Probeer het uit te bouwen in kleine stapjes.
1 pas verruimen is al een hele winst

Probeer hem goed op de achterhand te zetten, zodat de schouder ook de ruimte krijgt.
Bij Kawa die makkelijk en goed op de achterhand kon galoperen lukte enkele passen middendraf het beste als ik hem actief op de achterhand liet galoperen, dan een overgang maakte en vandaaruit direct enkele passen middendraf.
Dan was hij namelijk nog goed op de achterhand.
Ook vanuit een schouderbinnenwaarts waar hij de achterhand goed aan het werk had via de diagonaal van hand veranderen was een fijne oefening voor hem.
En ook vanuit het achterwaarts, aandraven direct naar een middendraf, ook daar weer omdat hij de achterhand er dan beter bij had.
Wat voor jou paard het beste werkt weet ik uiteraard niet, maar dit waren voor mij oefeningen om te beginnen aan een paar passen middendraf die correct waren en om het later uit te bouwen.
Van 4-en voor enkele passen middendraf in de B, is het me zo uiteindelijk gelukt om 7-ens te halen voor de hele diagonaal middendraf, zelf uitgestrekte draf waren voldoendes

Maar het is bij een paard dat de draf niet gemakkelijk heeft flink trainen...en vooral geduld hebben met rustig opbouwen