Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Ik denk dat je beter met hem kunt gaan mennen of grondwerk doen. En als je graag wil blijven rijden zou ik aan een andere pony gaan denken. Maar laat het duidelijk zijn dat ik je geen dierebeul vind dat vind ik echt te ver gaan. Laat ik het zo zeggen als je op hem rijd maak je het voor elkaar niet makkelijk met je lange benen.
en ik ben benieuwd wat je van mijn commentaar vind en hoe je het zelf ziet met je pony en in de toekomst. elsie1 schreef:ik vind het vreselijk.
kantje boortje van dierenmishandeling.
Zo voelt je pony zich waarschijnlijk ook. Dus alstublieft, stóp met rijden. Met shetlanders kun je zoveel meer
Zoals werken aan de LL bijvoorbeeld. Dat is echt heel leuk
Of mennen, VD, longeren etc. Echt heel leuk. Dus aub, denk eens aan je pony ipv aan jezelf, en stop met rijden..... dit is echt slecht voor de pony... Ik weet hoe het is om al dat commentaar over je heen te krijgen en om te beseffen dat je inderdaad te groot bent (waar je wss niet mee eens bent, maar stiekem toch weer wel ook al wil je dat niet). Ik ben niet gestopt, maar na een tijdje stopte ik vanzelf omdat ik een shet kreeg (waar ik niet op rij
). Maar nu besef ik eigenlijk hoe stom het was om toch door te gaan....
.
Cuddie_ schreef:Weeeeer zo'n echte bokt-discussie.
Het is NIET goed voor de shet wat je ermee doet.
Shets zijn sterk.. JA klopt zeker!! heeeel sterk. Ze kunnen super veel trekken in verhouding met hun grootte en gewicht. Maar DRAGEN is anders!
Shetjes kunnen niet zo veel dragen (idd max. 20% van hun eigen gewicht, en dit alleen als ze niet te zwaar zijn voor hun grootte).
Ze geven niet snel aan als het hun pijn doet o.i.d. Ze rijden gewoon door totdat ze niet meer kunnen.
Het kan zijn dat je het pas over een paar jaar zou merken, maar hoe dan ook.. uiteindelijk boet de pony ervoor dat hij/zij zolang voor je wilt werken!!
Wees dan gewoon niet zo eigenwijs en doe andere leuke dingen met je pony. Zoek eventueel een leuk, klein, bijrijdstertje die je kan helpen met rijden o.i.d.
Dit is precies wat ik in een ander topic ook al heb gezegt.
Het is écht niet aanvallend bedoelt hoor, maar denk alsjeblieft gewoon aan je pony en ben niet zo egoìstisch!!
aerdenhout1 schreef:Spijtig voor jou, maar ik zie hem op geen enkele foto nagevelijk lopen.
Doordat je toch echt veels te lange benen hebt voor de shet, gaat het heel moeilijk worden om hem op de juiste wijze netjes naar voren te rijden en dat heb je nu net nodig om hem van achter onder te plaatsen zodat hij van voor gaat na geven. Je kuit ligt n.l al op de verkeerde plaats waardoor je je benen moet optrekken om aan te sporen. De pony is duidelijk geen goede maat voor je en dat is jammer omdat je er verder best netjes opzit.
Ik zou op zoek gaan naar een passende pony, en met shet deze lekker gaan spelen, longeren. of vrijheidsdressuur gaan doen.
Je bent gewoon te lang en zit daardoor de pony in de weg.

quicky_lover schreef:elsie1 schreef:ik vind het vreselijk.
kantje boortje van dierenmishandeling.
Uh. Dierenmishandeling? Ze zorgt goed voor 'm hoor. Ze is indd té groot, maar ja. Als ze toch lol hebben samen? En dat hebben ze.
- Liever iemand die op een pony rijd die te groot is, maar die ze wel goed verzorgt.
- dan iemand die zijn paardje niet op rijd en hem heel slecht verzorgt.
Zo denk ik er over.
Leuke pony, ziet er netjes uit.

Carientje93 schreef:Zeggeeh, nou mag ik heel dom klinken, maar sinds wanneer moet je drijven met je HAKKEN? kom op hee bokt... doe niet zo diepgezakt! jullie zien toch ook wel dat dat kind bijna niks weegt, en voor een keertje is dat dan toch niet zo erg?
Verder, probeer je hakken naar beneden te houden, en doe goeie schoenen aan en een cap op
Adil18 schreef:Carientje93 schreef:Zeggeeh, nou mag ik heel dom klinken, maar sinds wanneer moet je drijven met je HAKKEN? kom op hee bokt... doe niet zo diepgezakt! jullie zien toch ook wel dat dat kind bijna niks weegt, en voor een keertje is dat dan toch niet zo erg?
Verder, probeer je hakken naar beneden te houden, en doe goeie schoenen aan en een cap op
Ze rijdt regelmatig op deze pony volgens mij...
Voor Lucy en voor jou geldt dat ik als een gebrek aan respect zie dat jullie mensen hier op Bokt 'diepgezakt' of 'kippen' noemen. Jullie mogen rustig jullie mening geven, ook als deze inhoudt dat jullie vinden dat de mensen hier te veel zeuren, maar hou het daarbij wel netjes en begin mensen niet dit soort benamingen op te drukken. Ten eerste werkt dat niet, want in het volgende topic waar een te grote meid die overduidelijk haar shet in de weg zit voorkomt zullen er ook weer genoeg Bokkers hun zegje klaar hebben staan. En ten tweede roept het vaker nog meer verzet op en krijg je de eeuwige discussie van: Als ze geen commentaar wil moet ze geen foto's op bokt plaatsen (en dat is ook zo...!)
Dus, hou het even respectvol, ja?

Citaat:verder, probeer je hakken naar beneden te houden, en doe goeie schoenen aan en een cap op