Renate en ik aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Re: Renate en ik aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:33

wendy_x schreef:
pubelia schreef:
Ik ben niet de enige die hier bij de reacties van sommige mensen het aanvallend vinden. Dus nee het ligt niet aan mij. Ik vind niet alles aanvallend.

Als ik goede tips wil vraag ik die wel aan mn instructrice. Ik wil alleen weten of jullie vinden of ik vooruit ben gegaan. En als ik dan bijna alleen negatieve kritiek krijg (waardoor al ongeveer 6 topics van mij gesloten zijn omdat de mods dat ook vonden) heb ik het nu gedaan...

mensen geven dat commentaar niet voor niks, denk je wel?

Jawel, vind ik wel. Je bent hier snel te dik, je moet hier gelijk als anky eruit zien. En normaal kritiek geven heeft bijna heel bokt nog niet van gehoort.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:34

Vind het er beter uitzien als de vorige keer en wat meer ontspannend.
Denk dat je ook wel zonder stiek kan hoor! Knipoog
Op sommige foto's zit de achterhand er goed onder alleen iets minder met je onderbeen naar achteren.

Trouwens, niet letten op negatieve reacties over je gewicht; gewoon doen wat goed voelt!

Groetjes!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:34

ik geloof dat NIEMAND hier gezegd heeft dat je (te)dik bent?
jij leest dingen zo zoals je ze wilt lezen Knipoog
en daar uit komt dat jij jezelf te dik vindt Knipoog moet je dat niet tegen ons zeggen , maar er zelf wat aan gaan doen Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:34

Sodeletuut schreef:
Volgens mij snap ik dit niet helemaal..
Dan heb je weer voldoende stof om over na te denken...
Laatst bijgewerkt door pubelia op 12-07-08 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:35

ik vind dat je een leuke pony hebt ziet er leuk uit
probeer recht te blijven zitte hakken uitdrukke dan komt het goed Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:35

Meid, die reacties heb je (en ZEKER voor je eigen aanvallende reacties) niet tot amper gehad. Je begint zelf over totaal andere dingen te vallen, en mensen een hoekje in te duwen.

Nou maak je het wel heel erg dramatisch hoor. Dit topic liep eigenlijk heel erg netjes tot je zelf nogal scherp uit de hoek kwam. Misschien ben je wel gewend dat je dat soort reacties krijgt, maar dit keer bedoelen mensen het iig goed met je, en val je aan Verward Je hebt helemaal zelf de toon gezet.

Lees anders je eigen reacties nog eens rustig na Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-07-08 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:36

pubelia schreef:
Sodeletuut schreef:
Volgens mij snap ik dit niet helemaal..
Dan heb je weer voldoende stof om over na te denken...

je zou het ook kunnen uitleggen, je zegt eerst dat je haar niet kan loslaten en een paar posts later zeg je dat je haar vaak los laat.. Dat zie ik niet terug in de foto's. En je hoeft me niet zo aan te vallen hoor Knipoog het is goed bedoeld

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:36

mensen geven dat commentaar niet voor niks, denk je wel?[/quote]
Jawel, vind ik wel. Je bent hier snel te dik, je moet hier gelijk als anky eruit zien. En normaal kritiek geven heeft bijna heel bokt nog niet van gehoort.[/quote]

Al ben je 500 kilo, dat kan mij niet schelen, dat moet je helemaal zelf weten, maar dan moet je niet persé op een paard willen zitten want dat is egoïstisch..........

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:36

weetergeen schreef:
Het plaatje ziet er verre van prettig uit. Je hindert hem door je rijkunsten en gewicht. Natuurlijk is het zo dat iedereen niet direct perfect rijdt en het dus niet altijd even prettige situaties voor het paard/pony op kan leveren, maar als je daarnaast ook nog eens een behoorlijk gewicht hebt dan begint het door de combinatie van beiden een beetje zielig te worden voor het dier. Als je zo graag met paarden bezig wilt zijn ga dan lekker mennen of vrijheidsdressuur doen, maar stap er alsjeblieft niet meer op of wacht totdat je meer gewicht kwijt bent. Het klinkt misschien hard, maar ik kom op voor het dier want die kan niet zeggen wat hij ervan vindt.

en dit dan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:37

Dan TeM je daar op, en reageer je verder normaal op de rest.
We denken niet allemaal op die manier Lachen Je hebt ook hele nuttige reacties gehad, en ook die val je aan.
Bovendien kwam die reactie pas na je eigen reacties. Je begint al met snauwen voordat iemand je uberhaupt aangevallen heeft Verward

Maar ik ga nu offtopic. Ik geloof dat het wel duidelijk is.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-07-08 15:40, in het totaal 4 keer bewerkt

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:38

als ik je beginpost lees, dan ben je daar al bezig met jezelf te verdedigen, terwijl nog niemand wat gezegd heeft.
waarom???
wees trots op jezelf en op je haf.

als je foto's op bokt plaats dan weet je dat er nooit alleen positief commentaar komt.
dat ligt niet aan jou maar aan bokt, want het gebeurd ook bij genoeg andere topics.
ik krijg zelf ook vaak commentaar waar ik het niet mee eens ben, maar ik heb het idee dat jij je dat heel erg aantrekt.
heb vertrouwen in jezelf, en probeer gewoon het commentaar te nemen zoals het is.
als jij vind dat het niet klopt ga er dan niet zo hard tegenin want dan krijg je meteen zo'n vijandelijke sfeer zoals er nu is.
er staan vast ook wel dingen bij waar je iets aan hebt en probeer je gewoon niet te storen aan het negatieve commentaar.

nu ook nog even ontopic Tong uitsteken
je schrijft dat je haflinger erg druk is onder het rijden, kan het niet helpen als je hem van te voren longeert of losgooit in de bak?
mijn eigen haflinger is ook altijd druk en drammerig als ik op wedstrijden ga, en als ik hem dan thuis van te voren even longeer merk ik al een heel verschil.

ik heb ook wel eens andere topics van jou gezien maar nooit gereageerd maar ik vind dat je wel heel goed kan zien dat je vooruit gaat hoor.
verder kan ik alleen maar zeggen ga zo door jullie komen er wel OK dan!

saffire

pubelia schreef:
weetergeen schreef:
Het plaatje ziet er verre van prettig uit. Je hindert hem door je rijkunsten en gewicht. Natuurlijk is het zo dat iedereen niet direct perfect rijdt en het dus niet altijd even prettige situaties voor het paard/pony op kan leveren, maar als je daarnaast ook nog eens een behoorlijk gewicht hebt dan begint het door de combinatie van beiden een beetje zielig te worden voor het dier. Als je zo graag met paarden bezig wilt zijn ga dan lekker mennen of vrijheidsdressuur doen, maar stap er alsjeblieft niet meer op of wacht totdat je meer gewicht kwijt bent. Het klinkt misschien hard, maar ik kom op voor het dier want die kan niet zeggen wat hij ervan vindt.

en dit dan?

dat is een iemand zijn reactie, ik denk zo in ieder geval niet
je moet gewoon proberen om die mensen maar gewoon te laten kletsten
de meeste hier wille je helpe, doe daar wat mee

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:38

weetergeen schreef:
mensen geven dat commentaar niet voor niks, denk je wel?

Jawel, vind ik wel. Je bent hier snel te dik, je moet hier gelijk als anky eruit zien. En normaal kritiek geven heeft bijna heel bokt nog niet van gehoort.[/quote]

Al ben je 500 kilo, dat kan mij niet schelen, dat moet je helemaal zelf weten, maar dan moet je niet persé op een paard willen zitten want dat is egoïstisch..........[/quote]
Wil ik ook niet persé, en ik denk dat ik meer rekening houd met mijn pony als dat de meeste mensen hier doen, zodra mijn pony aan geeft dat ze me niet kan houden, dan zal ik haar niet meer rijden. maar dat moment is er nog niet, en ik ben aan het lijnen... dus sorry niet egoistisch

laura1987

pubelia schreef:
weetergeen schreef:

en dit dan?

Dat is 1 iemand.
Omdat 1 iemand jou aanvalt moet jij gelijk de rest die je goedbedoeld advies geeft aanvallen?

Anoniem

Meid, trek het je niet aan en haal wat uit de tips die voor jou wel nuttig zijn. Daarvoor open je neem ik aan een topic op HAW.

pubelia schreef:
weetergeen schreef:

en dit dan?

Haar mening. Lachen

Verder is alles hier geloof ik wel gezegt, ik vind het er stukken beter uitzien dat een tijdje terug iig!!

wupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:39

Ten eerste wil ik even zeggen dat je een erg leuke pony hebt Haha!

Over het rijden ik weet dat het moeilijk is maar probeer met je handen mee naar voren te gaan ( zonder zelf voorover te gaan zitten) ik weet hoe moeilijk het is ik heb/had zelf ook zo'n drammerige pony, maar ze moeten het toch leren. Ook kan je beter eerst van achteren naar voren gaan rijden eerst moeten ze leren die achterbenen op te tillen en dan komt die ontspanning vanzelf. Wees niet te veel gefocust op het nagevelijke Lachen
En haal die gekke fratsen er allemaal af gewoon lekker alleen een hoofdstelletje en probeer der lekker over der rug te laten lopen. Dan kan je wel zeggen maar dan rent die weg, maar hij moet het gewoon leren en volgens mij zou die het heerlijk vinden.
Ik had zelf ook niet een al te makkelijke pony die rende weleens dwars door het hekje heen en hupsa naar stal met mij erop Clown
Maar met veel geduld gaat het lukken daar ben ik van overtuigd Haha!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:40

anita_Sab schreef:
als ik je beginpost lees, dan ben je daar al bezig met jezelf te verdedigen, terwijl nog niemand wat gezegd heeft.
waarom???
wees trots op jezelf en op je haf.

als je foto's op bokt plaats dan weet je dat er nooit alleen positief commentaar komt.
dat ligt niet aan jou maar aan bokt, want het gebeurd ook bij genoeg andere topics.
ik krijg zelf ook vaak commentaar waar ik het niet mee eens ben, maar ik heb het idee dat jij je dat heel erg aantrekt.
heb vertrouwen in jezelf, en probeer gewoon het commentaar te nemen zoals het is.
als jij vind dat het niet klopt ga er dan niet zo hard tegenin want dan krijg je meteen zo'n vijandelijke sfeer zoals er nu is.
er staan vast ook wel dingen bij waar je iets aan hebt en probeer je gewoon niet te storen aan het negatieve commentaar.

nu ook nog even ontopic Tong uitsteken
je schrijft dat je haflinger erg druk is onder het rijden, kan het niet helpen als je hem van te voren longeert of losgooit in de bak?
mijn eigen haflinger is ook altijd druk en drammerig als ik op wedstrijden ga, en als ik hem dan thuis van te voren even longeer merk ik al een heel verschil.

ik heb ook wel eens andere topics van jou gezien maar nooit gereageerd maar ik vind dat je wel heel goed kan zien dat je vooruit gaat hoor.
verder kan ik alleen maar zeggen ga zo door jullie komen er wel OK dan!
Dank je wel! Ben blij dat mensen zien dat ik ook vooruit ben gegaan!

Ik heb dat inderdaad geprobeert om haar eerst te longeren of los te gooiten. (ze staat gewoon op de wei) maar als ik haar daarna erop ga is ze eingelijk gewoon nog druk. heeft ze eingelijk altijd gedaan.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:41

Denk dat slingeren voor het rijden wel zal helpen Ja

edit: je vermeld net van niet... Eerst veel oefeningen in stap doen en dan ontspannen aandraven met half lange teugel met contact?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:43

wupke schreef:
Ten eerste wil ik even zeggen dat je een erg leuke pony hebt Haha!

Over het rijden ik weet dat het moeilijk is maar probeer met je handen mee naar voren te gaan ( zonder zelf voorover te gaan zitten) ik weet hoe moeilijk het is ik heb/had zelf ook zo'n drammerige pony, maar ze moeten het toch leren. Ook kan je beter eerst van achteren naar voren gaan rijden eerst moeten ze leren die achterbenen op te tillen en dan komt die ontspanning vanzelf. Wees niet te veel gefocust op het nagevelijke Lachen
En haal die gekke fratsen er allemaal af gewoon lekker alleen een hoofdstelletje en probeer der lekker over der rug te laten lopen. Dan kan je wel zeggen maar dan rent die weg, maar hij moet het gewoon leren en volgens mij zou die het heerlijk vinden.
Ik had zelf ook niet een al te makkelijke pony die rende weleens dwars door het hekje heen en hupsa naar stal met mij erop Clown
Maar met veel geduld gaat het lukken daar ben ik van overtuigd Haha!
Ik heb er eingelijk voor de 2 de keer pas een stiek aan hangen. Het probleem is juist als ze zo hard gaat en ze niet reageert op mn teugel dat ze dan gaat galoperen en dat vind ik eng met ijzers op het gras. het is wel zo na verloop van de les raakt ze steeds meer ontspannerder waardoor ik haar steeds weer meer teugel kan geven. Ik ben al op mn zit aan het letten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:44

Romeo2007 schreef:

edit: je vermeld net van niet... Eerst veel oefeningen in stap doen en dan ontspannen aandraven met half lange teugel met contact?

De stap gaat vaak goed en is ze eingelijk altijd goed ontspannen, maar de draf is een probleem. ja dat geef ik toe. ook al gaat dat steeds beter.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:46

Ik heb dat ook wel met mijn paard hoor! Dan wil ik lekker losdraven maar dan gooit ie er toch een tempo uit!
Dan geef ik gewoon eens een goede ophouding en als hij hier niet op reageert neem ik hem helemaal terug en daarna weer rustig aandraven. Na verloop van tijd kalmeerd hij wel en pak ik hem op.
Heeft ze niet ander voer gekregen of te veel dat ze zo graag haar energie kwijt wil?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:47

nee ze krijgt momenteel alleen hooi en gras... Ze is altijd zo snel geweest...

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:48

pubelia schreef:
Romeo2007 schreef:

De stap gaat vaak goed en is ze eingelijk altijd goed ontspannen, maar de draf is een probleem. ja dat geef ik toe. ook al gaat dat steeds beter.

Kan het niet komen dat de draf minder goed gaat omdat je (te)veel druk op je teugels heb?
Ik rij nu zelf af en toe ook een paardje en deze gaat eigenlijk alleen maar harder als je meer druk op te teugels zet.
Is het geen oplossing om tijdelijk met halstertouw om de hals te rijden en deze beet te pakken tijdens het lichtrijden en de teugels wat losser te laten?
Hierdoor zet je minder druk op de teugels.

Jana_en_Ik

Allereerst vind ik het heel goed van je dat je wilt afvallen. Je hebt bewust al een sterker paard gekozen (al oogt deze vrij rank) en als hier je liefde ligt, vind ik dat iedereen zijn recht daarop heeft (overigens kan een klein en zwaar iemand uiteindelijk net zoveel wegen als een erg lang en normaal ogend persoon). Echter, door je gewicht, en dat geef je zelf al aan, loop je tegen wat probleempjes aan. Dus iig al compliment dat je bezig bent met afvallen voor jou en je paard. Blijf echter wel het welzijn van je paard in het oog houden uiteraard (lijkt haar rug iets doorgezakt?)

Echter, juist omdat je zwaarder bent, is het voor je paard heel belangrijk haar juiste spieren te gebruiken. Jouw paard heeft een sterke rug nodig, ieder paard uiteraard, maar het is een extra aandachtspunt voor deze combi. Je paard moet je gaan dragen en op de fotos lijkt het alsof ze eerder wegdrukt en daardoor wellicht ook zo drammerig is. Alsof ze onder je uit wilt lopen. Jouw eigen instabiliteit helpt daar natuurlijk niet in. De opmerking over zitles was zo gek nog niet. Doe eens longeren zonder teugelgebruik. Jij puur en alleen zitten zitten zitten. Misschien heel stom, maar weer terug naar oefeningen doen op je paard, om je balans terug te vinden. Of eens rijden zonder beugels als je dat durft, dan zit je direct anders. En dat kan gewoon eerst in stap en opbouwen. Maar dan krijg jij betere controle over je lichaam en zit en zit je jezelf en je paard minder in de weg (en dat wil je graag geef je aan). En geloof me, rijden zonder teugels is heel anders Knipoog daar wordt je zelf ook sterker van in je buikspieren.

The_Stig

Al ben je 500 kilo, dat kan mij niet schelen, dat moet je helemaal zelf weten, maar dan moet je niet persé op een paard willen zitten want dat is egoïstisch..........[/quote]
Wil ik ook niet persé, en ik denk dat ik meer rekening houd met mijn pony als dat de meeste mensen hier doen, zodra mijn pony aan geeft dat ze me niet kan houden, dan zal ik haar niet meer rijden. maar dat moment is er nog niet, en ik ben aan het lijnen... dus sorry niet egoistisch[/quote]

Ik val je ook niet aan en veroordeel je ook niet om je gewicht! Maar ik vind wel dat je te zwaar bent voor de pony..... Verdiep je maar eens in de rug, spinaaluitsteeksels en drukpunten....... Nu zal ik erover ophouden omdat het aan je reacties te zien toch verspilde moeite is........