Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Oakland1990 schreef:Hier bij VOR rijden ze in de L inderdaad bijna allemaal op S&T. Op een paar na die dan door de rest scheef bekeken wordt. En als je je dat dan aantrekt wordt je idd een beetje "verplicht" om hem er in te hangen.
Die denken ook scheef bekeken te worden terwijl het vaak eerder een blik van verbazing en misschien zelfs bewondering is.
Waarom al die uitvluchten?

Zeker nog geen Z-proef dus! Maar dat geeft niet, dat komt vanzelf.
BlanCarla schreef:Dat wilt nog niet zeggen dat je moet proberen je voet iets minder ver door de beugels te steken, zo komen je tenen vanzelf al minder naar buiten
Aimee schreef:Oakland1990 schreef:Waar we aan werken: Oakland mag zichzelf nog wat meer dragen en minder steun zoeken op mijn handen. Soms durft hij hierdoor wel eens zijn hoofd opgooien.
Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom je er een S&T in hangt als dit je problemen zijn
Het gebruik van de stangteugel op deze manier snap ik ook niet. De S&T hebben zo geen meerwaarde voor je training, aangezien je er geen hulpen mee kunt geven en dus ook je hulpen niet kunt verfijnen. De stang hangt wel op een voor het paard vervelende manier in de mond. Dan kun je hem er beter uit laten.
Oakland1990 schreef:Ik rij in training wel degelijk de L9 en ben ook bijna klaar om die stap op wedstrijd te gaan maken als je naar mijn winstpunten kijkt, ik wil het dan ook doen in het nieuwe zomerseizoen.
en dat is niet afbrekend bedoelt. Absoluut niet zelfs. Maak alleen niet dezelfde fout als mij om je te mispakken in die L omdat het op training wel al goed gaat...
Oakland1990 schreef:BlanCarla schreef:Dat wilt nog niet zeggen dat je moet proberen je voet iets minder ver door de beugels te steken, zo komen je tenen vanzelf al minder naar buiten
Dat is waar, mijn beugels moeten meer op de bal van mijn voet liggen, maar ik vrees dat ik altijd wel een beetje met mijn tenen naar buiten zal rijden...

Vandaar mijn waarschuwing om je niet te mispakken in de L.... Ondanks dat het niet bijzonder moeilijk lijkt is het vooral een proef waarop de oefeningen dicht op elkaar volgen. Als je een paard hebt dat dan graag rond kijkt of op wedstrijd nogal gespannen is, of dat nu door jou is, of door de wedstrijd. Ga je fouten maken enkel omdat je geen tijd hebt om hem rustig voor te bereiden. Zorg eerst dat je hem 200% voor elkaar hebt in die A
begrijp me niet verkeerd, ik wil je rijkunsten of die van Oakland niet beledigen. Ik weet enkel dat ik het onderschatte.
Ik weet óók dat het prima op trens te rijden is btw. Die L
Dus daar ben ik het helemaal mee eens. En ik denk dat, wanneer je écht goed rijdt, het effectief op een trens ook kan. En dat is en blijft nog altijd dé kunst, vind ik dan..
Maar dat komt wel goed!

Ik ken haar, en mss dat het voor haar wél helpt, dat alles zo snel op elkaar volgt
Want de E proefjes is ze naar eigen zeggen 'beu' gereden (wat ik héél goed kan begrijpen
) dus mss, doordat de L meer uitdaging vormt, en de A ook al behoorlijk begint te lukken, is de overstap naar L stilaan mss geen slecht plan
Omdat ze dan zelf veel geconcentreerder moet zijn, en het paard ook geconcentreerd houden, denk dat het voor haarzelf mss wel beter zal zijn, en daaruit komt dan weer voort, dat het paard er hoogstwaarschijnlijk ook beter mee zal zijn, als je begrijpt wat ik bedoel
)