En de klassieke manier spreekt me meer aan dan de engelse, en een keer proberen kan geen kwaad lijkt me, en wat ik ervan gezien heb, bevalt me stukken beter dan mijn toenmalige engelse dressuurles
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pasterza schreef:Leuk om te zien dat steeds meer mensen zich gaan bezig houden met klassieke dressuur![]()
Bij het longeren zou je wat meer lengtebuiging kunnen vragen zodat het paard met zijn binnenachterbeen meer ondertreed naar het zwaartepunt. Op de foto kijkt ie namelijk erg naar buiten maar dat zou natuurlijk ook kunnen komen doordat ie de fotograaf interessant vond.
Wat de halshouding betreft, gewoon zo laten. En als dat met waslijntjes is of niet, is in dit stadium niet zo belangrijk. Het paard bepaald immers hoe hoog of laag hij zijn hals houdt. De halshouding geeft namelijk de graad van sterkte in de achterhand weer. Hoe slapper de achterhand, hoe lager de hals (bv stofzuigen). Hoe sterker de achterhand wordt, hoe meer het paard de hals gaat dragen. Uiteindelijk krijg je vanzelf de juiste oprichting wanneer het paard meer verzameld.
Door een paard met een niet sterke achterhand, die dat aantoont met een erg lage halshouding en/of op de voorhand loopt, de hals wat meer omhoog te brengen verdoezel je dus het eigenlijke probleem, nl de achterhand. De hals is nooit het probleem, maar de achterhand. We rijden immers van achter naar voor.
De houding van de ruiter is ook erg belangrijk. Een paard zal nooit fijn kunnen lopene als de ruiter niet in balans zit. Zoals eerder vermeld kun je proberen of je je benen vanuit je heup naar binnen kunt draaien. Heb zelf dit probleem ook jaren gehad maar het gaat me nu steeds beter af dus er is nog hoop![]()
Gaat wel goedkomen met jullie!
Misschien leuk om lid te worden van onderstaand forum? Zoek nog een 100e lid![]()
Vind het overigens een erg leuk aansprekend paardje

Neroo schreef:Heb nergens gezegd dat ze waardeloos is
Maar na een aantal lessen bleek het toch niet mijn ding te zijn. En waarom doorgaan bij iets waar je je niet fijn bij voelt, heb rustig gezocht naar iets anders, en heb nu iets gevonden waar het op het eerste gezicht goed mee klikt, en ben benieuwd hoe het gaat verlopen

UtWo schreef:Dat dit dressuur genoemd mag worden! sorry hoor, maar hier berijk je helemaal niks mee! wat heeft het voor nut om je paard zo te laten lopen? alsof die nu wat leert.. Denk je dat je zo op een "Dressuur" wedstrijd moet aankomen? Ze lachen je gwn uit!

monsterina schreef:pcies! al vind ik wel dat de engelse stijl niet per definitie met meer druk erop rijden is hoor......
UtWo schreef:Dat dit dressuur genoemd mag worden! sorry hoor, maar hier berijk je helemaal niks mee! wat heeft het voor nut om je paard zo te laten lopen? alsof die nu wat leert.. Denk je dat je zo op een "Dressuur" wedstrijd moet aankomen? Ze lachen je gwn uit!

?

. De meeste foto's uit mijn profiel zijn van voor die 5 maanden. En na de ostheopaat zijn we gewoon weer overnieuw begonnen. Laag en ontspannen en rustig opzoek naar nieuwe instructie.