Mijn nieuwe aanwinst(Ronaldo X Elcaro)@work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanneman_

Re: Mijn nieuwe aanwinst(Ronaldo X Elcaro)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:31

Heb je die andere alleen weg gedaan vanwege het moeilijke opstappen? Oeii, zonde. Daar had je beter aan kunnen beginnen als een paard met OCD. Tuurlijk valt het te opereren, maar als je met die motivatie een paard gaat kopen, ben je denk ik niet goed bezig. Mijn paard is ook lastig met opstappen, Zodra je de voet niet op de singel houdt, flipt die helemaal. Stapt altijd met een bol ruggetje weg. Daar hebben ze ook flink onhandig mee gedaan met opstappen, maar met veel rust en geduld is het geen probleem. Nouja, eigen keuzes. De goede leer je maken nadat je een paar fouten hebt gemaakt.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 15:31

hoooo, waar hebben jullie dat vandaan dat ik Unique alleen weg heb gedaan vanwege het opstappen????
Misschien beter lezen. Ik ben erachter gekomen dat ze soieso een jaar fysiotherapie nodig heeft. ze is altijd heel verkeerd gereden en zat helemaal vast, ze heeft een ontzettend moeilijk karakter(menig z/zz-ruiters hebben haar geprobeert maar kwamen er niet mee klaar), het stijgeren met opstappen was wel een van de problemen waardoor ze weg moest maar ik kocht haar al met deze mankement dus ik wist het en dacht dat het wel op te lossen zou zijn, maar mij is dus verteld dat ze dat daar pas gekregen had en dus dacht ik dat als ik rustig aan doe het er wel uit zou krijgen, wat blijkt naderhand? Ze heeft het altijd al gedaan en als menig mensen met veeeel meer ervaring als mij dat er niet uit krijgen, hoe wil ik dat dan voor mekaar krijgen?
Op advies van vele mensen(met veeel ervaring en dan ook echt veel ervaring) heb ik dat paardje teruggebracht.

Ik heb dit paardje aan dezelfde mensen laten zien als die mensen die overal achter zijn gekomen bij Unique.
Zij vonden het een schittend paardje en de moeite waard als je het financieel kunt redden.
Mijn eigen dierenarts is ook op de hoogte gesteld van het hele verhaal(van de OCD enz) en het zou bij haar op een makkelijk te opereren plaats zitten en op de plaats waar het zit zouden ze haar 1% kans geven om er last van te krijgen en is mij dus aangeraden om te wachten met opereren...

Waarom heb ik de keus gemaakt haar toch te nemen?
De eerste keer dat ik haar zag had ik al een klik met haar. Ze was toen onder voorbehoud verkocht dus heb ik toen gekozen haar nog niet te rijden voor het geval ik teleurgesteld zou worden en ze toch verkocht zou worden.
Toen wisten ze nog niet dat ze OCD had, dat kwam later bij de foto's eruit.
Dat rianne02 daardoor het paard niet wou hebben maakte mij gelukkig mens, maar ik wist toen nog weinig van OCD. Dus ik heb alles door ervaren mensen laten nakijken en bleek goed te zitten en heb met mijn ouders overlegd of we dat aan zouden gaan en of we het financieel redden en dat konden we.
We hebben ook nagedacht over dat ze er misschien last van kan krijgen tijdens mijn opleiding en ook dat redden we financieel om voor die periode dat ze eruit ligt een paard te huren op school.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:12

Ik las t op de vorige pagina, daarom een reactie daarop Lachen Bedankt voor je uitgebreide reactie hierop, zullen er wel meer mensen begrijpen waarom je m toch hebt gekocht Lachen jammer dat zo'n leuk beestje, dan toch extra kosten met zich meebrengt dan he.. suc6 ermee en tot maandag!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 06:51

Ahh ok, het is zeker jammer, maar ze is echt mijn maatje, ze werkt graag en leert heel snel, ze verdient een kans en ach, die extra kosten.. wat kan kan en wat niet kan kan niet, en ik heb het geluk dat ik het kan opbrengen en dat het op een makkelijke plaats zit bij haar en we groeien steeds meer naar elkaar toe, dus heb het er zeker ook voor over Lachen
Bedankt, en idd tot maandag!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:42

dus als ik het goed begrijp laat je de ocd en de chip zitten totdat ze er last van krijgt?

als het toch op zo'n makkelijk te opereren plek zat had ik met de vorige eigenaren afgesproken meteen te opereren!!!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 22:05

vonneke schreef:
dus als ik het goed begrijp laat je de ocd en de chip zitten totdat ze er last van krijgt?

Op raad van mijn dierenarts, haar dierenarts en haar ouwe eigenaresse,, Ja

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:36

mooi paardje en ja wat betreft combi vind ik het helemaal niet zo verkeerd maar ik heb wel het idee dat je op sommige foto's naar voren valt dit kan ook een moment opname zijn maar ja moet comm geven volgens de nieuwe regels dus bij deze

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:03

Ik vind het een heel leuk paard, vind het er ook vriendelijk uitzien ben je nog heel blij met haar Haha!
Ga je eerst school of eerst stage doen? Ik doe ook Deurne Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 06:57

ChingYi_Dino schreef:
vonneke schreef:

Op raad van mijn dierenarts, haar dierenarts en haar ouwe eigenaresse,, Ja

dat begrijp ik niet,waarom wachten tot ze pijn en last gaat krijgen?
wat geeft de dierenarts voor reden?