Het is wit, groot, lomp en doet héél hard z'n best..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Re: Het is wit, groot, lomp en doet héél hard z'n best..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:15

Heee...daar is m'n grote lelijke buurman!!!!
Wat een verschil met mijn mooie meisje Huilen van het lachen

Foto's zien er netjes uit, maar ik zou zelf aanraden om de galop voorlopig achterwege te laten. En je dus eerst concentreren op de stap en draf en het goed onderbrengen van z'n achterhand. Daarna zal de galop makkelijker voor hem zijn en comfortabeler zitten voor jou.

Maar vergeet niet dat het rijden niet op de 1e plaats komt bij ons. Voor de baas is het belangrijk dat de paarden schoon zijn als ze mee moeten op rit en als je dan kan rijden...dat is bijzaak. Staar je er niet blind op, want het zal vaak voorkomen dat je niet kan rijden en dat je je les zelfs af moet zeggen.

Oh en maandag moeten we wassen Haha!

Danielle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:05

Leuk paardje zeg! jullie zijn echt een leuke combie samen! Hoe oud is je paardje eigelijk ? Bloos

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:27

Ik vind jullie echt een leuke combinatie om te zien, de vrolijkheid straalt ervan af Haha!
Toch maar wat commentaar: probeer op je kont te blijven zitten. Mja ik weet hoe lastig het is bij paarden
die moeite hebben met de galop Bloos Geef hem ruimte als je hem wilt ondersteunen. Dan zal hij vast vanzelf uitvinden
dat hij al zijn benen moet gebruiken Tong uitsteken
En probeer inderdaad veel overgangen te rijden, word hij ook actiever van (ehh als het goed is)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 00:10

Nadiaaa schreef:

Foto's zien er netjes uit, maar ik zou zelf aanraden om de galop voorlopig achterwege te laten. En je dus eerst concentreren op de stap en draf en het goed onderbrengen van z'n achterhand. Daarna zal de galop makkelijker voor hem zijn en comfortabeler zitten voor jou.

Maar vergeet niet dat het rijden niet op de 1e plaats komt bij ons. Voor de baas is het belangrijk dat de paarden schoon zijn als ze mee moeten op rit en als je dan kan rijden...dat is bijzaak. Staar je er niet blind op, want het zal vaak voorkomen dat je niet kan rijden en dat je je les zelfs af moet zeggen.

M-maar.. Hij is toch best leuk! Huilen

Dat het uitmesten, verzorgen en wassen belangrijker is dan rijden begrijp ik, maar daartegenover staat dan ook wel weer veel vrijheid, met uitzondering van de dagen dat de paarden meemoeten dan inderdaad.. En tot nu toe is ie netjes gewassen als hij gewassen moest worden (oké, eerlijk is eerlijk, dat is ook pas 2x geweest Clown ), uitgemest elke dag, dus dan is alles prima, toch? Haha! Maakt het paard mij weer een heel gelukkig mens als hij me 2x in de week een paar rondjes mee wil slepen op z'n ruggetje, haha!

Ga het galop maar zoveel mogelijk achterwege laten inderdaad, en veel stap-draf overgangen maken.. Als hij achter sterker wordt zal het wel beter gaan Ja

Hij is 12 nu! Lachen

En bedankt weer allemaal Lachen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 11:14

Myukii schreef:
Nadiaaa schreef:

M-maar.. Hij is toch best leuk! Huilen

Dat het uitmesten, verzorgen en wassen belangrijker is dan rijden begrijp ik, maar daartegenover staat dan ook wel weer veel vrijheid, met uitzondering van de dagen dat de paarden meemoeten dan inderdaad.. En tot nu toe is ie netjes gewassen als hij gewassen moest worden (oké, eerlijk is eerlijk, dat is ook pas 2x geweest Clown ), uitgemest elke dag, dus dan is alles prima, toch? Haha! Maakt het paard mij weer een heel gelukkig mens als hij me 2x in de week een paar rondjes mee wil slepen op z'n ruggetje, haha!

Ik zeg niet dat ie niet leuk is...ik zeg dat ie lelijk is Tong uitsteken Huilen van het lachen
Mij hoor je niet zeggen dat je slecht voor hem zorgt hoor...ik vind het prima. Maar ik wil je alleen waarschuwen...dat je je niet blind moet staren op het rijden. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 Knipoog en zo voorkom je teleurstellingen.

Gister alles nog gelukt??? Haha!

reentje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 15:33

Nadiaaa schreef:

Sorry hoor eerlijk gezegd vind ik dit niet zo'n aardige opmerking. Ik denk dat (net als bij mensen) smaken verschillen en natuurlijk mag je best zeggen dat je het niet zo een mooi paard vindt maar vind lelijk toch wel erg bot gezegd hoor Bloos! !
Ik heb het gevoel dat deze meid prima voor dit paardje zorgt en zeker ook weet dat tot het verzorgen van een paard niet alleen het berijden ervan behoort. Hiermee wil ik niet zeggen dat je je niet mag zeggen wat je denkt maar probeer het allemaal wat vriendelijker te zeggen. Ik weet niet hoe de TS zich erbij voelt maar op mij komt het allemaal wat bot over.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:11

Ik vind hem niet lelijk... wat grof van bouw maar echt niet lelijk!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:25

Kun je naar buiten met hem? Van lange paden in het bos galopperen (en daar dan ok veel in schakelen) kun je hem ook sterker maken van achteren! En waarschijnlijk kun je daarna zelf ook een stuk makkelijker zitten Lachen

Verder vind ik het er best netjes uitzien, maak uit de reacties op dat hij neit de allermakkelijkste is!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:17

mareen schreef:
Nadiaaa schreef:

Sorry hoor eerlijk gezegd vind ik dit niet zo'n aardige opmerking. Ik denk dat (net als bij mensen) smaken verschillen en natuurlijk mag je best zeggen dat je het niet zo een mooi paard vindt maar vind lelijk toch wel erg bot gezegd hoor Bloos! !
Ik heb het gevoel dat deze meid prima voor dit paardje zorgt en zeker ook weet dat tot het verzorgen van een paard niet alleen het berijden ervan behoort. Hiermee wil ik niet zeggen dat je je niet mag zeggen wat je denkt maar probeer het allemaal wat vriendelijker te zeggen. Ik weet niet hoe de TS zich erbij voelt maar op mij komt het allemaal wat bot over.

Ik denk dat het "grote lelijke" een grapje was Bloos

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 22:33

Haha, nee, ze vindt 'm echt lelijk Haha! Ik niet. Schijnheilig En het maakt me ook verder niet zo uit, haha, maar toch bedankt iedereen die hem wél leuk vindt! Tong uitsteken

CarpeDiem: Ik kan wel met hem naar buiten, maar sowieso niet alleen, en mooie lange bospaden om te galopperen heb ik ook niet op een paar minuutjes afstand Lachen Maar, denk dat schakelen in draf voorlopig zwaar genoeg is (ook voor mij trouwens, haha)! Maar bedankt voor de tip! Ja

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:19

mareen schreef:
Nadiaaa schreef:

Hihihi...lieve schat....ik ken het paard al sinds hij bij ons op stal is. En Myukii is er pas een paar weken. Daarnaast weet ze wie het zegt Knipoog Haha!
Het paard kan er ook niks aan doen dat hij nu eenmaal niet moeders mooiste is. Je hoort mij nergens zeggen dat ze niet goed voor hem zorgt, want daar twijfel ik niet aan.
Ik moet wel zeggen dat hij er op de foto's beter uitziet dan in het echt, in het dagelijks leven is het nogal een...ja, hoe zal ik dat verwoorden....apart paard Huilen van het lachen