Instructeur laten rijden, of niet,.......

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urko

Re: Instructeur laten rijden, of niet,.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:56

MamaMiesje schreef:
Rebel_Jits schreef:
Ik vind dat beter jij alleen erop kan rijden. Het is jouw paard en ze moet bij jou goed lopen. Als ze bij een ander goed loopt, daar heb jij niets aan.

Dat vind ik wel erg kort door de bocht.
Het kan voor een instructeur juist heel verhelderend zijn om eens te vóelen hoe een paard reageert, ipv het alleen maar te zien. En ik zou juist trots op mn paardje zijn, als hij/zij bij een andere ruiter ook goed zn best deed. Dan kun jij als ruiter ook eens vanaf de grond zien wat voor een kanjer je onder je kont hebt.

Mee eens!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:15

Rebel_Jits schreef:
Ik vind dat beter jij alleen erop kan rijden. Het is jouw paard en ze moet bij jou goed lopen. Als ze bij een ander goed loopt, daar heb jij niets aan.

Wanneer een ruiter te kort schiet aan een ervaring om een rijtechnisch probleem voor haar op te lossen, zie ik geen bezwaar om er een ervaren ruiter of instructeur op te zetten. Niet iedereen deelt dezelfde ervaring of heeft het in zijn vermogen het op te lossen op een bepaalt termijn. Aanmodderen kan iedereen wel Knipoog

Ik lees in iedergeval dat de TS naar tevredenheid haar instructeur er op heeft laten rijden. Dit is alleen maar positief, nu kun je zelf ook kijken vanaf de grond hoe je paard loopt en zolang jij het gevoel hebt dat je instructeur weet waar hij mee bezig is en ook in de praktijk terug ziet is er niks op tegen toch?

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:56

Het paard zou jou leraar wel herkennen denk ik, maar het heeft er absoluut geen band mee.. ik bedoel:

als jij een paard was, Zou jij een band hebben met iemand die 1x per week allemaal dingen naar je ruiter "schreeuwt" in een vreemde taal..?

Ik denk dat jou paard hem dan toch ziet als een vreemde hoor...! Ik denk niet dat je het moet doen, het gaat nu net zo goed toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen..?