Tieneke schreef:Je mag het beestje niet toelaten dat hij nu naar beneden loopt. Op den duur wordt dat hangerig en wordt later aan de teugel lopen nog moeilijker. Tempo enorm hoog houden en hoofd gewoon omhoog!
Als een pony voor het eerst onder het zadel loopt moet je dan meteen alles corrigeren?Mag hij niet eerst even wennen aan alles wat er met hem gebeurd.Vooruit laten rennen en hoofd omhoog dwingen lijkt mij een fijne ervaring voor een 1e keer
misschien is dit meer een aandachtspunt als hij wat meer gewend is en wat meer balans heeft.Tieneke schreef:Over het galopperen: als ie het zelf "aanbiedt", moet je hem terugnemen. Het lijkt me niet de bedoeling dat hij aanspringt wanneer hij er zin in heeft? Ik vind sowieso galop iets voor later in de training.
Gebruik maken van wat hij aanbied is dat slecht?Vind van niet voor een 1e keer...maak gebruik van wat je in je schoot wordt geworpen.Een goede trainer weet wanneer hij daarvan gebruik moet maken en wanneer niet
Nogmaals...als een diertje voor het eerst aan het werk is onder het zadel mag hij best wat zoeken,het lijkt mij niet de bedoeling dat hij na 1x alles perfect moet kunnen...toch?
Ik vind het een leuk ding en ik hoop dat de nieuwe eigenaar enorm veel plezier met hem gaat krijgen