Ziranda (nrps) @ dressuur work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Re: Ziranda (nrps) @ dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:33

Aanvulling op Patos: Als je paard nog niet makkelijk stelling aanneemt, kan je ook nooit een fatsoenlijke wissel springen.
Dat het paard wisselt van de ene naar de andere galop is nog geen vliegende galopwissel. Daar komt nog heel wat meer bij kijken.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:35

Je hebt mij ook nooit horen zeggen dat het een vliegende galopswissel is dat is wat de andere mensen er hier van maken.
Ik zou graag willen vragen aan de mensen die nog overwegen in mijn topic te reageren tips en/of commentaar te geven op de andere foto's want die zijn er zeker ook nog maar volgens mij zien de meeste mensen die over het hoofd.. En ik heb nou wel genoeg gehoord over die wissel, en wil niet dat dat een eindeloze discussie word..

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:43

Misschien kan je het beste beginnen met het verbeteren van je houding. Wanneer je jezelf wat beter onder controle hebt kan je paard pas fijn gaan lopen.
Rij zonder beugels, maak je lang (van je hak tot je hoofd) en kijk naar voren. Dat is denk ik het belangrijkste waar je op moet gaan letten. En het rijden zonder beugels is ook goed om te leren in balans te blijven.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:49

Kijk daar heb ik tenminste wat aan Knipoog
Dankje voor de tip Lachen

Jessica1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:56

Hey wat leuk zeg!
Ziranda heb ik als veulen gekend, eh haar moeder (Iranda) ook lange tijd meegemaakt!
Ze is in ieder geval mooi geworden zo te zien!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:18

feliciaa schreef:
Kijk daar heb ik tenminste wat aan Knipoog
Dankje voor de tip Lachen

Tsja, vrijwel dezelfde tips heb ik eerder ookal gegeven?? Kijk dus echt wel naar de andere foto's hoor...
Maar hee, fijn dat iemand anders dat ook een goede oefening vindt... Haha!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:58

Hé Hilde!

Wat is Ziranda toch een knap paardje! Ik zou inderdaad wel even goed met je houding bezig! Je armen naast je lichaam, op de galopfoto's gebruik je ze eerder als vleugels Tong uitsteken Ik zou inderdaad je beugels een gaatje langer doen, tuurlijk heb je dan niet gelijk je goede balans, dat is even wennen, maar dat zal je houding denk ik wel goed doen! Voor je zit inderdaad zonder beugels oefenen. Je kan ook bijvoorbeeld je moeder Ziranda laten longeren (doet ze dat nog?) en er dan zelf, zonder beugels op gaan zitten en gewoon zitten en niks doen, echt alleen op je houding letten.

Af en toe een sprongetje kan echt geen kwaad, al helemaal niet een van 40cm Clown Die wissels zou ik inderdaad nog even laten totdat je basis wat beter is, maar hier kan ik in jou situatie niet over oordelen, heb het niet in het echt gezien Lachen Juist omdat ze zo gespannen is tijdens overgangen zou ik veel overgangen rijden, wat gelijk weer goed is voor je basis. Liever dat ze wat minder actief loopt dan dat ze onder je weg kruipt.

Groetjes!

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:53

Hey!
ziet er best wel goed uit.
Alleen nog iets meer over de rug en dan komt het allemaal in orde;)
Springen kan alleen maar goed zijn zeker zo laag het is afwisseling voor het paard en de meeste paarde gaan er alleen maar beter vn lopen.
Beter evenwicht,...
Dus je moet niet wachten tot het paard volledig in evenwicht een super goede dressuurproef kan lopen zoals sommige hier van mening zijn.
Een galopwissel kan heel handig zijn in B springen.
Enja in dressuur vragen ze het pas in de Z
Maar als je moet wachten tot je Z bent kan je laang wachten met springen;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 19:01

Niemand heeft gezegd dat ze een supergoede dressuurproef moet lopen voor ze springt. Dat maak jij ervan. Een galopwissel bij springen maken paarden vanzelf, dat is iets heel anders dan daar doelbewust op rijden.
En afwisseling kan je ook op 1001 manieren in de praktijk brengen.

Calliimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 04:37

je zit als een "gamba" op je paard. Lekker goed gaan oefenen zonder beugels rijden voor je balans en je beugels langer maken. gaat misschien niet meteen eenvoudig, maar daar moet je heel even aan wennen. als jouw balans beter wordt zal de balans van je paard ook beter worden.
Lekker het basis werk doen, niet die geforceerde wissels. en m.i. kan een laag sprongetje geen kwaad als je maar niet in het zadel "neerklapt" en je je paard erg hinderd.
En wel je paard blijven rijden ondanks ze soms wegschiet.
en ook lekker voor de variatie is buiten rijden ook als ze een hittepit is, worden ze zelf makker van.

succes je komt ervanzelf wel. maar eerst je houding en ontspanning Knipoog

o ja. en om je paard te belonen, hoef je niet zo voor over te zitten, je kan ook met je hand heel even door ze manen kriebelen, dat voelt ze ook al (ze voelen tenslotte al een vlieg zitten Lachen ) en dan kan jij mooi recht op blijven zitten.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 12:02

Bedankt voor de reacties Lachen
Ik ga zeker weten heel hard met mijn houding bezig en ik doe toch mijn beugels maar weer een keer een gaatje langer, al vind ik het echt niet lekker zitten..
@ QueenE: Mijn moeder ziranda laten longeren lijkt me niet echt een goed plan aangezien het al een aantal keren behoorlijk fout is gegaan als mijn moeder haar probeerde te longeren..
@ Calliimero: Met springen hinder ik haar niet en al helemaal niet op kleine sprongetjes. (kijk maar in het springtopic in m'n onderschrift, al zijn de sprongen daar wel wat hoger maar wel begeleid).
Buitenritten doe ik ook af en toe, niet heel vaak maar dat komt vooral omdat er meestal niemand is als ik er ben. Wat ik wel vaak doe is het bospad naast de boerderij helemaal afrijden, heen in stap en draf en terug in galop.. Ook wandel ik veel met haar en longeer ik haar ongeveer 1 keer per week, dus ze krijgt genoeg afwisseling..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:57

De wissel oogt supergespannen.
Je moet zeker weten veel meer op je kont gaan zitten (want daar heb je ze voor), en op sommige foto's steek je, je tenen naar buiten.
Ze mag er iets meer doorheen, en die ontspanning zie ik ook niet op alle foto's Lachen

Sara_song

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:26

je mag wel meer rechterop zitten.
en wat meer ontspanning in je lichaam
dan ziet het totaal plaatje er ook wat
meer ontspannen uit Knipoog
succes

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:59

feliciaa schreef:
@ QueenE: Mijn moeder ziranda laten longeren lijkt me niet echt een goed plan aangezien het al een aantal keren behoorlijk fout is gegaan als mijn moeder haar probeerde te longeren..

Dus dat gaat nog steeds niet goed? Jammer zeg.. 't Was ook maar een idee Lachen Omdat je een tijd geleden daar wat mee bezig was dacht ik misschien gaat dat nu wel goed Lachen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:16

beste feliciaa.
ik heb net alle reacties zitten lezen,en ik vind dat alles wat tieneke schrijft helemaal kloppen. probeer wat me haar goed bedoelde tips te doen. sta open voor krietiek daar leer je van.
zolang je zal paard rijden ben je nooit uitgeleerd.
ik wens je heel veel plezier met je paardje.
en nogmaals sta open voor de tips die je krijgt,ze zijn gratis haha
succes.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 14:09

QueenE schreef:
feliciaa schreef:

Dus dat gaat nog steeds niet goed? Jammer zeg.. 't Was ook maar een idee Lachen Omdat je een tijd geleden daar wat mee bezig was dacht ik misschien gaat dat nu wel goed Lachen

Nee, helaas niet. Het leek een tijdje goed te gaan, maar ze verzet nou geen stap meer als m'n moeder haar wil longeren..