handleiding bijvoegen bij hulpteugels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: handleiding bijvoegen bij hulpteugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:17

Huertecilla schreef:
Er liggen óók zinvolle, zelfs nuttige dingen in menig ruiterzaak doch.... hoeveel van het totaal? Staat dat ook maar bij benádering in verhouding tot de totale omzet?
Is de vliegenmeuk het enige wat júllie toevallig wél nuttig vinden uit de opsomming?! Die opsomming is niet uitputtend noch heilig en het verdedigen van de vliegenmeuk een glasheldere illustrering van het punt.

Je opsomming was nou niet bepaald mijn toptien van aankopen bij de ruitersportzaak, nee. Een hoofdstelletje (lage neusriem), teugels en dekens zijn incidenteel wel eens voorgekomen in de afgelopen 2 jaar, voor de rest vooral vliegenmeuk Tong uitsteken
Als ik straks in GB ben haal ik daar nog een paar rijbroeken (jodhpurs) en misschien nog wat flauwekul als een Thelwellkalender of zoiets. Nuttige zaken die ze daar verder hebben wat mij betreft: singels, beugelriemen, harnachementhangers, caps, halsters/halstertouwen, boeken, jassen, zadeldekjes en de Paard&Spul.
En wat geeft het dat sommige dingen niet nuttig zijn, maar vooral leuk? Jij houdt toch ook van leuke outfits? Daar zit een leuk deel van de omzet van een ruitersportzaak, hoor Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:17

speel nu niet de onschuld hc... siert je niet Lachen

Maar goed back on topic...

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:27

waar waren we gebleven?!?!?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:29

Ja ik vind het wel een goed idee dat dat erbij komt.
Iedereen heeft ze eens voor de eerste keer geprobeerd en inderdaad vaak hoor je: Nee hij moet zo en zo bevestigd worden... nee hoor hoor hij moet zo..
Wel zou er in de 'handleidingen' moeten staan dat het alleen gebruikt mag worden onder toezicht van een instructeur of instructrice, plus de gevaren van een hulpteugel bij verkeerd gebruik.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:35

Maar dan heb je het dus puur over een handleiding waarin staat hoe het atribuur bevestigd dient te worden en niet over het gebruik ervan. Tja, dat vind ik prima, zo een 'handleiding' staat er ook op veel verpakkingen van producten. En inderdaad, die 'mits' opmerking zou ik er ten alle tijde bij willen hebben. Dat is iets, waar wij in NL niet echt aan doen, in Duitsland is het heel normaal, kijk maar eens naar de reclames voor medicijnen, daarin wordt altijd gezegd dat er voor risico's ed naar de huisarts of apotheker gegaan kan/moet worden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:44

Huertecilla schreef:
nickyu schreef:
Haha! gelukkig verkoop je wel meer dan dat , zou triest zijn als het daar om zou hangen

.... luchtzuigbanden, antikribbijt, hoefvet, glansspray, krachtvoer, voedingssupplementen, bandages, peesbeschermers, vliegenmaskers, antivliegenmeuk, dekens, al dan niet aansnoerhoofdstellen met sperriempje, vriendelijke stompe sporen, anti-slip teugels, griphandschoenen...

Ja, gelukkig veel nuttigs.

Oh, ik vergeet de oogkleppen....

hc

okee .. gaan we Haha! luchtzuigbanden hebben we nietantikribbijt wel maar niet met dat doel
(heb hertshoornolie als anti daas Clown ) hioefvet maar dan wel die ene die bewezen is positief te werken bij with line desease , glansspray uh ja maar als antiklit (ook goed ?) krachtvoer hebben we niet (gebruiken we ook erg weinig van) voedingssupplementen ja Haha! MSN en GLUCO en oja 1 pot
knoflook geloof ik die heb ik ooit voor een klant moeten bestellen welke bij nader inzien na de uitleg vd werking ervan toch maar voor extern knoflook (vliegenspray..) koos Cool
bandages en peesjes , uh ja zeker in die zware bakken (dn weer strakke bak of buiten dan heb je weer niks nodig of dan weer zware bak is het weer wel wijs en polo crosse en andere sporten wil
het ook wel fijn zijn ..verkoop er echt heeeeeeeeeeeel weinig van .. gebruik zelf op buitenrit ook niks
met de pc wel Vork ) vliegenmaskers ja en vliegenmeuk ook ! wil je hier ook echt wel graag hebben
plaatselijk is er zonder deken ook niet te rijden Bloos dekens weinig .. ja vliegen dekens Vork
verder staan die van mij ook zonder , muv onze shetter in het voorjaar dan scheren we m Knipoog Bloos maar als je in de sport zit is scheren en dus ook deken wel fijn Vork ,
hoofsdstellen JA een aansnoer neusriem heet zo ivm het systeem betekend niet dat het aangesnoerd mag worden .. mag niet vaster maar gewoon net zoals een "normale" Knipoog al dan niet met sper
swinters zijn handschoenen wel fijn en atislip teugels in de regen ook

je vergeet de halssters met touwtjes .. of mag da wel ?
verder dekjes , hoefspray (voor de natte tijden in onze sompige weides niet altijd een overbodige luxe Bloos ) beugels riemen korfjes borstels sokken jodphurs broeken verkopen we veel
en beetje kleding en laarzen schoenen

sommige willen gewoon degelijk de andere wil alles in kleur
ach ieder het zijne toch ?

oja ..HC we verkopen ook een hoop halsringen en andere bitloze optomingen Vork

verder denk ik dat als ze serieus in de sport bezig bent
(betekend niet automtisch wedstrijd rijdend) en al dan niet tijdig een hulpteugel wil
om bepaalde spiergroep te trainen
of voor de veiligheid van iedereen ivm af en toe iets te vrolijk paard
dat die mensen oud en wijs genoeg zjin om ze te gebruiken
ook oud en wijs genoeg zijn om te vragen hoe het gebruikt dient te word Vork
neem aan dat als je zelf nog geen idee hebt welke je wilt je dan
ook vraagt bij de ruiterport zaak
welke voor dat doel het fijnst zou kunnen werken etc

kleine kinderen die lekker rondhobbellen
met houtjes en touwtjes neh .. uitzonderingen daar gelaten Cool

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:49

@ Nickyu; waarom schiet je zo in de verdediging??? Volgens mij hoeft dat helemaal niet, althans, ik zou het niet doen. Hoe je het ook wend of keert, ook met al die 'slechte' artikelen, ik kom graag in een ruitersportzaak!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:14

komt omdat ik bij hc als die schrijft antislip teugels
ik altijd het gevoel krijg dat hij bedoelt trek in de krul teugels Haha!
word daar beetje verdrietig van Verdrietig Haha!

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:17

niet happen...... (zou ik zeggen).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:22

je hebt helemaal gelijk Vork

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:27

ik ben zeker voorstander van een gebruiksaanwijzing! Ik heb met mijn gogue nogal zitten frutten de eerste keer (heb hem puur voor het longeren). Ook vind ik dat je b.est een losse martingaal kunt gebruiken zonder dat je er verstand van hebt. Maar hoe stel je'm af? Veel mensen doen hem te kort. dit soort info is lastig te vinden en zit ook niet in de standaard rijlessen.

waarschuwingen voor het gebruik vind ik niet zo zinvol. De goedwillende ruiters verdiepen zich tevoren wel in de werking en de eigenwijze laten zich door een waarschuwing toch niet tegenhouden.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:20

beantsje schreef:
waarschuwingen voor het gebruik vind ik niet zo zinvol. De goedwillende ruiters verdiepen zich tevoren wel in de werking en de eigenwijze laten zich door een waarschuwing toch niet tegenhouden.

Hmmm, dat lijkt me niet goed. Voorbeeld: mensen die niet op de pakjes sigaretten kijken, zien ook niet staan dat het schadelijk of dodelijk kan zijn. Maar moet je het daarom maar níet meer op de pakjes zetten?!?! Nee Beantsje, zo werkt het niet.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:41

punt is dat die waarschuwing voor 99% van de verkrijgbare ruitersport artikellen geld .. moet dan bij alles een waarschuwing
"pas op bij verkeerd gebruik kan dit artikel tot ernstige schade leiden " ?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:43

Staat toch ook op alle merken en soorten shag en sigaretten??? Het staat al op de meeste dingen, denk aan medicijnen..... (ook voor paarden bedoel ik). Dus waarom niet?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:58

okee ff geintje , om aante geven dat het niet bji ieder product gewenst is
dat normaal helder nadenken ook wel erg leuk zou kunnen zijn

beste klant Sigaar

wij feliciteren u met de aanschaf van uw schoenen Vork

deze kunnen gevaarlijk zijn bji verkeerd gebruik Duivel

u kunt bv de veter niet goed bevestigd hebben en er over struikellen Verdrietig

ook voor maken van een marathon wandelingen zijn deze schoenen minder geschikt
er kunnen blaren optreden ! zeker als u niet de training en duur langszaam opbouwt

deze schoenen beschermen uw voeten Vork

maar niet tegen spijkers of een paarden gewicht

ook kan het zijn dat de zool na verloop van tijd los laat als u dagelijks
door de urine loopt zeker als deze hoger staat dan de zool hoog is Vork

ook om dagelijks door hoge drek (zijnde combi water/zand al dan niet in combinatie met
mest of urine) te slenteren daar is dit product niet voor gemaakt Bloos

wij raden u ook ter strengste af om met deze schioenen in een brandend huis te gaan staan
en zeker niet op de zolder ..ook daar kan uw zool niet goed tegen
en loopt u dus risico op brandblaren en zelfs wonden !

Ook kan het voorkomen dat u dit product met een verkeerde combinatie gebruikt
bv vieze sokken , deze schoen beveiligd u uiteraard niet tegen schimmel infecties .
daarom raden wij u ook aan bij elk gebruik schone sokken aan te doen Vork

indien u DIKKE sokken , zoals de real sheep skin sokken gebruikt kunnen er
knellingen optreden ..welke kunnen resulteren in open gelopen drukkingen
zeker indien u bij aanschaf van uw schoenen met de maat daar geen rekening mee heeft gehouden

verder zal regelmatig reinigen en verzorgen van uw product bijdragen aan een langere levensduur.

wij wensen u vel plezier met uw nieuwe product Vork

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:07

Amadeo schreef:
beantsje schreef:

Hmmm, dat lijkt me niet goed. Voorbeeld: mensen die niet op de pakjes sigaretten kijken, zien ook niet staan dat het schadelijk of dodelijk kan zijn. Maar moet je het daarom maar níet meer op de pakjes zetten?!?! Nee Beantsje, zo werkt het niet.

Ik moet de eerste ex-roker nog tegenkomen die gestopt is vanwege die waarschuwingen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:21

iedereen weet dat roken niet goed is voor je lichaam, dat hoef je er niet op te zetten.
de meesten roken omdat het niet lukt om te stoppen niet omdat ze het zo leuk vinden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:28

sommigen willen roken, anderen willen dat niet. Maar dat komt dan echt niet door die waarschuwing op die pakjes.

Iedereen weet dat een slof schade aan kan richten bij onoordeelkundig gebruik. Toch zijn er steeds weer mensen die hem toch pakken terwijl ze zelf toch wel weten dat ze geen superruiters zijn. (alhoewel...misschien is dat het wel!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:30

ik denk eerder dat mensen denken mij overkomt het niet.
Met roken denken vele dat K.. hen niet overkomt
Met slof denken veel heel goed te zijn en dat hun paard niet in de prut rijden...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:55

nickye: ROFL

En over handleiding gesproken bij hulpteugels... Als je met slof of een andere hulpteugel wil rijden... laat je dan begeleiden door een kundig persoon.
Maar dan is er de volgende vraag... wanneer is die persoon kundig genoeg... Want er zijn genoeg beunhazen die denken dat ze weten waarover ze spreken maar die de essentie van het juist gebruik van hulpteugel niet snappen.
Hoe dan ook denk ik dat je elk probleem gewoon rijtechnisch moet oplossen zonder die hulpdinges.

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:57

Een gebruiksaanwijzing zou idd wel goed zijn omdat mensen geneigd zijn snel naar zoiets te grijpen. wel moet er een hele duidelijke waarschuwing bijkomen dat het kan schaden bij verkeerd gebruik en waar het vooral niet voor is gemaakt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:59

alle hulpteugels zouden alleen door prof lesgeefmensen verkocht moeten worden...........

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:02

prof, wat is prof. je hebt mensen die prof zijn maar geen lesgeven....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:05

prof lesgeefmensen Lachen Lachen duidelijk toch ":D Haha!

gaat de omzet wel behoorlijk kelderen, maar ach.......... de rijkunst wel weer een stukkie omhoog Lachen

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:06

hahahahaa dan worden ze minstens 30x zo duur hahahaha