manegepony checky & manegepaard rabbit@ manegeles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BokitoZ

Re: manegepony checky & manegepaard rabbit@ manegeles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:54

HorsesWoman schreef:
JumpingQueen schreef:
wat mij opvalt is dat alle paarden hun oren in de nek hebben behalve die vos

als je foto's op haw plaatst kan je wel verwachten dat je dit soort reacties krijgt anders moet je geen foto's hier plaatsen

Dat valt mij ook op ja , maar daar kan de TS niks aan doen.
Dan ben ik blij dat ik op de tut rijd , want daar kunnen we tegen elkaar aan lopen zonder dat ze pissig worden.

haha, Huh lees ik dat nou goed?! laat jij je paard tegen een ander paard aanknallen ? dan ben je niet echt gevordert als je nog niet eens kan sturen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 17:57

JumpingQueen schreef:
haha, Huh lees ik dat nou goed?! laat jij je paard tegen een ander paard aanknallen ? dan ben je niet echt gevordert als je nog niet eens kan sturen

Blijkbaar lees je verkeerd Knipoog.
Soms kan het eens gebeuren dat paarden te dicht op elkaar lopen en wordt dat niet in 2 seconden verholpen. Het is dan goed dat de paarden niet boos zegmaar worden en niet meteen gaan schoppen en hun oren in hun nek leggen.
Geen gevorderde lezer misschien?

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:00

Dat valt mij ook op ja , maar daar kan de TS niks aan doen.
Dan ben ik blij dat ik op de tut rijd , want daar kunnen we tegen elkaar aan lopen zonder dat ze pissig worden.[/quote]
haha, Huh lees ik dat nou goed?! laat jij je paard tegen een ander paard aanknallen ? dan ben je niet echt gevordert als je nog niet eens kan sturen[/quote]

lees zelf maar eens goed Knipoog hier kan ik niet uit opmaken dat dit soms gebeurd

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:02

Ja en soms gebeurt het toch dat paarden tegen elkaar aanlopen, slecht inschattingsfoutje/slechte invoeging etc?
Dat je dan gaat beginnen over ''niet gevordert zijn, want je kan nieteeens sturen '' slaat gewoon nergens op.

Maargoed dat lijkt me verder geen discussie voor in dit topic Lachen.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:10

als ze in een gevorderde les zou zitten zou dat niet moeten gebeuren en als het paard dat zelf doet heeft ze geen controle over haar paard

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:10

voor Rabbit haar doen heb je dr wel aardig aan het lopen, het is niet de makkelijkste van stal
(heb het geweten toen ik er op stapte lag er ook zo weer naast Tong uitsteken maar dat kwam denk ik door de pony naast haar die bokte, Starko) en ik ga mee in het commentaar dat hier al gezecht word. idd op je armen letten en wat trotser gaan zitten. het lijkt alsof je voorovergebogen zit. dus je schouders wat meer naar achteren doen en je benen mooi lang maken. misschien je beugels zelfs een gaatje langer doen, daar ga je 'echt' van zitten zoals moniek dat tegen mij zei Haha!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 18:27

racen kan die nog steeds heel goed. dat heeft hij al gedaan bij mij, toen ik voor het eerst opging. maar hij kan ook heel braaf zijn. hij heeft 2 kanten.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:38

dat racen ken ik ook, is moeilijk om hem dan te stoppen hea? ik ben er ook een keer vanaf gedondert Tong uitsteken maar verder is het een heel lief paard hoor

ik ben beniuwd naar de foto's van vandaag

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 18:39

ik was blijven zitten. maar hij is wel te stoppen tegenwoordig. stilzetten in het midden en weer verdergaan dan houd hij vaak op behalve toen ik erop zat.

voor de foto's van vandaag moet ik wachten tot me meoder ze op de pc heeft staan, dan kan ik ze uploaden

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:45

oke;) nou bij mij ging hij bokken en toen viel ik er af (oke dat is ook al were ene jaar geleden maar toch) maar hij gaat dan altijd meteen stilstaan heel lief Haha! zo'n neus in je gezicht

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:54

Ik heb niet alles gelezen, maar de eerste paar reacties leken mij genoeg reden om toch even te reageren.

Wat maakt het uit, gevorderd of niet gevorderd? Niet iedereen kan elke dag trainen aan houding, zit, band en alle andere dingen
die samen komen met paardrijden en de ts ook niet. Hiervoor heeft ze les, en eerlijk is eerlijk. 'Vroegarrhh' vertelde ik ook altijd
heel trots dat ik al 1 jaar reed, als klein meisje. Maargoed, ik ga niet verder in de discussie, H@W is bedoelt voor rij-technisch
commetaar en niet over gevorderd of niet. Lachen

Ts, jou'n manege heeft hele leuke paardjes. Je mag meer een knik in je elleboog houden en je tenen naar binnen brengen. Gewoon
steeds zelf denken 'Mijn houding, tenen naar binnen, knik in ellebogen, trotser zitten, verbinding houden' en dat keer op keer. Na 1
training goed oefenen waren mijn kapstokken verledentijd. Verder, lekker met plezier rondhobbelen. Ik ben blij om te zien dat je niet
in de mond van het paard zit te rammen, nergens voor nodig. Je mag wel meer contact houden maar de laatste tijd hoor ik steeds
meer mensen klagen dat iemand veel in de mond zit, prima zoals jij het hebt en met iets meer verbinding is het toppie! Lekker
verder met lesjes nemen, gewoon lekker in je eigen tempo dingen leren Ja

[EDIT] Trouwens, op foto 14, zie ik nou goed dat je sporen aan hebt? Of is dat een glinsterend dingetje van je chaps?
Waarneer het wel sporen zijn, zal ik ze af doen en pas weer omdoen waarneer je beenhouding correct is. Lachen Zoniet, ik heb niets
gezegt. Lachen

[EDIT2] Typo, voordat ik bokt op mijn dak krijg dat ik een gevorderde typster moet zijn om mijn mening te mogen posten. Bloos Bloos!
Laatst bijgewerkt door Lydia_ op 09-08-08 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 18:57

best freeky Nagelbijten / Gniffelen
ik keek naar je gezicht, en zag serieus mijzelf erin! we hebben dezelfde gelaatsuitdrukkingen,neus en wenkbrauwen Clown

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:40

ik draag geen sporen, zal wel een glinstering van me chaps zijn.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:42

als 1 van jullie willen zien hoe ik in het echt rij. dna mag je gerust kijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:54

Moderatoropmerking:
Kunnen we ontopic blijven? Rijtechnisch commentaar en tips dus, en geen discussie over het nivo.

estherrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:12

ik vind je niet zo goed rijden:o
bij die foto met die jongen voor je is dat ook gevorderd?
die handen...

sorry Bloos

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:15

estherrrr schreef:
die handen...

sorry Bloos

Hmm, kan je voor de ts ook nog onderbouwend commetaar geven?
Je vind haar niet goed rijden, wat kan ze beter doen dan?
Hier heeft ze namelijk niets aan Knipoog

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 20:21

estherrrr schreef:
die handen...

sorry Bloos

die jongen zit een groepje verder maar i.v.m. vakantie waren we tijdelijk samengevoegd.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:29

Zit die jongen een groepje verder?
Bedoel je hoger?
Nou dan weet ik niet hoe de niveau's bij jullie in elkaar steken, maar dan klopt er weinig van.
Het lijkt alsof je niet genoeg steunt op je beugels en daardoor je voeten op sommige foto's door de beugels schieten. Als je begint goed je hakken uit te drukken en goede steun van je beugels te vinden heb je daar geen last meer van Lachen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 20:32

dat kwam omdat ik bij rabbit toen me beugels veelste lang had dan kan ik er ook moeilijk op steunen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:48

Lemanthia, ik neem het nu wel voor je op. Maar je lijkt er eigenlijk weinig mee te doen en overal een exuces voor te zoeken..

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 20:50

nee dat doe ik niet. ik wil er juist wel dingen meedoen. en ik weet dat me houding vreselijk waardeloos is. maar daarvoor les ik ook. ik heb alleen geen mogenlijkheid om iederedag mee bezig te gaan, ik kan er maar 1x per week eraan werken. balans is vaak ook ver te zoeken. en over onstabiele beenligging klopt ook vooral in galop.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:58

Ik denk ook wel dat je je best doet , maar ik denk ook dat je er te veel van verwacht. Knipoog
Je rijd nog geen jaar [toch ? ] en dan ben JIJ idd nog niet ervaren.
Maar daar gaat het niet om , want voor jouw rijdtijd vind je al erg goed rijden en plezier is natuurlijk het belangerijkste.
Maar weet je , het gaat eigenlijk allemaal van zelf , en als je zo erg je best gaat doen , en zo snel goed wilt rijden , word het er niet beter van . Knipoog
Snap je?

En je kan het beste je spullen even goed chekken voor dat je gaat rijden ookal is het van iemand anders.

Maar goed , dat was mischien al gezegt.
Iid werken aan je houden , dat duurd gewoon een tijdje tot je stevig zit enzo. Ik spring nog steeds belabbert , vroeger sprong ik beter maar ik ben er een paar keer afgevallen met springen en daardoor heb ik het evenwicht niet helemaal goed mee en daardoor is mijn houding verschrikkelijk.

Oke genoeg gekletst.
Ik zou trouwens wel eens een keertje willen kijken. Bloos
Gewoon omdat ik dat leuk vind en omdat je dat beter tip's kan geven.Maar dat doen we wel als je op de tut rijd.

xx

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:14

Ik heb je vandaag even zien rijden. en ik vond het er een stuk beter uitzien!. ik heb niet de hele les gezien dus weet niet hoe het verder is gegaan maar toch Ja

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 23:32

het gaat ook steeds beter. heb geprobeerd om zoveel mogenlijk met jullie tips te doen maar ik kan neit aan alle dingen tegelijk denken. ik vond het wel rommelig vandaag. volgende week zitten we gewoon weer met ons eigen groepje en dan maar hopen dat het dan minder rommelig is.