Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LoesjeVis schreef:Je zou bijvoorbeeld ontheffing kunnen krijgen met een medisch attest.
nowornever schreef:LoesjeVis schreef:Je zou bijvoorbeeld ontheffing kunnen krijgen met een medisch attest.
Ja dat is nog wel een goeie en wat als een paard niet in de wei wil staan? Ik heb er 1 gehad die niet in de wei wilde staan die bleef de hele dag rennen voor het hek of er andere paarden bij stonden ofniet. Een gedragsdeskundige verklaring?

LoesjeVis schreef:O en op het verlanglijstje zou ik ook graag iets over training terug zien, maar dat zal wel helemaal een ondoenlijke discussie worden. (Vraag is of deze dan maar niet gevoerd moet worden, wat me ook weer wat kort door de bocht lijkt).
nowornever schreef:Ook een vraagje minimale leeftijd?
nowornever schreef:Ook een vraagje minimale leeftijd?
minkie schreef:ohhh je hebt het over minimale leeftijd om in te rijden. Dacht minimale leeftijd voor mensen om te beginnen met paardrijden
Geeft niet ik snapte hem al niet helemaal. Maar er is volgens mij wel een minimale adviesrichtlijn voor minimale leeftijd kids? 6 jaar dacht ik. 
LoesjeVis schreef:OK, waar kunnen we het eens over worden:
-mishandeling op wedstrijden aanpakken (wordt gedaan maar vraag me nog steeds af wat dan onder mishandeling wordt verstaan en daarbij of controleurs inderdaad iedereen hierop aan durven te spreken).

nowornever schreef:minkie schreef:ohhh je hebt het over minimale leeftijd om in te rijden. Dacht minimale leeftijd voor mensen om te beginnen met paardrijden
Geeft niet ik snapte hem al niet helemaal. Maar er is volgens mij wel een minimale adviesrichtlijn voor minimale leeftijd kids? 6 jaar dacht ik.
Elisa2 schreef:En die sociaal gestoorde paarden,dat begint vaak al in de jeugd als ze niet in kuddeverband op het land opgroeien.
nowornever schreef:Ik maak ze graag op 2,5 jarige leeftijd zadelmak (in de winter) tot ze braaf zijn en het normaal vinden. En gaan dan de hele zomer weer op de wei om aan te sterken. Maar dat vind ik een goeie optie maar er zijn natuurlijk vele die hier anders over denken.