Tjalling @ work tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Re: Tjalling @ work tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 12:28

Dankje Lachen

ja mijn rug daar valt aan te werken maar momenteel heb ik er (zeker na het vallen) toch wel last van
ik ga proberen eerst eens mijn stijgbeugels langer te maken..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 13:02

Leentje_ schreef:
angelaatjuh schreef:
Heb niet eerdere reacties gelezen, sorry als ik het herhaal Knipoog

Je zadel ligt geloof ik niet helemaal lekker, imo iets te ver naar voren Knipoog en je beugels kunnen ook wel iets langer Lachen
Verder heb je een leuke pony en het komt wel goed als je die punten die je zelf al aangeeft en van de andere Knipoog

misschien is het handig om wél te lezen voor je reageerd
aangezien er hier nog mensen geweest zijn die het beter dachten te weten dan de zadelmaker
én aangezien hetgene je zegt al gezegd is Knipoog

Correctie, ik denk het niet beter te weten, ik zie gewoon dat je niet past op dit zadel

Een 16inch zadel is voor A/B of evt een C pony geschikt, en bipsen tot een jaar of 12!

Jij bent ervan overtuigd dat je vallen en geen grip hebben, te maken heeft met de vorm van het zadel....( het is notabene volgens jou een VHZ) Ik ben ervan overtuigd dat een groter zadel je meer houvast biedt en dus een betere zit geeft.
Een zadel moet je helpen! Niet tegenwerken.

Maar nogmaals, het is jouw feestje! Als jij niet ziet dat je zowat op de lepel zit, en je benen in stoelzit hebt, is dat jouw probleem.

Maakt mij( en de anderen die het waagden om de mening van de zadelmaker in twijfel te trekken) niks uit.

Alleen jammer dat je jezelf zo stug op stelt met betrekking tot dit zadel.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 14:31

dit is een kléine D pony die heel kort in de rug is dus als je het wel wist zou je zién dat een groter zadel niet kan (dit is trouwens een 16,5inch)
ik zeg niet dàt het volledig aan het zadel ligt het ligt er deels aan dat ik de vorm van een VZH niet gewoon ben Lachen

het heeft niets te maken met stug opstellen ik wéét dat mijn zadelmaker er wél iets van kent Lachen

vandaag ben ik er nog even opgeweest en ging het allemaal al veel beter tja Lachen als jij enkel zulke dingen kan zeggen die niet eens waar zijn op basis van foto's dan kan je beter voortaan uit mijn topics wegblijven of me een pb sturen Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:45

Jij plaatst een HAW topic, vraagt notabene om tips en dan mogen wij er niet vanuit gaan dat we iets kunnen zien aan de hand van foto's???

Waarom zet je ze dan neer?

Nog een tip: stuur je zadelmaker een mailtje met de link naar deze foto's..... volgens je eigen woorden heeft hij je alleen op een bokje gezien op het zadel.....

En nog een opmerking: het was bedoelt om jou te helpen, niet om een zadelmaker in twijfel te trekken en dat maak jij er nu wel van! en dat is niet netjes van jou
Laatst bijgewerkt door Frantic op 21-07-08 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 15:50

er staat niet op alléén op een bokje staat nergens ik heb éérst op een bokje op het zadel gezeten Knipoog
en ja ik vraag om rijtechnische commentaar en tips en die heb ik gekregen heel goede zelfs Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 15:51

Moderatoropmerking:
Wederom reacties verwijderd. Denk eraan dat we op HAW naar een zo hoog mogelijk niveau streven qua reacties. Iets in het wilde weg roepen zonder het topic te lezen is dus niet de bedoeling.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:26

Leentje, ik snap ook niet dat je je zo opstelt ivm het zadel. Het is heel duidelijk te zien op de foto's dat je met je bips op de lepel komt en dat je in stoelzit zit.
Ik reed vroeger ook op een goedpassende wintec veelzijdigheid op mijn paard maar de dag dat ik er een dressuurzadel op legde, ging het nog een keertje 25% beter.
Als je nu deze gedachte ook eens meeneemt met alle andere tips die je gekregen hebt, dus niet op voorhand je ervoor afsluiten en blijven hameren op die zadelmaker, maar gewoon denken van mm, misschien zit daar ook wel iets in, ik ga het eens op één of andere manier uittesten. Eventueel door van iemand eens een ander zadel te lenen (dat uiteraard ook goed past voor je pony) en dan te kijken of je daarmee nog extra winst boekt.
Het luistert bij zo'n paarden tot op de millimeter en een millimeter meer in balans kan soms een wereld van verschil maken, het verschil tussen ontspanning en bokkend wegschieten.
Je zou dus bij jezelf kunnen zeggen van mm, dat van dat zadel ik betwijfel dat enorm want volgens mij ligt alles perfect, maar ik ga er toch eens over nadenken en het eens bekijken en eventueel zien wat een ander zadel geeft.
Een wintec heeft ook een verwisselbare boom, dus je kan dat later altijd veranderen als je pony verder uitzet. Knipoog

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:36

hoi
volgens mij loopt ie al n stuk beter onder het zadel dan voorheen OK dan!
en wen er maar aan dat je er nog vaak gaat afvallen Extreme duivel
(bij mij en chico staat de teller op 13 Clown )

AAN ALLE MENSEN DIE ZEUREN OVER DE ZADEL:
het vorige topic werd zo een lange discussie over iedereen die zeurde dat de 17.5 inch
zadel veeeeeel te groot was en dat ze er een 16.5 inch op moest doen
en dat is uiteindelijk ook gebeurd, lees ik in de beginpost,
en nu begint iedereen weer te zeuren over dat er een grotere zadel op moet
WAT willen jullie nu?????
moet er weer een 17.5 inch op zodat weer iedereen kan zeuren dat t een 16.5 moet zijn??
en heel bokt is precies zadeldeskundig geworden...

in elk geval; nog veel succes met rijden Knipoog
en miss een beetje overtuigder gaan zitten Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:16

Dankje jij en chico zijn mijn grote voorbeeld ik hoop dat ik met Tjalling ook zover kom Haha!
en dat vallen zal ik dani nderdaad wel aan wennen Clown

teigetje: tja misschien maar jullie kunnen dat gewoon niet beoordelen aan een foto ik heb ook tijd nodig om te wennen aan het zadel Knipoog én ik blijf toch voorlopig nog met dit zadel rijden dit is ook een zadel met verwisselbare boom word volgens zadelmaker in dezelfde fabrieken gemaakt als wintec bomen zijn dus ook ongeveer dezelfde ik zit daar nu àl bij de breedste boom xwide dus en zou bij wintec vermoed ik ook zo zijn dus ik denk dat ik na dit zadel voor de wintec haflinger ga Knipoog (of een ander zadel dat zie ik dàn nog wel Ja)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:43

Leen!
Tjalling is echt een knapperd, hij lijkt iedere keer wel mooier Lovers

Vind het heel vervelend om te moeten zeggen, maar vind je echt te groot. Nu heb je een fout zadel met te korte beugels waardoor je zijn rug fout belast (al 100x gezegd, ik weet het). Als jij een goed dressuurzadel hebt met je beugels op maat (lees; een paar gaten langer) dan ben je imo te lang.. Verder ben ik het met een stel bokkers eens dat je hem uit evenwicht brengt en hierdoor niet in staat bent hem op zn best in te rijden..
Waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar goed, mijn mening Bloos

Ik zou wintec trouwens ook niet aanraden bij het inrijden van je pony.. wintec is gevorm door een luchtsysteem, waardoor het zich nooit kan vormen naar de rug van je pony. Het voordeel van een leren zadel, met bijv wol gevuld, is dat het zich echt aanpast aan de vorm van zijn rug, dat kan niet met een zadel dat gespannen word door lucht (zit teveel lucht in, kan niets uit want dan zakt ie in)..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 05:32

Je mag me te groot vinden dat is jou mening Tjalling is nog volop in de groei en nog volop aan het uitzwaren Lachen

ik belastte inderdaad zijn rug niet volledig juist, maandag hebik er weer even opgezeten beugels wat langer en ging gelijk een stuk beter.

dat je me wintec niet zou aanraden oké maar wat dan wel? ik heb hier nu al een Xwide boom in, ik laat voor hem momenteel ook nog geen zadel op maat maken aangezien hij nog hélémaal niet klaar is met uitzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:41

Een zadel met goede vulling Knipoog Maar dat kost centen. & als ik lees dat je een wintec hebt denk ik niet dat je er zoveel geld aan wil/kan uitgeven..
Maar wat ik zou aanraden; kieffer, kentauer, euro riding, in die richting..

xNicky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 07:49

Heee

volgens mij zit je zelf ok te kijken war die van gaat wegduiken,
maar dat kan ik naturlijk niet goed zien vanaf de fotos.
Mijn pony is heel kijkerig maar daar moet je gewoon niet op reageren.
Ik kan dat dus niet echt zo goed rustig blijen Bloos
als je zelf gaat kijken dan gaat je pony ok kijken wat er aan de hand is.
super leuke pony Haha!

xx