rijden zonder paardrijbroen en laarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veraa_

Re: rijden zonder paardrijbroen en laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:56

In wat voor kleren rijd je dan normaal TS? Als je 45 minuten paardrijdt dan is een rijbroek ook wel warm, dus waarom zou je er dan niet mee fietsen Verward
Doe idd een rokje aan ofzo, daar kun je makkelijk je rijbroek onder doen als je je om moet kleden Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:00

Ik rijd regelmatig met spijkerbroek, nog nooit last van gehad. Mijn zadel trouwens ook niet
Neem wel een spijkerbroek die lekker los zit, een strakke zit indd niet lekker...

jenkaXrambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:32

Ik zelf dus gewoon wél met rijbroek, maar doe gympen aan met chaps afentoe;)

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:47

je kunt toch je rijbroel aandoenop de fiets en er gewone schoenen onderaandoen en dan je rijlaarzen in een tas aan je stuur hangen???
k snap eingenlijk je probleem niet zo als je het al een probleem kunt noemen.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 14:53

ik rijd heel vaak met een spijkerbroek en dan all stars eronder. Ik kan er prima mee rijden, maar ik heb een vriendin en die komt wel is bij mij rijden met spijkerbroek en schoenen en die rijd toch echt een stuk minder dan wanneer ze rijkleding aan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:03

waarom eigenlijk niet met rijkleren op de fiets>??
ik ga er vaker mee naar de winkel Huilen van het lachen

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:31

Je hoeft je toch niet te schamen als je in je rijkledij op je fiets zit?
Dat je zegt dat het te warm is vind ik maar flauwe kul, als je aan het paardrijden bent is het dan toch even warm? Dus wat maakt dat uit?

Je beslist nog steeds zelf wat je doet en hoe je het doet, dus als je liever in een spijkerbroek rijd en met gewone schoenen aan, doe dit dan maar!
Hou wel in je achterhoofd dat alles nu een stuk minder veilig is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:06

Hoe herkenbaar...toen ik nog leiding bij scouting was kwamen ook alle jongelui vanaf een jaar of 13 echt niet meer met uniform aan op de fiets...stel dat iemand ziet dat je op scouting zit, niet stoer! Hoort allemaal bij de leeftijd dus als jij voor wat meer fietscomfort pijn wilt lijden op je paard moet je dat vooral doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het met paardrijbroek een laarzen aan heerlijk fietsen vind, maar dat is natuulijk persoonlijk.

Even off topic: je hebt wel veel voor de sport over als je 45 minuten heen en terug gaat fietsen om te kunnen rijden! Als je rekent dat je bij de paarden ook zeker 2 uur kwijt ben, ben je zo 4 uur onder de pannen. Ik zou het niet kunnen, vind 20 minuten reistijd van en naar paard echt de max.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:40

ik heb dat een keer gedaan met een spijkerbroek, niet echt een aanrader vind ik, gaat schuren, bij mij dan
en tja een oplossing voor je laarzen ,schoenen met een hak ofzo...

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:28

doe anders je paardrij kleding in een rugzakje?? maar als je echt niet je paardrij broek aan wilt, zou ik gewoon in een jogingbroek aan doen, van spijkerbroek krijg je meestal grote schraafwonden...

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:47

je kan ook gewoon in je spijkerbroek!! schoenen met een hakje aan en chaps kopen die over je hele been gaan! (die zitten overal over je been dan maar niet over je kont) rijd ook heel fijn!

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:50

_Skess_ schreef:
In spijkerbroek rijden is een marteling voor je benen, tenzij je een goede broek hebt zoals een Wrangler. De naden snijden namelijk enorm in je benen.

En gympen of gewone schoenen om mee te rijden zijn niet geschikt. Doe goede schoenen aan met een stevige hak zodat je voeten niet door de beugels kunnen.

Gewoon een rijbroek en laarzen aan doen voor je eigen veiligheid als je gaat rijden!

Ik rij wel altijd in mijn spjkerbroek en mijn oude nikes.... heb wel paardrijkleren maar vindt dit fijner rijden...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:52

ik rij ALTIJD in spijkerbroek...en met normale schoenen...
niets mis mee.. als je maar voor veiligheidsmaatregelen kiest, zoals veiligheid beugels, of met een korf.. Lachen

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:17

Ik zelf reed eerst ook altijd met spijkerbroek en nikes ofzo. Reed geweldig, tot ik wel eens met rijkleding en leren laarzen ging rijden, nu merk ik toch degelijk verschil, rij echt nooit meer zonder laarzen.
Wel laatst met spijkerbroek en rijlaarzen gereden Clown Kleren vergeten en wou toch rijden, ging best

Maar ik zou gewoon op de fiets, rijbroek aan, joggingbroek erover heen, en laarzen achterop.
Rijden en fietsen krijg je het vast even warm van Tong uitsteken

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:35

Het verschilt per spijkerbroek of die lekker rijdt. Ik rijd in wranglers, cruel girl en arizona. De twee laatstgenoemde hebben wel een binnennaad, maar daar heb ik geen last van. Verder is het prettig als de broek langer is, want bij rijden kruipen ze toch wat op (hoever ze opkruipen verschilt ook weer per spijkerbroek).

Owja, met warm weer is een spijkerbroek niet zoveel koeler dan een rijbroek hoor. Als jij lekker in een spijkerbroek en met die schoen kan rijden, rijd je toch lekker daar in? Probleem opgelost (nahja, een probleem dat er eigenlijk niet is Knipoog ).

JdBZadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:43

ik heb denk ik DE oplossing:

Koop een paardrijbroek die er uit ziet als een spijkerbroek(en ja die bestaan) Doe je gympen aan en neem je laarzen mee (of als je stalschoenen me chaps hebt kun je ook daar mee gaan die zijn niet zo erg om mee te fietsen) en niemand heeft door dat jij in je paardrijkleren rijd en je baschadigd het zadel niet KLAAR IS KEES:P om hier een topic over te plaatsen vind wel apart zoiets kan je zelf toch ook wel bedenken Tong uitsteken

Bandino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:23

je kan wel in een spijkerbroek rijden en oude schoenen met een hak. Maar of het zo fijn rijden is weet ik niet.

Veel plezier Lachen

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:00

ik vind het wel fijn rijden spijkerbroek maar dan wel die speciale chaps:D

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 00:53

kleinuh schreef:
ik heb denk ik DE oplossing:

Koop een paardrijbroek die er uit ziet als een spijkerbroek(en ja die bestaan) Doe je gympen aan en neem je laarzen mee (of als je stalschoenen me chaps hebt kun je ook daar mee gaan die zijn niet zo erg om mee te fietsen) en niemand heeft door dat jij in je paardrijkleren rijd en je baschadigd het zadel niet KLAAR IS KEES:P om hier een topic over te plaatsen vind wel apart zoiets kan je zelf toch ook wel bedenken Tong uitsteken

is nog niet 's zo'n gek idee van je Knipoog
zijn geloof ik "extra" rijbroeken voor 't western rijden toch? (iig ken de rijbroek wat je bedoelt Knipoog)
heb zelf wel eens in de gewone kleren op me vorige paard gezeten (was wel ene die ontzettend braaf is) maar weet wel ik doe 't nooooooooit meer Tong uitsteken liever lekker rijkleren aan rijlaarzen aan (of rijschoenen + chaps) en gaan ben die banaan Knipoog

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 07:11

neverstop schreef:
is nog niet 's zo'n gek idee van je Knipoog
zijn geloof ik "extra" rijbroeken voor 't western rijden toch? (iig ken de rijbroek wat je bedoelt Knipoog)

Uhm nee, de meeste westernruiters rijden gewoon in een echte spijkerbroek (bijv. van wrangler) Lachen .

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:11

ooh zou kunnen, d8 dat westernruiters toch wel zo'n soort broeken hadden..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:03

Ik rij ALTIJD in een spijkerbroek, in combinatie met rijlaarzen. Ik heb nog nooit ergens last van gehad en aan de zadels is ook niet te zien. Ik breng 5 dagen in de week veel uren in het zadel door, maar nog niets te klagen dus.

Ik vind een rijbroek zelf gewoon een stuk minder prettig zitten. En als het niet professioneel staat, ach, dan ga je toch zelf op je paard zitten. Alsof die kleding bepaald hoe je paard loopt.

Overigens vind ik verkeerd schoeisel wel levensgevaarlijk i.v.m. blijven hangen in de beugels, en rijden met sportschoenen e.d. moedig ik dan ook niet aan.

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:10

jenkaXrambo schreef:
Ik zelf dus gewoon wél met rijbroek, maar doe gympen aan met chaps afentoe;)

Ja inderdaad dat doe ik ook vaak. Dat zit wat comfortabeler dan die echte rijschoene die dingen zijn met dit weer echt te warm. Met gewone gympe schuive je voeten wel wat meer door de beugels maar daar kan je zelf op letten Knipoog

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:34

wat een gedoe over een stukje fietsen met rijbroek... Ik heb vandaag met rijbroek, rijschoenen en letterlijk ónder de modder(paardje moest gewassen worden) 20 min in de bus gezeten en een stuk door het centrum gelopen. Laat ze maar kijken hoor, ik zat lekker comfortabel in t zadel! Clown

Ik vraag me af wat TS nu gedaan heeft, aangezien de meningen vanaf hier ook nogal verspreid zijn over het rijden in jeans.....

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:49

Ik vind het ook niet echt aan te raden, die kleding is er niet voor niks.
Het is wel eigen keuze, dat wel.

Ik heb zelf weleens met gympen gereden en dat rijdt voor geen meter, vind ik dan.
Met Sharon reed ik wel regelmatig met spijkerbroek, dat ging hartstikke goed. Alleen op een gegeven moment begon de broek te scheuren en sindsdien deed ik het niet meer. Ik reed wel altijd met rijlaarzen.

Met Cupido rijd ik altijd met rijbroek en rijlaarzen. Ja