Aller eerst, heel dapper dat je dit weer op HAW plaatst, we zijn hier om jou tips te geven, maar het commentaar valt niet altijd mee.
Dan naar waar dit topic om gaat. Eerlijk, toen ik je foto's eerst zag twijfelde ik bijna om een reactie te plaatsen, waarom? Er is zoveel mis dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Je doet duidelijk heel goed je best, maar zonder goede instructeur kom je er niet. En wat je hier op de foto's laat zien is niet al te best. Heel goed dat je stopt met deze 'lessen'. Onthou dat een instructrice die zegt dat eerst het paard en dan pas jou houding aan bod komt sowieso niet geschikt is. Neem dat wat anderen hier ook al zeggen mee. Je moet ECHT aan je houding werken, op deze manier zit jij je paard onbewust in de weg. Bovendien zit je erg gespannen, iets wat ook effect heeft op je paard. Er nog nooit van af gevallen zijn zegt helemaal niets, hooguit dat je je goed kan vasthouden 
Dan je paard. Ze buigt niet, de loopt niet nagevelijk, en op de foto's lijkt het alsof ze haar rug wegdrukt. Dat is sowieso aan je zadel te wijten, hij ligt gewoon echt niet goed. En geen bondje die dit gaat oplossen, er moet echt iemand naar gaan kijken, en anders moet je er maar zonder zadel op! Verder ligt het natuurlijk aan het trainen, aan hoe ze vroeger gereden werd ect. Longeer je haar wel eens? Zeker aan te raden, vooral omdat jou houding nog niet helemaal is wat het moet zijn. Zij moet ook aan haar houding werken, leren ontspannen!
Nou kan ik nog wel een heleboel tips gaan geven, over schakelen en dergelijke om meer buiging en een actieve achterhand te bereiken, maar dit kan je niet alleen. Een nieuwe goede instructrice is dus de beste tip die ik je kan geven.
Betreft de een dunner bit opmerking. Ik kan het vanaf hier niet heel goed beoordelen, maar je paard ziet eruit als een paard met een klein mondje. Ik weet niet hoe dik je bit is, maar soms is juist een dik bit vervelend, omdat hij te dik is. In zo'n geval is een dunner rubber bitje of een dunner dubbelgebroken bitje een goede optie.
Met een goede les, een goede houding en een boel geduld valt er echt wel wat van je paardje te maken. Dan gaat dat koppie zo omlaag en kun je ervaren hoe heerlijk het is om een ontspannen meewerkend paard onder je kont te hebben!