Max [de superShet] en Malou (Fell pony) weer ns @work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Susanna_

Re: Max [de superShet] en Malou (Fell pony) weer ns @work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:46

Om je pony nagevelijker te krijgen zal het helpen om veel tempowisselingen en figuren te rijden. hierdoor gaat hij zijn achterhand beter gebruiken en zal hij vanzelf wat gaan zakken in zijn hals.

ik vind het er erg netjes uitzien. je hebt ondanks je lengte een nette houding.
of je te groot bent kun je het beste zelf bepalen, jij ziet hoe je pony op jou reageert tijdens het rijden.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:55

ik vind het vreselijk.

kantje boortje van dierenmishandeling. Ach gut

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:14

Hoi, ik vind jullie een leuke cominatie en ik denk dat je ook echt heel goed voor hem bent als ik zo je profiel lees. Maar een feit blijft dat jij te groot bent. Qua gewicht kan de pony het zeker aan, alleen je hindert hem met je benen. Wel heel jammer van zon leuke combi Ach gut . Ik denk dat je beter met hem kunt gaan mennen of grondwerk doen. En als je graag wil blijven rijden zou ik aan een andere pony gaan denken. Maar laat het duidelijk zijn dat ik je geen dierebeul vind dat vind ik echt te ver gaan. Laat ik het zo zeggen als je op hem rijd maak je het voor elkaar niet makkelijk met je lange benen.

Nu heb ik wel een vraag, in jou profiel staat dat hij op M niveau rijd, maar mijn vraag waar baseer je dat op? (niet aanvallend bedoeld, maar ben gewoon benieuwd)

Verder veel succes met je pony Knipoog en ik ben benieuwd wat je van mijn commentaar vind en hoe je het zelf ziet met je pony en in de toekomst.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:33

elsie1 schreef:
ik vind het vreselijk.

Uh. Dierenmishandeling? Ze zorgt goed voor 'm hoor. Ze is indd té groot, maar ja. Als ze toch lol hebben samen? En dat hebben ze.
- Liever iemand die op een pony rijd die te groot is, maar die ze wel goed verzorgt.
- dan iemand die zijn paardje niet op rijd en hem heel slecht verzorgt.

Zo denk ik er over.

Leuke pony, ziet er netjes uit.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:34

En wedstrijden moet je echt afstand van nemen..
Dat vind ik niet meer normaal sorry.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:49

Maar toch het liefst iemand die op zijn paardje past én hem goed verzorgd, of iemand die niet rijdt omdat ze te groot is en hem goed verzorgd..
Ik zie niet in hoe 'rijden' en 'goed verzorgen' met elkaar in verband staan, namelijk?

Malou, ik vind dat je een hárdstikke leuke pony hebt, die goed z'n best voor je doet, en waarmee je in ieder geval vooruitgang boekt, maar vind je zelf ook niet dat je te groot voor hebt bent? Kijk eens naar de houding van je benen op de meeste foto's (in een rare hoek opgetrokken zodat je bij zijn buik kan komen met je hakken). Kijk eens naar de verhouding van jouw bovenlichaam tov zíjn lichaam. Jouw onderbenen zijn even lang als zijn héle benen! Als je je beugels uitdoet en je benen laat hangen komen ze halverwege zijn voorbeentjes..
En vind je echt dat hij nageeflijk loopt? imo loopt hij namelijk gewoon lekker met zijn neusje in de lucht, waar hij het zelf wil.. Écht nageeflijk lopen met jou erop zal ook zwaar voor hem zijn. Hij moet dan namelijk zijn rug bollen met zijn spieren, en dat is lastig omdat er iemand opzit die te zwaar voor hem is.

Nee, sorry, ik vind het echt niet een fijn plaatje. Waarom ga je niet werken aan de lange lijnen met hem? Dat is ook écht heel erg leuk, en kun je hem op de grond aanleren om zijn lijf goed te gebruiken! Of vrijheidsdressuur, vinden de meeste pony's ook érg leuk!

Er zijn zoveel leuke dingen om met Max te doen, maar ik vind het niet eerlijk om nog met hem te rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:50

Ik vind je te groot.
Het is inderdaad wel jammer dat je moet stoppen met rijden, maar besef wat je je pony hiermee aandoet.
Stel je eens voor, dat jij iemand van 2 meter lang op je rug moet dragen. Niet leuk, neem ik aan Knipoog Zo voelt je pony zich waarschijnlijk ook. Dus alstublieft, stóp met rijden. Met shetlanders kun je zoveel meer Lachen Zoals werken aan de LL bijvoorbeeld. Dat is echt heel leuk Ja Of mennen, VD, longeren etc. Echt heel leuk. Dus aub, denk eens aan je pony ipv aan jezelf, en stop met rijden..... dit is echt slecht voor de pony... Ik weet hoe het is om al dat commentaar over je heen te krijgen en om te beseffen dat je inderdaad te groot bent (waar je wss niet mee eens bent, maar stiekem toch weer wel ook al wil je dat niet). Ik ben niet gestopt, maar na een tijdje stopte ik vanzelf omdat ik een shet kreeg (waar ik niet op rij Knipoog ). Maar nu besef ik eigenlijk hoe stom het was om toch door te gaan....

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:08

Spijtig voor jou, maar ik zie hem op geen enkele foto nagevelijk lopen.
Doordat je toch echt veels te lange benen hebt voor de shet, gaat het heel moeilijk worden om hem op de juiste wijze netjes naar voren te rijden en dat heb je nu net nodig om hem van achter onder te plaatsen zodat hij van voor gaat na geven. Je kuit ligt n.l al op de verkeerde plaats waardoor je je benen moet optrekken om aan te sporen. De pony is duidelijk geen goede maat voor je en dat is jammer omdat je er verder best netjes opzit.
Ik zou op zoek gaan naar een passende pony, en met shet deze lekker gaan spelen, longeren. of vrijheidsdressuur gaan doen.
Je bent gewoon te lang en zit daardoor de pony in de weg.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 16-08-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote met foto's verwijderd.

xZingaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:11

Ach, leuk zo'n shetje aan het werk, je word wel wat te groot maar gelukkig ben je niet te zwaar gewoon opassen wanneer je hem hindert. En wat een mooie staart Bloos .

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:42

Ik zie je op elke foto tegenzitten vooral met je handen, op geen een foto hem netjes nageeflijk lopen, zijn achterhand er niet goed onder, en ik zie ook op elke foto een veel te grote ruiter.
Ik kan hier geen commentaar op geven voordat de ruiter minder tegenzit met lengte + handen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:45

Ik vind je niet te groot hoor, Je lijkt de pony niet in de weg te zitten. Alleen kun je niet goed drijven maar ook dat los je op door het meer met je kuiten te doen. De pony lijkt het te begrijpen dus why not? Hakken uitdrukken kun je dan wel iets meer doen maar voor de rest zit je stabiel en netjes,......

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:20

niet te groot?
kom op zeg,wees eens eerlijk.
te zwaar is ze niet echt,maar wel degelijk veel te lang.

de pony loopt absoluut niet nageeflijk,probeer voorwaarts te rijden en je handen normaal rechtop

ik zou lekker stoppen met rijden,en iets anders leuks gaan doen zoals mennen of VD

want het spijt me,maar het rijden kan echt niet meer.
een rondje voor de lol mag best,maar serieus rijden zou ik echt niet meer doen

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:23

Weeeeer zo'n echte bokt-discussie.

Het is NIET goed voor de shet wat je ermee doet.

Shets zijn sterk.. JA klopt zeker!! heeeel sterk. Ze kunnen super veel trekken in verhouding met hun grootte en gewicht. Maar DRAGEN is anders!
Shetjes kunnen niet zo veel dragen (idd max. 20% van hun eigen gewicht, en dit alleen als ze niet te zwaar zijn voor hun grootte).
Ze geven niet snel aan als het hun pijn doet o.i.d. Ze rijden gewoon door totdat ze niet meer kunnen.

Het kan zijn dat je het pas over een paar jaar zou merken, maar hoe dan ook.. uiteindelijk boet de pony ervoor dat hij/zij zolang voor je wilt werken!!

Wees dan gewoon niet zo eigenwijs en doe andere leuke dingen met je pony. Zoek eventueel een leuk, klein, bijrijdstertje die je kan helpen met rijden o.i.d.

Dit is precies wat ik in een ander topic ook al heb gezegt.
Het is écht niet aanvallend bedoelt hoor, maar denk alsjeblieft gewoon aan je pony en ben niet zo egoìstisch!! Verdrietig

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 11:53

Cuddie_ schreef:
Weeeeer zo'n echte bokt-discussie.

Het is NIET goed voor de shet wat je ermee doet.

Shets zijn sterk.. JA klopt zeker!! heeeel sterk. Ze kunnen super veel trekken in verhouding met hun grootte en gewicht. Maar DRAGEN is anders!
Shetjes kunnen niet zo veel dragen (idd max. 20% van hun eigen gewicht, en dit alleen als ze niet te zwaar zijn voor hun grootte).
Ze geven niet snel aan als het hun pijn doet o.i.d. Ze rijden gewoon door totdat ze niet meer kunnen.

Het kan zijn dat je het pas over een paar jaar zou merken, maar hoe dan ook.. uiteindelijk boet de pony ervoor dat hij/zij zolang voor je wilt werken!!

Wees dan gewoon niet zo eigenwijs en doe andere leuke dingen met je pony. Zoek eventueel een leuk, klein, bijrijdstertje die je kan helpen met rijden o.i.d.

Dit is precies wat ik in een ander topic ook al heb gezegt.
Het is écht niet aanvallend bedoelt hoor, maar denk alsjeblieft gewoon aan je pony en ben niet zo egoìstisch!! Verdrietig

Ik ben het helemaal met je eens.
Je merkt het pas als hij te laat is om er nog wat aan te doen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:30

aerdenhout1 schreef:
Spijtig voor jou, maar ik zie hem op geen enkele foto nagevelijk lopen.
Doordat je toch echt veels te lange benen hebt voor de shet, gaat het heel moeilijk worden om hem op de juiste wijze netjes naar voren te rijden en dat heb je nu net nodig om hem van achter onder te plaatsen zodat hij van voor gaat na geven. Je kuit ligt n.l al op de verkeerde plaats waardoor je je benen moet optrekken om aan te sporen. De pony is duidelijk geen goede maat voor je en dat is jammer omdat je er verder best netjes opzit.
Ik zou op zoek gaan naar een passende pony, en met shet deze lekker gaan spelen, longeren. of vrijheidsdressuur gaan doen.
Je bent gewoon te lang en zit daardoor de pony in de weg.

Amen..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:10

Ook ik ga volledig met aerdenhout1 mee.
Je kunt deze pony niet nageeflijk rijden, je bent gewoon veel te groot. Stop met rijden op deze pony, dit kan écht niet meer Boos!

Vind het idd niet echt eerlijk naar de pony toe.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:25

quicky_lover schreef:
elsie1 schreef:
ik vind het vreselijk.

Uh. Dierenmishandeling? Ze zorgt goed voor 'm hoor. Ze is indd té groot, maar ja. Als ze toch lol hebben samen? En dat hebben ze.
- Liever iemand die op een pony rijd die te groot is, maar die ze wel goed verzorgt.
- dan iemand die zijn paardje niet op rijd en hem heel slecht verzorgt.

Zo denk ik er over.

Leuke pony, ziet er netjes uit.

En nog beter is iemand die niet op zijn shet rijdt omdat ze te groot is en hem goed verzorgt. Vind het een beetje een kromme vergelijking Huilen van het lachen

Maar goed ik vind je ook te groot, maar dat heb je nu al vaak genoeg gehoord denk ik.
Verder kijk ik altijd of de achterhoef ongeveer in de afdruk van de voorhoef komt. Dat is een mooie indicatie om te kijken of de achterhand er goed onderzit. Maar ik denk persoonlijk dat het erg moeilijk wordt voor deze shet om de achterhand er goed onder te krijgen omdat je te groot bent en hem hindert.

Een grotere pony staat mooier en dat zal je houding ook ten goede komen Lachen

Diszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:21

Malou zal inmiddels best weten hoe jullie er allemaal over denken.
De 1 zegt dit en de ander zegt dat.
Nu ze weet hoe iedereen denkt, zal ze er zelf een beslissing uit moeten trekken.
Wij kunnen daar verder weinig aan doen, hoe graag we ook zouden willen.
De beslissing blijft aan haar, het is haar pony.

Ik ben het wel met jullie eens dat dit zo niet de juiste manier van omgaan met een shet is.
Maar Malou zal dat inmiddels wel door hebben dat bokt er zo over denkt.
Met woorden zul je haar vast niet van de pony af krijgen, en zo wel, dan moet het nu toch duidelijk wezen?

Denk dat ze inmiddels genoeg op haar plaats gezet is.

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:35

Het is toch gewoonweg belachelijk, stelletje kippen!

Jullie zeggen voor 3 pagina's echt alleen maar hetzelfde (met hele enkele uitzonderingen).

Kom op zeg Bokt! Zeg eens wat nieuws of gewoon helemaal niks want iets toevoegen aan het topic doe je ook neit echt.
En dan de topics waar de verhouding wel klopt tussen shet en ruiter daar wordt amper op gereageert.
Beetje jammer, Willen jullie alleen maar zeiken? en dan het liefst zo bot mogenlijk..

Sorry voor mijn formulering maar hier krijg ík nou de kriebels van.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:41

hahaha Lucy ROFL

ik denk zelf dat je zelf wel kan inschatten (en dan wel eerlijk zijn!) wat de grenzen zijn van je pony Lachen

zo heb ik een shet van zo'n 90 cm stokmaat, en het is voor mij duidelijk dat 30 kilo al te veel is voor haar, op dit moment.
een pony kan veel vertellen zonder woorden, maar je moet er wel naar willen kijken/luisteren Knipoog

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:42

Zeggeeh, nou mag ik heel dom klinken, maar sinds wanneer moet je drijven met je HAKKEN? kom op hee bokt... doe niet zo diepgezakt! jullie zien toch ook wel dat dat kind bijna niks weegt, en voor een keertje is dat dan toch niet zo erg?

Verder, probeer je hakken naar beneden te houden, en doe goeie schoenen aan en een cap op Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:07

Carientje93 schreef:
Zeggeeh, nou mag ik heel dom klinken, maar sinds wanneer moet je drijven met je HAKKEN? kom op hee bokt... doe niet zo diepgezakt! jullie zien toch ook wel dat dat kind bijna niks weegt, en voor een keertje is dat dan toch niet zo erg?

Verder, probeer je hakken naar beneden te houden, en doe goeie schoenen aan en een cap op Knipoog

Ze rijdt regelmatig op deze pony volgens mij...

Voor Lucy en voor jou geldt dat ik als een gebrek aan respect zie dat jullie mensen hier op Bokt 'diepgezakt' of 'kippen' noemen. Jullie mogen rustig jullie mening geven, ook als deze inhoudt dat jullie vinden dat de mensen hier te veel zeuren, maar hou het daarbij wel netjes en begin mensen niet dit soort benamingen op te drukken. Ten eerste werkt dat niet, want in het volgende topic waar een te grote meid die overduidelijk haar shet in de weg zit voorkomt zullen er ook weer genoeg Bokkers hun zegje klaar hebben staan. En ten tweede roept het vaker nog meer verzet op en krijg je de eeuwige discussie van: Als ze geen commentaar wil moet ze geen foto's op bokt plaatsen (en dat is ook zo...!)

Dus, hou het even respectvol, ja?

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:31

Adil18 schreef:
Carientje93 schreef:

Ze rijdt regelmatig op deze pony volgens mij...

Voor Lucy en voor jou geldt dat ik als een gebrek aan respect zie dat jullie mensen hier op Bokt 'diepgezakt' of 'kippen' noemen. Jullie mogen rustig jullie mening geven, ook als deze inhoudt dat jullie vinden dat de mensen hier te veel zeuren, maar hou het daarbij wel netjes en begin mensen niet dit soort benamingen op te drukken. Ten eerste werkt dat niet, want in het volgende topic waar een te grote meid die overduidelijk haar shet in de weg zit voorkomt zullen er ook weer genoeg Bokkers hun zegje klaar hebben staan. En ten tweede roept het vaker nog meer verzet op en krijg je de eeuwige discussie van: Als ze geen commentaar wil moet ze geen foto's op bokt plaatsen (en dat is ook zo...!)

Dus, hou het even respectvol, ja?

Oke Vork

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:50

Nee, iedereen zeikt haar af, ik vind dat een kippengedrag als dat al 100x is gezegt ja!
En de manier waarop iedereen dat maar zegt vind ik helemaal belachelijk, dus zeg ik het op dezelfde manier terug.

Dat iemand het zegt oké, het is zo, ze is te groot maar denk je zelf ookniet dat dit een meetje teveel van het goede is, geef OPBOUWEND commentaar dan en niet zomaar; Je mishanderlt je pony, ga van dat paard af! (zoiets dan)

Respect, laat me niet lachen, net of Iemand in dit topic respect heeft voor de TS, kom nou..

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:20

Citaat:
verder, probeer je hakken naar beneden te houden, en doe goeie schoenen aan en een cap op

Dit zijn speciale schoenen uit een ruiterwinkel hoor, waar je chaps over aan doet Knipoog