wat rommeliger.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:47

sporter schreef:
Sheran schreef:

Dat blijkt wel met dit soort opmerkingen.

Beerbaum en sloothaak absolute toppers! Wat een controle/
yves Boston zie ik kwa stijl minder graag rijden Vork net een tikje minder controle en wat rommeliger.

Nou, aardig zeg Nors opkijken

De springruiters die ik heb gezien vind ik teveel trekken. Dat mag toch? Ik heb geen favoriet - ik hou gewoon niet van springen, mede daarom.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:49

Tuurlijk mag dat. Ik bevestig alleen even wat je zelf al wist.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:18

Hmmm, het lijkt soms trekken, maar vergis je niet in de beendruk en handrem van dressuurruiters hoor! Dat valt alleen niet altijd op omdat het beeld stiller is. Vaak zijn springpaarden erg heet en willen hun hoofd teveel omhoog gooien. Ik begin inmiddels aardig het verschil te zien tussen een ruiter die niet vooruit kijkt en zijn/haar paard echt omsleurt en een ruiter die een paard bewust tegenhoudt om het tegen zichzelf te beschermen en te begeleiden naar de volgende sprong Haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:02

_Lott schreef:

Ze heeft op Indoor Friesland hors concours in de GP meegedaan omdat ze het benodigde winstpunt in de Intermediaire II uiteindelijk toch niet had door een fout in de telling in Kootwijk.

Verder mag je nog altijd L starten als je met één paard GP bent. Pas als je twee paarden lichte tour hebt gereden moet je gelijk in de Z starten (maar ook daar kun je dispensatie voor aanvragen).

Wat voor niveau je ook rijdt met je toppaard, dat wil nog niet zeggen dat je met jonge paarden die nog nooit op concours geweest zijn iedereen voorbij kan rijden. Vaak doe je mee in een klasse waarin anderen al een hele poos meerijden en veel meer bevestigd zijn. Meestal laten de "grote namen in de sport" dat over aan stalruiters of trainen ze thuis heel ver door voor ze het paard uberhaupt starten, dat is een heel andere situatie dan die van Esther.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:14

Ga ik toch voor Gerco Schroder! Die rust die die uitstraalt naar zijn paarden toe..geweldig! En verder is ie gewoon lekker nuchter, gewoon rijden en doen! Las laatst een interview met Jeroen Dubbeldam en hij zei over Gerco: Gerco is een zak paprika chips en een fles cola Vork

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 23:29

Ik vind Laurens van Lieren echt goed, ben een grote fan van hem. Hij houdt veel van zijn paarden en doet alles voor ze. Anky van Grunsven is een goede amazone maar tegenwoordig teveel rolkur.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 05:39

Gut Laurens van Lieren spreekt mij nou totaal niet aan qua rijden. Dat iemand alles doet voor zijn paarden wel, maar zijn rijden, nee. Tommie Visser vind ik dan wel weer aardig rijden, zo op het oog.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:26

Dat mensen het rijden van Esther Liano er "niet uit vinden zien" is volgens mij ook wel te verklaren door het soort paarden dat ze rijdt.

Heel veel van die friese hengsten staan bol van de actie en de spectaculaire beweging, maar vaak heeft het niks te maken met de grondbeginselen van de dressuur.

Kort en hoog in de hals, stuwen ipv drijven, te veel knieactie en een verticale verhoging ipv verruiming. Er zijn maar heel weinig friezen die rijtechnisch correct zijn. Maar er gaat veel geld in om, we zullen zien hoe de Friese Z2 kampioen het ervan afbrangt op de hippiade( die vind ik er trouwens wel heel redelijk bijlopen)

Om Esther er als ruiter er dan uit te pikken vind ik niet correct, ze rijden allemaal zo! Dat zal zijn reden wel hebben.

Een hele goeie vind ik Ellen Bontje en Tineke Bartels. Daar hoef ik denk ik geen toelichting op te geven. Uberhaupt de oude garde die de dressuur hebben groot gemaakt.
Anky hoort daar zeker ook bij, alleen die Rollkur..... Jammer dat die nodig blijkt te zijn voor de punten. Dan toch maar liever een klassieke ausbildung.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:43

Ik heb er maar een die ik echt goed vind, als je het hebt over rijden in verzameling, nageven, en het contact tussen ruiter en paard. Dat is Nezgorov. Niet dat je die ooit op een dressuurwedstrijd zult zien, maar vind het wel een goed voorbeeld van hoe werken aan de basis en het opbouwen van een relatie met je paard kan zorgen voor spectaculaire resultaten.

Hier is een filmpje van hem.
http://nl.youtube.com/watch?v=eHaEzGz0H ... re=related

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:52

Je vergeet te zeggen: "Niet dat ik hem ooit in het echt heb zien rijden en ook maar enigszins weet hoe het er bij hem aan toe gaat..." Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 07:56

amondi schreef:
Dat mensen het rijden van Esther Liano er "niet uit vinden zien" is volgens mij ook wel te verklaren door het soort paarden dat ze rijdt.

Heel veel van die friese hengsten staan bol van de actie en de spectaculaire beweging, maar vaak heeft het niks te maken met de grondbeginselen van de dressuur.

Kort en hoog in de hals, stuwen ipv drijven, te veel knieactie en een verticale verhoging ipv verruiming. Er zijn maar heel weinig friezen die rijtechnisch correct zijn. Maar er gaat veel geld in om, we zullen zien hoe de Friese Z2 kampioen het ervan afbrangt op de hippiade( die vind ik er trouwens wel heel redelijk bijlopen)

Om Esther er als ruiter er dan uit te pikken vind ik niet correct, ze rijden allemaal zo! Dat zal zijn reden wel hebben.

Een hele goeie vind ik Ellen Bontje en Tineke Bartels. Daar hoef ik denk ik geen toelichting op te geven. Uberhaupt de oude garde die de dressuur hebben groot gemaakt.
Anky hoort daar zeker ook bij, alleen die Rollkur..... Jammer dat die nodig blijkt te zijn voor de punten. Dan toch maar liever een klassieke ausbildung.

En bedankt hé! Haha!

Afbeelding