Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Stravero schreef:Mijn advies zou zijn:
Ten eerste: Die Ó zo vreselijke slof eraf
Als hij te hard loopt, ga je gewoon weer stappen, en dan later weer proberen. Het is een eerlijk paard als je hem zo op de foto's ziet. Maar met een slof kun je hem niet eerlijker maken, maar je paard denkt nu dat hij zonder slof mag doen waar hij zin in heeft. Longeer hem anders eerst een kwartiertje en kijk daarna of hij nog steeds zo wilt is, gewoon veel oefenen want; Oefenen baart kunst
Stravero
Edit; Als hij gek gaat doen, laat hem even wegrennen, wat maakt jou het uit? Laat hem zijn gang even gaan, dat heeft soms de mijne ook nodig hoor
en nja dan breekt hij wel zijn benen , want hij rent er het liefste dwars doorheen Ladygiroc schreef:[EDIT] bij nader inzien, je zegt dat je zadel aangemeten is, waarom dan een dikke pad en een bontje, dat versmalt je zadel en kan gaan drukken. Als je zadel echt op maat gemaakt is, is dat zonder dat dikke bontje gedaan is dus die richt meer schade aan op deze manier dan dat ie goed doet.
dus ik rij soms met bontje, soms ook niet. shirleyp schreef:Ik heb al een heleboel goede tips en adviezen gelezen. Probeer er niet door ontmoedigd te raken, maar raak juist gemotiveerd om met een goede instructeur wekelijks hiermee aan het werk te gaan.
Ik wil wel nog even kwijt dat ik de bak waar je in rijdt erg zwaar vind op sommige plekken. Bij de laatste foto bijvoorbeeld, je paard zakt tot de kroonrand in het zand weg. Op de ene foto landt hij op het zand, op de ander er in. Het is dan natuurlijk lastig om taktmatig te blijven lopen, naast de blessures die hij hierdoor op kan lopen.
SuzanLarissa schreef:Ladygiroc schreef:[EDIT] bij nader inzien, je zegt dat je zadel aangemeten is, waarom dan een dikke pad en een bontje, dat versmalt je zadel en kan gaan drukken. Als je zadel echt op maat gemaakt is, is dat zonder dat dikke bontje gedaan is dus die richt meer schade aan op deze manier dan dat ie goed doet.
Ja het zadel is aangemeten , en ik reed eerst ook gewoon zonder bontje , maar hij heeft een lange schoft wie ver weg zit, begrijp je ? dus er blijft een stuk van de kamer onbedekt en er zit dus een soort van gat dan. snappie nog ?dus ik rij soms met bontje, soms ook niet.
SuzanLarissa schreef:Ladygiroc schreef:[EDIT] bij nader inzien, je zegt dat je zadel aangemeten is, waarom dan een dikke pad en een bontje, dat versmalt je zadel en kan gaan drukken. Als je zadel echt op maat gemaakt is, is dat zonder dat dikke bontje gedaan is dus die richt meer schade aan op deze manier dan dat ie goed doet.
Ja het zadel is aangemeten , en ik reed eerst ook gewoon zonder bontje , maar hij heeft een lange schoft wie ver weg zit, begrijp je ? dus er blijft een stuk van de kamer onbedekt en er zit dus een soort van gat dan. snappie nog ?dus ik rij soms met bontje, soms ook niet.
en ik had als tip van mijn nicht gehad om gewoon met strotouwtjes aan de ringen van het zadel en dan naar de singel te doen , te gaan rijden.
bruin
en heb nu wel les met mijn KWPN'er, en ik schiet meteen vooruit! Het is gewoon fijn als je er niet alleen voor staat
KiWiKo schreef:Ineke2 schreef:
Naar mijn idee word hij alleen maar veel sterker zolang de TS er maar aan blijft hangen zoals ze nu doet op de foto's. Als zij niet ontspant, hoe kan dat paard dan lekker gaan lopen?
omdat hij nu veeuls te sterk is voor TS![]()
![]()
Daarom heb ik er ook bijgezet dat ze goed en intensief les moet halen